Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunderaser i leilighet


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Hvilke hunderaser passer best til å bo i en leilighet? 

Mine krav:mellomstor/stor,pelsstell går bra, røyte minst mulig, rolig inne, tur en time hver dag og det aller aller viktigste: Bjeffe minst mulig pga. Naboer. Orker ikke sure og klagete naboer.

Hvilke raser bør jeg ikke ha? Og hvilke raser bør jeg ha?

Noen som bor i leilighet her som har hund ? Hvilke raser? Bjeffer dem? Har dere fått klager fra naboene pga. Bjeffing? Nå tenkte jeg mest på bjeffing når hunden er alene. Men også bjeff på alle lyder generelt når eieren er hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel vil jo avhenge av hvilken rase det er snakk om, når det gjelder bjeffing, men veldig mye vil komme an på både individ og ikke minst eier. Miniatyrhunder og spisshunder, bare for å nevne noen, er kjent for å være løsmunnende og ville nok ikke vært mitt førstevalg. Så spørs det jo også hvorfor hunden bjeffer/uler.. Er det pga varsling eller separesjonsangst. Enkelte raser er mer disponert for seperasjonsangst enn andre men også her vil det være individavhengig, naturlig nok. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Akkurat nå, bikkjene skrev:

Hundene jeg har nå kunne aldri bodd i leilighet pga. Bjeffing. Både når de er alene og på alle lyder de hører. Var på hotell og de bjeffa på alt hele natta så vi ga opp og måtte dra hjem igjen. 

Men om de hadde vært vant til, og oppdratt til, å være på hotell og være stille hadde det kanskje vært annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i leilighet med en hund - en stor hund som røyter mest mulig :D Vi hadde ei berner sennenhundtispe i lavblokk, bodde i toppetasjen som var tredjeetasje. Jeg husker ikke lenger kvadratene, men tenker rundt 60. En berner trenger ikke mange kvadratene, så det spilte ingen rolle for henne om vi bodde her eller der. Vi hørte aldri til naboene, og de sa de aldri hørte oss. 

Intolerante naboer kan en finne hvor som helst - jeg bodde i dårlig isolert rekkehus, og fikk klage fra en nabo fordi de hørte når hundene sto og logret mot veggen. Som om de sto i timesvis og logret inntil veggen, men disse naboene syntes det var en irriterende lyd. De ringte meg også en dag jeg ikke var hjemme for å fortelle at hundene sto og bjeffet, men de måtte gi seg fordi jeg hadde hundepass som kunne bekrefte at hundene var stille. De visste ikke at det var folk hjemme, så de benyttet anledningen til hva de nå enn forsøkte å oppnå. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Har cavalier, bor i blokk. Hun bjeffer så og si aldri. Aldri fått klager, faktisk fikk jeg spørsmål fra naboen som bor i leiligheten ved siden av om hunden bor hos meg på heltid, ettersom hun aldri lager lyd.

Av en eller annen grunn så tenker jeg ikke på cavalier som miniatyrhund , mer som litt stuttbeint spaniel :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde flatcouted retriever i rekkehus og ja da mannen i leiligheten ved side av døde så begynte klage hetsen. Jep vi fikk klage på bråk fra hunden når hverken hund eller jeg var hjemme på det tidspunktet. Det som var sant var at han bjeffet to ganger når det kom folk på besøk til naboen eller meg. ellers var hunden stille. I forhold til hund og leiliget så har jeg leid i mange år med sønn leiligheten var på ca 50 kvm og der var jeg min sønn min hund og hans hund. Fungerte fint det for inne skulle hundene være rolige og ute så fikk dem alt dem trang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...