Hvorfor blir bilder i eldre tråder borte

8 innlegg i emnet

I mange tråder er bilder som er lagt ut borte. Hvorfor skjer det?  Ganske synd om man har brukt mye tid på å skrive innlegg og lastet opp bilder, og når man senere leser trådene er de borte og bare står igjen som en kode eller annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være fordi bildet det er linket til er fjernet fra "utgangspunktet", for eksempel fra Photobucket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bilder er lagret på forskjellige nettsteder der brukeren enten har gått ut, brukt opp plassen din, slettet bildene, osv. Fordeler og ulemper med å ha bildene lagret på selve forumet. (ulempen er at det er veldig plasskrevende, og ekstra arbeid om man allerede har bildene i et galleri et annet sted).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Photobucket er jo én stor greie, men f.eks bildelinking fra facebook... det er også risky. Jeg ser i min egen tråd om bissevovven min, så er mange av bildene linket fra fb kun "tekst" (typ tg6437832_huuew1241.jpg) i stedet for noen brudd i bildelink. Tipper det har noe med at fb endrer mappestruktur og linkene blir ødelagt. Så facebook + photobucket + flytting av originalbilder (f.eks i mapper/album på flickr/bucket etc) gjør at de forsvinner. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte å linke bildene mine fra facebook før, det slutta jeg med ettersom de forsvant etter en stund og bare ble en kode i innlegget. Bildene ligger fortsatt på facebook, men det er et eller annet som endres hvert fall. Nå linker jeg bildene fra Flickr og jeg har ikke opplevd at de har forsvunnet enda hvert fall. Har brukt Flickr i hvert fall 2 år. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Det forsvant vel også masse bildelinker i en eller annen oppgradering av forumet her sist det ble gjort, mener jeg å huske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvinner bilder om man laster dem direkte opp i tråden istedenfor å bruke en kode/link?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Orca said:

Forsvinner bilder om man laster dem direkte opp i tråden istedenfor å bruke en kode/link?

Sannsynligvis ikke med det første, før de mistes i en harddiskkræsj (hvordan er det med backup av forumet btw?) eller virus. :P Men sannsynligheten er kanskje mindre enn en del andre steder. Ikke godt å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive