Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

8 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Tiden sto plutselig het stille. De siste mnd har alt dreid seg om at mamma SKULLE bli FRISK. Dit kom vi ikke. For 4 uker og 6 dager siden fikk jeg beskjed om at mamma aldri kom til og bli frisk.  Hun kom til og dø av kreften og ikke med. I dag skjedde det. Alt har vært snudd på hodet, og nå ble det igjen. Kampen for og komme seg videre har starta. Kampen om og gå tur hverdag, gå i butikken, møte kjentfolk, for og ikke snakke om kampen om og faktisk bestå skolen oppi det herre. Utdanning var viktig for mamma, jeg skal gjøre som hun sa, føle hjerte mitt og bli høyskole utdanna. Jeg skal jobbe meg fram i hundemiljø. Ta vare på hverdag som dagen i dag skulle vært den siste.

Ta vare på hverandre <3 

Kondolere :hug:

 

Jeg er trøtt, tett i ørene, og halsen begynner å bli tett. Jeg skal i hvert fall holde ut uka.  Så får vi se hva som skjer over helga! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å sette vekkerklokken på en time senere enn planlagt :rolleyes: Hiver meg rundt for å komme meg fortest mulig avgårde, skal på øvelse på jobben (tverrfaglig med alle nødetatene). Blir så oppringt i bilen av kollegaer som sier at de ikke kan vente på meg, fordi han ene er instruktør som MÅ være på treningsstedet (på andre siden av Oslo) i rett tid, siden han er med på å rigge opp. Så da drar de med den ene reserveambulansen... Og der sitter jeg i min egen privatbil og bare.. Jah, altså, hvis jeg skulle kjørt min egen bil hadde jeg blitt sittende i den vanlige køen og stampe, og kommet et par timer forsent. Hadde de ventet, hadde vi kommet 30 min forsinket, fordi ambulansen kan kjøre i kollektivfeltet innover... Så må ringe sjefen da, før kl 08. Og spørre om det er vits at jeg drar innover og går glipp av starten. Nei, det var det ikke, for starten var vesentlig med teoribit. Så da må vi finne en annen dag jeg kan dra på øvelse. Jaja, bare å kjøre hjem igjen. Så da kan jeg male mer hjemme idag da, og gå en fin tur med jentene :) 

8 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

 

Ta vare på hverandre <3 

:heart:

 

8 timer siden, lijenta skrev:

Men er sykt gode å gå i 

Nei, de er jo helt forfedelige?? :lol: Skikkelig klumpete og fortunge :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble akkurat oppringt fra en svensk campingplass jeg skal bo på i helga, med beskjed om å holde katten i bur i hytta. Det skal tydeligvis være katteutstilling i helga, og de tok det for gitt at det var dit jeg skulle ettersom jeg hadde bestilt dyrevennlig hytte :lol: Fikk forklart at det var en hund jeg hadde med meg, og da var alt helt greit plutselig, ikke noe snakk om bur og jeg måtte bare legge et pledd i møblene hvis hunden skulle oppholde seg der. Vet at hund i bur ikke er lov i Sverige, men er det lov med katter i bur da? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Tiden sto plutselig het stille. De siste mnd har alt dreid seg om at mamma SKULLE bli FRISK. Dit kom vi ikke. For 4 uker og 6 dager siden fikk jeg beskjed om at mamma aldri kom til og bli frisk.  Hun kom til og dø av kreften og ikke med. I dag skjedde det. Alt har vært snudd på hodet, og nå ble det igjen. Kampen for og komme seg videre har starta. Kampen om og gå tur hverdag, gå i butikken, møte kjentfolk, for og ikke snakke om kampen om og faktisk bestå skolen oppi det herre. Utdanning var viktig for mamma, jeg skal gjøre som hun sa, føle hjerte mitt og bli høyskole utdanna. Jeg skal jobbe meg fram i hundemiljø. Ta vare på hverdag som dagen i dag skulle vært den siste.

Ta vare på hverandre <3 

Kondolerer :heart: Det er umulig å vite hva man skal si i en slik situasjon - å miste mamma'n sin når man er så ung som du er, kan ikke være lett. Håper det går bra med deg og at du har mange å snakke med og som tar godt vare på deg! 

9 timer siden, Christine skrev:

Hjelper ikke om de så hadde hatt diamanter på seg, for de ser virkelig ikke bra ut :fear:

Da kan du bare ha det så godt... :aww: Da jeg sleit veldig med ryggen min i "hine hårde dager", så ble løsningen muck-boots. De var godt dempet og endelig kunne jeg gå langt uten å få ryggproblemer. Så det så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kokospaniel skrev:

Sitter på hjemmekontor i telefonmøte med innlagte grisegrynt fra kosegrisen til bikkja. Godt en stort sett sitter med mikrofonen avslått... 

:lol: Høres ut som meg når jeg har hjemmekontor og sitter i skype-møte... Slår alltid av mikrofonen så folk ikke skal tro jeg bor i et galehus (vel - det gjør jeg jo, men jeg trenger jo ikke å avsløre det for alle mine kolleger liksom :aww:). 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Tiden sto plutselig het stille. De siste mnd har alt dreid seg om at mamma SKULLE bli FRISK. Dit kom vi ikke. For 4 uker og 6 dager siden fikk jeg beskjed om at mamma aldri kom til og bli frisk.  Hun kom til og dø av kreften og ikke med. I dag skjedde det. Alt har vært snudd på hodet, og nå ble det igjen. Kampen for og komme seg videre har starta. Kampen om og gå tur hverdag, gå i butikken, møte kjentfolk, for og ikke snakke om kampen om og faktisk bestå skolen oppi det herre. Utdanning var viktig for mamma, jeg skal gjøre som hun sa, føle hjerte mitt og bli høyskole utdanna. Jeg skal jobbe meg fram i hundemiljø. Ta vare på hverdag som dagen i dag skulle vært den siste.

Ta vare på hverandre <3 

Kondolerer! :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Tiden sto plutselig het stille. De siste mnd har alt dreid seg om at mamma SKULLE bli FRISK. Dit kom vi ikke. For 4 uker og 6 dager siden fikk jeg beskjed om at mamma aldri kom til og bli frisk.  Hun kom til og dø av kreften og ikke med. I dag skjedde det. Alt har vært snudd på hodet, og nå ble det igjen. Kampen for og komme seg videre har starta. Kampen om og gå tur hverdag, gå i butikken, møte kjentfolk, for og ikke snakke om kampen om og faktisk bestå skolen oppi det herre. Utdanning var viktig for mamma, jeg skal gjøre som hun sa, føle hjerte mitt og bli høyskole utdanna. Jeg skal jobbe meg fram i hundemiljø. Ta vare på hverdag som dagen i dag skulle vært den siste.

Ta vare på hverandre <3 

:hug: Kjenner veldig godt følelsen, var selv der for to år siden nå. :hug: 

 

....har jeg kommet hjem fra legen. Trodde jeg hadde a-typisk lungebetennelse eller noe, men neida- knekt ribbeina jeg. Og aner ikke når det har skjedd, og ble nok en gang fortalt at jeg måtte være litt skrudd som har jobbet med dette i 6 dager uten å ta smertestillende før jeg syns det ble "litt for vondt" til å overse. Første gangen i mitt liv jeg har knekt noe faktisk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

:hug: Kjenner veldig godt følelsen, var selv der for to år siden nå. :hug: 

 

...har jeg kommet hjem fra legen. Trodde jeg hadde a-typisk lungebetennelse eller noe, men neida- knekt ribbeina jeg. Og aner ikke når det har skjedd, og ble nok en gang fortalt at jeg måtte være litt skrudd som har jobbet med dette i 6 dager uten å ta smertestillende før jeg syns det ble "litt for vondt" til å overse. Første gangen i mitt liv jeg har knekt noe faktisk :P 

Kanskje på tide at mannen i huset sover litt på eget soverom kanskje? :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Kanskje på tide at mannen i huset sover litt på eget soverom kanskje? :lol: 

:lol: 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

:lol: @SFX kom også med forslaget om litt røff sex. :lol: Eller falt av hesten, en av to *fnis* 

Jeg holder en knapp på alternativ 1... *ellers må jeg mumle noe om hester og fandens verk og sånt... :aww:*

Slagna knekkebrød med sånn porsjonspakning med makrell i tomat er ikke akkurat det jeg drømmer om til lunch... men har man ikke annet, så går det jo ned :aww: Veide opp med kaffe og kjeks etterpå da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kasta meg på trenden som har dukka opp på jobb i det siste. E-sigarett. Eller damper. Jeg har en kartong med røyk igjen, og når den er tom så skal jeg ikke kjøpe mer. Så nå begynner nedtrapping og tilvenning til damperen. Hoster av den og blir helt rar i halsen... jeg har med nikotin så jeg håper det hjelper på humøret. Så får jeg trappe ned gradvis på nikotinen når jeg kjenner meg klar for det. Sist gang når jeg bare bråslutta var jeg ei skikkelig heks, og ble deprimert. DET orker jeg ikke å gå gjennom enda en gang:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 timer siden, Siri skrev:

 

Kondolerer :heart: Det er umulig å vite hva man skal si i en slik situasjon - å miste mamma'n sin når man er så ung som du er, kan ikke være lett. Håper det går bra med deg og at du har mange å snakke med og som tar godt vare på deg! 

Da kan du bare ha det så godt... :aww: Da jeg sleit veldig med ryggen min i "hine hårde dager", så ble løsningen muck-boots. De var godt dempet og endelig kunne jeg gå langt uten å få ryggproblemer. Så det så... 

Så de er gode for rygg også? Har en skade i ryggen som protesterer på tur, så kaaanskje jeg får begynne å tenke mer på bevaring av kropp enn fine støvler? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Så de er gode for rygg også? Har en skade i ryggen som protesterer på tur, så kaaanskje jeg får begynne å tenke mer på bevaring av kropp enn fine støvler? :aww: 

Ungdommen nå til dags altså :aww: Selvsagt skal man tenke mer på helsa enn outfin'en :P 
Nå kan jeg jo bare snakke for meg selv, men da jeg begynte å gå tur med muckboots'ene mine, fikk ryggen min en helt annen hverdag ja :D Jeg skal ikke banne på at det var muckbootsene som fiksa ryggen - men jeg ble i hvert fall merkbart bedre - og har ikke hatt ryggtrøbbel på mange år :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...