Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevennlig arbeidsplass


Guest Yellow
 Share

Recommended Posts

Hjemmekontor! :)

Ellers så tror jeg mindre, private firma er type jobb hvor jeg kjenner flest med mulighet for å ha hund med på jobb. Både kontorjobb og håndtverkere. Større offentlige etater tror jeg er verre - alltid noen som skal lage trøbbel. Og en del ganger er det jo ikke mulig uansett (pasient- eller brukerkontalt feks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber kommunalt, med praktisk bistand og miljøarbeid. Er som regel å være med i bilen som gjelder, men har beboere som ber om å få gå tur med hunden. Inne i bolig eller på kontoret er ikke tillatt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har av og til hatt med Dixie som har separasjonsangst på jobben i dyrebutikken jeg jobber deltid i.

Da har hun mest ligget bak disken, på sånn 1.5 kvadrat. Ikke optimalt da hun stresser litt når hun er der, men sover mye. Har prøvd litt å ha henne på kontoret, men det er ekstremt lite og er ikke større plass der, men mye bedre for oss for da ligger hun ikke i veien. Men må stadig se til at hun har det greit pga sep.angsten. Hun takler sånn ok å ligge der pga hun hører oss ute i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som psykolog på institusjon. De er alltid med, som oftest i bilen. Den ene er terapihundaspirant og den andre besøkshundaspirant - så begge har jobbet/jobber tidvis på huset :)  På dager med kun kontorarbeid er de innimellom med på kontoret - men da må jeg  støvsuge etterpå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et bofellesskap for rus og psykiatri. Jobber natt og har hundene med på jobb om natta. Jobber dog med alenetrening slik at de på sikt skal være alene hjemme når jeg drar på jobb. Det er ikke vanlig å få lov til å ha med hund inn på jobb på steder der jeg jobber. Vi har en veldig dyrevennlig sjef, så er nok bare derfor de får være med. Noen har også med hund av og til på dag og kveldsvakter. 

Edit: Det hadde ikke fungert å ha med hund på jobb som ikke kunne være stille når det kommer brukere og vektere innom på natta, så det er ikke hvilken som helst hunder som hadde passet til å være med. Mine bjeffer ikke og maser ikke om kontakt med beboerne hvis de ikke vil hilse etc. Få av mine tidligere hunder kunne vært med på denne jobben. Den krever også at de tåler litt bråk og støy samt "merkelig" oppførsel fra folk, da brukergruppen ikke akkurat er A4 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i tre dyrebutikker i Oslo, de to største og en bitteliten. På to av dem fikk jeg ha med hund, men ikke der jeg jobbet først. På den ene måtte dyret sitte på en type 'terrasse' der hun heldigvis hadde utsikt over hele min avdeling. I den bittelille hundebutikken hadde hun hele bakrommet, der hun gjennom grind også hadde oversikt over hva som skjedde foran i butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...