Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

53 minutter siden, Debbie skrev:

Min Zebra lå med BOT dekken om natten, null problem. Og Lanullva er bra, men prisene er alt for drøye- det er ingen logikk i mitt hodet at en stilongs skal koste godt over 1000,- . Syke priser.

 

Ja var veldig dyrt, dekken i strl Casper koster 700. Synes det blir litt mye for en pysj egentlig, dekken har han jo virkelig nok av.

12 timer siden, Betty skrev:

Ja, er jo en fordel å ta den tidligere på gamle biler. Kjøper seg litt tid ved å starte tidlig, enten det er noe som skal fikses eller en må skaffe ny bil. 

 

Nå kan jeg vel og skifte til vinterdekk før kontrollen, det er vel ok å gjøre det i oktober? Så kan jeg kjøpe nye vinterdekk nå og vente med sommerdekk til neste år :D 

14 timer siden, Turb skrev:

@Lola Pagola har du sett på Kevingenseren fra House of dogs? Det er strikket fleecegenser og veldig myk og fin. Jeg har en sånn en til Pigg som han brukte som pysj i fjor vinter når jeg nektet han å ligge under dyna og det var så kaldt på soverommet :P 

PS han fikk ikke ligge under dyna fordi han stjal hele og jeg frøs...

Ikke sett på den nei, skal sjekke den opp :D 

Casper har fått egen dyne nå :lol: men han vil jo helst ligge helt inntil meg under min da... det blir for varmt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, maysofie skrev:

Tja, det kommer vell helt ann på hunden det. En god del agilitybikkjer som går RL, og det går ikke akkurat i loffetempo. Vi hadde en treningskompis som hadde godt driv over hindre, men som reiv så innmari pga fokus på fører, hun satte seg fast to ganger. Regelen er vell også til for at man skal kunne ha kontroll på naken hund :) 

Det er vel begrenset hvilket tempo en hund kan ha i RL - de skal tross alt gjøre en del øvelser som IKKE går i turbofart liksom? Det er vel ikke direkte mange hindre man skal over heller, i RL - og man LØPER jo ikke på den banen... så nei - jeg har ikke helt forståelsen for en slik ulogisk regel. Og kontroll på naken hund? Har man ikke kontroll så har man vel ikke det verken med eller uten halsbånd, tenker jeg... 

3 timer siden, 2ne skrev:

Ah, ja det er jo kjent at de aller fleste hunder er langt mer ulydige når de ikke har på halsbånd enn når de har på halsbånd. Rart at hverken LP- eller bruksfolket har tenkt på det.. :P Nei, det er fortsatt en idiotisk regel :aww: Hvor mange hindre kan de sette seg fast i på en RL-bane, egentlig? 

Enig - fortsatt idiotisk regel :aww: 

1 time siden, Vims skrev:

Tror vi må få prøvd den ja, høres absolutt ut som om den kan være noe. Jeg holder til litt her og der. :P Er i Oslo grunna studier de neste par månedene, men hunden er på et lite sted nordpå.

Det høres jo veldig lovende ut! :)

Husk at ALT som ikke er glattglattglatt vil gnisse og lage floker i pelsen. Softshell er jo ikke glatt i det heletatt og vil nok også lage floker. 

58 minutter siden, Debbie skrev:

Grattis, har vært gøy å følge deg på ferden:)

Takk :ahappy:

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Ja var veldig dyrt, dekken i strl Casper koster 700. Synes det blir litt mye for en pysj egentlig, dekken har han jo virkelig nok av.

Kan du ikke bare ta på ham en vanlig strikkegenser som du ikke bruker? Jeg har brukt det på mine hunder noen ganger - fungerer helt fint, det :D 

Sov som en stein i natt, men måtte opp kl 8 for da var jeg tissetrengt :aww: Nå har jeg spist frokost LENGE, har tømt bobildoen, tatt ut sengetøyet fra bilen og skal legge på nytt... må skifte ei av lyspærene på bilen og pakke ut litt igjen, for til helgen drar vi til fjells for å utnytte siste rest av ferien :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Ja var veldig dyrt, dekken i strl Casper koster 700. Synes det blir litt mye for en pysj egentlig, dekken har han jo virkelig nok av.

Nå kan jeg vel og skifte til vinterdekk før kontrollen, det er vel ok å gjøre det i oktober? Så kan jeg kjøpe nye vinterdekk nå og vente med sommerdekk til neste år :D 

Kommer vel an på om det er pigg eller ikke, tror dog ikke noen reagerer om en setter på piggdekk i slutten av oktober - selv om lovverket sier 1.november (for pigg det altså). Skal jo være skodd etter føre og føreforholdene følger jo ikke akkurat kalenderen så blånøye, ofte kan det jo være ganske glatt i slutten av oktober. I alle fall på morgenen/kveldene. Tror ikke noen her har blitt stoppa og fått påpakk for å ha på piggdekk noen dager for tidlig. Er det piggfritt er det selvsagt ikke noe å tenke på. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ryddig overalt, i huset og i hønsehuset (og hønsegården). Mangler bare å pakke litt til meg og Casper så er vi klare til å reise i 15 tiden i dag. Jo, må dusje også... Men det venter jeg litt med. Først så skal jeg hvile så lenge som mulig :aww:

Casper har vært lenge i hundegården, og han har løpt villmann med ballen sin. Så han får klare seg med det til mamma henter han, da skal han få seg en ordentlig tur. Vi har trent litt på "stå", og han ble helt ellevill :lol: meldte oss på utstillingen så da må vi trene! Litt gøy da, å trene til noe spesifikt. Det har jeg ikke gjort siden jeg holdt på med hest for 10 år siden. Syntes det er sinnsykt skummelt! *iiiik*

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siri skrev:

Men det er jo helt umulig å finne noe man VET mottaker vil bli glad for når man ikke kjenner vedkommende (som ofte gjelder for dommere liksom :P). Da kjøper man bare noe og håper det er ok :) 

Det er sant det og - men det fjerner ikke prestasjongsangsten min :D 

10 timer siden, Siri skrev:

Bobilen kom også fram... men føreren hadde vel litt høyt blodtrykk og følte seg døden nær :aww: 

Jeg kan forstå deg - jeg har krysset et par pass i Alpene, det er greit å ha litt liten bil. På den annen side er det likt på hjemmebane - jeg sitter og diskuterer med meg selv hvilken vei jeg skal kjøre til Stavanger. Over fjellet er fryktelig vakkert, men jeg dør litt hver gang jeg møter en bobil på de veiene.

10 timer siden, Siri skrev:

Det hadde jeg nok også følt om jeg ikke hadde hatt GPS i bilen :o 

Det ble litt sightseeing ut av sånt, kan du si. men det er heldigvis skiltet - så jeg snudde da jeg oppdaget at jeg kjørte mot Serbia, og ikke Østerrike :D 

10 timer siden, Siri skrev:

Av og til blir jeg glad jeg ikke driver med sånt... det er jo helt idiotisk... Altså - det er vel ingen av "hindrene" i RL som er farlig med tanke på at hundene kan hekte seg fast egentlig - det går jo ikke akkurat i lynhastighet, denne RL'en... 

Det er pluss og minus ved alle sporter, men jeg har enda ikke hørt et godt argument for hvorfor det er så viktig å ha av halsbåndet i rally. Hvis en overlever stige og hinder og feltsøk i bruks, så klarer en vel slalom og et par hinder i rally også - en skal ha ****** svær hund for at den trer halsbåndet ned over en slalompinne, og en får vel passe på at en ikke bruker digre halsbånd som dingler borti alt mulig om en er redd for det. 

Jeg synes det er en idiotisk ting å diske på, det blir som om en ikke kan få certet fordi en stiller hund med sele og fleksiline i eksteriør (jeg vet om en hund som fikk certet med sele og fleksiline).

Men, regelen er der, jeg er forpliktet til å følge regelverket, så jeg skulle husket på å ta det av.

10 timer siden, maysofie skrev:

Tja, det kommer vell helt ann på hunden det. En god del agilitybikkjer som går RL, og det går ikke akkurat i loffetempo. Vi hadde en treningskompis som hadde godt driv over hindre, men som reiv så innmari pga fokus på fører, hun satte seg fast to ganger. Regelen er vell også til for at man skal kunne ha kontroll på naken hund :) 

Jeg har hatt hund som snublet i hinderet i LP-ringen, og dro det over seg i fallet. Uhell og skader kan skje i alle sammenhenger. 

Jeg skjønner ikke hva du mener med den siste setningen din - hva slags kontroll er det du mener? Det blir ikke noe mindre FVF i LP om halsbåndet er på, og om dommer er i tvil om en har på et av de halsbåndene som er lov i henhold til klasse 1-reglene kan de jo heller sjekke hunden - det er ingen som sjekker i klasse 1. Jeg kan vedde på at dommer ikke fikk med seg at jeg hadde på to halsbånd på Glam i går, for eksempel, for det synes ikke i hans tykke pels. Jeg fikk så dårlig tid at jeg rakk ikke å ta av det ene, jeg prioriterte å plukke mest mulig borrer ut av pelsen hans :P 

I forgårs fikk jeg høre om en i klubben som hadde startet i klasse 1 nylig, men fått ødelagt løpet fordi det kom løpende inn en belger fra en annen ring, og det var rett før det smalt. Jeg vil heller ha et halsbånd jeg kan få dratt hundene fra hverandre med, enn å skulle forsøke å stanse noe sånt ved å nappe litt i en hale eller håpe at hunden er langhåret nok til at jeg får tak. Jeg har hørt om flere slike tilfeller i rally enn i LP, faktisk. Selv om fellesdekken i klasse 1 er et yndet hatobjekt, så har jeg både observert og hørt om mer fravær av kontroll på hunden i rally. Jeg tviler på at de blir mer lydige av å ha på seg et halsbånd, men da har en en liten sikkerhetsline. Hvis min hannhund på 45 kilo blir innblandet i noe, så er det lettere å få dratt ham unna det som kom inn i ringen om jeg kan gripe et halsbånd, enn om jeg skal forsøke å dra ham med meg etter en neve med pels. Og jeg tror det er større sannsynlighet for at jeg vil få fremmed hund i ringen enn at de vil tre halsbåndet på et hinder.

3 timer siden, 2ne skrev:

Ja, det burde jo være greit å ha et liv utenom jobb og. Men det er kanskje det som irriterer folk mest med uføretrygda, at noen av de har et liv og ikke er sengeliggende.. 

Ja, for uføretrygdet og multihandikappet er cirka samme ting, og gud forby at en forsøker å opprettholde livskvalitet og gjøre ting som i det minste opprettholder en viss grad av "førbar".

Men jeg har jo fått den samme kommentaren selv, fra folk som så meg på en LP-trening eller en utstilling, og ikke kunne skjønne at jeg var sykemeldt, jeg som orket å dra på slikt. For de så ikke at jeg da var sengeliggende to dager etterpå, men hadde fått en energiboost der og da. 

3 timer siden, 2ne skrev:

Jeg syns kanskje ikke jeg hadde tatt det helt på min kappe, hverken borrer på tissen eller glemte halsbånd. Det har strengt tatt ikke noe med trening eller konkurranser å gjøre, det er bare tings iboende faenskap :hug: 

Det med halsbåndet er bare min skyld, samme hvor idiotisk regelen er. Jeg synes vel bare litt synd på meg selv, jeg er sliten og enda mer sliten, har brukt mye tid på å forberede dette klubbmesterskapet, bruker tid på å trene hundene, og kunne bare ha ønsket meg en liten opptur eller belønning i form av et godt løp. Noe som funket, for en gangs skyld, det er så mye tungt i hverdagen nå. 

3 timer siden, 2ne skrev:

Ah, ja det er jo kjent at de aller fleste hunder er langt mer ulydige når de ikke har på halsbånd enn når de har på halsbånd. Rart at hverken LP- eller bruksfolket har tenkt på det.. :P Nei, det er fortsatt en idiotisk regel :aww: Hvor mange hindre kan de sette seg fast i på en RL-bane, egentlig? 

Enkelthinder, dobbel hinder-kombinasjon i vinkel, lengdehinder, tunnel, slalom, kjegler, matskåler. Det er vel det av utstyr? Du er god om du setter deg fast i matskål eller kjegle, i hvert fall. Om mine hunder setter seg fast i tunnelen, så er det fordi den er for liten. 

Misforstå meg rett; regelverket er der og jeg respekterer lett at det dømmes etter det, dette er ikke klandring av dommer - men det er mange regler og praksiser i rallyen jeg har reagert på, og opplevd som blodig urettferdige. En miljøberørt hund som blir satt ut av turgåer som passerer stevneplassen, og trenger flere minutter for å riste det av seg, for eksempel, der ble tiden stoppet mens fører jobbet med å få hunden ut av redselen og inn i arbeidsmodus igjen, og de gikk til førstepremie. Sånt synes jeg er fryktelig rart og fremmed når jeg kommer fra LP - om hunden din blir distrahert av omgivelser, så trener du på forstyrrelser. Og er den så redd menn eller biler eller annet, så får du enten trene på det, eller akseptere at noen stevner går dritt. Jeg har hunder som er matvrak, X'en oppsøkte dommerteltet om vi kom for nærme og det sto mat der - jeg kan ikke forvente at dommer ser bort fra det og ikke trekker poeng om det er midt i en øvelse. Det er forskjell på å legge til rette for at hunden kan få en god stevneopplevelse etter å ha blitt skremt, og å premiere ekvipasjen som om ingenting skjedde. Kommer jeg med en usikker tispe i utstillingsringen, så synes jeg det er flott at dommeren gir henne flere sjanser til å hilse, bruker tid og tålmodighet så hun kan slappe av og få en god opplevelse - men du gir meg ikke CK på en slik hund. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
15 hours ago, Bananen said:

Vi er knust. Pøbel er ikke mer. :cry:

Men så trist :(  *klem*

13 hours ago, Kaisen said:

Ja de som er linket til så veldig greie ut :) men reima på non-stop selen går bak brystkassa hennes mener jeg? Det var derfor hun i butikken tvilte sterkt på at hun kom seg ut av den? men det gjør seg kanskje med 2 reimer ja :) jeg får gå på jakt 


Helt alvorlig - kan du ikke bare bruke halsbånd på bikkja til den har lært seg å gå i bånd og du slipper å dra så ille i den at selen detter av?
Halvstrup er genialt. Og med mindre du har ei bikkje som tar rennafart til flexilina stopper - så er ikke halsbånd skadelig. Det er mer skadelig å komme seg ut av sele og løpe ut på traffikert vei fordi utstyret ikke holder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, SFX said:

Ja, for uføretrygdet og multihandikappet er cirka samme ting, og gud forby at en forsøker å opprettholde livskvalitet og gjøre ting som i det minste opprettholder en viss grad av "førbar".

Multihandicappede er det forståelse for at får komme seg ut av huset litt da, men de sitter jo gjerne i rullestoler og har med seg pleiere (ikke alle, men ofte). Da er man liksom ufør da. Kan du gå for egen maskin uten å ha med deg følge, kunne du helt sikkert gjort litt "forefallende arbeid", som sjarmtrollet jeg opprinnelig diskuterte dette med sa. 

7 minutes ago, SFX said:

Men jeg har jo fått den samme kommentaren selv, fra folk som så meg på en LP-trening eller en utstilling, og ikke kunne skjønne at jeg var sykemeldt, jeg som orket å dra på slikt. For de så ikke at jeg da var sengeliggende to dager etterpå, men hadde fått en energiboost der og da. 

Nei, det er jo nettopp det. Tror de virkelig at de ser hele bildet når de knapt får med seg detaltjer fra et fragment av livet ditt, liksom? Folk ass. 

7 minutes ago, SFX said:

Det med halsbåndet er bare min skyld, samme hvor idiotisk regelen er. Jeg synes vel bare litt synd på meg selv, jeg er sliten og enda mer sliten, har brukt mye tid på å forberede dette klubbmesterskapet, bruker tid på å trene hundene, og kunne bare ha ønsket meg en liten opptur eller belønning i form av et godt løp. Noe som funket, for en gangs skyld, det er så mye tungt i hverdagen nå. 

Klart det er din skyld, men det er en idiotisk regel. Det unnskylder mye, i min bok :aww: 

7 minutes ago, SFX said:

Enkelthinder, dobbel hinder-kombinasjon i vinkel, lengdehinder, tunnel, slalom, kjegler, matskåler. Det er vel det av utstyr? Du er god om du setter deg fast i matskål eller kjegle, i hvert fall. Om mine hunder setter seg fast i tunnelen, så er det fordi den er for liten. 

I RL, eller mener du AG nå? 

7 minutes ago, SFX said:

Misforstå meg rett; regelverket er der og jeg respekterer lett at det dømmes etter det, dette er ikke klandring av dommer - men det er mange regler og praksiser i rallyen jeg har reagert på, og opplevd som blodig urettferdige. En miljøberørt hund som blir satt ut av turgåer som passerer stevneplassen, og trenger flere minutter for å riste det av seg, for eksempel, der ble tiden stoppet mens fører jobbet med å få hunden ut av redselen og inn i arbeidsmodus igjen, og de gikk til førstepremie. Sånt synes jeg er fryktelig rart og fremmed når jeg kommer fra LP - om hunden din blir distrahert av omgivelser, så trener du på forstyrrelser. Og er den så redd menn eller biler eller annet, så får du enten trene på det, eller akseptere at noen stevner går dritt. Jeg har hunder som er matvrak, X'en oppsøkte dommerteltet om vi kom for nærme og det sto mat der - jeg kan ikke forvente at dommer ser bort fra det og ikke trekker poeng om det er midt i en øvelse. Det er forskjell på å legge til rette for at hunden kan få en god stevneopplevelse etter å ha blitt skremt, og å premiere ekvipasjen som om ingenting skjedde. Kommer jeg med en usikker tispe i utstillingsringen, så synes jeg det er flott at dommeren gir henne flere sjanser til å hilse, bruker tid og tålmodighet så hun kan slappe av og få en god opplevelse - men du gir meg ikke CK på en slik hund. 

En hund som blir satt ut av en turgåer som passerer stevneplassen, bør nulles samme hva slags gren den konkurrerer i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, 2ne skrev:

En hund som blir satt ut av en turgåer som passerer stevneplassen, bør nulles samme hva slags gren den konkurrerer i. 

På det ene RL-stevnet jeg har deltatt på var det en deltaker som klaga til dommeren og fikk lov å gå om igjen fordi det sto en tilskuer på feil sted som skremte hunden hennes. Tilskuer sto langt unna men alene på andre siden av banen i forhold til de som hadde rigga seg til med stoler, og var uheldig nok til å tråkke på en kvist eller noe som laget litt lyd. Hennes BC ble da så satt ut av dette at hun mente det ødela hele løpet. For alle måtte jo skjønne at en BC, gjeterhund som den er, reagerer på en enslig mann når det er meningen at man skal stå i flokk. Han var mer enn langt nok unna bana.

Mens andre jeg snakket med har vært på stevner der både telt og paller har blåst overende rett ved banen med påfølgende bråk og bevegelse uten at dommerne ga noen nye sjanser pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, det er jo nettopp det. Tror de virkelig at de ser hele bildet når de knapt får med seg detaltjer fra et fragment av livet ditt, liksom? Folk ass. 

Denne planeten kunne vært et hyggelig sted å bo på, den, hadde det ikke vært for en del av folka.

Sitat

Klart det er din skyld, men det er en idiotisk regel. Det unnskylder mye, i min bok :aww: 

Vi er vel egentlig enig, jeg bare sliter med avreageringen når jeg gjør sånne brølere :P 

Sitat

I RL, eller mener du AG nå? 

Jeg snakket om RL. 

Sitat

En hund som blir satt ut av en turgåer som passerer stevneplassen, bør nulles samme hva slags gren den konkurrerer i. 

Ja, en skulle tro det var slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagmøte med legene etter jobb, jeg vil aller helst komme meg hjem og ut i skogen jeg. Jaja, en times tid over får gå.

Sånn ellers lider jeg av ekstrem beslutningsvegring, ikke bare nå om dagen, men generelt. Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv om noen verdens ting og fy flate så slitsomt det er! Jeg ønsker meg skråsikkerhet til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Fagmøte med legene etter jobb, jeg vil aller helst komme meg hjem og ut i skogen jeg. Jaja, en times tid over får gå.

Sånn ellers lider jeg av ekstrem beslutningsvegring, ikke bare nå om dagen, men generelt. Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv om noen verdens ting og fy flate så slitsomt det er! Jeg ønsker meg skråsikkerhet til jul!

Magic 8ball. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp klokka 04 i natt fordi jeg ga opp å sove med en sprellemann i senga. Fikk både malt litt , klipt håret og støvsugd varmepumpa før jobb. 

Klart meg relativt greit på jobb frem til det kom en kunde som trengte høyspentvern fordi en UFO visstnok holder på å slå ut internettmodemet hans hele tiden. 

Da gikk jeg opp på kontoret mitt igjen. Jeg er for trøtt til å forholde meg til rare folk og de er det mange av. 

Vi har forøvrig besluttet å ikke selge fyrverkeri i år :D

Finally !

Passer bra for nå ville det vært under en av mine varegrupper og det kunne fort hende jeg hadde "glemt bort" å bestille. Det var kanskje det de så komme :P

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Sto opp klokka 04 i natt fordi jeg ga opp å sove med en sprellemann i senga. Fikk både malt litt , klipt håret og støvsugd varmepumpa før jobb. 

Klart meg relativt greit på jobb frem til det kom en kunde som trengte høyspentvern fordi en UFO visstnok holder på å slå ut internettmodemet hans hele tiden. 

Da gikk jeg opp på kontoret mitt igjen. Jeg er for trøtt til å forholde meg til rare folk og de er det mange av. 

Vi har forøvrig besluttet å ikke selge fyrverkeri i år :D

Finally !

Passer bra for nå ville det vært under en av mine varegrupper og det kunne fort hende jeg hadde "glemt bort" å bestille. Det var kanskje det de så komme :P

 

:thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bananen :hug: 

 

17 timer siden, Kaisen skrev:

Nei hun er litt større enn en frisé :) jeg har hatt en nesten helt lik, bare et annet merke enn puppia. Den kommer hun seg ut av lett som ingenting i hvertfall.:P Jeg prøvde alle step-in selene butikken hadde, og når jeg dro litt i selen, og hun gjorde motstand så smatt den over hodet hennes med en gang:aww:

Har du testet Ruffwear sin web master? Den sies å være veldig god for utbryterhunder. Hadde en del kunder som har vært veldig fornøyd med den akkurat på det området :)

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...