Ny runde i retten- politiet vil avlive Bob

35 innlegg i emnet

9 timer siden, QUEST skrev:

Godt gjort at eier har ork og ressurser til å kjøre denne saken fullt ut. 

NKK krever revidering av hundeloven:

http://web2.nkk.no/no/nyheter/Hundeloven+må+revideres+nå.b7C_wtfOYI.ips#.WbNvmR2uzn4.facebook

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud for en sak. Fremstår som vanvittig sløsing med ressurser og dårlig vurdering av når man skal "statuere et eksempel".

9 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir interessant å se utfallet av denne saken. Går avlivingsbegjæringen igjennom, så åpner det for uante konsekvenser.. :blink: Har du en ivrig/glad hund som hopper opp på noen, så kan det altså være nok til at man altså være nok til å forlange  den avlivet. 

8 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
21 timer siden, QUEST skrev:

Det blir interessant å se utfallet av denne saken. Går avlivingsbegjæringen igjennom, så åpner det for uante konsekvenser.. :blink: Har du en ivrig/glad hund som hopper opp på noen, så kan det altså være nok til at man altså være nok til å forlange  den avlivet. 

Det er en fullstendig misforståelse.  Denne saken dreier seg om noe langt mer alvorlig enn at en hund har hoppet opp på noen.  Husk at i slike saker er det kun en side - hundeierens - som kommer frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutes ago, spot said:

Det er en fullstendig misforståelse.  Denne saken dreier seg om noe langt mer alvorlig enn at en hund har hoppet opp på noen.  Husk at i slike saker er det kun en side - hundeierens - som kommer frem.

Hvilke detaljer er det som ikke har kommet frem? (Det er definitivt ikke uvanlig at kun én side kommer frem i media, så hvis det finnes detaljer som gjør avliving rimelig i dette tilfellet - så kom gjerne med dem.)

Jeg finner det for øvrig fascinerende at det er så liten "likhet for loven", for et par måneders tid siden ble en slektnings to småhunder angrepet av hundeaggressive rottweilere. Begge hundene ble bitt til blods og det sto om livet for begge i etterkant, slektningen kastet seg imellom og ble derfor også bitt. Rottweilerne var løse og usikret i båndtvangsperioden (men det er åpenbart, for meg ihvertfall, at dette er hunder som burde sikres hele året), og de har trolig angrepet/jaget andre hunder i nabolaget tidligere. Brudd på flere paragrafer i hundeloven her, gitt. Slektningen ble tilbudt å delta i konfliktrådet, og eieren av rottweilerne dekket de store veterinærregningene slektningen min satt igjen med, men politiet mente det var liten grunn til å anta at det var fare for gjentagelse. Forespørsel om avliving/omplassering av hundene ble blank avvist... Slektningen sitter igjen med to hunder som har varige men, både psykisk og fysisk.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, spot skrev:

Mkey, snakker vi da her om nye opplysninger som ikke er kommet frem i Tingretten?

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det fremstilles i alle mulige hundefora at dette er en hund som kun har hoppet opp på noen er det feil. Det er ingen hund som blir begjært avlivet kun for å hoppe opp på folk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, spot said:

Når det fremstilles i alle mulige hundefora at dette er en hund som kun har hoppet opp på noen er det feil. Det er ingen hund som blir begjært avlivet kun for å hoppe opp på folk.

Kan du ikke fortelle hva den gjorde da? Jeg har heller ikke fått med meg noe mer enn at den hoppet på noen. 

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun som ble "angrepet" var på nyhetene. Der sa hun at hunden hoppet på henne, det ble en ripe i huden av ene kloa og hun måtte ta stivkrampesprøyta. Er det avlivingsgrunnlag?

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også lurer på hva som ikke kom fram. For "offeret" her har uttalt kloremerke på arm, at det var skremmende og krevde vaksine. What else?

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nå venter vi spent :) Lyver "offeret" på tv da?

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
55 minutter siden, Pringlen skrev:

Offeret føler seg truet på livet av Bob og tørr ikke fortelle sannheten i frykt for represalier?

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Pringlen skrev:

Regner med at det stort sett er voksne mennesker som uttaler seg her, og da bør man forvente at de samme vet at det er flere forklaringer som legges til grunn i en rettssak enn fornærmedes uttalelser på tv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, spot skrev:

Regner med at det stort sett er voksne mennesker som uttaler seg her, og da bør man forvente at de samme vet at det er flere forklaringer som legges til grunn i en rettssak enn fornærmedes uttalelser på tv...

Ah, så du antar? 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, spot skrev:

Nei...

Serr?  Jeg kommer ikke til å lese saks dokumenter som er offentlige fordi du er trasig. Men kanskje jeg må en kveld jeg kjeder meg bare for å bli ferdig med sånne vasete påstander.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar at det er voksne folk som uttaler seg her, jeg vet gangen i straffesaker... men folk må gjerne fortsette å tro at hunder blir begjært avlivet kun fordi de har hoppet opp på folk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, spot skrev:

Jeg antar at det er voksne folk som uttaler seg her, jeg vet gangen i straffesaker... men folk må gjerne fortsette å tro at hunder blir begjært avlivet kun fordi de har hoppet opp på folk...

Men vet du noe mer enn det 'offeret' uttalte på TV? Hvis det var alvorligere enn det hun ga uttrykk for, hvorfor skulle hun bagatellisere 'angrepet'? 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutes ago, spot said:

Det har vel skjedd at noen (mennesker, til og med) har blitt dømt/sluppet fri på det som for hvermannsen kan fremstå som nokså tynt grunnlag og teknikaliteter? Tolkning av lovtekster er jo sjelden en enkel og rett frem greie. Jeg er som sagt åpen for at det er detaljer som ikke har kommet frem i media, det skjer titt og ofte det. Men som flere har nevnt: i så fall har offeret i saken og politiet selv fremstilt dette på en ganske merkelig måte. Skulle likt å se saksdokumentene for å se at jeg tar feil, jeg. Kanskje du eller Kåre Lise kan peke meg i riktig retning, hvis du ikke vil opplyse oss selv da?

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, QUEST skrev:

Men vet du noe mer enn det 'offeret' uttalte på TV? Hvis det var alvorligere enn det hun ga uttrykk for, hvorfor skulle hun bagatellisere 'angrepet'? 

Poenget mitt er bl. a. at dere må jo forstå at dommen bygger på flere forklaringer enn det fornærmede sa på TV... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, spot skrev:

Poenget mitt er at dere må jo forstå at dommen bygger på flere forklaringer enn det fornærmede sa på TV... 

Ok, er det flere personer som har blitt 'angrepet' da? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, spot skrev:

Poenget mitt er bl. a. at dere må jo forstå at dommen bygger på flere forklaringer enn det fornærmede sa på TV... 

Du bidrar jo ikke akkurat til at vi kan forstå her. Du hjelper dog på nysgjerrigheten.

Noen som vet hvem tingrett dette gikk og dato? Så kan vi fint finne ut av dette på egenhånd uten @spot's fraværende bidrag. :)

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden ser mest ut som noe på kvinneguiden.no. spot, jeg synes det er helt på sin plass å være kritisk til holdningene om det ikke stemmer overens med virkeligheten. Men da må du virkelig ha noe mer å komme med en luftige ting som "dere må da forstå at tv ikke representerer virkeligheten". Har du konkret kunnskap om saken, eller er du kun ute etter å juridisk kverulere om at det vi ser i media ikke nødvendigvis er en nøyaktig avbildning av virkeligheten?

12 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dårlig gjort, mange bra diskusjoner og svar på spørsmål. Og ekspertsvar og artikler.
    • Men tråden handler jo nettopp om hvilke raser man synes er penest/vakrest Jeg liker utseendet på min egen hund, men det er mange raser jeg synes er penere og heller hadde valgt om jeg skulle valgt utelukkende basert på utseende. Saarloos, husky, hvit gjeterhund, groenendael, saluki, irsk setter, spanieler av riktig type (for eksempel fielden til @Orca) 
    • Jeg syns de store tunge pelsene på show affene gjør at de gir inntrykk av å være firkanta og tunge   Selv om de er aldri så typete og kule. Slik skal affer se ut i min verden  
    • Peneste hunderase... Den er fryktelig vanskelig!  For meg så har jeg så mange raser jeg syntes er lekker, men når alt kommer til alt så går det på enkelt individer. Ser jeg et individ som beveger seg elegant, lett og uanstrengt så syntes jeg det er noe av det vakreste som finnes!  Så for meg er bevegelser så mye vakrere enn selve utseende, hvis det gir noe mening      
    • Hei.  Jeg har en tispe som ble parret den 17 juli.  Hun har hatt å har alle tegnene på drektighet, slim bak, kvalme, sover mye osv. har veldig mye melk i jura, sånn at di drypper melk. Begynte på lørdag å grave rundt omkring å pese. Å etter det har hun egentli bare sove. Så tok henne med til dyrlegen i går, han er ikke noe vant til smådyr å holder mest på med gårdsdyr. Han tok ultralyd på henne i 40 sekund å kunne si hun ikke hadde noe.  Er det mulig at det bare er innbilt å at hunden kan være så presis med tidene? 5-6 uker klart slim, 3-4 uker oppkast, 8-9 uker grave å pese? Har ikke adoptert noen bamser men er helt rar. 
  • Nylig opprettede emner