Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Dagen i dag kjennes pittelitt bedre enn dagen i går, der 95% av dagen ble brukt på sofaen. Selvom starten i dag kunne vært noe bedre :aww: så skal jeg prøve å ikke klage for mye :aww:

Merker at det er høst nå, 5 grader viser gradestokken *brrr* ikke rart ledd og muskler er vonde for tiden når det er kaldt og varmt om hverandre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig får man sove lengre enn to timer av gangen, Lyn er blitt flink til å stelle og valpene begynner gjøre fra seg selv :D Men neida, her er vi våkne til klokka 0530 fordi man ikke får sove, vekkes av det minste pip og rasling i avispapir. Jaja, sove kan man gjøre når man blir gammel :lol: 

Keo sneik seg inn grinda for første gang i går for å legge seg i senga mi. Noe sier meg at han syntes valper som ikke ser ut som valper er skikkelig ekle og skumle greier når de beveger på seg, der han lå tredd helt i fotenden. Så da utgår det å bruke han som sosialiseringsonkel neste uke, trolig :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei inn til muntlig eksamen (fellesuke). Jeg stresser. Ikke over selve eksamen, men fordi vi skal være i et bygg jeg overhode ikke er kjent i. Redd jeg ikke finner fram. Så nå har jeg beregnet 1,5time ekstra, bare for å være sikker på å finne frem! 

På søndag reiser jeg til Stavanger igjen, for en måned i praksis. Ikke heelt klar for å reise bort så lenge igjen, etter å ha vært borte 3måneder i sommer. Heldigvis er praksisplassen veldig grei, og jeg får reise hjem til Flekkefjord hver helg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, laikamor skrev:

På vei inn til muntlig eksamen (fellesuke). Jeg stresser. Ikke over selve eksamen, men fordi vi skal være i et bygg jeg overhode ikke er kjent i. Redd jeg ikke finner fram. Så nå har jeg beregnet 1,5time ekstra, bare for å være sikker på å finne frem! 

Hahhaa, akkurat sånn er jeg også! Når jeg skal til et sted jeg ikke er kjent (på møte, seminar eller sånt), så stresser jeg alltid veldig... også viser det seg alltid at det stresset er helt unødvendig... :aww: 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg sovna av til konferansen i dag jeg. Men det er det jo ingen som vet eller får vite, siden jeg sneik meg inn etter en pause. Heidi, den evige ungdomsskoleelev.

:lol: 

Jeg jobber hjemmefra i dag, og har tatt første del av lunchen for å kjøre ut bobilen og sette opp markisa sånn at den kan tørke.. også fant jeg masse godteri inni bilen som jeg hadde glemt at jeg hadde *Gumle Dumle...* 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Hahhaa, akkurat sånn er jeg også! Når jeg skal til et sted jeg ikke er kjent (på møte, seminar eller sånt), så stresser jeg alltid veldig... også viser det seg alltid at det stresset er helt unødvendig... :aww: 

:lol: 

Jeg stresser alltid.. Jeg brukte max 5minutter på å finne frem. Så nå skal jeg sitte her å gjøre ingenting i 1time og 20min, bare fordi jeg trodde jeg trengte 1,5time på å finne frem :lol: Tror jeg burde tatt med telefonlader.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laikamor skrev:

Jeg stresser alltid.. Jeg brukte max 5minutter på å finne frem. Så nå skal jeg sitte her å gjøre ingenting i 1time og 20min, bare fordi jeg trodde jeg trengte 1,5time på å finne frem :lol: Tror jeg burde tatt med telefonlader.. 

:lol: Nå til dags har man jo heldigvis mobil som regel, og har underholdning. Tenk deg den tida man IKKE hadde sånt som underholdning da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Nå til dags har man jo heldigvis mobil som regel, og har underholdning. Tenk deg den tida man IKKE hadde sånt som underholdning da :lol: 

Da hadde jeg slitt, jeg som alltid er tidlig ute :lol: Ikke bare 10minutter før, men gjerne 1time eller 2 før. Eller kanskje jeg hadde lært meg å drøye det litt, for å slippe å vente så lenge :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laikamor skrev:

Da hadde jeg slitt, jeg som alltid er tidlig ute :lol: Ikke bare 10minutter før, men gjerne 1time eller 2 før. Eller kanskje jeg hadde lært meg å drøye det litt, for å slippe å vente så lenge :P 

Hahahhhaa, jeg lærte aldri... men jeg kjøpte jo alltid med meg et blad eller en avis eller noe da :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Er grensen for hva som er feber 38 grader uansett normal temperatur? Jeg ligger normalt på ca 36 grader, og er stort sett sengeliggende når den bikker 37, men allw steder står det 38 + :blink:

I de yngre dagene så begynte jeg å hallusinere når jeg hadde 38,5 i feber så for meg var det feber lenge før 38 grader og jeg måtte krangle mye med legene om det ja. Jeg regnet feber når gradene var opp en grad fra normalen og kroppen fortalte med flere symtomer at den var vel varm og syk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WelshenNemi skrev:

Er grensen for hva som er feber 38 grader uansett normal temperatur? Jeg ligger normalt på ca 36 grader, og er stort sett sengeliggende når den bikker 37, men allw steder står det 38 + :blink:

Jeg har ei venninne som normalt ligger på rundt 36 - og hun er ganske medtatt når tempen bikker 37,5... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, WelshenNemi said:

Er grensen for hva som er feber 38 grader uansett normal temperatur? Jeg ligger normalt på ca 36 grader, og er stort sett sengeliggende når den bikker 37, men allw steder står det 38 + :blink:

Man beregner ut i fra normalen, men normalen gjelder ikke alle. Jeg som har lavt stoffskifte har også lav kroppstemperatur, så om jeg bikker 38 så er jeg ikke ute av senga. Husker forresten når jeg ble liggende med lungebetennelse og 41 i temperatur - da ble jeg innlagt i en uke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, Line skrev:

Man beregner ut i fra normalen, men normalen gjelder ikke alle. Jeg som har lavt stoffskifte har også lav kroppstemperatur, så om jeg bikker 38 så er jeg ikke ute av senga. Husker forresten når jeg ble liggende med lungebetennelse og 41 i temperatur - da ble jeg innlagt i en uke :P 

 

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg har ei venninne som normalt ligger på rundt 36 - og hun er ganske medtatt når tempen bikker 37,5... 

 

Akkurat nå, lijenta skrev:

I de yngre dagene så begynte jeg å hallusinere når jeg hadde 38,5 i feber så for meg var det feber lenge før 38 grader og jeg måtte krangle mye med legene om det ja. Jeg regnet feber når gradene var opp en grad fra normalen og kroppen fortalte med flere symtomer at den var vel varm og syk

Takk alle 3. Har vært så og si helt sengeliggende siden tirsdag kveld(kun luftet Nemi i hagen og vært på badet), men har ikke vært over 37,8.. Fryktelig slitsomt, for jeg er aldri syk "nok"(for familie), for det er jo 38 + som er feber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Den følelsen når du har en kjempefin tur med bikkja i skauen, og oppdager at hun ruller seg i noe som viser seg å være ei dæv mus full i sånne hvite mark...

FYF...!! Jeg ble så dårlig av det der. Gikk å brakk meg resten av turen. 

Pfft..vent til hunden har rullet seg i mannskit, spist det og spydd det opp inne etterpå..DET er ekkelt det! :pinch:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Pfft..vent til hunden har rullet seg i mannskit, spist det og spydd det opp inne etterpå..DET er ekkelt det! :pinch:

Hun har spist det, men heldigvis ikke spydd det opp igjen:lol:

Så har jeg vært å kjøpt renset parafin og pevarylpulver mot fotsopp til henne.. hard i magen av det nye allergiforet, og douxo pyro mousse har absolutt ingen effekt på soppen under potene. Så da tar jeg saken i egne hender siden pevaryl virket så godt sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på 4 (utenom valpekull) hund jeg prøver Orijen/Accana på bare for jeg syns ideen er god. Jeg VET jeg sa at jeg skulle slutte teste sist, men måtte bare EN gang til :lol: Og Nei, valpen spiser horrible mengder for å legge på seg og kommer enda større mengder ut. Samme som de andre (utenom Talli som kan ete sagmugg og fikk 3 korn og ble feit :lol: Hun teller aldri i min testing :P )  

Så neste nå blir prøve Brit Care. Talli fungerer bra på Robur, Sinner også på Robur valp, men så vant jeg 1 stor + en liten RC medium og samme med veteran. Og Sinner har spist opp sine nesten 20 kg på under 3 mnd og må spise store mengder, så ikke föret for han i sin langebein-hannhund-tynnkropp periode. Nevnte jeg at Talli kan leve på alt og enda ikke begynt på sine sekker :lol: 

Så nå blir det Brit Care med fisk på Saint og Sinner neste runde. Siri sin feil om det funker dårlig :lol: 

(Sinner og Saint heter forresten vist bare store bebis og lille bebis for tiden her i huset :lol: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...