Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden vår (Pappilon) har vondt i magen


hepe66
 Share

Recommended Posts

Merket i går kveld at han ikke var den glade han pleier å være. Det virker som han har vondt i magen. Vi var ute på en kort kveldstur for at han skulle få gjort seg ren å avføringen var nesten oransje av farge. Han stoppet ved trappa å vegret seg for å gå opp. Når jeg skulle løfte han opp pep han. Han gikk opp selv til slutt. Ble anbefalt å gi han Biola naturell å det har han drukket. Han spiser også å snuta er fuktig. Kan det være så enkelt at det kanskje er luftsmerter som ikke kommer ut? ( Det kan jo vertfall være vondt ogplagsomt for oss mennesker). kanskje noen kjener seg igjen å kan gi meg et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardsvaret i slike tilfeller er jo som alltid: Gå til veterinær hvis du er usikker :)

Skulle jeg driste meg til å si noe, så er det jo vanlig at hunder og kanskje spesielt valper blir litt gæren i magen. Min ble i alle fall det, og bæsjet i ymse farger av og til. Også noe gult/oransje til tider. Det gikk seg alltid til på en dag eller tre. Jeg brukte, for sikkerhets skyld å gå rett på skåneskost (godt kokt ris og kokt kylling/fiskeboller).

Ellers tenker jeg at det som regel er et bedre tegn at noe kommer ut enn at ingenting kommer ut. Så lenge vi ikke snakker blod. Jeg er litt mer betenkt over at du mener valpen har vondt og har nedsatt allmentilstand. Det har ikke jeg opplevd. Kanskje en ørliten smule slapp, men ikke smerter. Slikt ville nok fått meg til å oppsøke veterinær, men så er jeg av den engstelige typen. Noen som har vært ute flere vinternetter enn meg kan sikkert si mer om det.

Klarer du å få tatt tempen på den? Er valpen en type som like å spise mye rart?

 

OBS: Vet ikke om du har valp, og vet ikke hvorfor jeg trodde du hadde det, men betrakningene blir det samme uansett :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...