Gå til innhold
Hundesonen.no

Mor byttet barnehage-mente de ansatte var for tykke


QUEST
 Share

Recommended Posts

Just now, Nemi1 said:

Dette kan bare kvalifiseres som hersketeknikk!! shame on you

Neppe, 2ne har da svart opptil flere ganger utfyllende med eksempler og begrunnelser. Du derimot, skal ha detaljbegrunnelser for deler av setninger. Da er det veldig forståelig at man ikke orker å flisespikke. 

Det er ingen i denne tråden som har sagt at det er greit å komme med bemerkninger, kommentarer osv til de som sliter med undervekt. Ingen. Motsatt derimot, er det tydeligvis flere som har forståelse - eller manglende forståelse om du vil. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 234
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Å være overvektig er ikke synonymt med å være uskikket fysisk til å holde følge med barn. Heldigvis. 

Det som er litt for enkelt er at man setter likhetstegn mellom overvektig og handlingslammet.  Det er ekstremt overfladisk å tro at en overvektig persons matvaner overføres til barnehagebarn, bas

Det er faktisk helt motbydelig. Hun har en kropp som alle andre. Den er hennes og ingen andre sin business. Det er jo for øvrig hodet hennes som skal styre landet og ikke kroppen hennes. 

Det blir aldri bra nok. Jeg fikk hvertfall aldri høre når jeg var akkurat passe :aww: For jeg var nemlig for tynn, helt til jeg ble for tykk. Det var aldri noe mellomting. :gaah:   

Hvor mange her får høre at de er nettopp det? Passe? Er det noen som får kommentarer på kroppen sin om at den er akkurat passe? Og ikke "ååå du er såååå mye finere nå enn for xxkg siden"kommentarer. Enten det er den ene eller den andre veien 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Det blir aldri bra nok. Jeg fikk hvertfall aldri høre når jeg var akkurat passe :aww: For jeg var nemlig for tynn, helt til jeg ble for tykk. Det var aldri noe mellomting. :gaah:   

Hvor mange her får høre at de er nettopp det? Passe? Er det noen som får kommentarer på kroppen sin om at den er akkurat passe? Og ikke "ååå du er såååå mye finere nå enn for xxkg siden"kommentarer. Enten det er den ene eller den andre veien 

 

Tja, min mor har sagt det til meg :D:heart:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Det økende samfunnsproblemet er overvekt og fedme - ikke undervekt. Få er faktisk undervektige. Derfor er det en naturlig følge at det er slanketips og kostholdsråd rettet mot overvekt i "dameblader" og media, fremfor tips om hvordan en skal gå opp i vekt... om det funker eller er riktig er en annen sak, men det er nå sånn at blader skal selge og media vil ha mest mulig klikk, og de gjør de ved å nå ut til en bredest mulig kundebase (no pun intended).

Det er jo helt feil, spiseforstyrrelser blir det mer og mer av og flere og flere som dør av. Undervekt er dødelig og det rammer unge, tilogmed barn. Da er det ikke like ille at overvekt gir livsstilssykdommer og kanskje redusert levealder hos voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tuvane skrev:

Så jeg tror ikke det er så veldig dumt at folk skal få lov til å være den de er, uten at de blir sett ned på fordi de er overvektige, har rødt hår, bruker briller eller er fra Somalia. Så denne såkalte "fremelskingen" som jeg ikke har sett så mye til, må gjerne ta av litt mer, sånn at folk i fremtiden kanskje ser på overvektige som helt normale mennesker, ikke som "dumme, late og usympatiske"...

Jeg tror fat shaming fungerer mot sin hensikt. All den skammen overvekt fører med seg for mange, spesielt de som stadig prøver ulike slankekurer, gjør bare at det minste feiltrinn blir kjempestort, og motivasjonen vakler. Hvis man i tillegg alltid får høre at man er dum og lat, så forsvinner siste rest. Hvis man i stedet får høre at man uansett er god nok, så blir ikke diett-sprekken enda et bevis på hvor uverdig man er, og dermed øker man faktisk sjansen for å lykkes. Så det er ikke bare den psykiske biten som vil få en oppsving med litt "fremelsking", men flere vil nok også klare å gå ned det de ønsker. Everybody wins (well, except haters) :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var for tynn, men når jeg gikk opp i vekt så var det som om jeg hadde vært helt fantastisk før jeg gikk opp og nå når jeg begynner å synke litt så begynner folk å prate om at jeg absolutt ikke trenger gå ned i vekt. 

Det festlige i alt dette er at jeg egentlig liker meg selv bedre nå fordi jeg faktisk har en utrolig fin timeglass fasong og det å ha litt ekstra fremhever det. Jo jeg føler litt press fordi alle rundt meg vet hvor slank jeg var og at det ikke lenger er godt nok å være passe. Du er fortsatt ikke ideal vekt i tillegg så trener en jo ikke aktivt og kroppen er ikke thight. 

 

Spoiler

Sandro_Botticelli_-_La_nascita_di_Venere

jupiter-and-antiope-charles-andre-van-lo

1276px-Jean-Fran%C3%A7ois_de_Troy_(Frenc

Dette er liksom ikke greit mer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marie skrev:

Det er jo helt feil, spiseforstyrrelser blir det mer og mer av og flere og flere som dør av. Undervekt er dødelig og det rammer unge, tilogmed barn. Da er det ikke like ille at overvekt gir livsstilssykdommer og kanskje redusert levealder hos voksne. 

Les hva jeg skriver... Jeg uttaler meg ikke om hvorvidt det er rett eller ikke at media og blader fokuserer på overvekt, slankekurer og sunne oppskrifter - det eneste jeg skrev var at medias og bladers fokus er en naturlig konsekvens av å skulle å nå ut til størst mulig kundebase. 

 

Totalt sett er det en økning i antall som utvikler spiseforstyrrelser, men hovedsakelig gjelder dette gruppene bulimi og overspising. Anoreksi er derimot ikke et økende problem, og det er svært få som utvikler anoreksi (0.2-0.4%). 

"Ifølge Espeset får 0,3 prosent av tenåringer anoreksi. Denne andelen ligger helt stabilt.

– Samtidig er 70 prosent av tenåringer misfornøyde med kroppen sin. Et økende kroppspress har med andre ord ingenting å si for tilfeller av anoreksi." 

- link

 

Ellers er jeg selvsagt helt enig i at undervekt blant barn, unge og voksne skal tas på alvor. Det er et problem med forskjønning av sykelige idealer, retusjering som skaper uoppnåelige og fullstendig urealistiske mål og en generell hyperfokus på utseende som absolutt ikke er sunt i seg selv. Det er et særlig problem at mange barn og unge ikke har et sunt forhold til mat - enten det er overspising eller underspising. Samfunnet har lagt til rette for å feile - svært lett tilgjengelig usunn, billig mat, idealer som ikke eksisterer, uoppnåelige mål, urettferdige stereotyper.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lene_S skrev:

Jeg tror fat shaming fungerer mot sin hensikt. 

Ja, det forsking viser omtrentlig det samme. Personer som opplever seg selv som overvektige har større sjans for å legge på seg. Prøvde å finne en spesifikk studie jeg leste for litt siden, men fant den ikke. Fant en mindre en som viser omtrent det samme. Det som kom bedre fram i den andre var at det også gjaldt normalvektige personer som trodde de var overvektige, samt mulige årsaker. 

http://www.nature.com/ijo/journal/v39/n12/full/ijo2015143a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...