Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, lijenta skrev:

Nei men en blir altid nysgjerrig når dere har pratet om å skaffe en gård og drive med dyr. Har selv drømt om et småbruk men måtte legge det fra meg pga helsa

Det er desverre ikke det som skjer... Det setter idioter med for mye penger en stopper for!

Ånei @Bananen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

3 hours ago, Bjornal said:

Sett på dem her? Mesh foring som ikke skal floke til pels og umulig å bryte seg ut av.

Fås kjøpt her:
https://www.houseofdogs.no/products/y-sele5d5be5d746cbf72903d34fda467aaa8e.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 

De har jeg ikke sett på nei, men er ikke mesh sånn netting? Er den mykere enn vanlig, kanskje? :) Jeg synes fleece lager de verste flokene, mens den nettingen sliter mest pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vims skrev:

De har jeg ikke sett på nei, men er ikke mesh sånn netting? Er den mykere enn vanlig, kanskje? :) Jeg synes fleece lager de verste flokene, mens den nettingen sliter mest pels.

Det har ikke vært noen som helst tilbakemelding på at den sliter pels, i alle fall ikke som jeg har hørt. Hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang men stort sett hyggelig dag. Jobb jobb og jobb, fra kl 07 til kl 16, deretter valpekurs (KOSELIG!! :) mange søte og hyggelige valper og eiere ), etterfulgt av rallytrening (veldig hyggelig), og til slutt styremøte (der vi lo ganske mye :) ).
Nå skal jeg bare spise litt og så legge meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snøfrost said:

Kroppen og hodet er i alle fall enig med deg... 

Men ikke timeplanen inne på HiOA (ulempen med lang pendlevei til studiene). 
MEN fra 23. oktober til mars skal jeg i praksis rett borti svingen (7 km unna), så er det bacherloroppgave så er jeg ferdig farmasøyt (reseptar). :D 
Da har jeg 8-9 år høyere utdanning, så da får det holde. (Farmasiutdanningen er jo en nødvendighet grunnet manglende relevant jobb etter først utdanning). Her tar vi det i bredden i steden for i dybden :P 

Høres utrolig slitsomt ut :hmm: Du får trøste deg selv med at farmasøyter er livreddere, bokstavelig talt, ofte :ahappy: Jeg snakker heller med farmasøyten enn fastlege/spesialister om medisin-kombinasjonene jeg går på i hvert fall :) 

Og at det ikke er sååå lenge til oktober da! Det er kanskje en trøst det og :) 

2 hours ago, Kaisen said:

Nei hun er litt større enn en frisé :) jeg har hatt en nesten helt lik, bare et annet merke enn puppia. Den kommer hun seg ut av lett som ingenting i hvertfall.:P Jeg prøvde alle step-in selene butikken hadde, og når jeg dro litt i selen, og hun gjorde motstand så smatt den over hodet hennes med en gang:aww:

Kanskje du bare bør ha en sånn en som ser ut som bæreveske, så du kan løfte henne opp når hun prøver å gjøre motstand? :lol: Har du hørt med andre miniatyrhundeiere hva de bruker? :) 

--

I kveld har jeg levert Albert igjen, han var veldig glad for å komme hjem, og Bob var veldig glad for å få han hjem :ahappy: Bolla er glad for å få være i stua igjen, jeg fikk en suss i ansiktet i lykkerusen hennes, og vi kan vel fortsatt telle på en hånd hvor mange ganger hun deler ut ansikts-susser :lol: Fine bolla :ahappy: Og jeg har alt begynt å prate med magen til Ali, vi er optimister, må vite! Lille bebi skal ha bebiser! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

Åpenbart ikke. Ikke syke foreldre heller, som var mammas fravær det siste året før bestefar døde. Kanskje de er ensomme, familie- og venneløse alle sammen, og jobben er alt de har å leve for? :o 

Da er jeg glad jeg jobber et sted som oppfordrer til å ha et liv.

5 timer siden, Siri skrev:

Jeg tenker det er voksne folk som får slike gaver - de er sikkert voksne nok til å IKKE spise det om de ikke kan :P 

Joda, jeg tror ikke noen spiser på seg insulinsjokk med overlegg - men det er hyggeligere å gi noe mottageren blir glad for :-P 

5 timer siden, Siri skrev:

:D

Ja, det er slike ting som virkelig sitter igjen som gode minner :D Ja, også litt skrekkelige minner - som da vi tråklet oss ned en laaaaang, bratt og smal veg med fall på 29% på det meste :o Bobiler er ikke laget for sånn.. - og ikke jeg heller, for den del... :aww: 

Berlingo - kommer fram overalt. Å kjøre i Ungarn uten GPS, derimot, er ingen höjdare.

3 timer siden, Bananen skrev:

Vi er knust. Pøbel er ikke mer. :cry:

Kondolerer! :console:

Det var klubbmesterskap i rallylydighet i kveld. Glam disket fordi han fikk tistelborrefaenskap på snoppen og i pelsen rett før start (jeg brøt når han begynte å klø seg mer og mer, stakkars, og visste ikke om den på snoppen), og Foenix disket fordi jeg glemte å ta av halsbåndet. Idiotregel... To ganske labre konkurransedager denne uka, det er ikke helt motivsjonsboost i to drittstevner to dager på rad, altså. Jeg klarer å plukke ut positive ting å ta med meg videre, men jeg klarer ikke å ignorere sluttsummen av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Kanskje du bare bør ha en sånn en som ser ut som bæreveske, så du kan løfte henne opp når hun prøver å gjøre motstand? :lol: Har du hørt med andre miniatyrhundeiere hva de bruker? :) 

:lol::lol:

Ja, altså jeg har jo sett på jobb, hva de andre hundene på samme str bruker. Det går mye i hurtta, som hun ikke kommer seg ut av men som gnager og er vond, step in seler og puppia. Det jeg ikke har prøvd er tre ponti selene, som også veldig mange der har. Jeg vet ikke om den er noe særlig for en utbryterkonge, men jeg har merket meg denne typen, som man kan stramme veldig mye på ryggen uten at den virker ubehagelig...

 

9858_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev:

Joda, jeg tror ikke noen spiser på seg insulinsjokk med overlegg - men det er hyggeligere å gi noe mottageren blir glad for :-P 

Men det er jo helt umulig å finne noe man VET mottaker vil bli glad for når man ikke kjenner vedkommende (som ofte gjelder for dommere liksom :P). Da kjøper man bare noe og håper det er ok :) 

18 minutter siden, SFX skrev:

Berlingo - kommer fram overalt. Å kjøre i Ungarn uten GPS, derimot, er ingen höjdare.

Bobilen kom også fram... men føreren hadde vel litt høyt blodtrykk og følte seg døden nær :aww: 
Det hadde jeg nok også følt om jeg ikke hadde hatt GPS i bilen :o 

18 minutter siden, SFX skrev:

Det var klubbmesterskap i rallylydighet i kveld. Glam disket fordi han fikk tistelborrefaenskap på snoppen og i pelsen rett før start (jeg brøt når han begynte å klø seg mer og mer, stakkars, og visste ikke om den på snoppen), og Foenix disket fordi jeg glemte å ta av halsbåndet. Idiotregel... To ganske labre konkurransedager denne uka, det er ikke helt motivsjonsboost i to drittstevner to dager på rad, altså. Jeg klarer å plukke ut positive ting å ta med meg videre, men jeg klarer ikke å ignorere sluttsummen av den grunn. 

Av og til blir jeg glad jeg ikke driver med sånt... det er jo helt idiotisk... Altså - det er vel ingen av "hindrene" i RL som er farlig med tanke på at hundene kan hekte seg fast egentlig - det går jo ikke akkurat i lynhastighet, denne RL'en... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Av og til blir jeg glad jeg ikke driver med sånt... det er jo helt idiotisk... Altså - det er vel ingen av "hindrene" i RL som er farlig med tanke på at hundene kan hekte seg fast egentlig - det går jo ikke akkurat i lynhastighet, denne RL'en... 

Tja, det kommer vell helt ann på hunden det. En god del agilitybikkjer som går RL, og det går ikke akkurat i loffetempo. Vi hadde en treningskompis som hadde godt driv over hindre, men som reiv så innmari pga fokus på fører, hun satte seg fast to ganger. Regelen er vell også til for at man skal kunne ha kontroll på naken hund :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker snart altså. Bestilte ny ladning av allergivaksine til Pluto for evigheter siden, husker ikke helt nøyaktig når men det var i god tid før fellesferien. Tipper tidlig mai, mulig noe tidligere.

Den er fortsatt ikke ferdig!!! Vi fikk beskjed om å bestille minst to mnd i forveien da det tar lang tid å lage, men 4 mnd er litt drøyt, selv om det har vært ferie i mellom gitt. Ett glass holder bare til ti behandlinger, så vi må da bestille ny etter fem behandlinger for å være sikre. Eller, det er vi ikke da, for den har fortsatt ikke kommet. Har purret på de hundre ganger, men pga ferie (september!?!?!) er det visst skikkelig kø. 

Er glad jeg har noia så fort noe nærmer seg tomt, så vi har heldigvis til en behandling til. Hamster-vanene mine er ikke så ille alltid :lol: 
Håper bare virkelig vi får det nye glasset før det har blitt tomt og det er tid for ny behandling, har helt panikk. Sov ikke i natt pga det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaisen skrev:

:lol::lol:

Ja, altså jeg har jo sett på jobb, hva de andre hundene på samme str bruker. Det går mye i hurtta, som hun ikke kommer seg ut av men som gnager og er vond, step in seler og puppia. Det jeg ikke har prøvd er tre ponti selene, som også veldig mange der har. Jeg vet ikke om den er noe særlig for en utbryterkonge, men jeg har merket meg denne typen, som man kan stramme veldig mye på ryggen uten at den virker ubehagelig...

 

9858_0.jpg

Vil du ha et lite tips ang hunder som bryter seg ut av seler? Kjøp halsbånd, enten halv- eller helstrup. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bananen :hug: 

...lurer jeg på hvordan det skal gå til uken når jeg skal jobbe kveld og om valpen fortsetter være våken kl.05-05.30. Tror jeg skal avslutte de arbeidsdagene med en tur med dyrene kl.00.00 :P (da har de sikkert sovet noen timer alt siden samboer står opp 05 - 05.30 for å gå på jobb, det er bare det at valpen syns det er MÅREN!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, SFX said:

Da er jeg glad jeg jobber et sted som oppfordrer til å ha et liv.

Ja, det burde jo være greit å ha et liv utenom jobb og. Men det er kanskje det som irriterer folk mest med uføretrygda, at noen av de har et liv og ikke er sengeliggende.. 

7 hours ago, SFX said:

Det var klubbmesterskap i rallylydighet i kveld. Glam disket fordi han fikk tistelborrefaenskap på snoppen og i pelsen rett før start (jeg brøt når han begynte å klø seg mer og mer, stakkars, og visste ikke om den på snoppen), og Foenix disket fordi jeg glemte å ta av halsbåndet. Idiotregel... To ganske labre konkurransedager denne uka, det er ikke helt motivsjonsboost i to drittstevner to dager på rad, altså. Jeg klarer å plukke ut positive ting å ta med meg videre, men jeg klarer ikke å ignorere sluttsummen av den grunn. 

Jeg syns kanskje ikke jeg hadde tatt det helt på min kappe, hverken borrer på tissen eller glemte halsbånd. Det har strengt tatt ikke noe med trening eller konkurranser å gjøre, det er bare tings iboende faenskap :hug: 

6 hours ago, Kaisen said:

:lol::lol:

Ja, altså jeg har jo sett på jobb, hva de andre hundene på samme str bruker. Det går mye i hurtta, som hun ikke kommer seg ut av men som gnager og er vond, step in seler og puppia. Det jeg ikke har prøvd er tre ponti selene, som også veldig mange der har. Jeg vet ikke om den er noe særlig for en utbryterkonge, men jeg har merket meg denne typen, som man kan stramme veldig mye på ryggen uten at den virker ubehagelig...

 

9858_0.jpg

Det gjør ikke noe om det er ubehagelig å prøve å bryte seg ut av seler, så lenge de ikke er ubehagelige å bruke når man går rett fremover, syns jeg :P 

6 hours ago, maysofie said:

Tja, det kommer vell helt ann på hunden det. En god del agilitybikkjer som går RL, og det går ikke akkurat i loffetempo. Vi hadde en treningskompis som hadde godt driv over hindre, men som reiv så innmari pga fokus på fører, hun satte seg fast to ganger. Regelen er vell også til for at man skal kunne ha kontroll på naken hund :) 

Ah, ja det er jo kjent at de aller fleste hunder er langt mer ulydige når de ikke har på halsbånd enn når de har på halsbånd. Rart at hverken LP- eller bruksfolket har tenkt på det.. :P Nei, det er fortsatt en idiotisk regel :aww: Hvor mange hindre kan de sette seg fast i på en RL-bane, egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

@Bananen :hug: 

...lurer jeg på hvordan det skal gå til uken når jeg skal jobbe kveld og om valpen fortsetter være våken kl.05-05.30. Tror jeg skal avslutte de arbeidsdagene med en tur med dyrene kl.00.00 :P (da har de sikkert sovet noen timer alt siden samboer står opp 05 - 05.30 for å gå på jobb, det er bare det at valpen syns det er MÅREN!!!)

Jepp, Saint er helt feil navn for den der.. men jeg regner med du får henne inn i bedre rytmer! (En av de enormt store fordelene med Jeanettes hunder - de kommer med spiselige søvnvaner!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Betty skrev:

Ja, er jo en fordel å ta den tidligere på gamle biler. Kjøper seg litt tid ved å starte tidlig, enten det er noe som skal fikses eller en må skaffe ny bil. 

Så trist @Bananen :(:( Veldig mange sonenhunder som har forsvunnet i år altså. Får klemme hardt på min 10,5 åring, håper han henger med ei stund til. 

De på 10,5 er veldig unge og skal leve i mange mange år ennå! :aww:

9 timer siden, 2ne skrev:

Høres utrolig slitsomt ut :hmm: Du får trøste deg selv med at farmasøyter er livreddere, bokstavelig talt, ofte :ahappy: Jeg snakker heller med farmasøyten enn fastlege/spesialister om medisin-kombinasjonene jeg går på i hvert fall :) 

Og at det ikke er sååå lenge til oktober da! Det er kanskje en trøst det og :) 

Kanskje du bare bør ha en sånn en som ser ut som bæreveske, så du kan løfte henne opp når hun prøver å gjøre motstand? :lol: Har du hørt med andre miniatyrhundeiere hva de bruker? :) 

--

I kveld har jeg levert Albert igjen, han var veldig glad for å komme hjem, og Bob var veldig glad for å få han hjem :ahappy: Bolla er glad for å få være i stua igjen, jeg fikk en suss i ansiktet i lykkerusen hennes, og vi kan vel fortsatt telle på en hånd hvor mange ganger hun deler ut ansikts-susser :lol: Fine bolla :ahappy: Og jeg har alt begynt å prate med magen til Ali, vi er optimister, må vite! Lille bebi skal ha bebiser! :D 

Det der er så spennende! :ahappy:

Ikke bare har jeg nyrefôr jeg må få gitt bort, jeg har også mange kilo av det fôret Pippin spiste før han ble syk. Det var ikke Symras yndlingsfôr, men nå lurte jeg på om hun skulle få spise opp de kiloene som tillegg til vom og litt sånne ting. Men det har sikkert gått ut på dato (har ikke sekken lenger). Det blir vel som å spise gamle knekkebrød, ingen høydare, men ufarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 hours ago, Bjornal said:

Det har ikke vært noen som helst tilbakemelding på at den sliter pels, i alle fall ikke som jeg har hørt. Hvor i landet holder du til?

Tror vi må få prøvd den ja, høres absolutt ut som om den kan være noe. Jeg holder til litt her og der. :P Er i Oslo grunna studier de neste par månedene, men hunden er på et lite sted nordpå.

9 hours ago, Snoffe said:

Jeg vil si foret i disse selene er tilsvarende softshell :)

 

Det høres jo veldig lovende ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lola Pagola skrev:

Casper elsker alt av plagg egentlig, inkludert BOT, men tenkte litt i forhold til spenna på ryggen, og at dekkenet på Casper iallefall er litt langt bak slik at det glir bakover og blir stramt i halsen. 

Lå og tenkte på det i går kveld faktisk, at ullgenser må være det mest behagelige her kanskje, uten sømmer og spenner. Skal sjekke ut Lanullva, men er sikkert svindyrt da :P 

 

Skal sjekke ut det nå :D ikke noen erfaring med det merket.

edit: fant ikke noe til hund jeg på https://www.lanullva.no/ ?

 

---

Casper er bedre i dag heldigvis, og tilbake til sitt gode humør med smiling og glad-ører. Håper han er enda bedre i morgen, innmari kjipt om vi går inn i en dårlig-periode nå altså.,

Min Zebra lå med BOT dekken om natten, null problem. Og Lanullva er bra, men prisene er alt for drøye- det er ingen logikk i mitt hodet at en stilongs skal koste godt over 1000,- . Syke priser.

17 timer siden, Siri skrev:

Om jeg hadde vært dommer, ville jeg blitt superglad for en pose Twist :drool:

Man trenger jo ikke bakverk... kjøp to poser Twist så kan folk forsyne seg selv :D Evt er kjeks helt innafor :D 

Vi er HJEMME!!!! Etter over tre uker på farten tøffet bilen inn på gårdsplassen her kl 6 i morges :ahappy: Litt godt, og litt vemodig. Vi har hatt en usedvanlig fantastisk herlig ferietur med masse hundeaktiviteter, mye kjøring, mye moro - og ikke minst truffet massevis av hundevenner jeg bare har kjent via FB :). Vi fikset alle de tingene jeg håpet at vi skulle fikse, så nå har Yasmine både godkjent HWT (herding working test), IHT1-TS (internasjonalt herding test - traditional style) med opprykk til neste klasse - og ikke minst ble hun seleksjonert i Frankrike med både godkjent mentaltest og plassert som nr 4 i åpenklasse for sorte tisper. Det var over 26 tisper inne i den store ringen bare i denne klassen - og enda flere påmeldt i klassen (men resten fikk da ikke delta i store ringen pga for dårlige resultat enten på eksteriørbeskrivelsen eller mentaltesten). Herregud for et eventyr det har vært!!!! Og ikke minst - Willy stilte avlsgruppe der nede, og ble først utropt til BIS-avlsgruppe!!!! Dessverre var det noen som klaget på det fordi Willy ikke var påmeldt i katalogen, så da fikk vi bare æren av å stå først ei stund (til alle hadde tatt bilder... :lol:). 

Siri Guldseth sitt bilde.

Grattis, har vært gøy å følge deg på ferden:)

13 timer siden, Bananen skrev:

Vi er knust. Pøbel er ikke mer. :cry:

Klem

Nå må jeg hive meg rundt, å stå opp- vi skal visst på eventyr i dag. Hverken jeg eller Prima har særlig lyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

De på 10,5 er veldig unge og skal leve i mange mange år ennå! :aww:

 

I utgangspunktet ja, men med tidvis krank rygg så kan de årene bli forkorta her dessverre. Er nesten imponert over at han har holdt så lenge som han har, med tanke på hvordan han har styrt på i alle år. Hadde han vært menneske hadde han vært ekstremsportutøver. :P 

 

Akkurat nå er jeg på jobb, men sliter litt med å holde øynene åpne. Sovna seint og sov dårlig. Ikke en heldig kombinasjon. :yawn: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...