Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger påfyll i verktøykassa mi:)


Debbie
 Share

Recommended Posts

Jeg skal holde kurs i høst, og det virker som jeg får en blandet gruppe. Med noen som just har klart bronsemerket- til noen som vil opp i kl 2. Jeg skal også ha de som som vil starte i lydighet kl D Bruks.

Tips til hvordan jeg går frem?

Brukslydigheten og Lp i de lavere klassene er jo ikke store,så der tenker jeg at jeg ikke får store problemer. Men alle tips tas imot.

 

Jeg vil også gjerne ha flere innfallsvinkler til innlæring av de forskjellige øvelsene- da dette er en broget gruppet av både mennesker og hunder- er det greit å kunne vise til forskjellige ting.

Så hvordan trener du inn kl 1 øvelsene? Gjerne spesifikt på ruta, lineføring, stå under marsj og avstand.

På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hold deg til det du kan. Og om ikke det funker, så søker du råd andre steder og kommer med alternativer. Veldig dumt å skulle instruere i en måte du aldri har gjennomført selv :) Fortell deltagerne at det finnes mange måter å lære inn forskjellige ting på, du skal vise dem det som funker best etter din erfaring. Og si at hvis ikke det passer dem og deres hund, så har du en del alternativer på lur. Å gi uerfarne kursdeltagere mange alternativer å velge mellom er bare forvirrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...