Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Herlig tur oppi åsen i godt høstvær :D  Snart blir det slutt på sånne fine formiddagsturer, for Stine skal nemlig bli en 8-16 arbeider igjen :lol: Men da har jeg fri hver helg, så det er same same :D Jepp, vi flytter over åsen til litt mer "siviliserte" strøk ( den gang Jessheim/Nannestad etc noen gang blir sivilisert) Jeg skal begynne i gamle jobben min igjen, kjøre lastebil :D Så krysser jeg fingrene for at Tuva synes det er alright, bilkjøring går som en drøm nå så jeg er ikke videre bekymret :) Første pri er og si ifra på min nåværende jobb, blir vel iløpet av helga tenker jeg. Så kontakte megler og få i gang den prosessen!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

19 timer siden, Stine skrev:

Noen som har en anelse om hvorfor Tuva har fått pigmentforandring på haka? Huden har vært svart der før, nå er den brunlig. Det ser på en måte hovent ut, men kjennes ikke sånn ut.

IMG_20170906_152452.jpg

IMG_20170906_152358.jpg

Har hun skrapt seg der tidligere? Rafiki har blitt rosa steder på leppa/under haken etter hun ble påkjørt og fikk skrubbsår. 

 

15 timer siden, Bananen skrev:

Vi er knust. Pøbel er ikke mer. :cry:

Så trist :icon_cry:

 

@Kaisen foreslår også en iggy-sele fra torshammarens (evnt med ekstrabånd), du kan jo måle å se? Er ikke så mye reimer som floker pelsen i det minste. Den er ikke så dyr, og tror ikke du skal ha store vansker med å få solgt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dør [emoji23] han-hvis-navn-skal-være-unevnt gave me a gun. "No! Please!" I begged.

"Thou must!" he yelled. "If thou does not, then I shall kill thy beloved Draco!"

"How did you know?" I asked in a surprised way.

han-hvis-navn-skal-være-unevnt got a dude-ur-so-retarded look on his face. "I hath telekinesis." he answered cruelly. "And if you doth not kill Vampire, then thou know what will happen to Draco!" he shouted. Then he flew away angrily on his broomstick.
..

Anyway, I started crying tears of blood and then I slit both of my wrists. They got all over my clothes so I took them off and jumped into the bath angrily while I put on a Linkin Park song at full volume. I grabbed a steak and almost stuck it into my heart to commit suicide. I was so fucking depressed!

...

Then I looked out the window and screamed… Snap was spying on me and he was taking a video tape of me! And Loopin was masticating to it! They were sitting on their broomsticks.

...

Hargrid ran outside on his broom and said everyone we need to talk.

"What do you know, Hargrid? You're just a little Hogwarts student!"

"I MAY BE A HOGWARTS STUDENT…." Hargirid paused angrily. "BUT I AM ALSO A SATANIST!"


DETTE ER GULL fra 2006 jeg får ikke puste [emoji23][emoji23]

https://m.fanfiction.net/s/6829556/1/

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Mud skrev:

Klart meg relativt greit på jobb frem til det kom en kunde som trengte høyspentvern fordi en UFO visstnok holder på å slå ut internettmodemet hans hele tiden.

Det der er det beste jeg har lest på lenge. 

21 minutter siden, Stine skrev:

Herlig tur oppi åsen i godt høstvær :D  Snart blir det slutt på sånne fine formiddagsturer, for Stine skal nemlig bli en 8-16 arbeider igjen :lol: Men da har jeg fri hver helg, så det er same same :D Jepp, vi flytter over åsen til litt mer "siviliserte" strøk ( den gang Jessheim/Nannestad etc noen gang blir sivilisert) Jeg skal begynne i gamle jobben min igjen, kjøre lastebil :D Så krysser jeg fingrene for at Tuva synes det er alright, bilkjøring går som en drøm nå så jeg er ikke videre bekymret :) Første pri er og si ifra på min nåværende jobb, blir vel iløpet av helga tenker jeg. Så kontakte megler og få i gang den prosessen!

Gratulerer og lykke til! Har dere kjøpt allerede, eller skal dere ut på den jakta?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tutle skrev:

Har hun skrapt seg der tidligere? Rafiki har blitt rosa steder på leppa/under haken etter hun ble påkjørt og fikk skrubbsår. 

 

Nei, jeg tror ikke det. Men kan jo hende :) Eller så er det vel bare gammeldame flekker :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det der er det beste jeg har lest på lenge. 

Gratulerer og lykke til! Har dere kjøpt allerede, eller skal dere ut på den jakta?

Vi skal ut på jakt :D Men selger her først, da får vi litt mer enn mellomfinansieringen å rutte med :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Siri said:

Husk at ALT som ikke er glattglattglatt vil gnisse og lage floker i pelsen. Softshell er jo ikke glatt i det heletatt og vil nok også lage floker. 

 

Nei, det har du jo egentlig rett i... Jeg eier ingenting i softshell, tror jeg tenkte på et annet stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefon fra mamma: Gira har begynt på innbildt svangerskap igjen. Hun stresser og peser og styrer på. Hun hadde rotet ut putene i sofaene og en del av garnnøstene av mamma utover gulvet idag. Synes det er litt skummelt, siden det var sist hun hadde innbilt (fikk galastop da, men uten virkning) hun fikk dette anfallet med hjertet. Håper det bare var tilfeldig at det skjedde samtidig, og at hun ikke får noe sånt igjen. Det er jo sikkert stressende for henne, så det kan nok påvirke hjertet.. 

Hun har vært i fin form i det siste, har hatt lyst å være med på skogsturer, selv om det har vært mye bratte partier. En stund i sommer ville hun ikke gå tur når hun skjønte at vi skulle gå skogsbakken opp fra hytta, som er ganske bratt. 

 

Ellers er jeg irritert etter å ha sett gjennom lønnsslippen min. Hadde forventet lønn for både juli og august denne måneden, etter sommerjobben. Får tydeligvis bare for juli, dvs ca halvparten av det som var forventet.. Nok en gang så blir det noe kluss. Sjelden det går som det skal med lønningen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuh sier jeg takk for meg på jobben, og drar hjemover. Jeg må via apotek for å kjøpe nye medisiner til Foenix - til onsdag har vi kontrolltime, så vi kan bestille time for operasjon, så forhåpentligvis er vi snart ferdig med dette. Også skal jeg unne meg hårfarge, for nå har jeg masse ettervekst og skikkelig utvasket farge. Tror jeg farget sist til nevøens barnedåp i månedsskiftet juni/juli. Så kveldens planer er rydde bilen etter gårsdagens KM (den er full av utstyr og tiloversblevne premier), pakke klær og hundeutstyr til Stavanger, pakke bilen til Stavanger, farge håret, og studere rasestandard siden jeg også skal dømme et matchshow i løpet av helga. Kombinert med at jeg hadde ambisjon om å legge meg klokka ti for å være uthvilt i helga. As if.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mud said:

 

Klart meg relativt greit på jobb frem til det kom en kunde som trengte høyspentvern fordi en UFO visstnok holder på å slå ut internettmodemet hans hele tiden. 

Altså :lol: 

Jeg ble kalt inn på avdelingsleders kontor i dag fordi jeg prøvde å hjelpe en jente i klassen min, men jeg snakket visst for høyt i all støyen, så jeg gjorde henne flau. :rolleyes: Av og til tror jeg det er slitsomt å være tenåring!

Just now, SFX said:

Nuh sier jeg takk for meg på jobben, og drar hjemover. Jeg må via apotek for å kjøpe nye medisiner til Foenix - til onsdag har vi kontrolltime, så vi kan bestille time for operasjon, så forhåpentligvis er vi snart ferdig med dette. Også skal jeg unne meg hårfarge, for nå har jeg masse ettervekst og skikkelig utvasket farge. Tror jeg farget sist til nevøens barnedåp i månedsskiftet juni/juli. Så kveldens planer er rydde bilen etter gårsdagens KM (den er full av utstyr og tiloversblevne premier), pakke klær og hundeutstyr til Stavanger, pakke bilen til Stavanger, farge håret, og studere rasestandard siden jeg også skal dømme et matchshow i løpet av helga. Kombinert med at jeg hadde ambisjon om å legge meg klokka ti for å være uthvilt i helga. As if.

Pro tip: Invester noen kroner i en hårkrem med farge. Jeg har en rødfarge som folk spør om er nyfarget selv med to cm ettervekst, takket være hårkremen min! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, 2ne said:

Høres utrolig slitsomt ut :hmm: Du får trøste deg selv med at farmasøyter er livreddere, bokstavelig talt, ofte :ahappy: Jeg snakker heller med farmasøyten enn fastlege/spesialister om medisin-kombinasjonene jeg går på i hvert fall :) 

Og at det ikke er sååå lenge til oktober da! Det er kanskje en trøst det og :) 

Det er slitsomt, ikke til å stikke under en stol. Som regel er jeg så "ferdig" i juni at jeg bruker hele sommeren på å komme meg sånn nogenlunde i normalt lege igjen. Men siste året nå, og det tegner jo til å bli litt mindre slitsomt med såpass mye praksis :) 
Det ER verd det, heldigvis, men gleder meg til å bli ferdig. Liker å studere, men litt mer rutiner og litt mindre pendling er ikke å forakte! 

 

13 minutes ago, SFX said:

Nuh sier jeg takk for meg på jobben, og drar hjemover. Jeg må via apotek for å kjøpe nye medisiner til Foenix - til onsdag har vi kontrolltime, så vi kan bestille time for operasjon, så forhåpentligvis er vi snart ferdig med dette. Også skal jeg unne meg hårfarge, for nå har jeg masse ettervekst og skikkelig utvasket farge. Tror jeg farget sist til nevøens barnedåp i månedsskiftet juni/juli. Så kveldens planer er rydde bilen etter gårsdagens KM (den er full av utstyr og tiloversblevne premier), pakke klær og hundeutstyr til Stavanger, pakke bilen til Stavanger, farge håret, og studere rasestandard siden jeg også skal dømme et matchshow i løpet av helga. Kombinert med at jeg hadde ambisjon om å legge meg klokka ti for å være uthvilt i helga. As if.

Der sa du noe! Det må jeg få gjort også. Jeg har jo kjøpt hårfarge for 2-3 uker siden og helt glemt det bort. Den jeg har er mildt sagt på tide å freshe opp litt

 

.--------------------

Hjemme fra dagens tur til HiOA. Fått kjøpt meg noen dessertskåler til servicet mitt av noen trivlige svensker i Oslo (via Finn) og en ny, brukt, kløv til voffene (også via Finn). Sa da har det jo vært en ganske bra dag så langt. 
Nå mekker mannen middag mens jeg glor på hundesonen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SFX skrev:

Det er sant det og - men det fjerner ikke prestasjongsangsten min :D 

Du blir sikkert ikke drept om mottakeren ikke liker gaven... :P 

5 timer siden, SFX skrev:

Jeg kan forstå deg - jeg har krysset et par pass i Alpene, det er greit å ha litt liten bil. På den annen side er det likt på hjemmebane - jeg sitter og diskuterer med meg selv hvilken vei jeg skal kjøre til Stavanger. Over fjellet er fryktelig vakkert, men jeg dør litt hver gang jeg møter en bobil på de veiene.

Det er liksom ikke alle veger som er tilpasset mer enn en bil i bredden nei :D 

5 timer siden, SFX skrev:

Det ble litt sightseeing ut av sånt, kan du si. men det er heldigvis skiltet - så jeg snudde da jeg oppdaget at jeg kjørte mot Serbia, og ikke Østerrike :D 

:lol: 

5 timer siden, SFX skrev:

Det er pluss og minus ved alle sporter, men jeg har enda ikke hørt et godt argument for hvorfor det er så viktig å ha av halsbåndet i rally. Hvis en overlever stige og hinder og feltsøk i bruks, så klarer en vel slalom og et par hinder i rally også - en skal ha ****** svær hund for at den trer halsbåndet ned over en slalompinne, og en får vel passe på at en ikke bruker digre halsbånd som dingler borti alt mulig om en er redd for det. 

Brukshunder tåler antakelig mye mer enn disse sarte RL-hundene vet du :D 

2 timer siden, Stine skrev:

Herlig tur oppi åsen i godt høstvær :D  Snart blir det slutt på sånne fine formiddagsturer, for Stine skal nemlig bli en 8-16 arbeider igjen :lol: Men da har jeg fri hver helg, så det er same same :D Jepp, vi flytter over åsen til litt mer "siviliserte" strøk ( den gang Jessheim/Nannestad etc noen gang blir sivilisert) Jeg skal begynne i gamle jobben min igjen, kjøre lastebil :D Så krysser jeg fingrene for at Tuva synes det er alright, bilkjøring går som en drøm nå så jeg er ikke videre bekymret :) Første pri er og si ifra på min nåværende jobb, blir vel iløpet av helga tenker jeg. Så kontakte megler og få i gang den prosessen!

Høres veldig spennende ut da!!! Lykke til :) 

1 time siden, Vims skrev:

Nei, det har du jo egentlig rett i... Jeg eier ingenting i softshell, tror jeg tenkte på et annet stoff.

Jeg går for seler med minst mulig reimer og duppeditter som også bidrar til floker - og seler med glattest mulig stoff. Men uansett får man jo slitasje og floker der selen sitter :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett på den nei, skal sjekke den opp [emoji3] 
Casper har fått egen dyne nå [emoji38] men han vil jo helst ligge helt inntil meg under min da... det blir for varmt for meg!
Hva med en skikkelig pysj? Ene grey'en her som sliter med ryggen har fått en sånn. Er kjempegod og varm.

https://www.houseofdogs.no/products/joker-overall

Alternativt Kevin

https://www.houseofdogs.no/products/kevin-jumper

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det over. I dag fortalte jeg gubben hvor mye jeg egentlig har i gjeld (har ikke klart å fortelle alt) og at det er derfor jeg har begynt å tenke på å flytte. Jeg sa at det er så mye penger at jeg ikke kan be ham om å være med på det, leve med meg på tross av det. Han svarte at han ikke tror han klarer mer. Så kjapt var 8 år historie...

Jeg får bo her til jeg får tildelt en kommunal bolig pga Uno, vi må få omplassert ham. Jeg kan kanskje til nød få ta ham med meg kortvarig når jeg flytter om vi ikke har funnet nye eiere ennå, men jeg kan ikke beholde ham alene. Jeg har ikke råd til det, jeg kan ikke ha hund når jeg ikke har penger å betale dyrlege med i krisetilfelle. Mannen tilbydde seg å betale forsikring for ham da, om det gjorde at jeg kunne beholde ham. 

Vi er jo fortsatt glade i hverandre, han vil gjerne at jeg finner bolig her så vi kan holde kontakten. Jeg vet ikke om jeg klarer det... og om jeg skal være fornuftig så bør jeg bare flytte dit jeg kan ha sjans å få jobb, uansett hvor det er. 

Jeg er helt knust. En del av meg hadde vel fortsatt et lite håp om at han skulle si at vi ville overleve det her, at vi kan komme oss gjennom det sammen. Men sånn blir det ikke...

Jeg gruer meg til å pakke, jeg gruer meg til å fortelle det til svigerfamilien og jeg gruer meg til å fortelle det til mamma. Jeg gruer meg helt vanvittig til å miste Uno, selv om jeg vet at han vil tilpasse seg og få det helt fint hos noen andre. Og jeg gruer meg så hjertet brister til å forlate hjemmet mitt og den eneste jeg virkelig har elsket. Men det er bare min egen feil at det er slik fremtiden min er nå. Det, eller hoppe foran en buss. (Neida, jeg har ikke tenkt å gjøre noe sånt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pixie said:

 

Åh, huff. :hug: Vi har vel vært mange her som har skjønt på deg at du ikke har det helt godt. Jeg håper det å kunne sette deg helt i absolutt aller første rekke (for det er jobben din nå!) gjør at du kommer deg på beina igjen etter hvert!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Belgerpia skrev:

 


Helt alvorlig - kan du ikke bare bruke halsbånd på bikkja til den har lært seg å gå i bånd og du slipper å dra så ille i den at selen detter av?
Halvstrup er genialt. Og med mindre du har ei bikkje som tar rennafart til flexilina stopper - så er ikke halsbånd skadelig. Det er mer skadelig å komme seg ut av sele og løpe ut på traffikert vei fordi utstyret ikke holder.

 

Hun går fint i bånd. Og det er ikke at jeg drar i båndet som er grunnen til at hun kommer seg ut av selen akkurat. Jeg bruker halsbånd foreløpig til jeg finner en ny sele, men jeg ønsker ikke å bruke halsbånd over lenger tid, fordi det utløser noen slags pusteanfall hos henne.

3 timer siden, Lunatic skrev:

 

 

Har du testet Ruffwear sin web master? Den sies å være veldig god for utbryterhunder. Hadde en del kunder som har vært veldig fornøyd med den akkurat på det området :)

maxresdefault.jpg

Jeg vet de selger den på dyrebutikken her, så tenkte å gå å prøve den en dag :)

3 timer siden, tutle skrev:

 

 

@Kaisen foreslår også en iggy-sele fra torshammarens (evnt med ekstrabånd), du kan jo måle å se? Er ikke så mye reimer som floker pelsen i det minste. Den er ikke så dyr, og tror ikke du skal ha store vansker med å få solgt den.

Takk, Skal ha denne i bakhodet :) tenkte å dra innom å prøve webmasteren først

 

@Pixie:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

Da er det over. I dag fortalte jeg gubben hvor mye jeg egentlig har i gjeld (har ikke klart å fortelle alt) og at det er derfor jeg har begynt å tenke på å flytte. Jeg sa at det er så mye penger at jeg ikke kan be ham om å være med på det, leve med meg på tross av det. Han svarte at han ikke tror han klarer mer. Så kjapt var 8 år historie...

Jeg får bo her til jeg får tildelt en kommunal bolig pga Uno, vi må få omplassert ham. Jeg kan kanskje til nød få ta ham med meg kortvarig når jeg flytter om vi ikke har funnet nye eiere ennå, men jeg kan ikke beholde ham alene. Jeg har ikke råd til det, jeg kan ikke ha hund når jeg ikke har penger å betale dyrlege med i krisetilfelle. Mannen tilbydde seg å betale forsikring for ham da, om det gjorde at jeg kunne beholde ham. 

Vi er jo fortsatt glade i hverandre, han vil gjerne at jeg finner bolig her så vi kan holde kontakten. Jeg vet ikke om jeg klarer det... og om jeg skal være fornuftig så bør jeg bare flytte dit jeg kan ha sjans å få jobb, uansett hvor det er. 

Jeg er helt knust. En del av meg hadde vel fortsatt et lite håp om at han skulle si at vi ville overleve det her, at vi kan komme oss gjennom det sammen. Men sånn blir det ikke...

Jeg gruer meg til å pakke, jeg gruer meg til å fortelle det til svigerfamilien og jeg gruer meg til å fortelle det til mamma. Jeg gruer meg helt vanvittig til å miste Uno, selv om jeg vet at han vil tilpasse seg og få det helt fint hos noen andre. Og jeg gruer meg så hjertet brister til å forlate hjemmet mitt og den eneste jeg virkelig har elsket. Men det er bare min egen feil at det er slik fremtiden min er nå. Det, eller hoppe foran en buss. (Neida, jeg har ikke tenkt å gjøre noe sånt!)

Du vet det finnes gjeldsordninger og slikt? Nav har også folk som kan hjelpe til med å rydde i økonomien.

Ellers så føler jeg med deg. Trist å høre..  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Pixie said:

På det ene RL-stevnet jeg har deltatt på var det en deltaker som klaga til dommeren og fikk lov å gå om igjen fordi det sto en tilskuer på feil sted som skremte hunden hennes. Tilskuer sto langt unna men alene på andre siden av banen i forhold til de som hadde rigga seg til med stoler, og var uheldig nok til å tråkke på en kvist eller noe som laget litt lyd. Hennes BC ble da så satt ut av dette at hun mente det ødela hele løpet. For alle måtte jo skjønne at en BC, gjeterhund som den er, reagerer på en enslig mann når det er meningen at man skal stå i flokk. Han var mer enn langt nok unna bana.

Okay, historier som det der bekrefter alle fordommer jeg har mot RL og folka som starta den "bevegelsen". 

5 hours ago, Pixie said:

Mens andre jeg snakket med har vært på stevner der både telt og paller har blåst overende rett ved banen med påfølgende bråk og bevegelse uten at dommerne ga noen nye sjanser pga det.

Mens det her, da tenker jeg at en gyllen middelvei mellom det over og det her, det hadde sikkert vært greit :lol: 

5 hours ago, SFX said:

Denne planeten kunne vært et hyggelig sted å bo på, den, hadde det ikke vært for en del av folka.

*sukk* Ja. Folk er en uting :hmm:

5 hours ago, SFX said:

Vi er vel egentlig enig, jeg bare sliter med avreageringen når jeg gjør sånne brølere :P 

Avreagering er for bikkjer, veit du :aww::P 

5 hours ago, SFX said:

Jeg snakket om RL. 

Der kan du se hvor peil jeg har :teehe: Syns fortsatt det høres ut som en fjollete regel at man ikke kan ha på halsbånd på en RL-bane, men hva veit vel jeg? At mine bikkjer kan løpe gjennom skog og mark med både halsbånd og sele uten å skade seg, betyr jo ikke at det er mulig på en RL-bane :P 

5 hours ago, SFX said:

Ja, en skulle tro det var slik...

Jeg husker ikke helt hva vi skulle tro var slik :lol: 

1 hour ago, Snøfrost said:

Det er slitsomt, ikke til å stikke under en stol. Som regel er jeg så "ferdig" i juni at jeg bruker hele sommeren på å komme meg sånn nogenlunde i normalt lege igjen. Men siste året nå, og det tegner jo til å bli litt mindre slitsomt med såpass mye praksis :) 
Det ER verd det, heldigvis, men gleder meg til å bli ferdig. Liker å studere, men litt mer rutiner og litt mindre pendling er ikke å forakte! 

Det er jo bra at det "bare" er et år igjen da, og en del praksis :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie trist, men det har vel ligget litt i kortene en stund? Han har vel ikke akkurat oppført seg som en voksen mann han heller? 

Men jeg håper du kan beholde Uno... Man trenger jo ikke jo være millionær for å ha hund? :P Hvis du finner deg en jobb , så blir det jo lettere også... :)

Klem til deg :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...