Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergivennlig hund


Camilmat
 Share

Recommended Posts

Jeg har mild hundeallergi og tenker på å skaffe meg hund. Det jeg lurer på er rett og slett erfaringer i forhold til allergivennlige hunder og om det er noen som har noe innspill i forhold til dette? 

De rasene jeg tenker mest på er Bichon havanais, Malteser eller Irish soft coated wheaten terrier. Har også undersøkt litt om Goldendoodle. Har skjønt det slik at det kan være vanskeligere å vite om Goldendoodle kommer til å røyte eller ikke siden det er en blandingshund, men jeg syns bare rett og slett den er så utrolig søt og fin. 

Setter veldig pris på svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hvorfor ikke puddel, siden du vurderer en blanding av puddel og retriever? :) Da er du sikker på at du får pelsen du skal ha, altså røytefri og egentlig de samme egenskapene i en hund?

Over til ditt spørsmål, jeg er vokst opp med allergi, ganske kraftig også. Vi hadde bichon frisé og jeg kan ikke huske at jeg reagerte på han i det hele tatt. Husk at det er individuelt hva du reagerer på. Det har gått fra røytepels til spytt hos meg, kun hvis det er for mye, vel og merke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Michellus skrev:

Hvorfor ikke puddel, siden du vurderer en blanding av puddel og retriever? :) Da er du sikker på at du får pelsen du skal ha, altså røytefri og egentlig de samme egenskapene i en hund?

Vet du, jeg vet egentlig ikke :P Jeg har i utgangspunktet tenkt at jeg ikke ville ha puddel, men tror dette kun ligger på grunnlag av noen jeg kjente som hadde en puddel jeg ikke likte. Blir jo ganske dumt å utelukke de kun på grunn av den ene puddelen jeg har møtt, så jeg skal åpne mulighetene for den også :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mitt tips er å velge en korthårig rase, samt kjøpe en allergivennlig vaskemaskin, f.eks. den som det svenske astma- og allergiforbundet
anbefaler (Asko W68843W). De fjerner flere hunderhår, allergener og bakterier fra sengetøy og klærmen de er ikke de beste eller de billigste vaskemaskinene ifølge vaskemaskin.nu. Her kan du lese flere tips om allergifølsomme hunder: http://www.tv2.no/a/3734780/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...