Hunden vår (Pappilon) har vondt i magen

2 innlegg i emnet

Merket i går kveld at han ikke var den glade han pleier å være. Det virker som han har vondt i magen. Vi var ute på en kort kveldstur for at han skulle få gjort seg ren å avføringen var nesten oransje av farge. Han stoppet ved trappa å vegret seg for å gå opp. Når jeg skulle løfte han opp pep han. Han gikk opp selv til slutt. Ble anbefalt å gi han Biola naturell å det har han drukket. Han spiser også å snuta er fuktig. Kan det være så enkelt at det kanskje er luftsmerter som ikke kommer ut? ( Det kan jo vertfall være vondt ogplagsomt for oss mennesker). kanskje noen kjener seg igjen å kan gi meg et svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standardsvaret i slike tilfeller er jo som alltid: Gå til veterinær hvis du er usikker :)

Skulle jeg driste meg til å si noe, så er det jo vanlig at hunder og kanskje spesielt valper blir litt gæren i magen. Min ble i alle fall det, og bæsjet i ymse farger av og til. Også noe gult/oransje til tider. Det gikk seg alltid til på en dag eller tre. Jeg brukte, for sikkerhets skyld å gå rett på skåneskost (godt kokt ris og kokt kylling/fiskeboller).

Ellers tenker jeg at det som regel er et bedre tegn at noe kommer ut enn at ingenting kommer ut. Så lenge vi ikke snakker blod. Jeg er litt mer betenkt over at du mener valpen har vondt og har nedsatt allmentilstand. Det har ikke jeg opplevd. Kanskje en ørliten smule slapp, men ikke smerter. Slikt ville nok fått meg til å oppsøke veterinær, men så er jeg av den engstelige typen. Noen som har vært ute flere vinternetter enn meg kan sikkert si mer om det.

Klarer du å få tatt tempen på den? Er valpen en type som like å spise mye rart?

OBS: Vet ikke om du har valp, og vet ikke hvorfor jeg trodde du hadde det, men betrakningene blir det samme uansett :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, da blir det litt verre.. Hjelper det ikke at det er med andre hunder heller? Er hun vant til å gå lengre turer? Tenker bare sånn at viss det er bare du som går langt innimellom så kanskje hun ikke er helt i form til det og at det kanskje kan bli bedre om det blir mer jevnt med trening? (om det er tilfellet). Viss ikke holder jeg nok med deg i at hun kanskje bør bli igjen hjemme, det er ikke så enkelt med hunder som krever så forskjellig at man kanskje ikke får gått skikkelig tur med den som trenger det fordi den andre vil hjem. For de fleste av oss synes vell heller ikke det er så givende å gå to halvlange runder etterhverandre i nærområdet, og samvittigheten kan jo og fort bli dårlig om man må sette igjen den ene hunden hjemme (ihvertfall blir den det hos meg) og da blri det jo heller ikke så hyggelig. 
    • Kanskje det er det beste. Hun er dessverre ikke altfor turglad, noe som gjør saken verre. Skal ikke være lett! Hu blir fornøyd etter 1 t som regel. Er liksom ikke full fart. Så jeg gleder meg jo egentlig til å få en mer turglad hund som lett blir med på lengre turer 
    • Grattis!  Pjuh. Jeg satt her og svetta litt, for jeg trodde jeg hadde gått ut offentlig med noe politisk som ikke skulle være offentlig. Men nå har SV og SP gjort det samme, så da har jeg i alle fall noen å dele skyld og skam med. Det er så flaut å gjøre tabber fordi man er litt ny i gamet. DA kan Symra og jeg gå en kveldsrunde.
    • Teit dag. 🙃 Eg fekk feil pakke utlevert på posten, nokon i tollen har klistra min toll lapp på feil pakke, og den kom til meg. Så den vart levert tilbake, og min pakke er visst ikkje mulig å finne, dessutan står den registrert som utlevert. Yay!  Gløymde ta med soveposen fra campingvogna då eg køyrde forbi, kom på etter 45 min og måtte snu.  Nøkkelen min passar ikkje i campingvogna lengre, måtte reise utan sovepose.  Kom fram, campingplass har gløymt legge ut nøkkel til meg. Og det regnar.  Dessuten var eg oppe halv sju. 😆 
  • Nylig opprettede emner