Gå til innhold
Hundesonen.no

Diffuse plager, noe er galt!


Midas
 Share

Recommended Posts

Jeg blir snart sprø!

Midas, min tollerhann på 7,5 år plages med noe. Han har hatt endel svulster de siste 2 årene som fortløpende er fjernet. Alle har vært mastcelletumorer som har ligget i hud og ikke i nærheten av indre organer. Så det har vært ansett som relativt ufarlig, selv om de har vært ondartet.

I sommer har jeg merket at han for eksempel sliter med å være med på sykkeltur. Han går rart med bakbeina. Jeg har selvsagt sluttet å sykle med han, men nå merker jeg også at han er litt unormal i bevegelsene etter lange turer og på trening når han løper og tar kjappe vendinger etter ball. 
Han halter ikke, men det er noe med høyresiden bak. Han er røntget fri for HD. 
I sommer har han også hatt to epilepsiliknende anfall hvor bakre del av kroppen har vært utenfor hans kontroll. 
Nå viser han en atferd som han pleier å gjøre når han vil jeg skal hjelpe han med noe. Han går etter meg og stiller seg opp helt inntil meg med bakparten mot meg. Han hoppet opp i fanget mitt i dag, noe som han aldri gjør, for han får ikke være i sofaen. Det er sånn han gjør bare når han plages eller holder på å besje seg ut. 

Jeg har bestilt time til veterinær nå på torsdag og planen er å røntge bakparten, men hvor i huleste skal jeg begynne utredningen når det er så diffust?
Skal hele hunden røntges? Har forresten tatt blodprøver for å sjekke tilstanden til organer som nyrer, lever osv. uten noe negativt funn. 
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg mistenker svulst i hjernen siden han har hatt epileptiske anfall, og mistenker at han fått en skade eller svulster i bakparten siden det virker som han har vondt der, men hele hunden hangler liksom. 
Likevel vil han gjerne på tur og trening, og piper ikke eller noe når han går i trapper, hopper ut og inn i bilen osv. 

Er det jeg som er hysterisk og overtolker alle signaler her? Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter å ha fått summet meg litt etter veterinærbesøket i går så innser jeg jo det at dette kan jeg ikke godta.  Jeg har brukt den aktuelle klinikken i mange år og alltid hatt tillit til at de gjør d

Ville ikke tatt han med til kiro før røntgen nei, men om fysio tar en sjekk burde ikke gjøre noe forskjell til eller fra ifht røntgen Om så så er det vell isåfall bare en fordel å evt få et litt mer

Er det sendt inn en ANA test på ham? Tollersyke kan ofte gi diffuse plager og vil bedres ved behandling med kortison.  Ellers kan det jo være lurt å røntge ryggen for eksempel for å se om det sit

Er det sendt inn en ANA test på ham? Tollersyke kan ofte gi diffuse plager og vil bedres ved behandling med kortison. 

Ellers kan det jo være lurt å røntge ryggen for eksempel for å se om det sitter noe i ryggraden? Snakk med veterinæren om autoimmune sykdommer iallefall, feks Degenerativ myelopati eller da tollersyke. Når det er snakk om toller så bør man tenke på autoimmune sykdommer om man ikke finner noe annet konkret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Midas skrev:

Jeg blir snart sprø!

Midas, min tollerhann på 7,5 år plages med noe. Han har hatt endel svulster de siste 2 årene som fortløpende er fjernet. Alle har vært mastcelletumorer som har ligget i hud og ikke i nærheten av indre organer. Så det har vært ansett som relativt ufarlig, selv om de har vært ondartet.

I sommer har jeg merket at han for eksempel sliter med å være med på sykkeltur. Han går rart med bakbeina. Jeg har selvsagt sluttet å sykle med han, men nå merker jeg også at han er litt unormal i bevegelsene etter lange turer og på trening når han løper og tar kjappe vendinger etter ball. 
Han halter ikke, men det er noe med høyresiden bak. Han er røntget fri for HD. 
I sommer har han også hatt to epilepsiliknende anfall hvor bakre del av kroppen har vært utenfor hans kontroll. 
Nå viser han en atferd som han pleier å gjøre når han vil jeg skal hjelpe han med noe. Han går etter meg og stiller seg opp helt inntil meg med bakparten mot meg. Han hoppet opp i fanget mitt i dag, noe som han aldri gjør, for han får ikke være i sofaen. Det er sånn han gjør bare når han plages eller holder på å besje seg ut. 

Jeg har bestilt time til veterinær nå på torsdag og planen er å røntge bakparten, men hvor i huleste skal jeg begynne utredningen når det er så diffust?
Skal hele hunden røntges? Har forresten tatt blodprøver for å sjekke tilstanden til organer som nyrer, lever osv. uten noe negativt funn. 
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg mistenker svulst i hjernen siden han har hatt epileptiske anfall, og mistenker at han fått en skade eller svulster i bakparten siden det virker som han har vondt der, men hele hunden hangler liksom. 
Likevel vil han gjerne på tur og trening, og piper ikke eller noe når han går i trapper, hopper ut og inn i bilen osv. 

Er det jeg som er hysterisk og overtolker alle signaler her? Hva ville dere gjort?

Testet for DM på min rase :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
17 hours ago, Midas said:

Jeg blir snart sprø!

Midas, min tollerhann på 7,5 år plages med noe. Han har hatt endel svulster de siste 2 årene som fortløpende er fjernet. Alle har vært mastcelletumorer som har ligget i hud og ikke i nærheten av indre organer. Så det har vært ansett som relativt ufarlig, selv om de har vært ondartet.

I sommer har jeg merket at han for eksempel sliter med å være med på sykkeltur. Han går rart med bakbeina. Jeg har selvsagt sluttet å sykle med han, men nå merker jeg også at han er litt unormal i bevegelsene etter lange turer og på trening når han løper og tar kjappe vendinger etter ball. 
Han halter ikke, men det er noe med høyresiden bak. Han er røntget fri for HD. 
I sommer har han også hatt to epilepsiliknende anfall hvor bakre del av kroppen har vært utenfor hans kontroll. 
Nå viser han en atferd som han pleier å gjøre når han vil jeg skal hjelpe han med noe. Han går etter meg og stiller seg opp helt inntil meg med bakparten mot meg. Han hoppet opp i fanget mitt i dag, noe som han aldri gjør, for han får ikke være i sofaen. Det er sånn han gjør bare når han plages eller holder på å besje seg ut. 

Jeg har bestilt time til veterinær nå på torsdag og planen er å røntge bakparten, men hvor i huleste skal jeg begynne utredningen når det er så diffust?
Skal hele hunden røntges? Har forresten tatt blodprøver for å sjekke tilstanden til organer som nyrer, lever osv. uten noe negativt funn. 
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg mistenker svulst i hjernen siden han har hatt epileptiske anfall, og mistenker at han fått en skade eller svulster i bakparten siden det virker som han har vondt der, men hele hunden hangler liksom. 
Likevel vil han gjerne på tur og trening, og piper ikke eller noe når han går i trapper, hopper ut og inn i bilen osv. 

Er det jeg som er hysterisk og overtolker alle signaler her? Hva ville dere gjort?


Sjekk hjertet.
Hjertefeil kan gi dårlig kontroll på bakpart OG epilepsilignende anfall.
Ta også ultralyd av milten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene kan skyldes mye rart fra indre organer. Du beskriver egentlig setteren min..og hun hadde -viste det seg- nyrebetennelser. Som er vonde, de blir da understillte og taper fart ved gange/løp og kan halte. Prolapser/affeksjon av ryggmarg og nerverøtter kan gi gangvansker pga delvise "lammelser" (svikt i muskelkraft i enkelte muskelgrupper, trenger ikke være totale lammelser).
HJertet bør sjekkes som nevnt tidligere. Har hatt hund med hjertetrøbbel, og halting var veldig lenge eneste symptom. Milten ligger "Lagelig" til på samme måte som nyrene, og påvirker muskulaturen til bakbena hvis noe er galt der. Så jeg ville ha bedt om ultralyd av indre organer.
Røntgen viser lite annet enn det som rammer skjelettet. Skal du se etter nerver ev ryggmarg i klem, må du ta MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, det går ikke så bra. Han begynte på smertestillende/betennelsesdempende for litt under en uke side . Skal gå på det i to uker med vanlig trening og så seponere. Så skal vi se an effekten og røntge. Foreløpig har jeg ikke merket noe som helst bedring. I går gikk vi en tur på 7 km på mykt underlag hvor han fikk gå løs ca 3 km og resten i kobbel. Han sleit skikkelig på slutten av turen. Han går på en måte kuet med ryggen og med hodet lavt og har veldig ujevn gange med bakbeina ? 

Ingen bedring med smertestillende... Han er jo forholdsvis ung og veldig godt muskelsatt så egentlig skulle han tåle turer på hvertfall et par mil, men det er ikke sjangs... 

 

Edit: Ville ikke nyre/hjerte/milt problemer vistes på blodprøvene han tok? Han har tatt blodprøve for å sjekke verdier av indre organer. 

Jeg tror også det er noe annet enn forkalkninger fordi han kan bli smertepåvirket uten at vi har vært i aktivitet... Nå blir jeg ikke sendt hjem uten at dette blir sjekket grundig flere ganger. Jeg har tatt en video av han hvordan han gikk i går, men jeg får ikke lagt den ut her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
18 minutes ago, Midas said:

Næsj, det går ikke så bra. Han begynte på smertestillende/betennelsesdempende for litt under en uke side . Skal gå på det i to uker med vanlig trening og så seponere. Så skal vi se an effekten og røntge. Foreløpig har jeg ikke merket noe som helst bedring. I går gikk vi en tur på 7 km på mykt underlag hvor han fikk gå løs ca 3 km og resten i kobbel. Han sleit skikkelig på slutten av turen. Han går på en måte kuet med ryggen og med hodet lavt og har veldig ujevn gange med bakbeina ? 

Ingen bedring med smertestillende... Han er jo forholdsvis ung og veldig godt muskelsatt så egentlig skulle han tåle turer på hvertfall et par mil, men det er ikke sjangs... 

 

Edit: Ville ikke nyre/hjerte/milt problemer vistes på blodprøvene han tok? Han har tatt blodprøve for å sjekke verdier av indre organer. 

Jeg tror også det er noe annet enn forkalkninger fordi han kan bli smertepåvirket uten at vi har vært i aktivitet... Nå blir jeg ikke sendt hjem uten at dette blir sjekket grundig flere ganger. Jeg har tatt en video av han hvordan han gikk i går, men jeg får ikke lagt den ut her... 

Hjerte, milt ville ikke synes på blodprøver - så seriøst, få det sjekket.
Og man går da vel ikke 7 km tur med ei sjuk bikkje? Alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, Midas said:

Næsj, det går ikke så bra. Han begynte på smertestillende/betennelsesdempende for litt under en uke side . Skal gå på det i to uker med vanlig trening og så seponere. Så skal vi se an effekten og røntge. Foreløpig har jeg ikke merket noe som helst bedring. I går gikk vi en tur på 7 km på mykt underlag hvor han fikk gå løs ca 3 km og resten i kobbel. Han sleit skikkelig på slutten av turen. Han går på en måte kuet med ryggen og med hodet lavt og har veldig ujevn gange med bakbeina

I

Sjekk for prolaps i nakken. Trange rotkanaler mellom ryggvirvler (MR!), syringomyeli, nevrologiske sykdommer mm kan gi slike symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Belgerpia skrev:

Hjerte, milt ville ikke synes på blodprøver - så seriøst, få det sjekket.
Og man går da vel ikke 7 km tur med ei sjuk bikkje? Alvorlig?

Nei, det er klart jeg ikke gjør det. Men det er nettopp det som er så vanskelig med situasjonen her, han virker pigg og glad og løper trapper, hopper og løper løs og er helt fin og så plutselig får han det. Jeg kjenner denne hunden ut og inn, og han er ikke en hardhaus som ikke viser smerte. Han er veldig tydelig i språket til meg, og kan gi beskjed om det minste ubehag. Så noen dager er han tufs og klengete og vil ha hjelp, mens andre dager er han seg selv og aktiv og fin. Sistnevnte er det flest av. I dialogen med veterinæren så fikk jeg beskjed om å gi smertestillende og ha samme mengde mosjon (med mindre jeg ser han blir som i går) for å se. Han virket fin store deler av turen og så plutselig så "faller han sammen". Jeg kommer såklart ikke til å gjenta det. 

Jeg vil det beste for han, han er virkelig verdt sin vekt i gull for meg, og jeg presser han ikke i det hele tatt. Dessverre tok jeg han med på den turen i går for å se om han hadde effekt av smertestillende, noe jeg fikk bekreftet at han ikke har. Han var fin før turen og i 3/4 av turen og så bare ble han tufs. 

Jeg prøver ikke å gå i forsvar, jeg vil virkelig det beste for han liksom, jeg fulgte veterinærens råd, men nå har jeg innsett at jeg må sette andre krav til utredningen. Jeg har lest om at mastcelletumorer også kan spres til milt og om kreft i milten og noen av symptomene stemmer overens med det jeg ser til han. 

Han går ikke rundt og er konstant dårlig, og det er derfor dette har tatt tid og er så vanskelig å vite om det virkelig er noe eller om jeg overdriver... ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Han går på en måte kuet med ryggen og med hodet lavt og har veldig ujevn gange med bakbeina [emoji17] 
 


Dette høres ut som min hund egentlig, som har prolapser i nakke og rygg. Ujevn bak, karperygg og hodet ned på dårlige dager. Har og hatt epilepsi-aktige anfall ett par ganger, mistenker at noe har trykket i nakken.
Ville tatt CT/MR av ham jeg. Og ikke bare røntget rygg men nakke og.
Han trenger ikke ha vært i aktivitet for å være smertepåvirket.


  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
On 9/14/2017 at 11:09 PM, Midas said:

Han går ikke rundt og er konstant dårlig, og det er derfor dette har tatt tid og er så vanskelig å vite om det virkelig er noe eller om jeg overdriver... ?

 

 

Tar det rett frem - få sjekket hjertet og milten - min terv var heller ikke dårlig hele tiden, ikke hadde han feber heller - men innimellom gikk han med kul på ryggen og hodet lavt - og da blir bakbensbevegelsene rare. Han DØDE på stuegulvet mitt, etter veterinærbesøk fordi vi ikke tenkte på milt osv. Han hadde cyster på milten som sprakk og den dagen han døde var det så mye at han fikk akutt bukhinnebetennelse og døde.
Så sjekk milt og hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns og det minner meg om min hund med prolaps i nakke. Hun fikk gradvis mer og mer smerte. Jeg kunne ikke gå noe tur mens hun gikk på smertestillende i begynnelsen, hun måtte ha helt ro. Kun lufteturer i hagen. Deretter trappet vi veeeeldig rolig opp med mosjon.

Hun ene som var på jobb på veterinærkontoret den dagen vi kom inn hadde aldri trodd hun skulle se Blondie løpe agility i dag. Hun var utrolig dårlig den ene dagen vi kom inn på kontoret. 

Jeg har film av henne når hun viste smerte på tur. Jeg skal se om jeg finner den igjen. 

 Hun gikk med veldig krommet rygg da hun hadde smerter, tempoet gikk ned betraktelig. 

Dette var ikke lenge etter første video. Smertene kom og gikk som sagt i begynnelsen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han gått på smertestillende i 1,5 uke, og ingen endring. Jeg har bare gått korte lufteturer med han nå i påvente av veterinær i morgen. 

Vi begynner med røntgen og sjekk av hjerte og milt. Tusen takk for alle tipsene jeg har fått. Jeg skal nevne alt til veterinæren. Jeg føler at de ikke tar meg helt på alvor, men nå gir jeg meg ikke før jeg har fått svar på hva som feiler han. Den filmen av Blondie minner om Midas ja. Jeg skal prøve å få lagt ut filmen av han. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time til fysio eller lignende får man jo ofte nesten på dagen, jeg ville tatt en sånn og jeg for å få en gjennomgang av muskler og sånne ting. Det kan ofte si mye, selv om det ikke er der problemet i seg selv ligger så kan det ofte uansett gi noen hint om hvor i kroppen problemet ligger så man har en pekepinn om hvor man skal lete hos vet også. :) Håper dere finner ut av det og at det ikke er noe alvorlig galt med midas <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Time til fysio eller lignende får man jo ofte nesten på dagen, jeg ville tatt en sånn og jeg for å få en gjennomgang av muskler og sånne ting. Det kan ofte si mye, selv om det ikke er der problemet i seg selv ligger så kan det ofte uansett gi noen hint om hvor i kroppen problemet ligger så man har en pekepinn om hvor man skal lete hos vet også. :) Håper dere finner ut av det og at det ikke er noe alvorlig galt med midas <3 

Ja, jeg har tenkt å ta han til kiropraktor eller fysio, men veterinæren mente at det var viktig å røntge først. 
Håper jeg får noen svar i morgen, og håper virkelig at det ikke er noe alvorlig :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos veterinæren i dag. En ny veterinær enn den vi bruker til vanlig, noe jeg synes var litt greit ift å få nye øyne på han.

Han ble nøye undersøkt over hele kroppen og vi gikk igjennom alle symptomene, tanker jeg har om hva det kan være og hva vi har gjort til nå. Hun mener han har leddgikt ? Han reagerte sterkt på bøying av tåleddene og virket smertepåvirket spesielt ved undersøkelse av bakbeina. Hun sier at hverken røntgen eller blodprøver gir noen garantert svar på om det er leddgikt, men siden han har smerter og onsior ikke har hatt noen effekt og at det er veldig sjelden de har så store smerter i tærne uten at det er leddgikt så ville hun sette han på kortison. Hvis det er leddgikt skal kortison hjelpe iløpet av en ukes tid. Hvis det heller ikke har noen effekt så må vi lete videre. De kan bli stive i ryggen av smerter nederst i bakbeina og han gav tydelig uttrykk for at det var der det gjorde vondt. 

Så nå skal han få 2 x 2 20mg tabletter prednisolon i 5 dager før vi minker dosen gradvis. Jeg er veldig spent. 

Noen som har erfaring med leddgikt på såpass unge hunder og eventuelt kortisonbruk over lang tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Midas skrev:

Noen som har erfaring med leddgikt på såpass unge hunder og eventuelt kortisonbruk over lang tid? 

Ikke erfaring med leddgikt, men har en del erfaring med kortisonbruk. Din hund får en ganske så høy dose. 40mg i døgnet er mye. Så regn med at han blir helt manisk etter mat og må MYE på do. Luft han ofte. Kortisonbruk over tid kommer an på hvor høy dose det er snakk om. Kortison er ikke noe man gir over tid om man kan unngå det. Hvor lenge han har på kortison kommer an på døgndosen og så er det jo individuelt i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Altså - om hunden i lange tider har hatt perioder der han går å spenner seg fordi han har vondt et sted så er det jo klart at du kommer til å få smerteutslag på bøying - det er jo et naturlig utfall av en slik prøve. Man BLIR stiv og støl av å spenne seg.

Jeg kan ikke fatte at det skal være så vanvittig vanskelig å få røntget samt sjekket hjerte og milt jeg.  Hvorfor er de så motvillige til det? Bikkja indikerer smerte og har anfall - hvor passer det inn i leddgikt?  Ikke noe sted, med mindre han har forkalkninger i hjernen.

@Sprettballen - jeg aner ikke hvor mange ganger jeg sier det samme som kommer nå - men - MEN - kortison kan skade ved LANG TIDS BRUK - med lang tid menes MANGE ÅR - ikke 2 måneder, ikke 3 måneder, ikke 6 måneder - vi snakker ÅR - og sånn i medisinsk sammenheng så er vel lang tid beregnet til 6-12 år eller noe sånt. Folk med f.eks. leddgikt går på kortison hele livet, og mange av dem lever lenge, så nei - bikkja dævver ikke av å gå på kortison. Min fralle har gått på kortison i 3 år nå - hver dag, i 3 år - ingen bivirkninger - godt muskelsatt, ikke opphovnet osv. - det er mulig hun på sikt får plager - men bikkja er 7 - så innen det setter inn så er hun antagelig gammel og mett av dage - og det er antagelig alderen som tar livet av henne først, ikke kortisonen.

OK - jeg skal gå av såpestykket - men jeg blir litt oppgitt kjenner jeg - folk er så redd for å gi bikkjene sine ting som fungerer fordi "hvisattedersomatte" - uten å tenke på at definisjonene av "lang tids bruk" - ikke er de nærmeste fjorten dagene, men mange år. (i medisinsk sammenheng). At noen få individer tåler det dårlig betyr ikke at alle gjør det :)

Men igjen - jeg tror IKKE hunder får anfall av leddgikt - så jeg ville gått til veterinær og FORLANGT at de sjekket andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...