Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg liker best å fikse sånt uten bedøvelse. Da slipper man den ekkle følelse av å bli stukket med nål i munnen og den bedøvende følelsen som er i x antall timer. Bedre med litt vondt den lille tiden det tar å borre, en lenge sterkt ubehag etter bedøvelsen :aww:

 

Jeg merket ikke noe særlig til bedøvelsen når jeg trakk visdomstanna, eier sikkert ikke følelser i kjeften :lol:

Det er stusselig og tomt hjemme, C har tatt med bikkjene og dratt på hytta. Jeg har fått flekka litt på verandadøra og en vinduskarm da, skjønner ikke hvem som driver å skraper opp de :sleep: Fia har vært inne og sluppet ut igjen, den remjinga orker jeg ikke en fredagskveld! Hun fikk makrell i tomat og, men var det bra nok?? Ånei da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg merket ikke noe særlig til bedøvelsen når jeg trakk visdomstanna, eier sikkert ikke følelser i kjeften :lol:

Det er stusselig og tomt hjemme, C har tatt med bikkjene og dratt på hytta. Jeg har fått flekka litt på verandadøra og en vinduskarm da, skjønner ikke hvem som driver å skraper opp de :sleep: Fia har vært inne og sluppet ut igjen, den remjinga orker jeg ikke en fredagskveld! Hun fikk makrell i tomat og, men var det bra nok?? Ånei da... 

Jeg fikk 6 sprøyter med bedøvelse da jeg trakk den ene visdomstannen. Tannlegen gadd ikke å vente på at den først skulle begynne å funke, så hun satt sprøytet og begynte å trekke med en gang. Jeg protesterte :aww: så da satt hun 6 sprøyter og kalde meg noen mindre hyggelige ting :P var bedøvet i 12 timer etterpå :P

 

Har lyst å legge meg... Så tror jeg skal gjøre det... 

Også savner jeg hjemme og alle dyrene! Skulle egentlig ønske vi dro hjem i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg fikk 6 sprøyter med bedøvelse da jeg trakk den ene visdomstannen. Tannlegen gadd ikke å vente på at den først skulle begynne å funke, så hun satt sprøytet og begynte å trekke med en gang. Jeg protesterte :aww: så da satt hun 6 sprøyter og kalde meg noen mindre hyggelige ting :P var bedøvet i 12 timer etterpå :P

 

Har lyst å legge meg... Så tror jeg skal gjøre det... 

Også savner jeg hjemme og alle dyrene! Skulle egentlig ønske vi dro hjem i morgen...

Ojda! Det hørtes ikke akkurat godt ut! :lol: Jeg liker tannlegen min, skravler og spør om jeg har det bra hele tiden :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, *Kat84* said:

Han hadde fått valget mellom å rise et par perioder til Lofoten på jobb, eller å få permitteringsvarsel. Så det vi måtte snakke om kjapt var hva han skulle velge av de to. Selvfølgelig ba jeg ham om å reise til Lofoten. Det er bare 2 perioder hvor han er borte 12 dager. Det blir jo kjedelig på kveldene, men da får jeg trent enda mer hund :P På den tiden han er borte blir vi sikkert klar for både LP1 og bruks klasse D :lol: 

Hver gang du blir lei deg kan du tenke på at mannen min er borte i 2 perioder a 4 måneder hvert år... :pirate: 12 dager blir dermed a walk in a kindergarten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta meg i å ha dårlig samvittighet for å være lenge borte og ikke gå tur siste dagene... veeeeeel. Ganske ubegrunna nå gitt, rart hvordan slike vaner sitter i! :P Tur blir jeg jo å fortsette med da for min egen del, den firbente pinglepysen bryr seg ikke om hvor mange timer jeg er borte så lenge hun blir sluppet inn på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Line skrev:

Glemte valnøttene, men tror kanskje jeg har... Må sjekke før jeg henter Freya, for om jeg ikke har så kan jeg stjæle en håndfull fra mamma :D 

Lykke til uansett! For meg er ca det eneste som funker å kutte karbohydratene, men det funker til gjengjeld suverent. Det eneste problemet med det er at det er vanskelig i lengden :P Men har holdt i snart 7 uker, og logger over 9 kg i minus, så da er det verdt det!

Kom hjem til en viss odør, og en kjempebajs på gulvet. Ikke sprutbajs heldigvis, så det hadde nok rett og slett bare vært stappfullt, for hun hadde jo ikke tid til å gjøre slikt i morres. Fillebikkje... Snart ut og klippe plen :) 

Jeg spiser så karboredusert som jeg får til, men spiser fortsatt en god del karbohydrater. Dropper pasta, ris og slike ting da, og spiser uhyre lite brødmat f.eks. Potet er ikke noe vi pleier å ha så ofte, så går mest i diverse grønnsaker her. Men jeg må følge nøye med på hva jeg spiser, for jeg er en sånn som gjerne putter mat i munnen uten å registrere det, samt spiser opp stress eller tristhet (noe det har vært fryktelig mye av det siste året, så har fått på 10 kg jeg håper å få bort før jul. I alle fall minst halvparten av dem. :)

Hjemme igjen etter å ha vært hos svigers. Jeg gikk dit, så hundene skulle få seg en god tur, og så hadde jeg da såpass med kalorier "til gode" at jeg kunne spise ei vaffelplate (og da har jeg enda litt kalorier til overs, om jeg kalkulerer inn det jeg har trimma). Ble litt mye karbo i dag i forhold til hva jeg har spist den siste uka, så fikk jo nesten et lite rush. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hver gang du blir lei deg kan du tenke på at mannen min er borte i 2 perioder a 4 måneder hvert år... :pirate: 12 dager blir dermed a walk in a kindergarten :P 

Jeg er vant med det egentlig. Men det blir liksom ikke mindre kjipt fra gang til gang.  Men du har absolutt min fulle sympati der :o

 

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Du verden, jeg har fått 37 nye, puppefagre FB-venninner! På tide å bli kjent, jeg tror jeg skal arrangere en venninnekveld!

:lol:

Etter å ha sett bilder fra hvordan det ser ut på Orre i dag har jeg fått mer å pakke. Jeg burde sett det komme... :pinch:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Perfect Image said:

Kjenner følelsen :P Her har ikke besøket svart på hvor de er/når de kommer, så i teorien kan de stå på døren nå eller om tre timer :aww: Jeg får håpe på tre timer :P

 

 

10 hours ago, Perfect Image said:

Der tok jeg feil :P De er her om ca 45 min. Da får jeg komme igang da...

Yaiks :lol:  Jeg rakk ting sånn ca - koblet akkurat hundene etter sprint på jordet da de svingte inn på tunet. Perfekt timing :ahappy:  Fikk tilogmed skravlet med bror i telefonen mens jeg småryddet inne. 

Nå er jeg trøtt i nepa, så skal egentlig bare sitte her og kope litt før jeg går ut og ordner vann til noen kaniner og så forer hundene og tusler i seng. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeforum på FB er morro greier, i dag ble jeg blokkert fordi jeg linket til Mattilsynet om at rutinemessig/'bare fordi'-kastrering av hund er ulovlig i Norge [emoji38] 
Og jeg fikk pekefinger på melding for at jeg likte posten din... Begynner å bli passe lei av den gruppa nå...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tomt her... Lady er på hyttetur med favorittfolkene sine og kommer ikke hjem før utpå mandagen siden jeg da jobber i valglokale og ikke er ferdig før nærmere midnatt. Hun blir levert før valglokalet stenger kl 9 om kvelden (ut og stem folkens!!!!) og blir sittende i bilen noen timer. Men i hvert fall... jeg er alene hjemme, helt alene! Det er ikke ofte altså. Men, da skal jeg få ryddet uten noen som følger etter meg hele tiden og løper forbi meg i trappa og slikt. Satser på å få gjort det i morgen, i dag kom jeg bare så langt at jeg satte meg i sofaen og drakk et par glass vin :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, maysofie skrev:

Hundeforum på FB er morro greier, i dag ble jeg blokkert fordi jeg linket til Mattilsynet om at rutinemessig/'bare fordi'-kastrering av hund er ulovlig i Norge :lol: 

Jeg er så glad for å ha oppdaget, og vært med tidlig, i en gruppe som ikke er full av hysteriske tullinger! 

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Og jeg fikk pekefinger på melding for at jeg likte posten din... Begynner å bli passe lei av den gruppa nå...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 

Jeg antar forkortelsen for denne gruppa er HPF...? Takler ikke admin der :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg er så glad for å ha oppdaget, og vært med tidlig, i en gruppe som ikke er full av hysteriske tullinger! 

Jeg antar forkortelsen for denne gruppa er HPF...? Takler ikke admin der :lol:

Neida, dette er vår 'raseside' :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg er så glad for å ha oppdaget, og vært med tidlig, i en gruppe som ikke er full av hysteriske tullinger! 

Jeg antar forkortelsen for denne gruppa er HPF...? Takler ikke admin der :lol:

 

Nope, BCN ;)

Synes det dog bare er trist at mange synes det er rutinemessig helt ok å kastrere friske dyr på 6-7 mnd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jøss, isbilen kom rullende forbi for full musikk, og da begynte Symra plutselig å ule! Det har jeg faktisk aldri hørt før! Kan noen forklare psykologien bak det?

Hun trodde selvsagt at det var en hel ulveflokk som kom ulende forbi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Neida, dette er vår 'raseside' :lol: 

 

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Nope, BCN ;)

Synes det dog bare er trist at mange synes det er rutinemessig helt ok å kastrere friske dyr på 6-7 mnd :(

Oi... trist hvis det er blitt normalen å kastrere. Jeg mener personlig at det ikke nødvendig om det ikke er veldig spesielle årsaker til det. 

Det er synd  å si at jeg har et generelt inntrykk av at den typiske BC eier ikke helt forstår hva de har. 

Men jeg kjenner også mange som er veldig klar på hva de har i andre enden av båndet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

 

Oi... trist hvis det er blitt normalen å kastrere. Jeg mener personlig at det ikke nødvendig om det ikke er veldig spesielle årsaker til det. 

Det er synd  å si at jeg har et generelt inntrykk av at den typiske BC eier ikke helt forstår hva de har. 

Men jeg kjenner også mange som er veldig klar på hva de har i andre enden av båndet ?

Det kom ikke noe fornuftige svar på hvorfor som jeg så, og tråden er visstnok også slettet nå så får ikke sjekket det. 99% av de som er medlem av den siden burde aldri i verden fått lov til å ha en BC. Kanskje ikke engang en hund. Jo. En sånn tøyhund fra Ikea... Så hva jeg forventer av dem er ikke akkurat all verdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Det kom ikke noe fornuftige svar på hvorfor som jeg så, og tråden er visstnok også slettet nå så får ikke sjekket det. 99% av de som er medlem av den siden burde aldri i verden fått lov til å ha en BC. Kanskje ikke engang en hund. Jo. En sånn tøyhund fra Ikea... Så hva jeg forventer av dem er ikke akkurat all verdens.

Jeg fant ut at det er samme gruppa en bekjent la meg til i.  

Jeg er dessverre ikke overrasket det er så mange som tydeligvis ikke har forstått BC som er der... 

Det ser ut som å være vanlig å ikke forstå rasen blant eiere dessverre :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg fant ut at det er samme gruppa en bekjent la meg til i.  

Jeg er dessverre ikke overrasket det er så mange som tydeligvis ikke har forstått BC som er der... 

Det ser ut som å være vanlig å ikke forstå rasen blant eiere dessverre :ermm:

Billig bikkje, vettu. Trenger bare et par timers tur om dagen og kaste ball eller frisbee i et par timer med ungene. Alternativ spise opp halve huset... :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Det kom ikke noe fornuftige svar på hvorfor som jeg så, og tråden er visstnok også slettet nå så får ikke sjekket det. 99% av de som er medlem av den siden burde aldri i verden fått lov til å ha en BC. Kanskje ikke engang en hund. Jo. En sånn tøyhund fra Ikea... Så hva jeg forventer av dem er ikke akkurat all verdens.

@Nathalie98 Var nettopp innom tråden, så kanskje du er blitt blokkert du også? :lol:

Og ja @*Kat84*, mesteparten av den gruppa vet ikke hva de har eller hva rasen egentlig er. Drar du opp gjeterhunden og avl på disse blir du flådd, fordi alle deres familiebikkjer fungerer utmerket! En stor andel er riktignok borderblandinger :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Billig bikkje, vettu. Trenger bare et par timers tur om dagen og kaste ball eller frisbee i et par timer med ungene. Alternativ spise opp halve huset... :(

 

Akkurat nå, maysofie skrev:

@Nathalie98 Var nettopp innom tråden, så kanskje du er blitt blokkert du også? :lol:

Og ja @*Kat84*, mesteparten av den gruppa vet ikke hva de har eller hva rasen egentlig er. En stor andel er riktignok borderblandinger :P 

:gaah:

Jeg ser den type folk hver dag på tur. 

Og en understimulert BC er den eneste Sjef har hatt konflikt med. Riktig stimulert BC liker jeg personligheten til veldig godt  (basert på hva jeg har sett). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...