Gå til innhold
Hundesonen.no

PC eller hybrid PC (2 in 1) til barn/ skolearbeid. Tips?


Yodel
 Share

Recommended Posts

Vi skal kjøpe PC eller event. en Hybrid PC (såkalt 2 in 1) til vår sønn på 9.
Den skal fortrinnsvis brukes til skriving av tekster (og vil trenge Office pakken pluss et noe tungt skriveprogram) og arbeid på nettsteder (i forbindelse med skolearbeid).
Den vil for det meste brukes hjemme, men mulig han også vil ta den med på skolen, så OK batterikapasitet og liten vekt er en fordel. 

Nå er jeg litt usikker på hvordan disse 2in1 PCéne fungerer, men er det slik at disse ( i tillegg til å ha touch skjerm) kan brukes som PAD/ laste ned apper? Det kunne også vært en fordel, men i denne jungelen er jeg lite kjent.

Tar gjerne imot erfaringer :)

Pris opp til ca 5000,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
8 minutter siden, Yodel skrev:

Nå er jeg litt usikker på hvordan disse 2in1 PCéne fungerer, men er det slik at disse ( i tillegg til å ha touch skjerm) kan brukes som PAD/ laste ned apper? Det kunne også vært en fordel, men i denne jungelen er jeg lite kjent.

 

Apper som i "apper" til Windows 10 ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Yodel said:

Vi skal kjøpe PC eller event. en Hybrid PC (såkalt 2 in 1) til vår sønn på 9.
Den skal fortrinnsvis brukes til skriving av tekster (og vil trenge Office pakken pluss et noe tungt skriveprogram) og arbeid på nettsteder (i forbindelse med skolearbeid).
Den vil for det meste brukes hjemme, men mulig han også vil ta den med på skolen, så OK batterikapasitet og liten vekt er en fordel. 

Nå er jeg litt usikker på hvordan disse 2in1 PCéne fungerer, men er det slik at disse ( i tillegg til å ha touch skjerm) kan brukes som PAD/ laste ned apper? Det kunne også vært en fordel, men i denne jungelen er jeg lite kjent.

Tar gjerne imot erfaringer :)

Pris opp til ca 5000,- 

Officepakke trenger dere ikke, bruk onlineversjonen til google. Det er det elevene bruker etterhvert uansett. Tungt skriveprogram, er det lingsys eller lignende? Da funker ikke chromebooks, men ta en titt på lenovo yoga-serien. Jeg har 500 og den er veldig grei, ganske liten, 2-1, og ok batterikapasitet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...