Bilder av katter hos Dyrebeskyttelsen :)

28 innlegg i emnet

For et flott initiativ fra deg og så gode bilder du tar! Dette hjelper sikkert en hel del. Jeg syns den helsvarte kattungen var spesielt nydelig. Gleder meg til vi i fremtiden kjøper oss hus med hage, for da blir det nok en kattebestevenn til Ronja :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelige katter og bilder.:wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Koriander skrev:

For et flott initiativ fra deg og så gode bilder du tar! Dette hjelper sikkert en hel del. Jeg syns den helsvarte kattungen var spesielt nydelig. Gleder meg til vi i fremtiden kjøper oss hus med hage, for da blir det nok en kattebestevenn til Ronja :wub:

Takk :) Synes det er fint å kunne bidra med noe når jeg ikke kan være fosterhjem selv. Jeg merker nå at når jeg er rundt på besøk så er allergien min mot katt såpass ille at jeg nok aldri kan ha katt selv :( Så da får jeg bidra på den måten jeg kan. 

1 time siden, Katharina skrev:

Nydelige katter og bilder.:wub:

Kjempeherlige! Ekstra utfordrende også, å ta bilder av kattunger. De er ofte litt småredde også, så det er ikke så lett å få de til å gjøre som jeg vil, haha :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jepp.  Jeg ville vært forsiktig med å sette avlssperre på 6-8 uker gamle valper jeg da, men det er meg. Man kan godt være politisk korrekt og mene at man kan se det når de er så små at de ikke vil egne seg i avl, men for det første - det kan man ikke vite, og for det andre - det kan skje ting senere som tilsier at disse hundene bør brukes i avl, og da er det skrekkelig tåpelig å ha gjort noe som i følge NKK ikke kan reverseres.  Nå er - uheldigvis - ikke avl som furrypaws (et spill med avl og konkurranser med hund), der man har full DNA-profil og derfor oversikt over alle syke gener som finnes. Det er heller ikke sånn som i furrypaws at gener aldri muterer. Da ville avl vært enkelt - jeg (ja, jeg spiller.. En liten pause nå, men jeg spiller) har f.eks på 5 generasjoner gått fra hunder med flere sykdomsgener, til hunder som ikke har en eneste sykdom. Alle er friske. Jeg innavler over en lav sko, og ingen blir syke.  Så ja, som oppdretter og valpekjøper skulle jeg gjerne hatt en genetisk gjennomfrisk hund, men de bor dessverre sammen med enhjørninger i eventyrland, så det får jeg ikke fått. Så da gjør jeg det beste ut av det, jeg leiter i timesvis etter hannhunder, info om søsken og foreldre og foreldres søsken, prøver å finne ut alt det er verdt å vite noe om og har ingen som helst illusjoner om at det ikke kan komme en overraskelse eller tre - fordi vi snakker om levende vesner.  Dere som ønsker dere "friske hunder", hvor flinke er dere til å screene for sykdommer selv? Sjekking av mentalitet? Oppgir dere sykdom til oppdretter? For alle ønsker seg friske hunder, men det er få som skjønner sammenhengen med helsesjekking o.l. og avl, selv når avl ikke gjøres på det individet.  Soniser er ikke valpekjøpere jeg ønsker meg, særlig ikke etter tråder som denne, og jeg anser meg som svært seriøs og kunnskapsrik. Noen ganger fremstår dere som urealistisk kravstore. 
    • Jepp, i alle lommer rundt omkring..og i vaskemaskinen..  For de som ikke allerede vet det, så kan jeg opplyse om at vanlige svarte bæsjeposer, tåler vask helt utmerket..
    • Øverste skuffen i kommoden i gangen - og alle lommer mm... Jeg er sikkert miljøsvin, men orker ikke bioposer - de er så tynne at jeg er redd de skal gå istykker hele tiden. Og jeg kan si at jeg var sabla glad jeg hadde tykke poser her i forrige uke hvor jeg tryna så lang jeg var med bæsjepose i hånda. Moste knyttneven ned i bæsjeposen... heldigvis holdt den  
    • Det er bare fordi du er ung  ennå det 2ne.. Da jeg var ung så var det slik støvsugerene så ut..
    • Den ser ikke ut som min støvsuger   Pelsstell var noe jeg syns var artig den gangen jeg hadde armer og hender som fungerte, og nå som jeg ikke har det, men har hunder som må ha pelsstell, så er det mer pes enn artig   Jeg tenkte jeg skulle si noe om at fleece-ting kan lage floker, men det trenger jo ikke å være et problem om du er flink til å børste over han når dere kommer inn igjen. Og blåser han tørr, om han har blitt våt  Det er liksom det som er de verste flokemakerne, fuktig pels og ting som gnisser   Leah og Ali er mor og datter, jeg bare nevner det  Leah hadde som nevnt en flokealder vi ikke la noe større merke til, mens Ali var i flokealder i en evighet   -- I dag har jeg hatt den kjappeste rutinekontrollen hos legen på flere år, tror jeg  Det var sånn: "jeg har det bra, men jeg trenger fornya respeter på *gi liste*", ferdig   Jeg kjørte over skauen på vei til legen da, og fikk sett både ekorn, rådyr og elg  Gøy på landet!  
  • Nylig opprettede emner