Gå til innhold
Hundesonen.no

Klarer ikke å leke med andre hunder


Hannah
 Share

Recommended Posts

Tror valpen min har blitt en mobber:blink: Det eneste han vil når han leker med andre hunder er å ri dem. De andre hundene vil leke sisten eller ha dra kamper, men det eneste han bryr seg om er hvordan han skal komme på dem. Er dette bare en fase? Noe hormonelt?

Hver gang han har gjort det har jeg bare fjernet han, men med en gang jeg slipper taket i ham så er han tilbake og prøver på nytt. Kan jo alltids bare holde ham unna, men vil jo at han skal lære seg å leke med andre hunder uten å ri dem.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare gå tur med andre hunder? Altså ikke stoppe opp og la de herje. Bare GÅ, enten i bånd eller løs. 

Å ri på andre hunder er også gjerne ett tegn på stress. Finn noen hundekompiser du kan gå tur med og dropp hele frislipp greiene. Frislipp er en uting syns jeg, det fører bare til stress og ja ofte med mobbing av ett enkelt individ. Gå tur med hundene din sammen med andre hunder. Svært få hunder trives virkelig med slike frislipp lek greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...