Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

20 minutter siden, WelshenNemi skrev:

:hug:det er like dritt samme hvor lenge en har vært syk :hug:

Så bra. Har ikke vært på VM. Er nok folk i byen fra før :lol: kjæresten er løypevakt der nede.

:hug:

20 minutter siden, Raksha skrev:

:hug: 

 

:hug:

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

:hug:Jeg føler veldig med deg. 

:hug:

13 minutter siden, SFX skrev:

Snoffe :console:

:hug:

8 minutter siden, Pixie skrev:

:hug:

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Nå aner jeg jo ikke hva dette dreier seg om. Men er det ikke mulig å prøve? Teste om det går, liksom?

Dessverre er det ikke muligheter til å teste ut, jeg har prøvd det før og vet hvordan det ender etter bare noen dager.

Akkurat nå, tutle skrev:

Gå all the way og huk av "mann" på søknadsskjemaet? :P 

 

:console: 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Veldig fornøyd med Nova som er utrolig tjapp i hodet. I kveld trente vi smeller for andre gang. Forrige gang lærte hun inn smellerboksen. Det sitter som et skudd nå - hun legger nesen godt nedi og trekker pusten inn. I kveld fikk hun prøve først søk på flis - forstod i løpet av få repetisjoner at kluet er å markere på lærbiten med id-lukt. Deretter banesøk. I løpet av to korte økter på bane forstod hun hele konseptet. Slo på id-lukten uansett hvor den lå og gikk systematisk over alle boksene til hun fant den med lukt, og slo tilbake om hun passerte med fart.
For å få inn frysmarkeringen må jeg først lære henne klikker, ser jeg. For hun er så rask at jeg ikke greier å henge med ved å bruke stemmen. Abolutt ikke noe å utsette på treningsmotivasjonen :) Hun ville ikke slutte og protesterte da jeg halte henne ut av hallen. Ikke hadde hun tid til å leke heller (noe hun vanligvis syns er morsomt) for hun ville bare søke videre :)

 

:hug:@Snoffe

Jeg vet at jeg ikke kan greie å forstå til fulle hvordan du har det. Jeg vet bare at det året jeg ikke kunne gjøre noe som helst annet enn å ligge, sitte og gå rolig, var veldig tungt. Og det var bare et år. Jeg håper du har muligheten til å fylle livet ditt med noe som gir mening og positive opplevelser, oppi alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Symra&Pippin said:

Jo, kjenner til den tanken. Og ikke om jeg noen sinne kommer til å tenke at jeg vokser vel inn i det igjen. Aldri. Selv om det har skjedd femti ganger.

I know :lol:  Endte opp med å bestille denne. Ikke var den dyr og den passer greit selv om den blir litt stor :) 

ED121C0AJ-G11@10.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag da jeg kom hjem fra jobb var rørleggeren i huset mitt. Han hadde ikke gitt beskjed i forkant som avtalen var med sjefen hans og eier av firmaet som renoverer baderommene mine. Så han hadde gått inn, og blitt møtt av fire hoppende hunder, der tydeligvis en av dem ble så satt ut av at der kom en fremmed inn at denne ene hunden slapp det den hadde av urin mm på gulvet i yttergangen. Han hadde forsøkt å tørke det opp, fikk jeg vite da jeg kom hjem. Vel... hele stue og kjøkken var full av fotspor etter poter som FØRST hadde tråkka i hundebæsj, og deretter dratt det utover alt her...
Jeg poengterte at det kunne være greit om han sa fra FØR han kom så jeg kunne sette bort hundene. "Jeg er ikke redd hund", var svaret.
Koselig det altså. Men det var hundene jeg bekymra meg for... ikke håndtverkerne. Ikke minst det at de kan smette ut dørene når noen fremmede åpner og kommer inn.
Det positive er at jeg nå har fått vask på hoved-badet igjen. Etter mer enn 9 måneder uten. Nå gjenstår badekaret som skal inn, samt elektriker og litt snekkerarbeid. Vi har ikke hatt skikkelige baderom her siden 2.juledag 2016. Jeg kjenner at tolmodigheten er i ferd med å renne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Meg skrev:

Vi måtte avlive den eldste hunden vår forrige uke, og den andre hunden som har bodd inne (de andre bor hovedsaklig ute) har siden det vært litt nedfor. Vi har tatt inn en annen  hund, siden de foretrekker å være minst to, men det virker ikke helt som om det hjelper. Hver gang hun har vært ute på tur, går hun innom de stedene den gamle pleide å ligge. :( Har aldri opplevd noe sånt blant hundene før. 

 

 

:hug:
Inya sørger noe voldsomt etter Ganzie. I dag er det fem uker siden, og først de siste dagene har jeg såvidt begynt å se at hun har livslyst igjen. 
Det er fælt å måtte ta farvel med sine firbeinte bestevenner, og når de gjenværende hundene sørger så voldsomt så skjærer det i hjertet:no:

1 time siden, Snoffe skrev:

Akkurat nå står en unik mulighet for meg til å få gjøre noe jeg har drømt om kjempe lenge! Det er svært få ting jeg har så lyst til å gjøre som dette! Men fordi jeg har en helvetes dritt sykdom så kan jeg ikke gripe muligheten. I stede må jeg bare sitte hjemme, med minimum(!) 20 timer hvile om dagen for at jeg skal ha det noegenlunne godt, og vente på at det kanskje en gang i fremtiden vil komme noe som vil gjøre meg litt bedre. 

Man skulle kanskje tro at etter nesten 10 år med å måtte avslå fra alt man har lyst til og ønsker av fremtidsplaner og bidrag til samfunnet, at man blir vandt med å måtte takke nei til alt. Men nei, man blir ikke vandt til det! Jeg blir like skuffet i dag som dermed jeg gjorde i starten!

Og folk kan si hva de vil, men har man ikke selv opplevd dette så har man ingen som helst anelse om hvordan det er! For folk som nettopp har blitt kjent med meg så tror de at det er nytt, at man bare må tenke positivt og at man snart vil kunne gjøre ting. Jeg er så dritt lei av sånt, dritt lei! Jeg er lei meg på grunn av alt jeg ikke kan gjøre! Og det har jeg **** meg rett til å være! 

Først en stor :hug:til deg:hug:
Når hodet vil, men kroppen bremser, er en skikkelig kjip situasjon. Å gå et helt liv som mer eller mindre fanget i egen kropp er ikke noe jeg unner noen. (nesten da. Jeg har noen på lista mi som jeg gjerne gir både det ene og det andre:aww::whistle: Å gå glipp av det andre anser som normalt, jobb, sosialt liv, økonomi til å ha råd til helt vanlige ting uten å måtte snu på krona, og velge mellom ny bukse eller mat den uka, det er tøft.
Og sånne "det er bare å tenke positivt"-folk har jeg lyst til å dra til med et balltre! Seriøst! 
Eller "du er så heldig som har så mye fritid" 
"Hvordan kan du være sliten, du har jo bare jobbet 8 timer denne uka"
"Studenter greier seg jo på litt mindre enn du har, og de klager ikke" 
"Tanta mi kjenner en som har din sykdom, hun brukte (insert navn på humbug mirakelprodukt) og ble helt frisk, her er link"

Håper virkelig fremtiden bringer en mirakelkur:hug:                                    

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Meg skrev:

Vi måtte avlive den eldste hunden vår forrige uke, og den andre hunden som har bodd inne (de andre bor hovedsaklig ute) har siden det vært litt nedfor. Vi har tatt inn en annen  hund, siden de foretrekker å være minst to, men det virker ikke helt som om det hjelper. Hver gang hun har vært ute på tur, går hun innom de stedene den gamle pleide å ligge. :( Har aldri opplevd noe sånt blant hundene før. 

 

 

Å hunder kan sørge dem å. En tidligere kompis hadde to hunder og da den yngste falt fra så sørget den eldste så mye det første halve året at vi trodde hunden sulle stryke med. Det var grusomt å se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ. Vaskeaskinen min begynte å lukte surt igjen bare et par dager etter maskinrens. Og jeg fikk ikke ut det forbanna filteret. Fikk endelig samboer til å hjelpe meg i dag. Det var ikke rart filteret satt fast, for inni der lå en slikkepinne-pinne (:lol:) på tvers. Og et smykke, og en knapp og noen penger. Og masse masse sand og dritt. Verken smykke eller knapp tilhører oss. Vi har bodd her i 6 mnd, så da kan man vel bare lure på hvor lenge siden det ble renset...

Hvis maskinen lukter surt nå, så vet jammen ikke jeg altså! Nå må jeg bare vaske med litt eddik for å få bort den sure lukta som har satt seg i klærne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Snoffe said:

Akkurat nå står en unik mulighet for meg til å få gjøre noe jeg har drømt om kjempe lenge! Det er svært få ting jeg har så lyst til å gjøre som dette! Men fordi jeg har en helvetes dritt sykdom så kan jeg ikke gripe muligheten. I stede må jeg bare sitte hjemme, med minimum(!) 20 timer hvile om dagen for at jeg skal ha det noegenlunne godt, og vente på at det kanskje en gang i fremtiden vil komme noe som vil gjøre meg litt bedre. 

Man skulle kanskje tro at etter nesten 10 år med å måtte avslå fra alt man har lyst til og ønsker av fremtidsplaner og bidrag til samfunnet, at man blir vandt med å måtte takke nei til alt. Men nei, man blir ikke vandt til det! Jeg blir like skuffet i dag som dermed jeg gjorde i starten!

Og folk kan si hva de vil, men har man ikke selv opplevd dette så har man ingen som helst anelse om hvordan det er! For folk som nettopp har blitt kjent med meg så tror de at det er nytt, at man bare må tenke positivt og at man snart vil kunne gjøre ting. Jeg er så dritt lei av sånt, dritt lei! Jeg er lei meg på grunn av alt jeg ikke kan gjøre! Og det har jeg **** meg rett til å være! 

:hug: 

5 hours ago, tutle said:

Gå all the way og huk av "mann" på søknadsskjemaet? :P 

God ide! Jeg har alltid lurt på hvordan det er å være mann, så da kan jeg jo benytte anledningen :D 

3 hours ago, Ganzie said:

Først en stor :hug:til deg:hug:
Når hodet vil, men kroppen bremser, er en skikkelig kjip situasjon. Å gå et helt liv som mer eller mindre fanget i egen kropp er ikke noe jeg unner noen. (nesten da. Jeg har noen på lista mi som jeg gjerne gir både det ene og det andre:aww::whistle: Å gå glipp av det andre anser som normalt, jobb, sosialt liv, økonomi til å ha råd til helt vanlige ting uten å måtte snu på krona, og velge mellom ny bukse eller mat den uka, det er tøft.
Og sånne "det er bare å tenke positivt"-folk har jeg lyst til å dra til med et balltre! Seriøst! 
Eller "du er så heldig som har så mye fritid" 
"Hvordan kan du være sliten, du har jo bare jobbet 8 timer denne uka"
"Studenter greier seg jo på litt mindre enn du har, og de klager ikke" 
"Tanta mi kjenner en som har din sykdom, hun brukte (insert navn på humbug mirakelprodukt) og ble helt frisk, her er link"

Håper virkelig fremtiden bringer en mirakelkur:hug:                                    

Jeg pleier å svare disse som er misunnelig på all fritiden min at jeg ikke har noen fritid, jeg. Jeg står i dette hele tiden. Det er ikke noe jeg kan legge fra meg eller reise i fra, ikke noe som er bedre i helger eller i ferier, så jeg har aldri fri. 
Studenter lever med sin begrensa økonomi a) frivillig, og b) i en begrenset periode, der de selv bestemmer når det skal ta slutt, og c) en belønning/motivasjon i enden av det. Hva har de å klage på? 

Apropos mirakelkurer, så kjøpte mamma og pappa seg en sånn magnetisk madrass til senga si for noen år siden, det skal jo være så bra for vonde ledd osv. De orka ikke å bruke den, så den har vært gjesteseng. Jeg har vært "gjest" hos de et par netter nå i forrige uke, og jeg har sovet så godt i den senga :lol: Det er ikke mange nok netter til at jeg vil gi senga æren for det, det kan like gjerne være tilfeldig at jeg sov to hele netter på rad som noe annet, men mamma lurte på om den ikke burde flytte inn til meg så jeg får testa det ut over lengre tid :teehe: Det er klart, det er verdt et forsøk, jeg har ikke sovet hele netter annet enn unntaksvis på et tiår pluss litt til, men jeg har slitt med dette så lenge at jeg ikke tror på at en madrass er noen kur *ler* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pringlen skrev:

@Snoffe så kjedelig :console:

Meeen, man får fokusere på det man fortsatt greier. Kunne alltid vært værre...

:hug:

Det er lettere sagt en gjort når man gang på gang sitter i sofaen mens "alle" andre kan være med på ting og leve et liv.

Men når det er sagt så har jeg det gjevnt over godt, jeg har dyr, jeg har noen å være glad i og noen som er glad i meg... Men likevel så blir jeg trist når sånn som dette skjer.

7 timer siden, enna skrev:

 

:hug:@Snoffe

Jeg vet at jeg ikke kan greie å forstå til fulle hvordan du har det. Jeg vet bare at det året jeg ikke kunne gjøre noe som helst annet enn å ligge, sitte og gå rolig, var veldig tungt. Og det var bare et år. Jeg håper du har muligheten til å fylle livet ditt med noe som gir mening og positive opplevelser, oppi alt.

:hug:

Jeg har heldigvis muligheten til det. Det er derfor jeg har dyr. Selvom jeg sånn egentlig kanskje ikke skulle hatt dyr, så gir de mye,mye mer enn de tar så det er verd det.

7 timer siden, lijenta skrev:

@Snoffe:hug:

Å akkurat nå kunen jeg tenke meg at det ramlet ned litt penger. Jeg vil ut på fjellet trene jakt og være helt frisk blææææææ

:hug:

6 timer siden, Ganzie skrev:

 

Først en stor :hug:til deg:hug:
Når hodet vil, men kroppen bremser, er en skikkelig kjip situasjon. Å gå et helt liv som mer eller mindre fanget i egen kropp er ikke noe jeg unner noen. (nesten da. Jeg har noen på lista mi som jeg gjerne gir både det ene og det andre:aww::whistle: Å gå glipp av det andre anser som normalt, jobb, sosialt liv, økonomi til å ha råd til helt vanlige ting uten å måtte snu på krona, og velge mellom ny bukse eller mat den uka, det er tøft.
Og sånne "det er bare å tenke positivt"-folk har jeg lyst til å dra til med et balltre! Seriøst! 
Eller "du er så heldig som har så mye fritid" 
"Hvordan kan du være sliten, du har jo bare jobbet 8 timer denne uka"
"Studenter greier seg jo på litt mindre enn du har, og de klager ikke" 
"Tanta mi kjenner en som har din sykdom, hun brukte (insert navn på humbug mirakelprodukt) og ble helt frisk, her er link"

Håper virkelig fremtiden bringer en mirakelkur:hug:                                    

:hug:

Når folk holder på sånn så får jeg lyst til å skrike til dem at det ikke er sånn det fungerer. Dessverre så mener mange det godt, men man blir litt lei til slutt. Og så er det forventet at man må ta i mot deres "råd" uansett... *Sukk*

2 timer siden, 2ne skrev:

:hug: 

 

Jeg pleier å svare disse som er misunnelig på all fritiden min at jeg ikke har noen fritid, jeg. Jeg står i dette hele tiden. Det er ikke noe jeg kan legge fra meg eller reise i fra, ikke noe som er bedre i helger eller i ferier, så jeg har aldri fri. 
Studenter lever med sin begrensa økonomi a) frivillig, og b) i en begrenset periode, der de selv bestemmer når det skal ta slutt, og c) en belønning/motivasjon i enden av det. Hva har de å klage på? 

 

:hug:

Det er dette jeg også prøver å svare. Men ingen ser ut til å ville høre, fordi jeg er like gammel som studentene :aww: at jeg ikke har framtidsutsikter med jobb der min økonomi vil bli bedre er vist et ikke tema, for man kan jo jobbe som ufør må vite...

Sukk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med denne blir dobbel, men vil ikke blandet de to.

Når det er sagt, så har jeg faktisk noen (for meg) veldig gode nyheter! Jeg gleder meg til å fortelle om dem, samtidig som jeg gruer meg veldig for reaksjonene til folk. Men det får være, det er mitt/vårt liv og det er vi som til syvende og sist vet hva vi kan håndtere.

:D

Men de nyhetene får komme en annen gang :lol: jeg bare måtte si det, at ikke alt er dårlig. Selvom jeg blir trist innimellom over ting jeg ikke kan gjøre :)

 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, 2ne skrev:

Apropos mirakelkurer, så kjøpte mamma og pappa seg en sånn magnetisk madrass til senga si for noen år siden, det skal jo være så bra for vonde ledd osv. De orka ikke å bruke den, så den har vært gjesteseng. Jeg har vært "gjest" hos de et par netter nå i forrige uke, og jeg har sovet så godt i den senga :lol: Det er ikke mange nok netter til at jeg vil gi senga æren for det, det kan like gjerne være tilfeldig at jeg sov to hele netter på rad som noe annet, men mamma lurte på om den ikke burde flytte inn til meg så jeg får testa det ut over lengre tid :teehe: Det er klart, det er verdt et forsøk, jeg har ikke sovet hele netter annet enn unntaksvis på et tiår pluss litt til, men jeg har slitt med dette så lenge at jeg ikke tror på at en madrass er noen kur *ler* 

Men det er jo verdt å teste det ut - selv om du tror det er humbug :lol: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Avlivet valp med parvo i Kongsvinger/Hedmarken i går ser jeg på ene lokale veterinæren sin FB side :/

Uff... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en legetime om en time, som ble avlyst for en halvtime siden, så jeg fikk brått veldig god tid før neste legetime klokka ett. Så nå koker jeg egg til frokost. 

Jeg skulle ha dusjet, men tør ikke enda, for klinikken skulle ringe opp igjen for å avtale tidspunkt for operasjonen til Foenix og medisinregime fram til det. 

Fridag fra jobb i dag, som betyr få unna andre ærend-dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lola Pagola skrev:
17 timer siden, Debbie skrev:
Og der har jeg shoppet på Divinedog- noen som har kjøpt der før? Er de kjappe?Tviler på at jeg rekker det før helga... har kjøpt sovepose til vofsen for ho skal på campingtur. Mor skal jobbe, så hun skal avgårde med noen venner- og lille snusken må jo ikke fryse:icon_redface:

Godt mulig du får før helga, de er ganske raske så vidt jeg husker.

Fikk beskjed på mail nå at det var levert- men der tror jeg de tulla litt. At de har sendt det derimot- det kan jeg tro på:)

I dag er en skikkelig dritt dag, og jeg har en lang arbeidsdag foran meg- og en ganske våken frøken. Jeg hadde tenkt å ta en lang sykkeltur med ho- men det føles ikke helt overkommelig. Tror det blir jordetur i dag. Imorra skal jeg på stevne, og jeg har så lyst til å droppe det... for jeg er så sliten.. Men da blir det mye sur mumling i krokene...Jeg får se hva denne dagen bringer- kanskje jeg faller død om på gata så er jeg kvitt hele problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et vær! Passer godt til kroppen som føles som om jeg har hatt noen runder i vaskemaskinen... Må komme meg vekk fra sofaen en gang idag da, Tuva skal på knekontroll idag, og jeg er litt bekymret for at høyre kneet har blitt så ille at hun må operere det og. Skal få sjekket pigmentforandringene på haka og, nå er det hovent liksom, tilogmed C la merke til det. Ser nesten ut som en allergisk reaksjon, men jeg skjønner ikke mot hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Tror det blir jordetur i dag. Imorra skal jeg på stevne, og jeg har så lyst til å droppe det... for jeg er så sliten.. Men da blir det mye sur mumling i krokene...Jeg får se hva denne dagen bringer- kanskje jeg faller død om på gata så er jeg kvitt hele problemstillingen.

Med mindre du har oppgaver under stevnet ifm arrangementet, så skjønner jeg liksom ikke hva folk skal mumle i krokene om? ER det ikke din avgjørelse om du vil stille eller ikke liksom? 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

usj. vaksinert?

Jeg vil tro ikke:

"PARVO VIRUS!
Det er påvist parvo på en valp som døde i distriktet. En undersøkelse viser at kun 1/3 av alle hunder følger anbefalt vaksineprogram.

Sjekk i helseboka til hunden din om den er tilstrekkelig vaksinert!
https://www.anicura.no/tjenester/vaksinering/"

 

Men mange vaksinerer jo ikke mot det før ved 12 ukers vaksinen. Jeg har konsekvent gitt til mine ved 7-8 ukers kontrollen pga de fleste valpene jeg selger er mye rundt og farter kjapt etter flytten, eller hunder i huset er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JeanetteH said:

Jeg vil tro ikke:

"PARVO VIRUS!
Det er påvist parvo på en valp som døde i distriktet. En undersøkelse viser at kun 1/3 av alle hunder følger anbefalt vaksineprogram.

Sjekk i helseboka til hunden din om den er tilstrekkelig vaksinert!
https://www.anicura.no/tjenester/vaksinering/"

 

Men mange vaksinerer jo ikke mot det før ved 12 ukers vaksinen. Jeg har konsekvent gitt til mine ved 7-8 ukers kontrollen pga de fleste valpene jeg selger er mye rundt og farter kjapt etter flytten, eller hunder i huset er. 

samme her til det siste. Både kullet vi hadde og valper vi har kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Debbie skrev:

I dag er en skikkelig dritt dag, og jeg har en lang arbeidsdag foran meg- og en ganske våken frøken. Jeg hadde tenkt å ta en lang sykkeltur med ho- men det føles ikke helt overkommelig. Tror det blir jordetur i dag. Imorra skal jeg på stevne, og jeg har så lyst til å droppe det... for jeg er så sliten.. Men da blir det mye sur mumling i krokene...Jeg får se hva denne dagen bringer- kanskje jeg faller død om på gata så er jeg kvitt hele problemstillingen.

Jeg skulle gått stevne på søndag, men da det nærmet seg kjente jeg bare at jeg ikke orket, jeg ville heller sove lenge og slappe av. Jeg var kjempesliten, men en føler jo at en må dra for ikke å kaste bort pengene, for å treffe de en har avtalt å møte, for å jakte titler og opprykk. Men jeg ble hjemme, og det var fantastisk deilig! Har du muligheten, så gjør du som du vil. Det er ikke så lett å motivere hunden heller, om en selv er helt tom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Jeg pleier å svare disse som er misunnelig på all fritiden min at jeg ikke har noen fritid, jeg. Jeg står i dette hele tiden. Det er ikke noe jeg kan legge fra meg eller reise i fra, ikke noe som er bedre i helger eller i ferier, så jeg har aldri fri. 
Studenter lever med sin begrensa økonomi a) frivillig, og b) i en begrenset periode, der de selv bestemmer når det skal ta slutt, og c) en belønning/motivasjon i enden av det. Hva har de å klage på? 

Apropos mirakelkurer, så kjøpte mamma og pappa seg en sånn magnetisk madrass til senga si for noen år siden, det skal jo være så bra for vonde ledd osv. De orka ikke å bruke den, så den har vært gjesteseng. Jeg har vært "gjest" hos de et par netter nå i forrige uke, og jeg har sovet så godt i den senga :lol: Det er ikke mange nok netter til at jeg vil gi senga æren for det, det kan like gjerne være tilfeldig at jeg sov to hele netter på rad som noe annet, men mamma lurte på om den ikke burde flytte inn til meg så jeg får testa det ut over lengre tid :teehe: Det er klart, det er verdt et forsøk, jeg har ikke sovet hele netter annet enn unntaksvis på et tiår pluss litt til, men jeg har slitt med dette så lenge at jeg ikke tror på at en madrass er noen kur *ler* 

Jeg pleier å spørre om de virkelig vil bytte? Smerter og store plager samt null overskudd og studentøkonomi resten av livet? Velge mellom å støvsuge huset eller handle mat den dagen? Og betale for alle store utskeielser (som en dag på utstilling) med to dager på sofaen med høy feber og store smerter?
Og det med studentøkonomi gjør med så forbannet at jeg ser litt rødt når jeg får høre den. For som du sier (og som jeg pleier å si) det er tidsbegrenset, det er (relativt) frivillig, og når de er ferdig utdannet tjener de omtrent (minimum) tre ganger så mye som det jeg har utbetalt resten av livet. 
Men for all del, vær dritmisunnelig på oss uføre, vi som suger penger ut av statens pengesekk og er på evig ferie, og som bare sutrer:getlost:
Pleier å si til de som er verst med positiviteten sin at de må gjerne leve en måned som meg, velge mellom å bytte ut den buksa som er sydd i skrittet fire ganger eller middag i en uke, velge mellom å støvsuge huset eller gå tur med hunden (eller ut med venner for de som er så sosiale:aww:), og så kan jeg banke dem med et balltre så får de litt av smertene også:aww:

Jeg bytter nemlig veldig gjerne:D

Synes forøvrig den senga bør flytte inn hos deg en stund, sånn magnetting er ikke nødvendigvis bare tull:ahappy: 
 Sånn i motsetning til homeopati og alle disse leverrens-kurene, tarmrens ovs. Jeg pleier å fnyse ekstra høyt og gi beskjed om at jeg er heldig som har en lever som heldigvis fungerer sånn bortimot normalt, og faktisk "renser" seg selv, og tarmen renser definitivt seg selv:aww:

1 time siden, Snoffe skrev:

:hug:

Det er lettere sagt en gjort når man gang på gang sitter i sofaen mens "alle" andre kan være med på ting og leve et liv.

Men når det er sagt så har jeg det gjevnt over godt, jeg har dyr, jeg har noen å være glad i og noen som er glad i meg... Men likevel så blir jeg trist når sånn som dette skjer.

:hug:

Jeg har heldigvis muligheten til det. Det er derfor jeg har dyr. Selvom jeg sånn egentlig kanskje ikke skulle hatt dyr, så gir de mye,mye mer enn de tar så det er verd det.

:hug:

:hug:

Når folk holder på sånn så får jeg lyst til å skrike til dem at det ikke er sånn det fungerer. Dessverre så mener mange det godt, men man blir litt lei til slutt. Og så er det forventet at man må ta i mot deres "råd" uansett... *Sukk*

:hug:

Det er dette jeg også prøver å svare. Men ingen ser ut til å ville høre, fordi jeg er like gammel som studentene :aww: at jeg ikke har framtidsutsikter med jobb der min økonomi vil bli bedre er vist et ikke tema, for man kan jo jobbe som ufør må vite...

Sukk

 

Jeg er ganske sikker på at det må være en godt gjemt lov et sted som gir adgang til å grisebanke irriterende folk som kommer med sånne "gode råd:aww:

 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Jeg vil tro ikke:

"PARVO VIRUS!
Det er påvist parvo på en valp som døde i distriktet. En undersøkelse viser at kun 1/3 av alle hunder følger anbefalt vaksineprogram.

Sjekk i helseboka til hunden din om den er tilstrekkelig vaksinert!
https://www.anicura.no/tjenester/vaksinering/"

 

Men mange vaksinerer jo ikke mot det før ved 12 ukers vaksinen. Jeg har konsekvent gitt til mine ved 7-8 ukers kontrollen pga de fleste valpene jeg selger er mye rundt og farter kjapt etter flytten, eller hunder i huset er. 

Derfor vaksinerer jeg alltid mine valper ved 8 uker dersom de ikke er vaksinert ved henting. For jeg jobber på dyreklinikk og dermed er smittepresset høyere enn for mange andre, og jeg drar på utstillinger/konkurranser og ikke minst er mye på trening. 
Noen hyler om at "så små valper tåler ikke vaksine", og min favoritt: "xx rase er så spesiell at de ikke tåler vaksine".
 Jeg tar uansett heller en valp som er litt sjaber i magen en kveld, enn en død valp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ganzie skrev:

Jeg pleier å spørre om de virkelig vil bytte? Smerter og store plager samt null overskudd og studentøkonomi resten av livet? Velge mellom å støvsuge huset eller handle mat den dagen? Og betale for alle store utskeielser (som en dag på utstilling) med to dager på sofaen med høy feber og store smerter?
Og det med studentøkonomi gjør med så forbannet at jeg ser litt rødt når jeg får høre den. For som du sier (og som jeg pleier å si) det er tidsbegrenset, det er (relativt) frivillig, og når de er ferdig utdannet tjener de omtrent (minimum) tre ganger så mye som det jeg har utbetalt resten av livet. 
Men for all del, vær dritmisunnelig på oss uføre, vi som suger penger ut av statens pengesekk og er på evig ferie, og som bare sutrer:getlost:
Pleier å si til de som er verst med positiviteten sin at de må gjerne leve en måned som meg, velge mellom å bytte ut den buksa som er sydd i skrittet fire ganger eller middag i en uke, velge mellom å støvsuge huset eller gå tur med hunden (eller ut med venner for de som er så sosiale:aww:), og så kan jeg banke dem med et balltre så får de litt av smertene også:aww:

Jeg bytter nemlig veldig gjerne:D

 

Jeg er ganske sikker på at det må være en godt gjemt lov et sted som gir adgang til å grisebanke irriterende folk som kommer med sånne "gode råd:aww:

Amen til det øverste :aww:

:lol: det hadde vært noe ja :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...