Gå til innhold
Hundesonen.no

Plastisk kirurgi?


QUEST
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, mushi skrev:


Jeg synes det blir feil å generalisere såpass at det hovedsakelig fører til helseproblemer eller kostnader for samfunnet at folk opererer seg. Det gjør det ikke. Man har heller ikke psykiske problemer som enkelte virker å tro. Hvis den nesa har gnaget på selvtilliten siden man var liten eller puppene er på halv tolv og dette oppfattes som et problem - og en operasjon gjør at det er lettere å være sosial så ser jeg ikke noe galt i å endre på det.  

 

Hvem har sagt at det er hovedsaklig? Jeg skrev "alt for mange". Og problemet er vel at man ikke vet før man sitter i saksa om man er en av dem som får komplikasjoner. Men da hjelper det ikke å angre, og man må kanskje i stedet lære seg å leve med noe som er mye verre enn den bittelille skjevheten man ville rette opp i utgangspunktet. Skjønner ikke hvordan folk tør ta sjansen, jeg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lene_S skrev:

Hvem har sagt at det er hovedsaklig? Jeg skrev "alt for mange". Og problemet er vel at man ikke vet før man sitter i saksa om man er en av dem som får komplikasjoner. Men da hjelper det ikke å angre, og man må kanskje i stedet lære seg å leve med noe som er mye verre enn den bittelille skjevheten man ville rette opp i utgangspunktet. Skjønner ikke hvordan folk tør ta sjansen, jeg :icon_confused:

Men det er vel strengt talt ikke noe du kan råde over? Om noen vil operere seg av ukjent grunn synes jeg det blir feil å komme med pekefinger og se ned på folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mushi skrev:

Men det er vel strengt talt ikke noe du kan råde over? Om noen vil operere seg av ukjent grunn synes jeg det blir feil å komme med pekefinger og se ned på folk. 

Jeg synes fortsatt at du blander sammen det å ha en mening om fenomenet plastisk kirurgi og det å være fordømmende overfor folk som tar plastisk kirurgi. For meg er det to helt forskjellige ting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt at du blander sammen det å ha en mening om fenomenet plastisk kirurgi og det å være fordømmende overfor folk som tar plastisk kirurgi. For meg er det to helt forskjellige ting.
Hvordan er det annerledes enn å dra inn ekstra kostnader for samfunnet hvis en operasjon mot all formodning går galt?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Hvordan er det annerledes enn å dra inn ekstra kostnader for samfunnet hvis en operasjon mot all formodning går galt?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Det må det da være lov til å mene? Jeg mener også at ressursene i helsevesenet bør gå til mennesker som trenger medisinsk hjelp, inkludert noen tilfeller der et "uheldig" utseende går sterkt utover livskvaliteten til en person. Det betyr ikke at jeg kunne finne på å være nedlatende mot en som har fylt leppene med silikon og ser ut som en torsk, det ville nemlig ikke ha ført til noe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk føler de trenger det, så helt greit. 

Har selv vært igjennom noen "få" som brannskadet, så jeg er virkelig glad for at hele begrepet eksisterer. Egentlig skulle jeg ha gjort enda mer, men jeg føler ikke at det er nødvendig. Og det bør være mitt valg, på samme måte som alle de andre. :) Kanskje naboen syns jeg burde tatt de ekstra operasjonene, men det er mitt valg. På samme måte som at hvis naboen hadde vært meg og tatt de operasjonene, og gjerne ville fikset på ting enda mer etterpå, det har ikke vært noe jeg kunne lagt meg borti på noen som helst måte.

Men der igjen, kanskje jeg om 10 år føler det er nødvendig med de siste operasjonene, hvorfor skulle man da stå på sidelinja å si at "Nei, du brydde deg ikke for 10 år siden, du burde heller oppsøke en psykolog nå"? Vel, så lenge man har muligheten, så bør man bestemme selv om man vil gripe den. :) 

(Dette er hva jeg mener om saken altså)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli opp til hver enkelt sålenge vi snakker om oppegående, voksne mennesker syns jeg, jeg ser ikke noe større problem med plastisk kirurgi enn noen av de andre tingene vi gjør enten for utseende eller for morro skyld som kan medføre risiko og utgifter/ressursbruk i helsevesenet, for plastisk kirurgi er langt fra alene om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...