Gå til innhold
Hundesonen.no

Biting og knurring


Qimbo
 Share

Recommended Posts

Hei

Min valp er nå 6 mnd. Når den kjeder seg så biter å knurrer den. Jeg føler nå jeg har prøvd alt for å få den til å slutte. Overse den, timeout, holde over snuta.  Har noen noen tips. 

Til mere jeg gjør de nevnte tingene til værre blir han.  Er hunden min i ferd med å blir "gal"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testing av grenser? 

Hva jeg hadde gjort? Det kommer helt an på settingen den knurrer og biter i. Det kan være å stappe noe i kjeften på den. 

Gal nei regner med at det er testing av grenser så mer grensesetting og trening å lydighet kan være noe som gjør at du blir på rett veg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som ganske normal atferd for en valp som kjeder seg :) Du kan f eks forsøke å avlede den med å gi den et bein eller en leke, finn en neve med godbiter og trene litt med den, godbitsøk på plena eller gå en tur i skogen. Og generelt gi den passe med tur og aktivisering slik at den er sliten når kvelden kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er ikke i ferd med å bli gal. Helt normalt. Valpen min ble bare mer ivrig om jeg ga han oppmerksomhet på biting, så det som funket best var å ignorere. Ikke rør på hånden fordi det kan forbindes med lek, bare la den bite til den slutter selv. Og generelt gi den mer mental trening og pass på så det ikke blir for mye inntrykk på tur. For mye kan gjøre den overstimulert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. til å være seks mnd så får det nok aktivitet. Har også prøvd å trene mentalt med han når han er i denne sonen, jeg har oversett men det hjelper ikke. Får vel bare smøre meg med tålmodighet å håpe det hjelper.

Han er døv og blind for alt når han er slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Qimbo skrev:

takk for svar. til å være seks mnd så får det nok aktivitet. Har også prøvd å trene mentalt med han når han er i denne sonen, jeg har oversett men det hjelper ikke. Får vel bare smøre meg med tålmodighet å håpe det hjelper.

Han er døv og blind for alt når han er slik

Han slutter ikke å bite sånn over natten, du må være konsekvent med å ignorere. Mental trening trenger han ikke kun når han oppfører seg slik, men som små deler gjennom hele dagen. Er han vill og knurrer inne så må du ta han i time out med én gang slik at han ser sammenhengen. Deretter slipper du han løs når han har roet seg. Hvis han fortsetter så setter du han tilbake i time out og gjentar. Enkelte hunder trenger mange repetisjoner før de skjønner greia, så ikke gi opp. :)

Ellers kan det hjelpe å gi han noe annet å bite i slik som nevnt over, det er viktig at han har noe (tyggeleke) han vet han har lov til å bite i, men ville ikke hatt leker han løper og herjer med tilgjengelig på gulvet. Noen ganger får det begeret til å renne over  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...