Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

3 timer siden, MarieR skrev:

Pokker, jeg hadde helt fortrengt at det er husarbeid som står på planen her også i dag, men nå kom jeg jo på det :lol: Jaja, får vel pent vente til de oppe står opp, litt ufint å  vekke folk med støvsuging kl.halv ni på en lørdag kanskje ... 

Sportrening som belønning etterpå da, det blir bra :D 

Beklager ?

Jeg har ikke begynt enda... *sukk *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

God bedring til lille snupp!

Den meldinga kommer PST til å plukke opp. :aww:

Jeg lurer på om det finnes noen grunn til at de skal på bordet, kanskje det bare er gammel sedvane? Er det noen andre så store hunder som skal på bordet?

Jeg er valpesyk i dag. Prøver å la være, siden jeg egentlig håper at det ikke blir valp på meg før det nærmer seg sommerferie. Jeg har faktisk ikke noen plan for hva jeg gjør hvis valpen er leveringsklar mens det enda er noen uker igjen av skoleåret.

Skulle egentlig male andre strøk på verandaen i dag, men jeg gidder bare ikke. Klippe gress og plante litt mer i stedet tror jeg. Har jo en bærepose full av blomsterløk også, så det er bare å henge i. Håper veldig på finvær i høstferien, men det er jeg vel ikke alene om her  verden.

Aner ikke jeg nei.. og tror ikke det noen andre store hunder som står på bord, så vidt jeg vet.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk... og jeg blir bare verre... Trodde ikke man skulle bli verre når man lå syk på fjerde dagen.

Men nå er det så jeg vurderer kennel på bikkja, jeg klarer ikke lufte...i går er jeg usikker på om ho fikk mat..osv..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Jeg er syk... og jeg blir bare verre... Trodde ikke man skulle bli verre når man lå syk på fjerde dagen.

Men nå er det så jeg vurderer kennel på bikkja, jeg klarer ikke lufte...i går er jeg usikker på om ho fikk mat..osv..

 

Ai, har du ingen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergien til Pluto blir bare verre og verre :( Jeg kan ikke leve uten den bikkja. 

Vi vasker og skrubber hele huset hele tiden, men det er ikke stort med forbedring. Veterinærtur for kortison er neste post på programmet. 

Hadde forventet at han ble verre på våren pga burot, men ikke nå liksom. Skjønner ikke. Kanskje allergivaksinen har mistet effekt? 

Off, han der altså :( Kan det ikke bare være noe enkelt som en antibiotikakur tar? Neida, allergi... 

Får bruke så mye tid vi klarer ute og håpe det er mindre allergener der. 

Håper det bare er fordi han har vært med en del i uthuset, og det er jo som å be om bråk egentlig. Vi har bare ikke tenkt så langt før han begynte å reagere, og nå virker det som vi ikke får han til å slutte å reagere igjen. I uthuset er det masse støv, sagflis og høy er ikke akkurat det beste. 
Mistenker også at de ikke er flinke nok med renhold på jobben selv om de har vaskehjelp der. Så får kjøre innom og kikke litt og evt be gubben vaske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Snøfrost said:

 

Bra med leger med barnetekke! 
og god bedring til armen. 

 

 

Ja, veldig godt :) 

Takk! 

2 hours ago, Symra&Pippin said:

God bedring til lille snupp!

 

Takk :)

Jeg vet alt om hvor vondt muskelskader kan være, og hun har veldig vondt. Så glad vi fikk sjekka at det kun er muskulært. Paracet funker bare "såder" i tillegg til at hun hater det intenst. Såh. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man lever så godt som uten sukker merkes litt sukker veldig godt :hyper: Var så tørst da jeg var på butikken sted, så jeg kjøpte en liten boks Ultimoo sjokolademelk. Med 2,8 prosent sukker er den ikke blant verstingene, men bare litt er nok til å sende meg langt inn i sukkerkicket. Nå skal jeg støvsuge og rydde før det går ut av systemet mitt, for egentlig er jeg dausliten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home, sweet home. Litt hvile i sofaen, så må jeg gjøre noe. Begge hundene trenger en gjennombørsting, grinda ute har knekt og må byttes ut, jeg har en sekk ved som skal i garasjen, jeg kan klippe gress, eller pusse og male lister til kjøkkendøra, sette på en vaskemaskin, eller lage lasagne for å fryse ned.

Det er jaggu deilig med så mange valgmuligheter! 

Men først mat og drikke, for det har jeg glemt bort etter frokost klokka åtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for å ikke male, som egentlig var plan for dagen, jeg skulle klippe gress i stedet. Nå har jeg malt trappegrinda på verandaen. Jeg lurer på om jeg egentlig bare er litt trassig i forhold til egne planer?

Nå skal jeg snart steke pannekaker. Jeg får raske på og gjøre det, ellers blir det vel kjøttboller i fløtesaus i stedet. Det ville vært dumt, for det er pannekaker jeg har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Tja, prøv en rase hvor det faktisk IKKE finnes hanhunder som kan brukes på tispa di?

:lol: Altså det fins jo hannhunder, men det spørs jo om jeg vil bruke de :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Debbie skrev:

Jeg er syk... og jeg blir bare verre... Trodde ikke man skulle bli verre når man lå syk på fjerde dagen.

Men nå er det så jeg vurderer kennel på bikkja, jeg klarer ikke lufte...i går er jeg usikker på om ho fikk mat..osv..

 

Uffda! Håper du finner noen som kan hjelpe deg. Jeg hadde gjerne gjort det om jeg bodde nærmere. God bedring:flowers:

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

...ser jeg etter hannhunder til Saint. Jeg finner ingen...

Vanskelig generelt å finne seg kelpie :P 

I dag fikk vi sett sola i ca en halvtime i løpet av turen vår, det gjorde godt! Vi gikk ca ei mil og møtte ikke en sjel på vår ferd. Dro ned til Hamar etterpå for å ta en titt på xxl, men ble ikke helt enig med meg selv så kom tomhendt ut.

Hjemme igjen begynte jeg å lage eplekake. Så viste deg seg at samboern ikke hadde kjøpt epler for han trodde ikke jeg skulle bake i dag. Så da sykla jeg på butikken for å kjøpe epler. Så velta jeg 2 dl fløte utover kjøkkenbenk, skap, gulv og teppe. Vet dere hvor seigt fløte egentlig er? Veldig seigt...Så fant jeg ut at vi ikke hadde vaniljekrem heller. Heldigvis stakk samboern på butikken, for da var jeg meltdown'en nær. Jeg tåler ingenting om dagen! :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

Beklager ?

Jeg har ikke begynt enda... *sukk *

Ikke jeg heller :lol: 

Men jeg dro på trening likevel :P Fin dag med litt trening og mest skravling :ahappy: Twist gikk først et veldig bra spor, men på spor nr.2 hadde en familie tatt lunchpause _midt_ i sporkjernen, og da ble lille hr.sosial litt forstyrret :lol: Barn som vil kose, muffins og cheezdoodles er ikke forstyrrelser vi har trent på faktisk :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Paranomia skrev:

Allergien til Pluto blir bare verre og verre :( Jeg kan ikke leve uten den bikkja. 

Vi vasker og skrubber hele huset hele tiden, men det er ikke stort med forbedring. Veterinærtur for kortison er neste post på programmet. 

Hadde forventet at han ble verre på våren pga burot, men ikke nå liksom. Skjønner ikke. Kanskje allergivaksinen har mistet effekt? 

Off, han der altså :( Kan det ikke bare være noe enkelt som en antibiotikakur tar? Neida, allergi... 

Får bruke så mye tid vi klarer ute og håpe det er mindre allergener der. 

Håper det bare er fordi han har vært med en del i uthuset, og det er jo som å be om bråk egentlig. Vi har bare ikke tenkt så langt før han begynte å reagere, og nå virker det som vi ikke får han til å slutte å reagere igjen. I uthuset er det masse støv, sagflis og høy er ikke akkurat det beste. 
Mistenker også at de ikke er flinke nok med renhold på jobben selv om de har vaskehjelp der. Så får kjøre innom og kikke litt og evt be gubben vaske. 

Allergi er noe dritt.

Jeg ser du bor i Sandefjord, er det aktuelt å prøve en mer "alternativ" veterinær?

--

I dag har jeg laget "overraskelses bed" i plenen med fine allium som jeg håper kommer til å blomstret vakker neste vår. Jeg :heart:løkblomster. Jeg gleder meg sånn til resten av løken jeg har bestilt kommer! :) Knerten er forresten en veldig arbeidsom gartnerspire. Han er innmari god til å grave opp løk og spre de utover plenen - han er faktisk enormt dyktig til akkurat det. Såpass at jeg nå har saumfart hagen etter steiner jeg kan legge over bedene, må bare huske å fjerne de før vinteren er over. Han altså.:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, SFX said:

Men det er jo halve moroa! Når jeg ser en oppdretter planlegger en kombinasjon, og min umiddelbare tanke er at jeg vil bruke en hannhund i det kullet på en tispe jeg planlegger født i 2019, da koser jeg meg, da føler jeg at det er mye bra å se fram til - på papiret, i det minste. 

Ja, det syns jeg og! Og det gjør jeg og :lol: Jeg har laget meg en perm over hanner jeg har sett på (ikke alle hanner er der enda, fordi permen er forholdsvis ny, og innimellom diskuterer vi så mange hanner på en gang at jeg ikke rekker å huske å sette inn den infoen jeg får om dem der), sånn at jeg husker hva det var med de, hvorfor jeg evt avskreiv dem til den tispa det gjaldt da, for de kan jo være aktuelle for en annen tispe senere allikevel. Eller for å huske hvorfor den hannen ikke var aktuell, hverken nå eller senere. Sånt er godt for den indre nerden og systemfreaken i meg :teehe: 

10 hours ago, SFX said:

Jeg husker ikke hvordan referatet gikk, for dette er over syv år siden. Det var før jeg ble sykemeldt, og et av tegnene på at kanskje noe ikke var i vater.

Ja, det vil jeg tro var et greit tegn på at ting ikke var helt i vater, ja.. 

10 hours ago, SFX said:

Mamma er veldig ferdig med å ha hund, sier hun. Pappa savnet selskapet, men ikke ansvaret når en er inn og ut av sykehuset. Nå har han jo kjæreste i stedet. Eller, ikke sånn ment.

Vel, det er lettere å lære kjærester å være hjemme alene enn hunder, de kan jo lage seg mat selv og lufte seg sjøl og sånt de :) 

10 hours ago, SFX said:

 Hund, dame, same same... :-D 

:lol: 

10 hours ago, SFX said:

Nei, så jeg må på pistolshopping :-P 

Det høres mer spennende ut enn det er :lol: 

10 hours ago, SFX said:

Det må være noe sånt. Jaja, nå skal jeg ta med de 16 muffinsene og dra på kurs, og ta med vaskesaker til påfølgende vaskedugnad fordi vi flytter ut av klubbhuset til ny hall i dag. Dette blir en lang og slitsom dag...

Hvordan har dagen vært? :) 

10 hours ago, Snøfrost said:

og @2ne
Jeg har flere generasjoner klare her også, på papiret vel å merke. Må jo først se om det som jeg har planlagt skal poppe ut, eller det som er ungt og uferdig, blir noe duganes... 
Alltid artig med planer :) 

De opprinnelige planene har fått en skrape i lakken riktignok, hannhunden døde (han var 7 år og fikk magedreining). Linjene finnes så klart, men må visst dra på besøk før man helt vet hvordan de potensielle kandidatene ser ut, for eier er ekstremt dårlig på bilder som sier så mye av det jeg vil vite :P 

Det er godt det er flere av oss :teehe: 

7 hours ago, Symra&Pippin said:

Den meldinga kommer PST til å plukke opp. :aww:

Ikke her, det var ikke jeg som skulle ha pistol :P 

7 hours ago, Symra&Pippin said:

Jeg er valpesyk i dag. Prøver å la være, siden jeg egentlig håper at det ikke blir valp på meg før det nærmer seg sommerferie. Jeg har faktisk ikke noen plan for hva jeg gjør hvis valpen er leveringsklar mens det enda er noen uker igjen av skoleåret.

Det burde du jo ha :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en veldig fin dag, utrolig gøy å stille :D gav mersmak! :ahappy:

Casper fikk excellent, men jeg er fornøyd. Han sto fint og jeg syntes at han løp greit. Det betyr bare at all treninger jeg har gjort har lønnet seg :D og det er gøy det! Vi har definitivt mer å trene på, finne en måte å få Casper til å løpe på så han strekker seg mer... Litt kjekt å ha noe å jobbe mot :ahappy: 

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...