Gå til innhold
Hundesonen.no

Belønning


oddvar
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg er ny her på forumet, men trenger tips til belønninger. Inne på stuen fungerer det meste, men når vi er utendørs er det ingenting som kan friste eller engasjere min sorte elghundvalp.

Jeg har prøvd mye forskjellig. Av godbiter så har jeg prøvd hjortesteik, karbonader, pølsebiter, hjemmelaget hundegodis av kjøttdeig og ris, og mange forskjellige ferdige godbiter fra dyrebutikken. Samme sak med leker, jeg kan leke innendørs, men om han er ute, eller på rampestreker innendørs så er lekene hans like kjedelige som gråstein.

Hva gjør jeg? Om jeg skal kunne få dette til å fungere med hverdagslydighet så trenger jeg en godbit og belønning som frister. Er det noen som har noen tips?

Mvh

Oddvar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spørsmål er da hvordan du gir belønning og hvor ute i verden du prøver trene? :)

Det er ikke alltid smakelighet som skal til, og det høres jo ut som du har prøvd mye godt som også faller i smak iom at den tar godt innomdørs. Ute i verden er det så mye lukter, lyder og andre inntrykk som forstyrrer denne smaken.

Reint godistips er hjemmelaget tørket lever, eventuelt Gresshoppas hundepølse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ute" kan være hvor som helst. Når jeg går tur i nabolaget, eller om jeg prøver å sosialisere andre steder som på parkeringsplassen på kjøpesenteret, eller andre nye miljøer.

Har feks prøvd å trene litt innkalling med å gi belønning hver gang han kommer til meg, men når han bare spytter ut godbitene, eller nekter å ta dem, og overser lekene, så blir det jo vanskelig (og jeg ender opp med å avbryte treningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til korleis du har det, med vår grå elghund tispe :P 
Ute er ho alt for opptatt med alt mulig anna, kan til nøden finne på og ta godbiten ein sjeldan gong. Kun om vi er ute i hagen her eller på andre rolege områder heilt aleine, ho kan klare og følge med litt. Men kaninleikene frå @Ganzie har funkar knall her, ho absolutt elskar dei! Så kanskje det kunne vert leikar verdt å prøve? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...