Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, 2ne skrev:

Okay, historier som det der bekrefter alle fordommer jeg har mot RL og folka som starta den "bevegelsen". 

 

Bra noen andre sier det :P For gjennom alle innleggene jeg har lest om RL her nå, så blir fordommen min bekreftet nok en gang: dette er sporten man fant på fordi man ikke fikk til bikkjene sine i LP...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Så trist å lese @Pixie :( 
Hvis han har tilbydd seg å betale forsikring for Uno så hadde jeg takket ja til det. For som andre sier her så er det ikke så vanskelig om du får deg en jobb etter hvert. Men så vet jeg heller ikke hvor mye gjeld du faktisk har, så det må du jo vurdere selv. 

Og hadde jeg vært deg hadde jeg lett valgt jobbmulighet fremfor nærheten dere i mellom. Så lenge dere ikke har barn sammen så er det ikke noen grunn for å gjøre det vanskelig for deg å gå videre. Tanken på det er jo helt umulig nå. Det vet jeg veldig godt! Men en annen ting som andre også sier; Han har ikke akkurat vært drømmemannen i mange situasjoner. 

Fra nå så må du bare finne ut hvor i landet du har størst mulighet for å få jobb. Man kan få hjelp til å rydde i økonomien hos NAV. Og det er også muligheter for gjeldsordning som gjør at man er gjeldsfri innen 5 år (tror jeg det var). Og ikke minst skal du begynne å ta vare på deg selv og gjøre som du selv ønsker. 
Og gjør hva som enn må til for at du skal kunne ha Uno. Jeg har inntrykk av at dere er veldig positive for hverandre, så ikke gi det opp før du er helt nødt i form av å ikke ha fått jobb eller egnet sted å bo. Og kommunale boliger kan man ha dyr i ofte. 

Masse lykke til videre. :hug: 


Vi har handlet bursdagspresang til eldste, og så tok vi en kjapp handletur. Nå endelig kan vi spise middag. Det ble vegetarburgere med masse gode grønnsaker og dressinger på. Pommes frites er jeg for sulten til å bruke tid på å lage :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en skikkelig pysj? Ene grey'en her som sliter med ryggen har fått en sånn. Er kjempegod og varm.

https://www.houseofdogs.no/products/joker-overall

Alternativt Kevin

https://www.houseofdogs.no/products/kevin-jumper

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Kevin så god ut! Den andre og forsåvidt. Men synes det er vanskelig å kjøpe klær uten å prøve først, er så forskjellig hva som passer, selv om størrelsen skal være riktig på papiret.
En enklere variant av å få noen til å strikke er å få noen til å sy noe av fleece fks...det skal jeg spørre moren min om. Og det trenger jo ikke være pent heller, så da er det vel fort gjort for noen som kan sy med maskin [emoji16]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden har humor. 

Han maser om fjellklatring og jeg sa meg villig til å klatre Danmarks høyeste fjell. 

Han insisterte på å se bilde og når jeg viste han det utbrøt han: Det der er en Norsk fartsdump!! ????

Det ble ikke godkjent som fjellklatring gitt...

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var teit nok til å sende mail til oppdretter om at vi omplasserer Uno. Nå drar hun frem den vanvittige kontrakten sin og krever at hun skal hente ham, enda jeg har skrevet at vi gjør det selv fordi vi kjenner ham og vet hva han trenger. Hun har ikke sett ham siden han var 8 uker. Jeg nekter å levere ham tilbake til den kjerringa! Det var ikke det jeg trengte nå kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist @Pixie. Er du helt sikker på at du ikke kan beholde voffen hvis han blir forsikret sånn at du et stykke på vei slipper å være redd for store veterinærutgifter? Det er jo mange studenter og slikt som har hund? Min forsikring koster ikke stort pr måned.

Jeg kjøpte en pose med gallsure plommer i dag. Og da begynte jeg en veldig oppheta diskusjon med meg selv om hva som var verst av å spise plommekake på en torsdag eller kaste plommer fordi de er uspiselige. Heldigvis vant jeg.

birthday_cake005.gif

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Fryktelig merkelig å ikke ha hund lenger. Reagerer på hver minste lyd og tenker "hva er det nåååå han har funnet/driver med" også er det ingen Rocky som driver med pøbelskap her lenger. :bye:

-----------------------

Kan jo skrive det her for de som måtte lure. På toppen av alt som har vært siste året etter leversvikten så fant vi nå etter en akutt time rett og slett brokk i baken på ham, prostataen lå ikke der den skulle og urinblæren kunne fort gått gjennom og skapt store smerter. I tillegg fant vi en klase med cyster, som var grunnen til at jeg i det hele tatt reiste til dyrelegen med ham, da han plutselig en morgen var hoven bak, "rumpa" stakk omtrent 5cm lenger ut enn normalt. Det viste seg å være disse cystene hvor noen var mikroskopiske og andre svære og veskefylte. Her var det også inflammasjon. Dyrelegen nevnte igjen kreft som en mulig årsak. Etter en uke på onsior så ble valget tatt at han skulle få slippe mer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rocket skrev:

 Fryktelig merkelig å ikke ha hund lenger. Reagerer på hver minste lyd og tenker "hva er det nåååå han har funnet/driver med" også er det ingen Rocky som driver med pøbelskap her lenger. :bye:

-----------------------

Kan jo skrive det her for de som måtte lure. På toppen av alt som har vært siste året etter leversvikten så fant vi nå etter en akutt time rett og slett brokk i baken på ham, prostataen lå ikke der den skulle og urinblæren kunne fort gått gjennom og skapt store smerter. I tillegg fant vi en klase med cyster, som var grunnen til at jeg i det hele tatt reiste til dyrelegen med ham, da han plutselig en morgen var hoven bak, "rumpa" stakk omtrent 5cm lenger ut enn normalt. Det viste seg å være disse cystene hvor noen var mikroskopiske og andre svære og veskefylte. Her var det også inflammasjon. Dyrelegen nevnte igjen kreft som en mulig årsak. Etter en uke på onsior så ble valget tatt at han skulle få slippe mer nå. 

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

Pro tip: Invester noen kroner i en hårkrem med farge. Jeg har en rødfarge som folk spør om er nyfarget selv med to cm ettervekst, takket være hårkremen min! :D 

Hva er en hårkrem??? Jeg leste først håndkrem... Jeg vet om shampoo og balsam, og stylingprodukter - men hårkrem? Nå grer jeg ikke håret hver dag en gang, i dag veltet jeg ut av senga og satte håret i strikk. Så jeg er ikke veldig engasjert i og oppdatert på hår :-P 

2 timer siden, Snøfrost skrev:

Der sa du noe! Det må jeg få gjort også. Jeg har jo kjøpt hårfarge for 2-3 uker siden og helt glemt det bort. Den jeg har er mildt sagt på tide å freshe opp litt.

Vi får skynde oss å gjøre det nå, før luesesongen når ingen ser håret likevel :-D 

2 timer siden, Siri skrev:

Du blir sikkert ikke drept om mottakeren ikke liker gaven... :P 

Nei, men hun disket begge hundene mine :-o 

2 timer siden, Siri skrev:

Brukshunder tåler antakelig mye mer enn disse sarte RL-hundene vet du :D 

Da er jeg glad jeg har allsidige hunder :-D 

1 time siden, Pixie skrev:

Da er det over. I dag fortalte jeg gubben hvor mye jeg egentlig har i gjeld (har ikke klart å fortelle alt) og at det er derfor jeg har begynt å tenke på å flytte. Jeg sa at det er så mye penger at jeg ikke kan be ham om å være med på det, leve med meg på tross av det. Han svarte at han ikke tror han klarer mer. Så kjapt var 8 år historie...

*klem*

Noen ganger suger det å være voksen. Men se på det som en mulighet til å begynne på nytt. Nå har du mer å velge mellom - du kan lete etter jobb uten å tenke på reisevei, for du flytter etter. Masse lykke til! 

1 time siden, 2ne skrev:

Okay, historier som det der bekrefter alle fordommer jeg har mot RL og folka som starta den "bevegelsen". 

Noe av problemet er vel at mye er nytt og veien blir til mens de går, opplever jeg. Oppover i klassene krever det mer av hundene, og det er gode arbeidshunder som hevder seg. Men det er altfor mye rart i lavere klasser, og for meg som startet med LP er det veldig rart at en ekvipasje hvor hunden går og snuser omtrent hele tiden uten særlig til øyekontakt med fører kan gå til førstepremie. I en sport som slår seg på brystet fordi hunden er i fokus og her skal en trene med snille metoder så er det lite fokus på samspillet - hvilket jeg opplever som A&O i LP. Men jeg er glad for at jeg har RL for en hund som Glam, som synes LP er kjedelig og trenger småprat for å holde fokus. Så får tiden vise om det handler om modenhet, eller om han bare ikke har LP-kapasitet. Men i mellomtiden kan han få konkurranseerfaring i RL, og jeg får strukturert treningen bedre når vi har konkrete mål - han skal klare klasse 1-tittelen.

1 time siden, 2ne skrev:

Avreagering er for bikkjer, veit du :aww::P 

Og det holder ikke å være en bitch...

1 time siden, 2ne skrev:

Der kan du se hvor peil jeg har :teehe: Syns fortsatt det høres ut som en fjollete regel at man ikke kan ha på halsbånd på en RL-bane, men hva veit vel jeg? At mine bikkjer kan løpe gjennom skog og mark med både halsbånd og sele uten å skade seg, betyr jo ikke at det er mulig på en RL-bane :P 

Jeg lurer på hvor ofte det skjer potensielt farlige situasjoner i AG, siden det er adoptert derfra. 

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg husker ikke helt hva vi skulle tro var slik :lol: 

At hunder med dårlig mentalitet ikke ble premiert hvis de ikke gjør jobben sin. Er de så miljøberørte får de heller gå over til blodspor. 

En vaskemaskin er i gang, så jeg ikke må gå naken i helga. Bilen er nesten tømt, men middagen var ferdig stekt. Hundene har lekt i hagen, latmannslufting i dag. Nå skal jeg tømme ferdig bilen, sette på tørketrommel, pakke baggen, og farge håret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle - ingen glemt. :flowers: Det er fortsatt vondt, men jeg vet at Pøbel hadde bare blitt stresset over å få alle andre glade. Pøbel var en lykkepille med pels! Og det er vondt å tenke på at man aldri får se og oppleve lykken hans igjen. :hmm:

23 hours ago, TonjeM said:

:no::icon_cry::hug: Nei nei, ikke Pøbel også.. så tenker jeg på det vi alltid sa om Kakkelakk, og som sikkert gjaldt Pøbel også: For livets glade gutter, går solen aldri ned. Men nå skinner den sola på Regnbuebroen. :heart:

Så godt som det er sagt. Og det gjaldt Pøbel også. Han var en god, kul hund (ironisk nok ble han hetende Pøbel fordi han var en liten pøbel som valp. Og han har likt å tøye strikken med folk som ikke har satt helt grenser fra starten av, hehe).

Og får dere som lurer; Pøbel hadde kreft. Han ble operert i slutten av juni i år, får han hadde plutselig gått fra å være superlykkelig til veldig dorsk og ikke helt til stede. Han hadde heller ikke matlyst (men godbiter gikk ned). Gikk til veterinæren og de kjente noe uvanlig i buken, tok ultralyd og det viste seg at han hadde halvparten av blodet sitt i buken, hoven og sprukken milt. Milten ble fjernet, og den gikk nesten i oppløsning i det veterinæren skulle fjerne den. Vi fikk vite at han hadde ondartet kreft - hemangiosarkom.

Han var i veldig fin form de to månedene vi hadde ham etter operasjonen - nesten som om man fikk en reinkarnert Pøbel! Røntgen- og ultralydbildene viste ingen spredning, blodprøvene var veldig bra (vi var hos veterinæren sist 21. august). Men på tirsdag merket jeg at han hadde samme symptomer som før han ble operert og på onsdagen besøkte han veterinæren på ny. Med tanke på sykehistorikken ble han lagt inn og på drypp og de tok nye bilder. Bildene viste spredning i lever og lunger og han hadde indre blødninger. Da var valget enkelt - han skal få slippe.

Pøbel ble bare 7 år og noen måneder, men han er den eldste hunden jeg har hatt i mitt eie. Og jeg er takknemlig for alle de 7 årene (hadde faktisk hatt ham i 7 år denne måneden ...). Amigo som jeg hadde før ham ble jo bare 5 1/2. Han hadde også hemangiosarkom, men han ble avlivet under operasjonen fordi de ikke klarte å stoppe blødningen (jeg leverte ham inn fordi jeg trodde han hadde spist noe han ikke skulle spist, liksom. Han oppførste seg på samme måte som da han hadde spist noe (og blitt operert for det før)).

Litt rotete forklart, men håper dere forstår allikevel. Meh. Drittkreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok ha riktig størrelse på dekkene sjø. 

 

Hihi ja men det tallet er vel bredden så da kan det gå kanskje... men tenkte å høre med vegvesenet. Er ikke en fordel med bredere dekk ifg min guru-pappa, men han mente det kanskje kunne gå.
Ja, det kan du. Man kan endre opptil 5% rulleomkrets, sånt sjekker man enkelt med en dekkalkulator: http://www.dekkalkulator.com/

Ah takk for link, da får jeg se! [emoji4] venninne som skal vrake bilen sin så hadde vært praktisk. Om ikke annet kan jeg låne sommerdekkene gjennom kontrollen også kjøpe nye vinterdekk etterpå, som jeg og trenger...

Men må måle boltene og visstnok iom det er forskjellige merker...

 

 

 

edit 2.08% endring blir det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rocket skrev:

 Fryktelig merkelig å ikke ha hund lenger. Reagerer på hver minste lyd og tenker "hva er det nåååå han har funnet/driver med" også er det ingen Rocky som driver med pøbelskap her lenger. 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Hihi ja men det tallet er vel bredden så da kan det gå kanskje... men tenkte å høre med vegvesenet. Er ikke en fordel med bredere dekk ifg min guru-pappa, men han mente det kanskje kunne gå. Ah takk for link, da får jeg se! emoji4.png venninne som skal vrake bilen sin så hadde vært praktisk. Om ikke annet kan jeg låne sommerdekkene gjennom kontrollen også kjøpe nye vinterdekk etterpå, som jeg og trenger...

Men må måle boltene og visstnok iom det er forskjellige merker...

 

 

 

edit 2.08% endring blir det :)

Det var egentlig det jeg visste, at jeg ikke burde komme med bilfaglige råd. :aww:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Det var egentlig det jeg visste, at jeg ikke burde komme med bilfaglige råd. :aww:

 

:lol: 

 

@Bananen Fy fader for en drittkreft :(:hug:  Fineste Pøbel :wub: Håper han varmer Hottie på ved regnbuebroen nå. 

@Rocket :hug::hug: 

 

Herregud så mange sonenhunder som har forlatt oss nå i det siste. Rene epedemien jo :(  Nok nå! Jeg får litt noia over gutta innimellom, over at de brått skal dø for meg. Jada hysterisk, jeg vet. Men det bare er sånn. Kjemperedd for å miste dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...