• ×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

• Hvem er aktive   1 medlem

• Nye innlegg

• Forsøk å bruke bellyband/bleie på hunden ei stund? 
    • Finsk Lapphund, heilt klart!😍 Og heldige meg er eier av to!
    • Altså, disse demonstrantene mot "nazist-partiet AfD" (quote de) ser ikke særlig fornuftige ut, de heller. Hadde jeg ikke vist bedre så var dette et bilde fra den type folkegruppe som disse demonstrantene framstiller AfD til å være, men som AfD aldri har opptrådt som. Demonstrantene selv, derimot... Det er tungt å svelge at demokratiet viser hva folk flest ønsker, og at folk flest ønsker noe annet enn en selv. Det er tungt å svelge at ting ikke er så rosenrødt som man har blitt indoktrinert til å tro...
    • Jeg skal ikke ta på meg æren for uttrykket, jeg har bare adoptert det. De som ikke kan synge eller danse får av og til være med lenger enn forståelig, fordi for mange lar seg underholde av sub par artister. Det er en grunn til at det er til dels betydelig forskjell i klangen på et pikekor og damekor - vi skifter stemme vi også, i en viss alder. Adrian har vel ikke sunget så mye i det siste, har ikke hun vært i Frankrike? Ikke at jeg er sangpedagog, men hun virket fryktelig utrent, i tillegg til ustemt. Sangstemme må holdes vedlike. Det er ingen kraft i stemmen, hun klarer ikke å holde en tone så lenge som en forventet av en med hennes erfaring, hun har ikke pustekapasiteten lenger. Og hun hadde ikke kunne jokke mer på tonene om hun sang under et jordskjelv. Men i motsetning til Boybandjokken, så er det ikke bevisst at hun synger slik. Det er ikke vibrato; det er løpsk stemmebånd. I Cats, derimot, der kan de synge. Og danse. Og synge mens de danser. En fantastisk forestilling, helt utrolig å se! Et lite skår i gleden var parkeringsboten jeg fikk mens jeg sto parkert på gjesteparkeringen til pappas kjæreste. Ingen av oss tre leser reglene som at jeg sto ulovlig, så den skal bestrides. Det er i seg selv underlig å ha restriksjoner på når varebil kan stå der, så lenge mange varebiler er privatbil - for begrunnelsen på boten er nemlig det, begrenset parkering for varebil. Min Berlingo er jo ikke en kommersiell varebil; må jeg kjøpe ny bil for å besøke folk i det borettslaget? Dernest er spesifiseringen for når varebil kan stå der skrevet på en måte som med godvilje kan forstås på to måter - men da er den ene måten formulert svært klønete. Leser jeg det klønete så forstår jeg at jeg fikk bot - men parkeringsreguleringer bør vel ikke kunne analyseres og tolkes som en Shakespeare-sonette? Pappas kjæreste skulle ta det opp med borettslagsstyret, også tar jeg det med parkeringsselskapet når styret har sagt sitt. Jeg kan tilby korrekturlesing om de har formuleringsvansker, jeg... Nå må jeg hive i meg mat, så jeg kan få litt søvn før jobb.
    • 5 km-ish unna.  

Hvor utpå Fosen? Nå er det jo snart asfaltert hele veien dit herfra og greier, slipper å slå i stykker bilen når jeg skal på stevne i oktober.  
  • Nylig opprettede emner