Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Så delig for deg at du tror du irriterer noen da. Det sier vel mer om deg at du finner slikt "deilig", enn vi som faktisk er engasjert og ikke bare slenger med leppen og er nedlatende ovenfor de som har en mening og gjør noe med det :lol: 

Liker det fordi jeg irriterer meg over alle som slenger med leppa, og sutrer over regler som faktisk er. Sånn er det bare. Du hadde sjansen, du gjorde noe med det, det hjalp ikke. Slutt å sutre.  Og du er like nedlatende er ikke det også litt morsomt:P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

11 timer siden, Debbie skrev:

Gleder meg til å følge deg på neste tur:)

:wub:

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg skal sitte stille som skriver på søndag - det kan bli kaldt!

Sant nok... men da har man hundetepper man kan bruke vøtt :lol: Men jeg ser jo at stillongs er hakket mer praktisk :D 

Det ser ut til å være mye tyttebær i skogen nå, men de er jo faktisk enda ikke helt modne :o Får vel ta en sjau å få bær i hus neste helg - håper de er mer modne da. Ellers har gulrøttene mine blitt akkurat passe store mens jeg var borte, så nå knasker jeg gulrøtter til den store gullmedalje :D Det ER så godt!!! 

Jeg trodde kanskje at hundene var lei bobillivet, jeg, men de er jo helt hysteriske på å være med ut i bobilen når jeg driver og pakker nå. Yasmine satt klar utenfor buret sitt og logret verre og insisterte på å få inn i buret - og hun nektet å bli med inn igjen da jeg IKKE hadde tenkt at vi skal dra riktig ennå :lol: Hun er søt da :wub:

Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Liker det fordi jeg irriterer meg over alle som slenger med leppa, og sutrer over regler som faktisk er. Sånn er det bare. Du hadde sjansen, du gjorde noe med det, det hjalp ikke. Slutt å sutre.  Og du er like nedlatende er ikke det også litt morsomt:P

Ja jeg gjor noe med det jeg. Forøvrig har jeg ikke skrevet noe her om RL etter det. Men jeg sluttet heller med RL jeg. 

Oppriktig engasjement og at man ønsker endring er liksom ikke noe man "gir seg med". Da blir det ingen endringer om man skal stoppe hver gang man har tapt en sak. Jeg er ikke nedlatende, jeg er spydig ovenfor din holdning for andre som engasjerer seg, ikke mot saken. At du mener at om man "taper" noe så skal man bare gi seg og holde kjeft. For en holdning? Jeg er med neste runde når det er snakk om regelverk også jeg, og blir det endring så er jeg med igjen. Men selvsagt, mye bedre aldri snakke om RL, aldri engasjere seg i RL og aldri mer se på RL og hvordan det er. Skal slutte sette meg tilbake og lukke øynene. Det er den holdningen du mer eller mindre sier man skal ha ;)  Hold kjeft og finn oss i at det er slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i onkologi og stråleterapi overstått :D Som valig blir det 3 lange uker å vente på sensuren. Håper det blir et greit resultat, det føltes hvertfall som det gikk greit nok. 

Nå skal jeg reise hjemover, og handle på veien. Skal kjøpe sjokomelk og feire at eksamen er overstått med sjokomelk m/malibu :D Hatt lyst på det kjempelenge, så det var godt jeg fikk en unnskyldning til å ha det nå!

Lurer på hva jeg skal finne på til middag, da.. Nachos kanskje?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, skal jeg stikke en tur innom jobben og si opp da? Så dra til tannlegen og borre litt, greit å samle dritten på en gang :lol: Kjøpe kattesand må jeg og, nuh skal Fia bo inne, hu får ikke forsvinne før vi flytter :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, SFX said:

Jeg tenker at strupen ikke er problemet heller, men rykking og napping og sleping. Helstrup er lov i andre grener, men det er ikke lov med henging og det trekkes for stram line uansett festemetode. Noen ganger virker det som om RL-regelverket skal dekke opp for og helgardere seg mot alskens idioter. Og da må en ta fatt i problemene på en annen måte. Det er ikke mange minutter i en hunds liv den er i kobkurranseringen; det er hverdagen og treningen som utgjør hundeholdet.

Vel, det kan bli vanskelig, så mange idioter som finnes. 

13 hours ago, SFX said:

Jeg er på mange måter enig, men jeg finner noe i rallyen som utfyller LP'en for mine hunder. Også er jeg konkurransedrevet nok til at anything goes, tittel er tittel. Men jeg setter Foenix' ferdselsprøve over RL-tittelen hennes.

Jeg skjønner det :) 

13 hours ago, SFX said:

How can something that good be bad?

It can't :D 

13 hours ago, SFX said:

Poeng :-P 

Takk :aww: 

13 hours ago, SFX said:

Phuh, godt du kan lukke porten for jentene nå! :-D 

:lol: Ja, uten den porten hadde de nok vært all over the place :D 

12 hours ago, SFX said:

På vei hjem fra jobb i dag så begynte jeg å blø neseblod i åttisona. Jeg lette febrilsk med en hånd etter papirlommetørkle, serviett, hvs som helst i veska og bilen. 

Jeg endte med å bruke et bind...

Nå har jeg lagt en dorull i bildøra.

:lol::lol::lol: 

@Debbie Som å engasjere seg i styrearbeid, mener du? :lol: 

--

Leah er masete om dagen, og jeg skjønner ikke hvorfor. Først trodde jeg det var fordi hun var sperra unna mens Albert var her, men det bør hun jo ha kommet over nå, liksom :P Men selv i dag står hun og ser på meg og piiiiipeeeeeer og logrer og jeg aner ikke hva hun vil og hun er bare annoying når hun holder på sånn :gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjenner jeg at denne arb.plassen er hakket mer stressende enn det jeg kommer til å gidde i det lange løp og jeg ser igjen på stillingsannonser. Nå vil jeg hjem, jeg driter i om det ikke finnes stilling til meg der, da får jeg heller finne på noe annet, for dette er virkelig ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... har jeg brått veldig spennende planer på gang pga super snille valpekjøpere :D 

Også samtidig så oppdaget jeg at selv om jeg har badet møkkabikkja så lukter hun møkk enda ved øret. For jeg var ikke så slem at jeg spylte henne inn i øret. Skal slutte med å være snill når det kommer til Talli og møkk. At hun aldri lærer! Er liksom endel av sjarmen hennes det: kommer jeg hjem med stinkene hund eller ikke etter turer? Spesielt på høsten når hun også mener råtten sopp er digg å rulle seg i.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh jeg trodde brått eg hadde det sinsykt travelt, venter folk og har ordna 99% av det jeg skal gjøre ute, men har jo ikke gjort noe inne. Og trodde besøket var maks en time unna, og jeg har ikke fått kaffe og ikke frokost og ikke trimmet hunder og ikke noen ting. :aww: Sendte melding og sjekket hvor de var, og viser seg at de er minst to timer unna. Phuh! Da har jeg tid til kaffe og frokost og slite ut hunder, rydde hus og i det heletatt. :ahappy: Først kaffe og mat. 

Gleder meg :ahappy: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ja jeg gjor noe med det jeg. Forøvrig har jeg ikke skrevet noe her om RL etter det. Men jeg sluttet heller med RL jeg. 

Oppriktig engasjement og at man ønsker endring er liksom ikke noe man "gir seg med". Da blir det ingen endringer om man skal stoppe hver gang man har tapt en sak. Jeg er ikke nedlatende, jeg er spydig ovenfor din holdning for andre som engasjerer seg, ikke mot saken. At du mener at om man "taper" noe så skal man bare gi seg og holde kjeft. For en holdning? Jeg er med neste runde når det er snakk om regelverk også jeg, og blir det endring så er jeg med igjen. Men selvsagt, mye bedre aldri snakke om RL, aldri engasjere seg i RL og aldri mer se på RL og hvordan det er. Skal slutte sette meg tilbake og lukke øynene. Det er den holdningen du mer eller mindre sier man skal ha ;)  Hold kjeft og finn oss i at det er slik. 

Du gjorde et valg du sluttet med Rally. Helt greit. Det var din måte å gjør det på.

Jeg er bare så lei av folk som pisser litt i øst og vest, uten at det så mye bak.

 

Nå er jeg ferdig, resten kan vi ta på pm hvis du har behov for det.

 

Jeg sitter i grønnsåpeduft,og er fornøyd med å være ferdig med freddasvasken:) Nå blir det frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Phuh jeg trodde brått eg hadde det sinsykt travelt, venter folk og har ordna 99% av det jeg skal gjøre ute, men har jo ikke gjort noe inne. Og trodde besøket var maks en time unna, og jeg har ikke fått kaffe og ikke frokost og ikke trimmet hunder og ikke noen ting. :aww: Sendte melding og sjekket hvor de var, og viser seg at de er minst to timer unna. Phuh! Da har jeg tid til kaffe og frokost og slite ut hunder, rydde hus og i det heletatt. :ahappy: Først kaffe og mat. 

Gleder meg :ahappy: 

 

Kjenner følelsen :P Her har ikke besøket svart på hvor de er/når de kommer, så i teorien kan de stå på døren nå eller om tre timer :aww: Jeg får håpe på tre timer :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri jeg vil se bilder/høre mer fra kjøreturen. Har sånn roadtrip-fetish :lol:

Er det noen som vet om "praktikum" er normalt i Norge? Jeg var på intervju til en jobb på et kullkraftverk her nede, utrolig nok satt jeg i 45 minutta og jatta på gebrokken tysk (er 100% selvlært fra scratch siden Januar, @Lunatic man lærer sykt mye språk av å bo i landet :D ) - og jeg ble nå innkalt til 2 dagers praktikum hos bedriften :blink: For det første er det sykt fascinerende at de så håp i den gebrokkene tysken min, lol :lol: , for jeg har overhodet ikke kvalifikasjonene for jobben. Jeg er fysiker, og dette er mer en jurist-stilling for å følge opp miljøtiltak etc. For det andre, jeg har aldri hørt om dette i norge før? Et slags 2 dager "bli kjent"-intervju, hvor jeg jobber meg inn og vi ser om vi passer sammen. 100% uten betaling.

For det tredje, jeg får sånn MUAHAHAHA I SHALL JOIN TEH DEVIL :devil: av tanken på å jobbe ved et kullkraftverk :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

@Siri jeg vil se bilder/høre mer fra kjøreturen. Har sånn roadtrip-fetish :lol:

Er det noen som vet om "praktikum" er normalt i Norge? Jeg var på intervju til en jobb på et kullkraftverk her nede, utrolig nok satt jeg i 45 minutta og jatta på gebrokken tysk (er 100% selvlært fra scratch siden Januar, @Lunatic man lærer sykt mye språk av å bo i landet :D ) - og jeg ble nå innkalt til 2 dagers praktikum hos bedriften :blink: For det første er det sykt fascinerende at de så håp i den gebrokkene tysken min, lol :lol: , for jeg har overhodet ikke kvalifikasjonene for jobben. Jeg er fysiker, og dette er mer en jurist-stilling for å følge opp miljøtiltak etc. For det andre, jeg har aldri hørt om dette i norge før? Et slags 2 dager "bli kjent"-intervju, hvor jeg jobber meg inn og vi ser om vi passer sammen. 100% uten betaling.

For det tredje, jeg får sånn MUAHAHAHA I SHALL JOIN TEH DEVIL :devil: av tanken på å jobbe ved et kullkraftverk :teehe:

Jeg har i mitt tidligere liv søkt  mange jobber, den der med å jobbe gratis på utsjekk i et par dager har jeg aldri hørt om. Men derimot er det ganske vanlig med ubetalte praktikantjobber gjennom NAV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør man et forøk på å bidra, så innehar man også retten til å klage. Enkelt :D 

 

45 minutter til helg. Elevene jobber med ideene til prosjektet sitt i K&H, og jeg spekulerer på hva jeg skal ha til middag i helgen. Drar innom Obs på hjemturen, så greit å vite hva jeg skal handle. Jeg har jo forresten andebryst i fryseren, så kanskje jeg skal ha det i alle fall en dag? Hva bruker man som tilbehør til det når man ikke spiser poteter da?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, JeanetteH skrev:

... har jeg brått veldig spennende planer på gang pga super snille valpekjøpere :D 

 

Nå ble jeg brått nysgjerrig kjenner jeg! Du må jo si B også!

Edit: Jeg fant. Ikke for meg ser jeg da jeg ikke har erfaring med brukshund :) Lykke til med planene :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Gjør man et forøk på å bidra, så innehar man også retten til å klage. Enkelt :D 

 

45 minutter til helg. Elevene jobber med ideene til prosjektet sitt i K&H, og jeg spekulerer på hva jeg skal ha til middag i helgen. Drar innom Obs på hjemturen, så greit å vite hva jeg skal handle. Jeg har jo forresten andebryst i fryseren, så kanskje jeg skal ha det i alle fall en dag? Hva bruker man som tilbehør til det når man ikke spiser poteter da?..

Mango- og fetasalat, :D Og/eller asparges og soppstuing/stekt sopp. Eller smørdampede grønnsaker. Rotmos av rotgrønnsaker du ev. spiser. Og en eller annen god saus selvsagt! :D

Sulten jeg. Og har slanka på meg et halvt kg den siste uka. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Kokospaniel said:

Jeg har i mitt tidligere liv søkt  mange jobber, den der med å jobbe gratis på utsjekk i et par dager har jeg aldri hørt om. Men derimot er det ganske vanlig med ubetalte praktikantjobber gjennom NAV. 

Ja det med utplassering i 4-6 mnd gjennom NAV har jeg hørt mye om (typisk REMA eller butikkjobber). Hvor bedrifta får penger fra NAV. Men dette er helt uavhengig av NAV Tyskland (som jeg kaller de :lol: ), et initiativ fra bedrifta sjøl. De tok til og med kontakt med NAV Tyskland så jeg får dekket diesel-utgiftene jeg har på å kjøre dit, er imponert over hvor proaktive de er. Men det er kanskje fornuftig å bli kjent med hverandre før man inngår arbeidsavtale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Betty said:

Mango- og fetasalat, :D Og/eller asparges og soppstuing/stekt sopp. Eller smørdampede grønnsaker. Rotmos av rotgrønnsaker du ev. spiser. Og en eller annen god saus selvsagt! :D

Sulten jeg. Og har slanka på meg et halvt kg den siste uka. :aww: 

Mango hørtes godt ut sammen med det, men litt i iverkant med sukker kanskje... Jeg kan jo bruke appelsin også, evt bare kjøpe en liten klementin til salaten :) Så feta, asparges, salat og valnøtter... Hmm, ja, det kan funke! Og siden det er to fileter i pakken, så kan jeg ha den andre med sopp og fløtegratinert sellerirot kanskje. Det var lurt! Da må jeg bare finne på en middag til da, til i kveld.

Slanka på? Ikke slanka av? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Gjør man et forøk på å bidra, så innehar man også retten til å klage. Enkelt :D 

 

45 minutter til helg. Elevene jobber med ideene til prosjektet sitt i K&H, og jeg spekulerer på hva jeg skal ha til middag i helgen. Drar innom Obs på hjemturen, så greit å vite hva jeg skal handle. Jeg har jo forresten andebryst i fryseren, så kanskje jeg skal ha det i alle fall en dag? Hva bruker man som tilbehør til det når man ikke spiser poteter da?..

Hva med en form for crispy duck? Det er noe av det beste jeg vet om :)

 

 

Vi sitter å slappet av på en benk oppe på festningen og venter på at pappa skal bli ferdig på jobb. 

Har vært i Nidarosdomen, sett gamle bybroen og nå er vi her på festningen. Mer hadde jeg ikke overskudd til nå :aww:har spist litt også,noen sandwicher som de solgte fra en bil på torget. Var helt greit..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

 *klipp*

Grunnen til at vi tilbyr dette studiet og alle studieretningene, er fordi det er viktig med kulturell kompetanse uansett i en verden som stadig blir mindre, det er viktig med folk som har språkkompetanse og fordi det er viktig med både teoretisk og praktisk erfaring fra regioner som er urolige, som er svære mtp befolkningstall, og som driver utstrakt handel med resten av verden. Så hvis "folk" ikke forstår hvorfor det er viktig å forstå Korea, historikken i de to landene, språket og folket, så trur jeg ikke de har fått med seg nyheter de siste 30 årene.

*klipp*

Åh, takk :hug: Det hjelper virkelig å lufte på sonen noen ganger, for man får så mange gode svar fra flinke folk. Det gjelder alle som har svart meg. Tusen takk! Jeg har fått igjen troa og motivasjonen litt og jeg klarer ikke forklare hvor takknemlig jeg er for det :heart: Nå skal jeg sjekke frister og kjøpe meg flybillett tilbake :)

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Line skrev:

Mango hørtes godt ut sammen med det, men litt i iverkant med sukker kanskje... Jeg kan jo bruke appelsin også, evt bare kjøpe en liten klementin til salaten :) Så feta, asparges, salat og valnøtter... Hmm, ja, det kan funke! Og siden det er to fileter i pakken, så kan jeg ha den andre med sopp og fløtegratinert sellerirot kanskje. Det var lurt! Da må jeg bare finne på en middag til da, til i kveld.

Slanka på? Ikke slanka av? :P 

Åh, det hørtes i grunn veldig godt ut! 

Jepp, PÅ. :lol: Vet av erfaring av at kroppen min er litt treig i oppfattelsen, så vil tro det går bedre på neste veiing (jeg varierer jo uansett ca det fra en dag til en annen mtp væskebalansen så er ikke reell oppgang). Skal uansett logge det jeg spiser de neste par ukene, så jeg ser om det er noe jeg må justere på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Ja det med utplassering i 4-6 mnd gjennom NAV har jeg hørt mye om (typisk REMA eller butikkjobber). Hvor bedrifta får penger fra NAV. 

I dårlige arbeidstider blir det ofte også brukt til å gi relevant praksis til nyutdanna akademikere i kunnskapsbedrifter :) Dvs hvis en for eksempel har havna i "gjerne nyutdanna, men med ti års praksis"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Betty said:

Åh, det hørtes i grunn veldig godt ut! 

Jepp, PÅ. :lol: Vet av erfaring av at kroppen min er litt treig i oppfattelsen, så vil tro det går bedre på neste veiing (jeg varierer jo uansett ca det fra en dag til en annen mtp væskebalansen så er ikke reell oppgang). Skal uansett logge det jeg spiser de neste par ukene, så jeg ser om det er noe jeg må justere på. 

Glemte valnøttene, men tror kanskje jeg har... Må sjekke før jeg henter Freya, for om jeg ikke har så kan jeg stjæle en håndfull fra mamma :D 

Lykke til uansett! For meg er ca det eneste som funker å kutte karbohydratene, men det funker til gjengjeld suverent. Det eneste problemet med det er at det er vanskelig i lengden :P Men har holdt i snart 7 uker, og logger over 9 kg i minus, så da er det verdt det!

Kom hjem til en viss odør, og en kjempebajs på gulvet. Ikke sprutbajs heldigvis, så det hadde nok rett og slett bare vært stappfullt, for hun hadde jo ikke tid til å gjøre slikt i morres. Fillebikkje... Snart ut og klippe plen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...