Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbitmaskin


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger en godbitmaskin for å trene løpende felt, men jeg tror ikke den vil bli brukt til så utrolig mye mer enn det. Dermed er jeg litt i stuss på hvor mye jeg skal investere i en slik maskin. 

Skal jeg gå for denne billigvarianten til rundt en 500 lapp? 

IMG_2487.thumb.PNG.808d48adcd5d2c5f2e64f325d9ff40e4.PNG

Eller skal jeg kjøre den fult ut og kjøpe den skikkelige godbitmaskinen her til 1000 kr? 

IMG_2486.thumb.PNG.29630202215d98240209b6f21d9db7af.PNG

 

Noen som kan gi en anmeldelse av den ene eller den andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpende felt er jo ikke "bare". Det tar lang tid, og noen tusen trykk. Så jeg ville definitivt kjøpt TT'n, da den er MYE bedre beregnet til det.

Jeg elsker min, beste hundeutstyret jeg noen sinne har kjøpt [emoji38] Og når man først har den, er det fort gjort at den blir brukt til andre ting også (jeg bruker den til både bommen, møna, vippa og slalomen).

Og hvis du etterhvert ender opp med å ikke bruke den, er det absolutt ikke noe problem å selge den videre. Brukte TT'er forsvinner gjerne på dagen når de legges ut på agilitysiden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, tonjek said:

Løpende felt er jo ikke "bare". Det tar lang tid, og noen tusen trykk. Så jeg ville definitivt kjøpt TT'n, da den er MYE bedre beregnet til det.

Jeg elsker min, beste hundeutstyret jeg noen sinne har kjøpt emoji38.png Og når man først har den, er det fort gjort at den blir brukt til andre ting også (jeg bruker den til både bommen, møna, vippa og slalomen).

Og hvis du etterhvert ender opp med å ikke bruke den, er det absolutt ikke noe problem å selge den videre. Brukte TT'er forsvinner gjerne på dagen når de legges ut på agilitysiden.

Ja, grunnen til at den i det hele tatt blir vurdert er jo mye av det du sier. Den er mer egnet til det. Jeg ser også for meg at prisen gjør at den gjerne varer litt lenger. 

Hmm, kanskje jeg skal følge godt med om noe selges brukt også! Men jeg må få meg en så fort som mulig! Vi skal trene som bare det i vinter ?

Takk for svar! Noen flere som har meninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten har TTmaskinen og jeg har brukt den litt. Det jeg ikke liker med den, er at du må ha ganske så store godbiter. Hvis ikke setter de seg fast og så stopper hele maskinen. Den funker på mindre godbiter også, men den stopper da opp med jevne mellomrom. I tillegg synes jeg den spytter ut for mange godbiter om gangen. Men klart, skal du ha jackpot, så spiller jo ikke det noen rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Bjornal said:

Prøvd begge to - begge spytter ut en hel haug godbiter om du har "riktig" størrelse; for små så er de bråstopp ganske fort. Bedre å trene inn avstandsbelønning på annen måte synes jeg.

Veldig vanskelig når jeg trener løpende felter. Jeg skal se hunden treffe på feltet, klikke og belønne på avstand. Det er så mye vanskeligere uten en slik maskin. Jeg har prøvd med godbit skål og løpt frem og tilbake selv mellom hver godbit, det tar for mye tid. Løpende felter tar lang nok tid fra før. Så en av de blir det uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd begge to - begge spytter ut en hel haug godbiter om du har "riktig" størrelse; for små så er de bråstopp ganske fort. Bedre å trene inn avstandsbelønning på annen måte synes jeg.

TT'n skal ikke gjøre det hvis man finner godbiter som passer greit. Min slipper stort sett én eller to godbiter per trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...