Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

40 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er vel bare å begynne å glede seg. :aww:

Jepp... fellene er allerede ladet med peanøttsmør... .

5 minutter siden, Katharina skrev:

Gleder meg til dogs4all om en måneds tid. Liker best alle bodene med ting og tang til hundene. Er nok litt shoppinggal av hundeting. Kjekt å ha :teehe:

Jeg handler bare mindre og mindre til hundene... I fjor tror jeg knapt jeg var innom salgsstandene i det heletatt :lol: 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

...sitter jeg utålmodig å venter på PM til Kårningsprøve (lurer på hvem som er dommer) og PM til WDS/German Winner.

Også blir det jo alltid endringer hos meg, jeg må slutte være flink til å grave. Så nå når plan B slo feil så er det tilbake til plan A og satse på at spermen funker som den skal :D 

Jeg synes du bare skal begynne å stikke hodet i sanda og late som om problemer ikke finnes :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

13 hours ago, Siri said:

Jeg tror muligens ikke det var helt det jeg mente med å se rosa filmer... men jeg husker ikke helt tanken bak nå, må jeg innrømme :lol:

Jeg tipper det ikke var noen tanke bak :P At de sier f.eks at Winter is coming i et tv-show, betyr ikke at det ikke er rein fiksjon, vet du, vinteren kommer her allikevel den :P Det samme gjelder med at natten er mørk (eller kald, som vi snakket om) og full av gru :teehe: 

13 hours ago, Siri said:

Selv om prinsessa var full av gjørme og sand etter gårsdagens sykkeltur, så ble hun riktig lekker etter dagens børsteseanse i hvert fall... men hun kjører litt Eli Hagen-sveis i dag... litt høyt hår :lol: 

Ali var løs i magen på morran i dag, så jeg heiv henne i dusjen for å vaske rompa hennes, og da lurte jeg to sekunder på om jeg ikke bare skulle bade henne, så kom jeg på at hun ikke har vært børsta på to uker.. Hun ser litt ut som han bak trommene her: 
the-roots-tonight-show-feb-9-2015-billbo

:aww: (Han har forøvrig en kam stikkende ut av håret :lol: ). 

13 hours ago, *Kat84* said:

Nei, det var mer mengden stråler man utsettes for gjennom hele livet i form av røntgen. Ikke at røntgen i seg selv er farlig, men han har som prinsipp å ikke sende noen til slike undersøkelser uten at det er en medisinsk grunn. 
Kan være en måte å unngå å gi henvisning på, eller at han heller er bekymret for den psykiske belastningen av å se det i bildeform. 

Men han ville i hvert fall ikke. 

I så fall, er det noe du føler du trenger for å komme videre? For om det er det, ville jeg tatt røntgen uansett. Om det ikke er det, så ville jeg droppa det. 

7 hours ago, Rocket said:

Idag (18.okt) var mammas bursdag. 
Ekstra tung dag å gå gjennom når min firbente skygge ikke lenger er her heller. :( Han var det siste jeg hadde igjen etter henne, vår felles hund. 
Og når jeg nå er i dette humøret så savner jeg såklart exen også, på toppen av det hele. 2017 har virkelig ikke vært mitt år. 

:hug: 

--

AN venter jeg på sykepleier. Det er nesten så jeg lurer på om jeg har avlyst i dag, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke har det :P De er vel her snart, tenker jeg :) 

Jeg har en hel liten sykeavdeling her hos meg nå, jeg tror faktisk jeg er den sprekeste av oss, akkurat i dag i hvert fall :lol: Det sier mest om de to andre sin form, egentlig :P Men jeg har sovet inne hos mamma og pappa igjen i natt, på denne magnetsenga deres, og enten så funker den, eller så er det bare trygt å være  hos mamma og pappa ( :teehe: ), for jeg la meg kl. 23, var oppe bare 1 gang i natt, og våkna 7.55 :o Det er MANGE timer søvn, det :o Det er digg da! Nesten så jeg ikke gidder å bli sur over at det er rått og kaldt ute i dag, så digg var det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal bestille flybilletter og tidene ikke passer for den man skal treffe, men til andre tider så er flybillettene grisedyr og de har mellomlanding... Har ikke lyst på en overnatting fordi jeg ikke vil fortelle vedkommende jeg kunne overnattet gratis hos hvorfor jeg skal dit jeg skal, men det hadde løst veldig mye hvis jeg hadde overnattet. Å ta inn på hotell er ikke helt aktuelt heller for da blir det dyrt... Skakke værra lett :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Snoffe skrev:

Når man skal bestille flybilletter og tidene ikke passer for den man skal treffe, men til andre tider så er flybillettene grisedyr og de har mellomlanding... Har ikke lyst på en overnatting fordi jeg ikke vil fortelle vedkommende jeg kunne overnattet gratis hos hvorfor jeg skal dit jeg skal, men det hadde løst veldig mye hvis jeg hadde overnattet. Å ta inn på hotell er ikke helt aktuelt heller for da blir det dyrt... Skakke værra lett :aww:

 

Sjekk ut vandrerhjem/hostel i området du skal mellomlande. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snoffe skrev:

Fikk akutt lyst til å sy halsbånd til Casper, som om han ikke har nok halsbånd fra før liksom :aww: , jeg begynner å klippe opp båndene.. også stopper det helt opp...

Av og til, ok egentlig ganske ofte, så lurer jeg på om det er fordi jeg er syk og har lite energi at det blir sånn. Eller om det er fordi jeg er lat og giddalaus... 

Over til noe litt annet...

Ble rimelig provosert når ei dame på mamma sin Facebook skulle "hjelpe" meg med å bli frisk i går. Hun skrev på veggen til mamma at jeg måtte begynne på yoga, slutte å syntes synd på meg selv og begynne å tenke meg frisk. Fordi ME er ikke kronisk, det er en nymotens sykdom og  alle som forsker på ME er korrupte. Dette viste hun fordi hun har vært mye på sykehuset med siden plager (som ikke er me). 

Endte opp med at 3-4 av de fremste me forkjemperne i Norge ble forbannet på henne :aww: litt glad mamma blir kjent med alt og alle innimellom altså :lol:

 

Skjønner godt hvordan du har det, og det er slitsomt med sånne som vet alt. Men helt ærlig, det er jommen ganske slitsomt å omgås ME folk også... støtteapparatet rundt kan også noen ganger bli skikkelig slitent..( ikke ment som kritikk av/mot deg, bare mer at vi andre også kan bli slitne av og til)

1 time siden, mushi skrev:

Ønsker seg hestedrosjer i Oslo: https://www.nrk.no/ostlandssendingen/oslo-kan-fa-hestedrosjer-1.13740255

Bare jeg som reagerer på dette? 

Reagerte også på denne.. håper virkelig det ikke blir noe av.

 

I dag var det sol i morratimene så jeg dro med kamera og håpet på noen fine bilder... det ble bilder. Men å ha en ivrig hund, en siklete frisbe, hive frisbe, dra frem kamera, sikte og skyte... phu var ikke lett i det hele tatt:|

På vei tilbake med min hund i bånd, møtte vi dessverre to damer som kaller seg profesjonelle hundeluftere... vel jeg sitter med bittskader etter å beskyttet min hund mot en diger RR hanne, og en svær malamute hanne, og en greyhoundtispe- som de hadde løse og null kontroll på... Da nytter det ikke stå 20 meter borte og rope- Kom få godteri:|

Jeg fikk en rift i fingeren, og Prima ble veldig redd, og tisset seg ut. Tre store hunder som kommer brølende mot en, og tøffer seg ER IKKE GØY:gaah:

Nå ligger vi i sofan, og trøster hverandre... neste gang politianmelder jeg!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
9 timer siden, Rocket skrev:

Idag (18.okt) var mammas bursdag. 
Ekstra tung dag å gå gjennom når min firbente skygge ikke lenger er her heller. :( Han var det siste jeg hadde igjen etter henne, vår felles hund. 
Og når jeg nå er i dette humøret så savner jeg såklart exen også, på toppen av det hele. 2017 har virkelig ikke vært mitt år. 

:hug:

1 time siden, mushi skrev:

Ønsker seg hestedrosjer i Oslo: https://www.nrk.no/ostlandssendingen/oslo-kan-fa-hestedrosjer-1.13740255

Bare jeg som reagerer på dette? 

Jeg å reagerte på den. Men siden det skal være nesten bilfritt sentrum så blir det mindre forurensing på hestene, men så er det jo muligheten til vanning og det at dem blir gående og traske på brustein og asfalt. Varmen på de varmeste sommerdager hvordan er det med dem?  Ellers så senest i går kveld tenkte jeg på hestene i gamledager og hvor mye dem måtte trekke og jobbe der jeg gikk i bratta ned fra et gammelt forlatt småbruk. Hva er egentlig rett bruk av hesten? Har jo hørt at stakars hesten som er sliten etter å ha gått på en ridetime også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg tipper det ikke var noen tanke bak :P At de sier f.eks at Winter is coming i et tv-show, betyr ikke at det ikke er rein fiksjon, vet du, vinteren kommer her allikevel den :P Det samme gjelder med at natten er mørk (eller kald, som vi snakket om) og full av gru :teehe: 

Men natten er jo ikke nødvendigvis full av gru - med mindre man har sett noe på film som man ikke burde se... og det var der den rosa filmen kom inn :D Om du hadde sett rosa film før du la deg, så hadde det sikkert ikke blitt så mye gru om natta :lol: Jeg vet - jeg har verdens beste logikk!!!! 

1 time siden, 2ne skrev:

Ali var løs i magen på morran i dag, så jeg heiv henne i dusjen for å vaske rompa hennes, og da lurte jeg to sekunder på om jeg ikke bare skulle bade henne, så kom jeg på at hun ikke har vært børsta på to uker.. Hun ser litt ut som han bak trommene her: 
the-roots-tonight-show-feb-9-2015-billbo

:aww: (Han har forøvrig en kam stikkende ut av håret :lol: ). 

:lol: Jeg har ei her også som var dårlig i magen i dag... aner ikke hvorfor egentlig. Jammen godt jeg har hjemmekontor, for nå har jeg lufta henne to ganger i løpet av formiddagen, og dusja henne to ganger etterpå :aww: 

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg har en hel liten sykeavdeling her hos meg nå, jeg tror faktisk jeg er den sprekeste av oss, akkurat i dag i hvert fall :lol: Det sier mest om de to andre sin form, egentlig :P Men jeg har sovet inne hos mamma og pappa igjen i natt, på denne magnetsenga deres, og enten så funker den, eller så er det bare trygt å være  hos mamma og pappa ( :teehe: ), for jeg la meg kl. 23, var oppe bare 1 gang i natt, og våkna 7.55 :o Det er MANGE timer søvn, det :o Det er digg da! Nesten så jeg ikke gidder å bli sur over at det er rått og kaldt ute i dag, så digg var det :D 

Men kanskje du bare skal flytte den magnetsenga inn til deg og se om du får samme effekt? For da får du jo ikke den "sove hos mamma og pappa"-effekten :D 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har så bad hair day i dag at det er skikkelig komisk. Tar meg en tur på personaltoalettet og kikker i speilet hver gang jeg har lyst på en god latter.

:lol: Jeg gadd ikke å føne håret i morges, så jeg har pannekakehår... flatt mao. Håret mitt er jo kjemisk fritt for krøll :aww: 

13 minutter siden, Debbie skrev:

Nå ligger vi i sofan, og trøster hverandre... neste gang politianmelder jeg!!!

Kanskje du bare skal melde fra først som sist? De blir neppe flinkere til å passe på hundene om ingen sier fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Men natten er jo ikke nødvendigvis full av gru - med mindre man har sett noe på film som man ikke burde se... og det var der den rosa filmen kom inn :D Om du hadde sett rosa film før du la deg, så hadde det sikkert ikke blitt så mye gru om natta :lol: Jeg vet - jeg har verdens beste logikk!!!! 

Ikke helt, for det jeg skreiv var at natta var kald, ikke mørk, og gruen er vondt i sånn ca 80 % av alle ledd i kroppen, og det hjelper ikke rosa filmer sånn innmari i mot. Rosa piller kanskje, men ikke filmer :P 

Just now, Siri said:

:lol: Jeg har ei her også som var dårlig i magen i dag... aner ikke hvorfor egentlig. Jammen godt jeg har hjemmekontor, for nå har jeg lufta henne to ganger i løpet av formiddagen, og dusja henne to ganger etterpå :aww: 

Ikke noe er som pelshund med løs mage :aww: 

Just now, Siri said:

Men kanskje du bare skal flytte den magnetsenga inn til deg og se om du får samme effekt? For da får du jo ikke den "sove hos mamma og pappa"-effekten :D

Men den er nesten dobbelt så stor som senga jeg har nå :o Ali og jeg trenger strengt tatt ikke 150 cm bred seng.. Hmm.. Da burde jeg kanskje ha mer hund da? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Jeg gadd ikke å føne håret i morges, så jeg har pannekakehår... flatt mao. Håret mitt er jo kjemisk fritt for krøll :aww: 

Mens jeg ser ut som en vandrende kumulussky. Nå var det nettopp en kollega som sa at jeg var så fin på håret i dag. :lol:

Kanskje kumulusskyer er in?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hestedrosje, så er Lene Kragh ei som virkelig KAN hest og kjøring, så tviler ikke på at det blir i fornuftige former. En kar jeg jobbet litt for hadde også heste"drosje" i Oslo sentrum tidligere. De hestene led i hvertfall ingen nød.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 timer siden, Bananen skrev:

Ja, jeg ble henvist. Har ikke fått med meg gjorde du ikke kan bli det? Er det ikke greit å følge med utvikling på en cyste, liksom?

Joda, cysten skal tømmes og injiseres med 70% sprit, og det har jeg fått henvisning til. 

Kraniebruddet som går fra rett ovenfor nesa og opp mot midten av hodet fikk jeg ikke henvisning for pga manglende medisinsk grunn. 

3 timer siden, Siri skrev:

:lol: Mirakler har skjedd før, så... :P 

Men de psykiske påkjenningene du har nå er jo heller ikke noe bra for deg, så... Ofte kan en bekreftelse gi ro liksom, så jeg ville presset på for å få gjort det. Tror jeg... muligens :aww: 

Jo, altså... Det er så såpass mange år siden sist også at det er vel kanskje på tide med en reprise? :teehe: 

Nei, egentlig så er det vel litt sånn damned if you do and damnd if you don't. Men det alternativet med at en psykopat skal få gå rundt i visshet om at han har sluppet unna og at han har klart å lure alle rundt seg er egentlig det minst akseptable utfallet. 
Så jeg kommer nok til å bestille privat ja. Det må bare passe bedre først, for jeg regner med at det fort blir et par tusen for de få bildene. 

2 timer siden, Turb skrev:

Ikke for å skremme deg altså, men sædlederne gror sammen igjen i ca 1% av tilfellene :P Og det kan skje når som helst i løpet av livsløpet etter sterilisering ;) 

Jeg har blitt skremt en gang av det, og det var når det var gått over et år og jeg plutselig var forsinket uten noen spesiell grunn. 
Da sendte jeg ham på badet med prøvebeger og klar beskjed om å få testet om det er liv :lol: 

Både min og hans test var så negativ som det kunne bli. Så jeg føler meg ganske trygg der ;) 

Nå har jeg en liten pust i bakken før jeg skal selge kremost på Obs. Det er nattåpent på senteret i dag. Og jeg som hater trengsel og masse mas fra folk. Dagen kommer til å gå fort i det minste! Det er jo en fordel :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ikke helt, for det jeg skreiv var at natta var kald, ikke mørk, og gruen er vondt i sånn ca 80 % av alle ledd i kroppen, og det hjelper ikke rosa filmer sånn innmari i mot. Rosa piller kanskje, men ikke filmer :P 

Hhaha, nei rosa filmer hjelper nok ikke på sånn gru - jeg tenkte mer på gru som satt inni hodet, jeg :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ikke noe er som pelshund med løs mage :aww: 

Man må bare elske det... Jeg vurderer å sette strikk i skjørtene hennes nå. 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Men den er nesten dobbelt så stor som senga jeg har nå :o Ali og jeg trenger strengt tatt ikke 150 cm bred seng.. Hmm.. Da burde jeg kanskje ha mer hund da? :lol: 

Voksne kvinner skal ha så stor seng. For tenk. Spesielt fordi man da kan ha enda mer hund :P Den logikken kan jeg like :D 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Mens jeg ser ut som en vandrende kumulussky. Nå var det nettopp en kollega som sa at jeg var så fin på håret i dag. :lol:

Kanskje kumulusskyer er in?

:lol: Men du har jo sånn hår som alltid bare ser søtt og sjarmerende ut, du ! Cumulusskyer er alltid in :D 

Willy stod og kikka så intenst ut vinduet her i sta... og da jeg gløtta ut, så jeg et rådyr med to kje som kom spaserende ut fra skogen og inn på vegen :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Sjekk ut vandrerhjem/hostel i området du skal mellomlande. :)

Det løste seg heldigvis med overnatting :) da blir det ikke mellomlanding :)

38 minutter siden, Debbie skrev:

Skjønner godt hvordan du har det, og det er slitsomt med sånne som vet alt. Men helt ærlig, det er jommen ganske slitsomt å omgås ME folk også... støtteapparatet rundt kan også noen ganger bli skikkelig slitent..( ikke ment som kritikk av/mot deg, bare mer at vi andre også kan bli slitne av og til)

 

Jeg forstå ikke helt hvorfor du skriver dette.. ikke ment som noe frekt altså, jeg bare forstår ikke.

Min mor delte noe forskningsrapporter på sin Facebook vegg. Så kommer det en av hennes "venner" og fortelle hvordan disse legene er korrupte og det som hjelper er yoga og positiv tenking. Da velger noen av de fremste me ekspertene å ta til motmæle fordi de vil opplyse dette menneske om hva me er. Dette menneske gir seg ikke, og til slutt blir disse me ekspertene sint. Jeg oppgitt. 

Det er forøvrig min mor sitt valg å dele forskning på sin Facebook.

Jeg er veldig, veldig klar over at det tærer på de rundt meg at jeg er syk. Jeg er klar over at det kan ødelegge forholdet mitt hvis jeg snakker for mye om sykdommen og hvordan jeg har det. Jeg vet min mor og min søster syntes det er veldig slitsom. Og det er forøvrig 3 personer i denne verden som vet hvordan jeg har det. Og da vet de det egentlgi ikke de heller fordi jeg er redd for å ødelegge forholdet oss i mellom med for mye sykdomsmas. 

Av mine venner så er vi to med sykdommen, av og til snakker vi sammen om det. Men stort sett så orker vi ikke fordi vi vil være normale de få timene vi orker å treffes. 

De andre vennene mine som ikke har me får aldri høre noen ting om min sykdom eller hvordan jeg har det med mindre de aktivt spør. Stor sett vil jeg helst ikke svare, fordi når jeg ikke vil plage dem med det.

Men da er egentlig spørsmålet om jeg skriver for mye om det her? For hvis det er plagsomt for folk generelt så skal jeg ikke skrive mer om me og alt det innebærer her inne.

Men igjen, jeg vet ikke hva du mener med det du skrev. Så prøver bare å forklare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Siri skrev:

Men natten er jo ikke nødvendigvis full av gru - med mindre man har sett noe på film som man ikke burde se... og det var der den rosa filmen kom inn :D Om du hadde sett rosa film før du la deg, så hadde det sikkert ikke blitt så mye gru om natta :lol: Jeg vet - jeg har verdens beste logikk!!!! 

:lol: Jeg har ei her også som var dårlig i magen i dag... aner ikke hvorfor egentlig. Jammen godt jeg har hjemmekontor, for nå har jeg lufta henne to ganger i løpet av formiddagen, og dusja henne to ganger etterpå :aww: 

Men kanskje du bare skal flytte den magnetsenga inn til deg og se om du får samme effekt? For da får du jo ikke den "sove hos mamma og pappa"-effekten :D 

:lol: Jeg gadd ikke å føne håret i morges, så jeg har pannekakehår... flatt mao. Håret mitt er jo kjemisk fritt for krøll :aww: 

Kanskje du bare skal melde fra først som sist? De blir neppe flinkere til å passe på hundene om ingen sier fra? 

Vet ikke hvem det var, og hundene aner jeg heller ikke hvem er... men skal sjekke litt rundt og se om jeg finner ut noe

22552366_10159458706905174_2474449904943

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Det løste seg heldigvis med overnatting :) da blir det ikke mellomlanding :)

Jeg forstå ikke helt hvorfor du skriver dette.. ikke ment som noe frekt altså, jeg bare forstår ikke.

Min mor delte noe forskningsrapporter på sin Facebook vegg. Så kommer det en av hennes "venner" og fortelle hvordan disse legene er korrupte og det som hjelper er yoga og positiv tenking. Da velger noen av de fremste me ekspertene å ta til motmæle fordi de vil opplyse dette menneske om hva me er. Dette menneske gir seg ikke, og til slutt blir disse me ekspertene sint. Jeg oppgitt. 

Det er forøvrig min mor sitt valg å dele forskning på sin Facebook.

Jeg er veldig, veldig klar over at det tærer på de rundt meg at jeg er syk. Jeg er klar over at det kan ødelegge forholdet mitt hvis jeg snakker for mye om sykdommen og hvordan jeg har det. Jeg vet min mor og min søster syntes det er veldig slitsom. Og det er forøvrig 3 personer i denne verden som vet hvordan jeg har det. Og da vet de det egentlgi ikke de heller fordi jeg er redd for å ødelegge forholdet oss i mellom med for mye sykdomsmas. 

Av mine venner så er vi to med sykdommen, av og til snakker vi sammen om det. Men stort sett så orker vi ikke fordi vi vil være normale de få timene vi orker å treffes. 

De andre vennene mine som ikke har me får aldri høre noen ting om min sykdom eller hvordan jeg har det med mindre de aktivt spør. Stor sett vil jeg helst ikke svare, fordi når jeg ikke vil plage dem med det.

Men da er egentlig spørsmålet om jeg skriver for mye om det her? For hvis det er plagsomt for folk generelt så skal jeg ikke skrive mer om me og alt det innebærer her inne.

Men igjen, jeg vet ikke hva du mener med det du skrev. Så prøver bare å forklare meg.

Beklager var ikke ment som noe til deg eller dine i det hele tatt. Og du må ikke slutte å skrive om det. Var ikke ment til deg eller dine i det hele tatt.

Det er bare at jeg har kronisk sykdom, og kjenner veldig godt til ME.

Men jeg har venner som har ME, og av og til, selv om man vet at det ikke nytter- så har man lyst til å ruske litt i de... en blir sliten av det.  En får av  og til lyst til å si: skjerp deg, stram deg opp.

Men jeg kjenner også mennesker som har ME, som i mine øyne misbruker diagnosen sin... nei jeg orker ikke jobbe, jeg orker ikke å rydde huset, jeg orker ikke gå tur, orker ikke komme i bøsta til familie.... Det merkelig er at denne personen klarer fint å være på fylla, og fest fra torsdag til søndag... hver helg!! da er det noe som skurrer. 

Det var vel bare egentlig et surt oppgulp når jeg allikavel var litt hissig pga andre omstendigheter. Beklager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Beklager var ikke ment som noe til deg eller dine i det hele tatt. Og du må ikke slutte å skrive om det. Var ikke ment til deg eller dine i det hele tatt.

Det er bare at jeg har kronisk sykdom, og kjenner veldig godt til ME.

Men jeg har venner som har ME, og av og til, selv om man vet at det ikke nytter- så har man lyst til å ruske litt i de... en blir sliten av det.  En får av  og til lyst til å si: skjerp deg, stram deg opp.

Men jeg kjenner også mennesker som har ME, som i mine øyne misbruker diagnosen sin... nei jeg orker ikke jobbe, jeg orker ikke å rydde huset, jeg orker ikke gå tur, orker ikke komme i bøsta til familie... Det merkelig er at denne personen klarer fint å være på fylla, og fest fra torsdag til søndag... hver helg!! da er det noe som skurrer. 

Det var vel bare egentlig et surt oppgulp når jeg allikavel var litt hissig pga andre omstendigheter. Beklager igjen.

Dette tipper jeg er veldig uvanlig. De aller fleste med kronisk sykdom vil jo gjøre alt de kan for å få til så mye som mulig av vanlige, dagligdagse gjøremål. Alle vil jo helst fungere?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåke så tjukk så du kan skjære i den med kniv og 1+ ute, da frister det ikke med tur!  Men jeg var 80% sikker på at det var sol oppi åsen, så Tuva og jeg heiv oss i bilen og kryssa fingra! Og jaggu, der var det strålende sol og 2-, da ble jeg lykkelig igjen gitt :heart: Bare det å se utover hele Hadeland inntullet i tåke er så vakkert! Nå er jeg hjemme igjen i tåkehelvete da...

IMG_20171019_114247.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Debbie skrev:

Beklager var ikke ment som noe til deg eller dine i det hele tatt. Og du må ikke slutte å skrive om det. Var ikke ment til deg eller dine i det hele tatt.

Det er bare at jeg har kronisk sykdom, og kjenner veldig godt til ME.

Men jeg har venner som har ME, og av og til, selv om man vet at det ikke nytter- så har man lyst til å ruske litt i de... en blir sliten av det.  En får av  og til lyst til å si: skjerp deg, stram deg opp.

Men jeg kjenner også mennesker som har ME, som i mine øyne misbruker diagnosen sin... nei jeg orker ikke jobbe, jeg orker ikke å rydde huset, jeg orker ikke gå tur, orker ikke komme i bøsta til familie... Det merkelig er at denne personen klarer fint å være på fylla, og fest fra torsdag til søndag... hver helg!! da er det noe som skurrer. 

Det var vel bare egentlig et surt oppgulp når jeg allikavel var litt hissig pga andre omstendigheter. Beklager igjen.

Jeg må ærlig si at jeg også kan bli mektig sur og dømmende når noen av mine venner med kroniske sykdommer ikke følger "min standard" på hvordan man skal oppføre seg når man er kronisk syk. Jeg tar meg i det og jeg skjemmes fordi det er galt av meg å dømme noen fordi de takler og håndterer sine plager annerledes enn meg, men vi er jo menneskelig så det er også forståelig at man kan bli oppgitt.

(dette var ikke ment som at du burde skjemmes, men heller at jeg også forstår det du mener) 

Jeg har ikke alltid vært en "sunn" kronisk syk. Jeg har vært ganske destruktiv og for meg så høres det ut som det er nettopp det denne venninnen som drar ut på byen og drikker er. Destruktiv. Ødelegger relasjoner og drikker bort problemene. Det trenger ikke være det. Kanskje er det drikkingen og festingen som gir henne glede akkurat som hund gir meg glede. Jeg synes selvfølgelig det ikke er rett prioritering, men det er ikke min sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 Men du har jo sånn hår som alltid bare ser søtt og sjarmerende ut, du ! Cumulusskyer er alltid in

Awww :)

1 time siden, Siri skrev:

Willy stod og kikka så intenst ut vinduet her i sta... og da jeg gløtta ut, så jeg et rådyr med to kje som kom spaserende ut fra skogen og inn på vegen :wub:

Søteste Willy. Jeg var alltid så overrasket over hvor lite berørt kattene mine var av storfint besøk av rådyr. De lå bare rolig og kikka på dem. De var nok veldig mye mer vant til å se dem enn meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Debbie skrev:

Beklager var ikke ment som noe til deg eller dine i det hele tatt. Og du må ikke slutte å skrive om det. Var ikke ment til deg eller dine i det hele tatt.

Det er bare at jeg har kronisk sykdom, og kjenner veldig godt til ME.

Men jeg har venner som har ME, og av og til, selv om man vet at det ikke nytter- så har man lyst til å ruske litt i de... en blir sliten av det.  En får av  og til lyst til å si: skjerp deg, stram deg opp.

Men jeg kjenner også mennesker som har ME, som i mine øyne misbruker diagnosen sin... nei jeg orker ikke jobbe, jeg orker ikke å rydde huset, jeg orker ikke gå tur, orker ikke komme i bøsta til familie... Det merkelig er at denne personen klarer fint å være på fylla, og fest fra torsdag til søndag... hver helg!! da er det noe som skurrer. 

Det var vel bare egentlig et surt oppgulp når jeg allikavel var litt hissig pga andre omstendigheter. Beklager igjen.

Da forstår jeg mer hva du mener. Ikke noe å beklage altså, jeg bare forsto ikke :)

Og jeg er enig med deg. Men tror samtidig at det ikke er så veldig mange av disse. Også tror og tenker jeg litt sånn som @linjer

Det er vanskelig fordi man opplever sykdomsbildet så forskjellig. Jeg dømmer andre støtt og stadig fordi jeg opplever ikke de som "like syk" som meg. Men prøver å ta meg selv hardt på det fordi jeg ser ikke alt. Men det er vanskelig! 

Jeg har vært syk så lenge at jeg føler jeg har mistet litt oversikt over hva som er normalt blant Ola nordmann og hva som er normalt for meg. For for 10 år siden så var tilstanden min unormal, nå derimot er den normal. Er derfor jeg blir litt sånn, orker jeg ikke sy ferdig fordi jeg ble sliten eller er det fordi jeg ikke gidder. Men igjen så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler meg frisk, når jeg sitter i sofaen og har gjort det i 4 dager, men jobber ikke. Jeg vet at jeg ikke er frisk, og det er en grunn til at jeg ikke jobber, men det er såpass vanskelig for hodet å få med seg alt, ikke sant. For man vil jo bidra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Stine skrev:

Tåke så tjukk så du kan skjære i den med kniv og 1+ ute, da frister det ikke med tur!  Men jeg var 80% sikker på at det var sol oppi åsen, så Tuva og jeg heiv oss i bilen og kryssa fingra! Og jaggu, der var det strålende sol og 2-, da ble jeg lykkelig igjen gitt :heart: Bare det å se utover hele Hadeland inntullet i tåke er så vakkert! Nå er jeg hjemme igjen i tåkehelvete da...

IMG_20171019_114247.jpg

Det er nå jeg IKKE skal si at vi har hatt strålende sol her i hele dag? :D Men jeg ser et slør som er på veg hitover nå... 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Awww :)

:ahappy:

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Søteste Willy. Jeg var alltid så overrasket over hvor lite berørt kattene mine var av storfint besøk av rådyr. De lå bare rolig og kikka på dem. De var nok veldig mye mer vant til å se dem enn meg.

Hehhee, ja, han har nok sett dem før, tror jeg... Yasmine derimot - hun skjønte jo at Willy så ett eller annet, men hun kom jo ikke til og fikk kikka ut (Willy okkuperte sofaen og jeg satt i stolen liksom), så hun stod på gulvet og gaula og bar seg fordi hun ikke fikk se :lol: Og rådyra stod lenge og kikke hitover - de hørte nok gaulingen, tipper jeg :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siri skrev:

Det er nå jeg IKKE skal si at vi har hatt strålende sol her i hele dag? :D Men jeg ser et slør som er på veg hitover nå... 

 

Helt riktig det, du behøver ikke å si det! :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...