Gå til innhold
Hundesonen.no

Solid kampleke etterlyses


mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg sverger til små biteputer eller pølser, av et merke som pleier å lage ting til brukshunder, og kong med et solid håndtak... Ellers har jeg to leker fra det som var canider - pelsen forsvant fort, mens ballen, strikken og håndtak lever utrolig nok enda. Leker er vanskelig med hunden som ødelegger :P

Derimot av leker som ser litt kulere ut, så er det bare fleece som fungerer :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2017 at 3:35 PM, Ozzy skrev:

Våt fleece er digg det da :lol: 

Ehhh nei :lol:

23 timer siden, Nathalie98 skrev:

Jeg sverger til små biteputer eller pølser, av et merke som pleier å lage ting til brukshunder, og kong med et solid håndtak... Ellers har jeg to leker fra det som var canider - pelsen forsvant fort, mens ballen, strikken og håndtak lever utrolig nok enda. Leker er vanskelig med hunden som ødelegger :P

Derimot av leker som ser litt kulere ut, så er det bare fleece som fungerer :lol:

 

Det som jeg har sett av type biteputer ol har ingen form for demping og det er et sterkt ønske. Han "rykker"mye i alle retninger når han leker så armen og skulderen min får gjennomgå skikkelig :P

Jeg har også en canider leke liggende som jeg var veldig fornøyd med. Men etter ca 2 mnd bruk så raknet sømmen så nå har jeg håndtak og ball hver for seg. 

22 timer siden, maysofie skrev:

Hvilke har du prøvd og hva har du likt? :) 

En hel haug! :P

Det er mange leker jeg liker, men de holder rett og slett ikke over tid. Sist leke jeg kjøpte varte 2 treninger. Noen leker holder i 3 uker og noen holder i 2 mnd, men jeg ønsker meg noe mer holdbart enn som så.

Kehu leken vi prøvde har for dårlig demping, ellers holdt den greit. Kjøpte en sånn jordklode ball med håndtak av strikk og flettet paracord. Der røk sveisingen etter kort tid og jeg har bytte den 3 ganger i løpet av ca 3 mnd. En bekjent har samme leken til sin malle (hannhund) og der fungerer den visst utmerket. 

Fleece funker men brukes kun til innendørs trening siden det blir så fryktelig vått når det regner. Har en liten holee roller (amerikansk fotball) i fleeceflette og den er super som godværsleke. 

Edit: la til noe.

Endret av mokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er veldig nøgd med tug e nuff sine, blir jo litt skrella skinn etterkvart, men saumane held godt.

 

Mine paracord + ball leiker har og holdt godt, men det kjem litt an på kva flette, kva festeløysing, og hvilken paracordprodusent, nokon trådar er veldig glatte og glir litt lett opp. :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyter inn ett kjapt spørsmål..

Hvor kjøper man de puller ringene? (liten str) billigst?

Hva med å kjøpe en leke og bare montere på tau selv? evnt kjøpe grov strikk i metervare og knyte på? Må vel bli en billigere løsning i lengden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AussieAllTheWay skrev:

Skyter inn ett kjapt spørsmål..

Hvor kjøper man de puller ringene? (liten str) billigst?

Hva med å kjøpe en leke og bare montere på tau selv? evnt kjøpe grov strikk i metervare og knyte på? Må vel bli en billigere løsning i lengden? 

Jeg har kjøpt her https://www.kreativhund.no/categories/drakamp-leker

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2017 at 6:12 PM, Anooni skrev:

Hund som hobby har en del leker med strikk, og de jeg kjenner som har heftige hunder under lek har bare forsterket håndtaket med symaskin selv, så holder de ganske lenge. Vet ikke om det kan være noe? :)

Stoler ikke helt på egne syferdigheter, og om lekene trenger forsterkning så er det definitivt ikke de jeg er på jakt etter :)

På 31.8.2017 at 7:40 PM, plutte skrev:

Eg er veldig nøgd med tug e nuff sine, blir jo litt skrella skinn etterkvart, men saumane held godt.

At skinnet får gjennomgå litt er jo naturlig :ahappy:

På 31.8.2017 at 7:40 PM, plutte skrev:

 

Mine paracord + ball leiker har og holdt godt, men det kjem litt an på kva flette, kva festeløysing, og hvilken paracordprodusent, nokon trådar er veldig glatte og glir litt lett opp. :P 

Aner ikke hvem som har laget de, jeg kjøpte leken på Dyreklinikken Bg Vest. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd at strikken har røket på tugg e nuff lekene iallefall, men skinnet dør. Har mange av de lekene der skinnet er nesten helt borte og det bare er strikk og ball igjen. Det jeg sliter med da er at det er aller morsomst å ta leken typ 0,5 cm unna hånda mi... hans 0,5 cm er ikke alltid 0,5 cm... 

Derfor jeg likte den puller ringen også - en hel ring mellom hånd og tenner - luksus :D:D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

Stoler ikke helt på egne syferdigheter, og om lekene trenger forsterkning så er det definitivt ikke de jeg er på jakt etter :)

Trenger og trenger. Er vel mest at de er i samme situasjon selv, hvor de ikke finner leker som holder lenge nok. Så dette har vært alternativet som fungerer lengst og blir mest økonomisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anooni skrev:

Trenger og trenger. Er vel mest at de er i samme situasjon selv, hvor de ikke finner leker som holder lenge nok. Så dette har vært alternativet som fungerer lengst og blir mest økonomisk :)

Jeg får lete videre etter en leke som ikke krever at man kan sy :)

--------

Det er en leke på vei nå i posten, dersom den ikke fungerer kommer jeg til å bestille fra Floramicato. En i klubben har derfra til sin 30 kilos hund som leker relativt likt som Harly. 

Endret av mokken
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...