Gå til innhold
Hundesonen.no
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg fikk akkurat svar fra oppdretter. Hu er lei av all dritten (som hun kaller det) og overfører eierskapet på forrige eier. Case lost...snufs
    • Dette er jeg også enig i. Vanskelig å vite hva man skal gjøre, men jeg hadde ikke levert en hund til en person du har snakket med på nett som sier hun har kjøpt valpen og levert tilbake uten å få tilbake pengene.. Du har jo ingen bevis på at det er sant.. Man tenker jo folk ikke lyver om sånt, men det er mange syke folk der ute.. 
    • Du har hatt hunden i 2 mnd. En hund skal du leve med i 10-15 år (eller sannsynligvis kortere hvis dette gjelder enn EB...) Selv om du eventuelt betaler ut/kjøper hunden fra forrige eier har du fortsatt et problem med å få registrert eierskap på deg fra oppdretter. Hun kan nok ikke ta fra deg hunden så lenge du kan vise til at du har betalt for den, og dekker de daglige utgiftene, men du risikerer å aldri kunne ta hunden ut av landet, stille ut eller konkurrere med den, osv. Og når oppdretter er så lite seriøs rundt dette, hva da med avlen? Særlig hvis det er engelsk bulldog som er så utsatt fra før, så er det jo ekstremt viktig at foreldrehundene og deres søsken og foreldre igjen er grundig helsesjekket og velfungerende individer.
    • Uff, så leit at sånne ting skal skje.. Jeg hadde dog ikke sent tilbake hunden til forrige eier (hun som var allergisk) for at den skal bo hos ex-mannen hennes. Det er veldig leit for henne at hun  sendte tilbake hunden til oppdretter uten å få tilbake pengene, men jeg tenker som så at hun allerede faktisk har sendt tilbake hunden, og har hun ikke fått tilbake pengene kan hun jo anmelde oppdretter, det er ikke ditt ansvar.. Jeg hadde kontaktet nkk for å høre hva de mener du skal gjøre. Den er vel registrert der, og da kan vel de prøve å komme i kontakt med oppdretter. 
    • Forrige eier kjøpte hunden rett fra oppdretter da den var klar fra mor. 5 hjem er i grunn at den har vært i noen uker eller mndr i midlertidige hjem. Forrige eier,som ønsker hunden tilbake, avtalte med oppdretter å levere tilbake mot betaling,men betalingen skulle komme etterhvert. Det finnes ingen skriftlig avtale på tilbakelevering. Vet det er mye styr,men hva gjør man ikke for det man er glad i.     
  • Nylig opprettede emner