Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Kaisen skrev:

@WelshenNemi var det ikke du som hadde pawZ sokker?? Har fått mine i posten nå. De gule, str xxs. Men jeg skjønner ikke hvordan man skal kunne få de på hunden uten å være 2 stk?! :lol:De er jo kjempestramme i åpningen, og må bruke begge hender for å utvide den.(Har ikke prøvd de på ennå)

Stemmer det. De skal være ganske stramme, og er litt teknikk å få de på :lol: skal ikke være FOR stramme selvsagt. Tror jeg bare dro åpningen sånn at den ble større akkurat sånn at jeg fikk tærne inn og tok det derfra :lol: husker ikke helt hvordan jrg gjorde det, er et par år siden vi brukte de. Siste par årene har hun hatt sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

1 time siden, mokken skrev:

Nå driver de å spiser opp pro plan fóret jeg fikk, skrekk og gru så mye dritt! :blink:

 

Dritt, røyting, høylytte fiser som stinker, blass pels... 

Dumt det ikke var noe skjema som skulle fylles ut og sendes inn for å gi omtale av foret. Skulle trodd det var av interesse for dem etter et såpass kostbart PR stunt. 


I dag ble jeg hjemme fra jobb. Og jeg har prøvd å holde meg opptatt med diverse. Så i dag er sofaen helt ren, gulvene er vasket, klær er vasket, senger er skiftet på, osv osv. Sjef har også gått tur, trent apport, kontakt, og FVF, og er helt utslitt. 

Så nå sitter jeg her uvirksom og prøver å finne noe positivt å fokusere på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Stemmer det. De skal være ganske stramme, og er litt teknikk å få de på :lol: skal ikke være FOR stramme selvsagt. Tror jeg bare dro åpningen sånn at den ble større akkurat sånn at jeg fikk tærne inn og tok det derfra :lol: husker ikke helt hvordan jrg gjorde det, er et par år siden vi brukte de. Siste par årene har hun hatt sko.

Jeg får ikke tærne inn en gang så de er ganske mye for små... litt irritert siden jeg så på hvilke raser som passet den str. Men tenker å bruke angreskjemaet å sende de tilbake. Ble 400 kr med frakt liksom. Men usikker på om jeg skal bestille en eller to str større :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, laikamor skrev:

 

Bare lufte litt frustrasjon her. Vi har det bra sammen, det er bare dette ene problemet med at det ikke går han å planlegge eller avtale noenting, og at jeg føler kompisen blir satt foran meg hele tiden.  

 

Å akkurat dette her hadde vært nok for min del til å revurdere hele forholdet, men vi er jo forskjellig. Tenk i hvert fall gjennom om du kan leve med å aldri kunne planlegge eller avtale noe som helst med han. Det går sikkert for en stund, men etterhvert tror jeg det kan holde hardt for de fleste. Å det bør det gjøre, for det handler om respekt for partneren sin og er ikke greit. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Kaisen said:

@WelshenNemi var det ikke du som hadde pawZ sokker?? Har fått mine i posten nå. De gule, str xxs. Men jeg skjønner ikke hvordan man skal kunne få de på hunden uten å være 2 stk?! :lol:De er jo kjempestramme i åpningen, og må bruke begge hender for å utvide den.(Har ikke prøvd de på ennå)

Vreng den og dra den oppover? Typ vreng den og sett tuppen mot tærne og dra den oppover. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulien og veggisen er på jakttur (ja, jeg vet det høres rart ut ..) og Toddy og jeg har begynt å forberede  oss til høstens første skikkelige sykkeltur i morgen tidlig..

Toddy har taklet varme ekstremt dårlig i år så jeg sykler ikke når det er over 10 grader...  .Det er så rart for han taklet varmen mye bedre i fjor og forifjor.

Sykkelen er i bilen og jeg lurer som vanlig på hvordan Toddy skal få plass. Heldigvis er han ekstremt fleksibel etter å ha blitt dyttet inn i mellom fiskestenger, telt og sekker så mange ganger. Stakkars.  Bilen ble ikke kjøpt inn med en stor husky i tankene for å si det sånn..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tonje skrev:

Å akkurat dette her hadde vært nok for min del til å revurdere hele forholdet, men vi er jo forskjellig. Tenk i hvert fall gjennom om du kan leve med å aldri kunne planlegge eller avtale noe som helst med han. Det går sikkert for en stund, men etterhvert tror jeg det kan holde hardt for de fleste. Å det bør det gjøre, for det handler om respekt for partneren sin og er ikke greit. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna. 

Forbanna er jeg.. Ligger her å hyperventilerer, gråter og får ikke puste. Burde vel sikkert ikke dele såpass på forum, men har ingen andre, så da blir det det. Leve uten han kan jeg ikke, så da må jeg bare finne meg i at planlegging utgår. Det er verdt det for å kunne ha han i livet mitt. Nei, gå fra han er ikke noe alternativ,  selv om jeg vet mange av dere ville gått fra han. Jeg er ikke der.

Sorry. Nok en gang. Ender alltid opp med å sippe på sonen. Unnskyld,  og scroll gjerne forbi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wachita skrev:

Vreng den og dra den oppover? Typ vreng den og sett tuppen mot tærne og dra den oppover. 

Det var veldig lurt, men fikk det ikke til fordi de er alt for små...har du sånne sokker selv, og eventuelt vet hvor stor forskjell det er på str? Veldig usikker på om jeg skal bestille xs eller s. Disse er som sagt xxs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Det var veldig lurt, men fikk det ikke til fordi de er alt for små...har du sånne sokker selv, og eventuelt vet hvor stor forskjell det er på str? Veldig usikker på om jeg skal bestille xs eller s. Disse er som sagt xxs

Nei, har ikke det. Har kun sett dem.. Hmm, da vet jeg faktisk ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, laikamor skrev:

Forbanna er jeg.. Ligger her å hyperventilerer, gråter og får ikke puste. Burde vel sikkert ikke dele såpass på forum, men har ingen andre, så da blir det det. Leve uten han kan jeg ikke, så da må jeg bare finne meg i at planlegging utgår. Det er verdt det for å kunne ha han i livet mitt. Nei, gå fra han er ikke noe alternativ,  selv om jeg vet mange av dere ville gått fra han. Jeg er ikke der.

Sorry. Nok en gang. Ender alltid opp med å sippe på sonen. Unnskyld,  og scroll gjerne forbi!

:hug:Jeg har så veldig vondt av deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg fikk noe kluss med simkortet på Ipaden min, fikk beskjed om å kontakte operatør. Det gidder jeg da ikke, tenkte jeg, og begynte å rote rundt langt inne i systemene. Og så fikset jeg det! *Stolt* :aww:

Magic Fingers!!!!! Er imponert altså :D 

2 timer siden, mokken skrev:

Nå driver de å spiser opp pro plan fóret jeg fikk, skrekk og gru så mye dritt! :blink:

Jeg har en hel fôrdunk med ProPlan som skal spises opp etter hvert, men jeg gruer nesten litt... Jeg ga dem litt av fôret da jeg fikk det, men herremin... Jeg kom på hvorfor jeg slutta med det, ja... 

2 timer siden, mokken skrev:

I dag har vi vært på fjelltur for første gang etter prolaps og lang sykemelding. Det var alldeles nydelig! :ahappy:

 

Herlig!!! 

1 time siden, 2ne skrev:

Nei, jeg skjønner ikke helt hvor det kommer fra, liksom :icon_confused:

Ett av livets store mysterier antakelig :aww: 

17 minutter siden, laikamor skrev:

Forbanna er jeg.. Ligger her å hyperventilerer, gråter og får ikke puste. Burde vel sikkert ikke dele såpass på forum, men har ingen andre, så da blir det det. Leve uten han kan jeg ikke, så da må jeg bare finne meg i at planlegging utgår. Det er verdt det for å kunne ha han i livet mitt. Nei, gå fra han er ikke noe alternativ,  selv om jeg vet mange av dere ville gått fra han. Jeg er ikke der.

Sorry. Nok en gang. Ender alltid opp med å sippe på sonen. Unnskyld,  og scroll gjerne forbi!

Det er lov å sippe på Sonen altså *klem* Men jeg synes du må ta deg en alvorsprat med han der. Du kan ikke gå rundt og ha det sånn. Still litt krav til ham - f eks kan du si at ok -han kan få gå ut to ganger pr mnd. Maks. Fortell ham hvordan du har det, at det sliter deg sund, at du ikke vet om du orker mer... 

Lyspære er byttet, og jeg plukket bøtta full av tyttebær (jammen godt bøtta ikke var så stor....). Nå har jeg tyttenær for et par år framover, tror jeg :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laikamor skrev:

Forbanna er jeg.. Ligger her å hyperventilerer, gråter og får ikke puste. Burde vel sikkert ikke dele såpass på forum, men har ingen andre, så da blir det det. Leve uten han kan jeg ikke, så da må jeg bare finne meg i at planlegging utgår. Det er verdt det for å kunne ha han i livet mitt. Nei, gå fra han er ikke noe alternativ,  selv om jeg vet mange av dere ville gått fra han. Jeg er ikke der.

Sorry. Nok en gang. Ender alltid opp med å sippe på sonen. Unnskyld,  og scroll gjerne forbi!

Ikke noe å si unnskyld for. Gud bedre så mange ganger jeg har sippet på sonen selv! 

Men du, du KAN leve uten han. Det kjennes kanskje ikke sånn nå, men det kan du. Jeg brukte mange år selv på å skjønne at joda, jeg kan klare meg helt fint uten gubben. Klart jeg ville foretrukket å leve med ham, men nå blir det jo ikke slik. Og klart det skremmer livskiten av meg å vite at jeg skal sove alene, stå for alle utgifter alene, spise alene (fordi jeg vet hvor lett det er for meg å bare la være å spise), ja det skremmer meg å bare vite at jeg kommer til å stå helt alene. Men jeg klarer også å se at det faktisk kan være bra for meg å slippe å forholde meg til en som blir sur når jeg stiller spørsmål han ikke har lyst å svare på, jeg slipper å føle meg ansvarlig for hans humørsvingninger, jeg slipper å måtte legge til rette for ham hele tiden. Jeg kan dra på ting uten å måtte ta hensyn til en som ikke vil være der og surmuler flere uker i forveien. Jeg kan gjøre ting jeg har lyst til og be folk på besøk, jeg kan legge meg i normal tid, jeg kan stå opp når jeg våkner uten at noen blir sur fordi jeg bråker med kaffemaskina. Jeg har bare meg selv å rydde etter. Og når jeg bryter sammen i gråt og blir liggende slik du gjør nå, slipper jeg å ligge der alene fordi han er for såret i stoltheten sin til å gidde å si unnskyld eller trøste meg. 

Si fra. Fortell ham hvordan dette faktisk er for deg, fortell ham at det faktisk går utover følelsene dine for ham at han velger deg bort på den måten. Fortell ham at om forholdet deres skal vare må begge velge hverandre. Akkurat nå velger han kompis og fest foran deg, og det er ikke greit. Noen menn må bare få det inn med t-skje, om igjen og om igjen, før de skjønner at de må forandre på ting. Og noen skjønner det aldri.

:hug: 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Kaisen skrev:

Jeg får ikke tærne inn en gang så de er ganske mye for små... litt irritert siden jeg så på hvilke raser som passet den str. Men tenker å bruke angreskjemaet å sende de tilbake. Ble 400 kr med frakt liksom. Men usikker på om jeg skal bestille en eller to str større :lol:

Jeg har vrengt de på labbene, det var den enkleste måten å få de på fant jeg ut... men de må ikke være for stramme for da får de lett gnagsår mellom tærne. Surt om de er for små da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, laikamor skrev:

Forbanna er jeg.. Ligger her å hyperventilerer, gråter og får ikke puste. Burde vel sikkert ikke dele såpass på forum, men har ingen andre, så da blir det det. Leve uten han kan jeg ikke, så da må jeg bare finne meg i at planlegging utgår. Det er verdt det for å kunne ha han i livet mitt. Nei, gå fra han er ikke noe alternativ,  selv om jeg vet mange av dere ville gått fra han. Jeg er ikke der.

Sorry. Nok en gang. Ender alltid opp med å sippe på sonen. Unnskyld,  og scroll gjerne forbi!

uff, det hørtes ikke godt ut.

Jeg har lest hva andre har skrevet, og er nok enig med dem, men så er det dette med følelsene da...

Du er ikke for tilgjengelig da? Uansett hva han gjør så er du der. Hva med å ta igjen med samme mynt. Når han tror dere skal være hjemme og kose dere, så stikker du plutselig ut, uten at han vet om det på forhånd. Ikke en gang, men gang på gang.  Kanskje han trenger en sånn vekker. Det kan være lettere å forstå enn å si det med ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg lest regelverket for MH, bare sånn for å ha gjort det før i morgen. Jeg har en viss formening om hvilke ruter på skjemaet han havner i, men det blir skikkelig spennende å se om jeg kjenner han så godt som jeg tror :P Også må jeg bestemme meg for når jeg skal dra. Han har ikke oppmøte før halv tolv, men jeg tror jeg foretrekker å dra tidligere å bli med gjennom løypa og gjøre meg litt kjent.                                       

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MarieR said:

AN har jeg lest regelverket for MH, bare sånn for å ha gjort det før i morgen. Jeg har en viss formening om hvilke ruter på skjemaet han havner i, men det blir skikkelig spennende å se om jeg kjenner han så godt som jeg tror :P Også må jeg bestemme meg for når jeg skal dra. Han har ikke oppmøte før halv tolv, men jeg tror jeg foretrekker å dra tidligere å bli med gjennom løypa og gjøre meg litt kjent.                                       

Oppmøte eller start halv tolv? Du får gleden av å observere en av mine om du kommer litt før og blir med rundt :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg har vrengt de på labbene, det var den enkleste måten å få de på fant jeg ut... men de må ikke være for stramme for da får de lett gnagsår mellom tærne. Surt om de er for små da...

Ja det var litt dumt.. men det lå jo med et sånn angreskjema i pakken, så jeg tenkte å sende de tilbake. Da får jeg igjen pengene og kan heller bestille noen større :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Ja det var litt dumt.. men det lå jo med et sånn angreskjema i pakken, så jeg tenkte å sende de tilbake. Da får jeg igjen pengene og kan heller bestille noen større :)

Jeg har medium til min kelpie, de ble kjøpt inn til tolleren og passer på kelpien også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, laikamor skrev:

Forbanna er jeg.. Ligger her å hyperventilerer, gråter og får ikke puste. Burde vel sikkert ikke dele såpass på forum, men har ingen andre, så da blir det det. Leve uten han kan jeg ikke, så da må jeg bare finne meg i at planlegging utgår. Det er verdt det for å kunne ha han i livet mitt. Nei, gå fra han er ikke noe alternativ,  selv om jeg vet mange av dere ville gått fra han. Jeg er ikke der.

Sorry. Nok en gang. Ender alltid opp med å sippe på sonen. Unnskyld,  og scroll gjerne forbi!

Helt greit å tømme deg her, det er fullt forståelig at du er såra og lei deg :console:.

Jeg håper han vet hvordan du har det akkurat nå? Hvordan du føler når han kjører egotrip? Om han gjør det og fremdeles ikke tar det til seg; han fortjener deg ikke. Fortjener ikke at du sitter på vent oppløst i tårer og sinne. Kjære deg, tenk deg godt om! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Siri said:

 

Det er lov å sippe på Sonen altså *klem* Men jeg synes du må ta deg en alvorsprat med han der. Du kan ikke gå rundt og ha det sånn. Still litt krav til ham - f eks kan du si at ok -han kan få gå ut to ganger pr mnd. Maks. Fortell ham hvordan du har det, at det sliter deg sund, at du ikke vet om du orker mer... 

 

Altså, jeg er enig i at dette er en situasjon som ikke er bra for @laikamor, men hadde min samboer kommet å sagt "ok, du kan få lov til å gå ut to ganger i mnd". Så hadde jeg reist. Nå er ikke jeg opptatt av å gå på byen, men jeg vil bestemme over tiden min selv. 
Det virker som at Laikamor og samboer ikke er på samme bølgelengde om hvor mye tid man skal være sammen, og kanskje tør han ikke være ærlig å si det som det er, at han vil ut å henge med venner, nettopp fordi det kommer en såppas reaksjon fra hennes side? Ond sirkel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...