Gå til innhold
Hundesonen.no

valp på 9 uker mishandlet til døde


QUEST
 Share

Recommended Posts

På 30.8.2017 at 10:21 AM, QUEST skrev:
Akkurat nå, Marie skrev:

Denne saken er helt sann ja, da hun som opplevde  "person A",  er i samme rasemiljø som min mor. Og hun delte hva hadde skjedd på sin side. Bloggeren er en venn av henne igjen, og hun gjentok bare nøyaktig det person A hadde skrevet på sin side. 

Og det må gå ann å bruke et så stort bygg som beskrivelse av hvor det skjedde, uten at det er rasistisk ment. :) 

Hvor viktig for hendelsen er det? For meg hadde det nok vært mer info om det hadde stått bydel eller landsdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert ikke viktig, med mindre hun vet at han bor i nærheten, da hun vet hvem gjerningsmannen er. Hun sa vel bare hvor det skjedde uten å tenke noe mer over det, fordi det var nettopp der det skjedde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
36 minutter siden, Marie skrev:

Og det må gå ann å bruke et så stort bygg som beskrivelse av hvor det skjedde, uten at det er rasistisk ment. :) 

Det kunne jo forsåvidt vært greit, men så var det dette med å være et lite snev kildekritisk og når man ser hva bloggen forøvrig er sausa ned med så er det mer enn grunn nok til bli skeptisk til intensjonene bak. 

Bloggeren har blogget mer siden sist og det burde være lov å være kritisk til denne fanatiske måten å spre "nyheter" om enkelte folkegrupper basert på etnisitet og religion.. 

SOMALIER BET SEG FAST I ARMEN PÅ PERSONEN HAN FORSØKTE RANE.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kåre Lise said:

Det kunne jo forsåvidt vært greit, men så var det dette med å være et lite snev kildekritisk og når man ser hva bloggen forøvrig er sausa ned med så er det mer enn grunn nok til bli skeptisk til intensjonene bak. 

Bloggeren har blogget mer siden sist og det burde være lov å være kritisk til denne fanatiske måten å spre "nyheter" om enkelte folkegrupper basert på etnisitet og religion.. 

SOMALIER BET SEG FAST I ARMEN PÅ PERSONEN HAN FORSØKTE RANE.

 

 Enn om det er tilfelle at en somalier bet seg fast i armen? Eller er det ordlyden inne i teksten (har ikke trykket inn og lest) du har et problem med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

 Enn om det er tilfelle at en somalier bet seg fast i armen? Eller er det ordlyden inne i teksten (har ikke trykket inn og lest) du har et problem med? 

Jeg bryr meg katta om det er tilfelle, og hvis det er det så er det av interesse på nivå med lokalavisnyheter.

Det burde være nok å lese overskriften for å skjønne hva jeg mener. :) 

 

2 minutter siden, Kåre Lise skrev:

Bloggeren har blogget mer siden sist og det burde være lov å være kritisk til denne fanatiske måten å spre "nyheter" om enkelte folkegrupper basert på etnisitet og religion.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kåre Lise skrev:

Det kunne jo forsåvidt vært greit, men så var det dette med å være et lite snev kildekritisk og når man ser hva bloggen forøvrig er sausa ned med så er det mer enn grunn nok til bli skeptisk til intensjonene bak. 

Bloggeren har blogget mer siden sist og det burde være lov å være kritisk til denne fanatiske måten å spre "nyheter" om enkelte folkegrupper basert på etnisitet og religion.. 

SOMALIER BET SEG FAST I ARMEN PÅ PERSONEN HAN FORSØKTE RANE.

 

Jeg har ingen problemer med å tro at bygget ble brukt som en stedsangivelse, hvis det er et fremtredende bygg i området. Å bruke kjente bygg/butikker er en helt vanlig måte å angi et sted på, for både meg og andre. 

'Sausa med med'.. Ja, hun er betenkt over resultatene av innvandring av folk med en grunnleggende annen kultur og kvinnesyn, enn det vi har i Norge. Skal hun ikke ha lov til å være det? Bør hun sperres inne fordi hun ikke mener det samme som deg? Hva er det for  slags menneskesyn?? 

Jeg undres om reaksjonene på bloggen hennes hadde vært like voldsom, om det var jødisk innvandring hun var kritisk til..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen formening om bloggeren hadde en underforliggende "aganda" eller hennes politiske ståsted, men å bruke moskeen som stedsangivelse ville jeg ansett som helt naturlig uavhengig om man er langt til høyre eller langt til venstre politisk. 

Synes også det er rart at det ikke har vært skrevet om i media, utover et blogginnlegg, men også usannsynlig syns jeg og veldig tragisk om slike rykter får løpe løpske om de ikke er sanne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
2 minutter siden, tmp skrev:

Synes også det er rart at det ikke har vært skrevet om i media, utover et blogginnlegg, men også usannsynlig syns jeg og veldig tragisk om slike rykter får løpe løpske om de ikke er sanne.

Det kan jo ha noe med balansen i innholdet å gjøre. Hvordan en blogger skriver i affekt referert til jungeltelegrafen blir kanskje ikke like sensasjonelt som en journalist ville skrevet en ev. sak om hendelsen etter gjeldende presseskikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2017 at 10:32 AM, tmp skrev:

Jeg har ingen formening om bloggeren hadde en underforliggende "aganda" eller hennes politiske ståsted, men å bruke moskeen som stedsangivelse ville jeg ansett som helt naturlig uavhengig om man er langt til høyre eller langt til venstre politisk. Og skal jeg tro min nabo som jeg snakket hastig i forbifarten med i går kveld, så er udyret det er snakk om vår felles nabo :no: (en etnisk norsk mann for de som måtte lure). Hannes andre hund skal være tatt i fra han, og det håper jeg inderlig. 

Synes også det er rart at det ikke har vært skrevet om i media, utover et blogginnlegg, men også usannsynlig syns jeg og veldig tragisk om slike rykter får løpe løpske om de ikke er sanne.

Stedsangivelse? Er ikke dette en blogg som leses av alle også de som ikke kjenner nabolaget til bloggeren? Kan ikke se at det angir sted i det hele tatt. Hvis hun ville angitt stedet så bør hun begynne med å skrive bydel/bygd i så fall.
 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Avani skrev:

Stedsangivelse? Er ikke dette en blogg som leses av alle også de som ikke kjenner nabolaget til bloggeren? Kan ikke se at det angir sted i det hele tatt. Hvis hun ville angitt stedet så bør hun begynne med å skrive bydel/bygd i så fall.
 

Ja måtte den allmektige forby at man glemmer seg, og angir en stedsangivelse ikke alle kjenner til.. Fryktelig er det.. Særdeles når det attpåtil tydeligvis gjelder en etninsk hvit nordmann.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, QUEST skrev:

Ja måtte den allmektige forby at man glemmer seg, og angir en stedsangivelse ikke alle kjenner til.. Fryktelig er det.. Særdeles når det attpåtil tydeligvis gjelder en etninsk hvit nordmann.. :P

Det var da voldsomt til reaksjon på at f.eks jeg ikke har snøre på hvor dette kan være ut i fra "stedsangivelsen". Å bruke det som argument for at folk skal vite hvor det er er bare teit. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Avani skrev:

Det var da voldsomt til reaksjon på at f.eks jeg ikke har snøre på hvor dette kan være ut i fra "stedsangivelsen". Å bruke det som argument for at folk skal vite hvor det er er bare teit. 
 

Hvis det er noen trøst, jeg hakke peil jeg heller, hvor dette er .. Jeg bare konstanterer at denne måten å angi ett sted på, er temmelig vanlig.   Hadde det stått 'kirka' eller Coop, så hadde denne tråden tatt en helt annen om noen retning.. ;) Men siden ordet 'moske' var nevnt, så fløy folk i fistel om fremmedfrykt,  høyreekstreme osv. Så tragisk som  hendelsen er, så er det en smule morsomt, at den omtalte personen viste seg å være en etnisk norsk nordmann.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Hvis det er noen trøst, jeg hakke peil jeg heller, hvor dette er .. Jeg bare konstanterer at denne måten å angi ett sted på, er temmelig vanlig.   Hadde det stått 'kirka' eller Coop, så hadde denne tråden tatt en helt annen om noen retning.. ;) Men siden ordet 'moske' var nevnt, så fløy folk i fistel om fremmedfrykt,  høyreekstreme osv. Så tragisk som  hendelsen er, så er det en smule morsomt, at den omtalte personen viste seg å være en etnisk norsk nordmann.. 

Jeg tror stedsangivelsen har mer med hva bloggeren vil ha leserne til å tro enn at det er brukt som en stedsangivelse. Det kunne også stått bort i gata her og det hadde sagt like lite samt vært helt nøytralt. Som jeg forstår av bloggeren så er ikke hun nøytral i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Avani skrev:

Jeg tror stedsangivelsen har mer med hva bloggeren vil ha leserne til å tro enn at det er brukt som en stedsangivelse. Det kunne også stått bort i gata her og det hadde sagt like lite samt vært helt nøytralt. Som jeg forstår av bloggeren så er ikke hun nøytral i det hele tatt ;)

Herreminhatt..:D Det er mulig akkurat på samme måte som det er mulig at det faktisk VAR en stedsangivelse.. Meen..hadde bloggeren ønsket å antyde at vedkommende var ikke-norsk, så hadde det vært rikelig med muligheter for å bare antyde det.. Menne det hadde kanskje ikke vært så smart med tanke på de som så dette og visste hvem mannen var? De kunne jo ha kommet til å ha røpet at han tvert om var blendahvit og norsk.. ;) 

Nå så jeg jo at bloggeren skrev om forskjellig ( etter at jeg satte inn linken..) deriblandt Havnesjefen.. Nå leste jeg bare raskt over men kanskje det var noen mer eller mindre dulgte hentydninger til moskeer eller fremmedkulturelle der også? Fra sånne rabiate høyreekstreme som våger å sette sprørsmålstegn ved 'multikultur', kan man jo ikke vente annet enn det aller verste.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Avani said:

Jeg tror stedsangivelsen har mer med hva bloggeren vil ha leserne til å tro enn at det er brukt som en stedsangivelse. Det kunne også stått bort i gata her og det hadde sagt like lite samt vært helt nøytralt. Som jeg forstår av bloggeren så er ikke hun nøytral i det hele tatt ;)

Image result for moske furuset

Ja borti gata er like vagt, er jo ikke som moskeen er noe av det mest synlige på Furuset. (Bilde er fra andre siden av E6 Oslo-Gardermoen)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Avani said:

Jeg har ikke lest blogginnlegget men var det innlysende at det var snakk om Furuset? Eller kan det hende at det finnes flere moskeer i Norge? https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_moskéer_i_Norge

Overskrift: VALP PÅ 9 UKER MISHANDLET TIL DØDE AV MANN PÅ FURUSET

Ja vil si at det var ganske innlysende. 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen så kopierte bloggeren teksten direkte fra hun som opplevde saken, "person A" sin Facebook side. 

Så bloggerens meninger ellers har egentlig ingenting å gjøre med akkurat det innlegget, da bloggeren ikke er forfatter av teksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tmp skrev:

Moskeen på Furuset/ Oslo er et stort karakteristisk bygg som ligger og er svært synlig langs E6/ motorveien. Det er helt normalt å bruke det som en stedsbeskrivelse, det gjør jeg hele tiden.

Jeg fatter ikke hvorfor dere henger dere opp i dette. Tråden handler overhode ikke om det. Det er en grusom handling gjort av en grusom mann (etnisk norsk, som dere nå har fått med dere, og som forøvrig også er irrelevant for saken) :icon_cry:  Håper han får straffen han fortjener, at han aldri får dyr igjen og at han flytter ut av mitt nabolag :no:

 

1 time siden, busann skrev:

Image result for moske furuset

Ja borti gata er like vagt, er jo ikke som moskeen er noe av det mest synlige på Furuset. (Bilde er fra andre siden av E6 Oslo-Gardermoen)

 

21 minutter siden, Marie skrev:

Og igjen så kopierte bloggeren teksten direkte fra hun som opplevde saken, "person A" sin Facebook side. 

Så bloggerens meninger ellers har egentlig ingenting å gjøre med akkurat det innlegget, da bloggeren ikke er forfatter av teksten. 

Takk :) For meg som hverken er kjent på Furuset eller kjenner bloggeren, kom det som en ubehagelig overraskelse at  ingen lot til å bry seg om hva som hadde skjedd med den stakkars hvalpen, nei alt fokus var på 'fremmedfrykt' og 'høyre ekstreme'.. Når diskusjonen kun gikk over på hva bloggeren 'egentlig' ville frem til med innlegget , der moskeen var nevnt.. vel, jeg tror ikke jeg sier mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
25 minutter siden, QUEST skrev:

Takk :) For meg som hverken er kjent på Furuset eller kjenner bloggeren, kom det som en ubehagelig overraskelse at  ingen lot til å bry seg om hva som hadde skjedd med den stakkars hvalpen, nei alt fokus var på 'fremmedfrykt' og 'høyre ekstreme'.. Når diskusjonen kun gikk over på hva bloggeren 'egentlig' ville frem til med innlegget , der moskeen var nevnt.. vel, jeg tror ikke jeg sier mer. 

Nå må du seriøst slutte å grine. Bloggeren har en fortid som leder for NDL, Norwegian Defence League og du kverrulerer når jeg bemerker at du er med å sprer høyrekestreme ytringer (ref, en viss annen tråd)? Jeg blir litt usikker på om du forstår og/eller er klar over hva dette handler om i det hele tatt. Den dagen jeg ikke lenger får lov til å være kritisk til hva enn det måtte være som kommer fra sånne mennesker så forlater jeg landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grine? Eh..jeg la inn en link på en sak som jeg fant på Dyrehjelpernes side på fb, som jeg allerede har fortalt. Jeg var altså ikke klar over at man burde sjekke hele CV'en til opphavet til diverse forfattere..  Mulig jeg er naiv men jeg trodde at Dyrehjelperne var omtrent det som lå i navnet. Jeg har aldri hørt om NDL, før du nevnte det her. 

Selvfølgelig har du som alle andre, lov til å være kritisk, til hva det enn måtte være. Men i min bok er det himmelvid forskjell på å 'være kritisk' og å mene at folk man ikke liker burde sperres inne.. Og det var nettopp det jeg reagerte på. Forstår du ikke det, vel ..god tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...