Gå til innhold
Hundesonen.no

Voldtekt-slett ikke så ille..


QUEST
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Line skrev:

Er det noen som tar document.no seriøst egentlig?..

Du får lese det som står i den italienske avisen da, det linkes til den i artikkelen, hvis Document blir for lite PK..Jeg er en smule overgitt men beklageligvis ikke særlig overrasket over at det er mer fokus på PK enn saken.. Det hadde kanskje vært noe annet hvis hun hadde blitt gjengvoldtatt av hvite menn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Du får lese det som står i den italienske avisen da, det linkes til den i artikkelen, hvis Document blir for lite PK..Jeg er en smule overgitt men beklageligvis ikke særlig overrasket over at det er mer fokus på PK enn saken.. Det hadde kanskje vært noe annet hvis hun hadde blitt gjengvoldtatt av hvite menn? 

Det handler lite om PK gitt, men om at document ikke er troverdig. Men uansett så er det ikke kvinnen som uttalte det vel? Det var en som skrev det i kommentatorfeltet. En - ikke ei.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det handler lite om PK gitt, men om at document ikke er troverdig. Men uansett så er det ikke kvinnen som uttalte det vel? Det var en som skrev det i kommentatorfeltet. En - ikke ei.

Som sagt, du får lese originalartikkelen i den italienske avisen, hvis Document ikke er troverdig nok for deg.. Saken; ett ungt polsk par var på ferie i Italia, da de ble overfalt av en gjeng og hun ble voldtatt å slått av disse mennene. Jeg har aldri påstått at det var kvinnen som kom med uttalelsen, jeg tiltror faktisk brukerne her så pass vett, at de får med seg det, hvis de leser artikkelen.

Men  klart , det er viktigere å diskutere kilden, enn et horribelt kvinnesyn.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Akkurat nå, QUEST skrev:

Men  klart , det er viktigere å diskutere kilden, enn et horribelt kvinnesyn.. 

Det er ikke nødvendigvis troverdigheten som er kritisk her. Men det faktum at document.no er dispipler for spredning av fremmedfrykt. De skriver om dette utelukkende på grunn av mennenes opphav. document.no er referansen til ABB. Hvorfor bidra til å spre denne shiten`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at det er ingen som har bidradd  mer til  'fremmedfrykt' enn venstresiden.. Hvilket jeg skal lage en tråd om når jeg gidder. 

Det er  mulig de skriver om dette pga av mennenes opphav men jeg tror faktisk det var uttalelsene til denne mannen , som var hovedpoenget..også for Document.. 

Og for tredje gang, hvis Document er så ille, les originalartikkelen.. ABB..helt irrelevant i denne sammenheng men siden du nevner han, så,vokste han vel opp i et AP hjem..begge foreldre var vel ivrige AP'ere om jeg ikke husker feil..

Det er beklagelig at en tråd som skulle handle om et forskrekkelig syn på kvinner og voldtekt, nå plutselig skal vris over på ABB.. men er jeg egentlig overrasket..nei,dessverre. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Jeg vil påstå at det er ingen som har bidradd  mer til  'fremmedfrykt' enn venstresiden.. Hvilket jeg skal lage en tråd om når jeg gidder. 

Jeg venter i spenning. 

Just now, QUEST said:

Det er  mulig de skriver om dette pga av mennenes opphav men jeg tror faktisk det var uttalelsene til denne mannen , som var hovedpoenget..også for Document.. 

Jah, uttalelser denne mannen kommer med, fordi denne mannen er fra der han er fra, ikke sant? Så det er nok litt av poenget, hvis ikke så hadde det ikke havna på document.no. 

Just now, QUEST said:

Og for tredje gang, hvis Document er så ille, les originalartikkelen.. ABB..helt irrelevant i denne sammenheng men siden du nevner han, så,vokste han vel opp i et AP hjem..begge foreldre var vel ivrige AP'ere om jeg ikke husker feil..

Du oppfordert til det flere ganger her, så la meg spørre: Kan du italiensk? Kjenner du mange som kan italiensk? Var det et tredjespråk du fikk tilbud om på skolen da du gikk på det? Ikke? Ikke for meg heller. Så nei, jeg kan ikke lese orginalartikkelen, for italiensk er som gresk for meg. 

At ABB ble nevnt, har ikke noe med artikkelen å gjøre, det har med document.no å gjøre, for document.no var der ABB publiserte manifestet sitt før han gikk ut og plaffa ned en hel haug med AP-unger på sommerleir. ABB selv har vært engasjert i FrP, så whats your motherfucking point, egentlig? 

Just now, QUEST said:

Det er beklagelig at en tråd som skulle handle om et forskrekkelig syn på kvinner og voldtekt, nå plutselig skal vris over på ABB.. men er jeg egentlig overrasket..nei,dessverre. 

Det er ikke vridd over på ABB, det er vridd over på document.no, som er et rasistisk høl av ei nettside som ikke har noe annet fore enn å spre fremmedfrykt og fordommer. Det er derfor det er lite troverdig. 

At folket bak document.no sprer drit som det her, er latterlig, da disiplene deres svært ofte mener at obsternasige venstrevridd kjerringer bør voldtas for å si meningene sine offentlig. Du veit, ikke noe roer ned ei kjerring så mye som litt ****. Det var omtrent det artikkelen handla om, var det ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Jeg vil påstå at det er ingen som har bidradd  mer til  'fremmedfrykt' enn venstresiden.. Hvilket jeg skal lage en tråd om når jeg gidder. 

Det er  mulig de skriver om dette pga av mennenes opphav men jeg tror faktisk det var uttalelsene til denne mannen , som var hovedpoenget..også for Document.. 

Og for tredje gang, hvis Document er så ille, les originalartikkelen.. ABB..helt irrelevant i denne sammenheng men siden du nevner han, så,vokste han vel opp i et AP hjem..begge foreldre var vel ivrige AP'ere om jeg ikke husker feil..

Det er beklagelig at en tråd som skulle handle om et forskrekkelig syn på kvinner og voldtekt, nå plutselig skal vris over på ABB.. men er jeg egentlig overrasket..nei,dessverre. 

Hvordan er det venstresiden har bidratt til fremmedfrykt, mener du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maren&Bunyip said:

Hvordan er det venstresiden har bidratt til fremmedfrykt, mener du?

 

Åh, skal vi se. Fordi det dulles og forstås sånn med disse fremmedkrigerne som kommer hit for å snikislamisere landet vårt, det settes ingen krav, NAV kaster penger etter dem og vi forandrer vår kultur og våre lover og våre regler så det passer dem. 

Hvordan var det til oppsummering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil diskutere hårreisende holdninger mot kvinner og voldtekt så er det mange verre saker å bringe på bane. For eksempel kan man begynne med holdninger i vestlige land:

Hver tredje brite mener kvinner selv er skyld i at de blir voldtatt: http://www.dailymail.co.uk/news/article-369262/Women-blame-raped.html

Disse holdningene ser man også her på berget, hvor det nesten er umulig å bli dømt for voldtekt. Man kan jo bare se på Andrea-saken fra i vinter...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir litt vanskelig å vite hva man skal diskutere her. Eller hva trådstarter mener er interessant å diskutere. At uttalelsene er hårreisende? Det blir vel å slå inn så vidåpne dører som overhodet er mulig.

At enkelte deler av verden sliter mer med sitt kvinnesyn enn andre er jo heller ikke noen nyhet - uten at ett enkelt eksempel som dette nødvendigvis kan legges i den båsen. For, som nevnt over, folk med hårreisende kvinnesyn finner man i alle kulturer.

Så jeg lurer på, hva var det interessante poenget her?

Angående document.no, så er siden et hatefult ekkokammer som egentlig ikke fortjener noe som helst oppmerksomhet. Dessverre krever siden oppmerksomhet, for idiotien på siden bør ikke få stå uimotsagt. Det betyr ikke at alt der er tøys og tull, at det ikke er noen poenger der som venstresiden bør ta på alvor. Totalen av, til tider, et noe uavklart forhold til sannheten, en mildt sagt tendensiøs måte å drive "journalistikk" på og en brukermasse hvor mange er langt inn i ABB land gjør imidlertid at man virkelig bør trå varsomt der inne. Siden er ikke egnet som referanse i noen som helst normal diskusjon.

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde ønsket å diskutere å diskutere muslimske(?) menns syn på kvinner, så hadde jeg lagt denne tråden til den diskusjonen på sonen. 

Jeg syns uttalelsen som denne mannen kom med var horribel, uansett hva slags nasjonalitet/ideologi, han måtte tilhøre. Det var DET jeg ønsket å diskutere, ikke hvilken nasjonalitet/ideologi/religion han måtte ha. 

Hvorfor linket jeg fra Document og ikke fra Dagbladet? Høyst sannsynlig fordi denne uttalelsen aldri ville blitt en sak hos DB, nettopp fordi han ikke var hvit. For vi må for all del ikke gjengi noe som helst som kan skape 'feil' inntrykk av mennesker fra andre deler av verden vel? At man ved en slik fremgangsmåte oppnår just det motsatte, ser ikke ut til å ha sunket helt inn på den siden enda..

Og siden ABB ble nevnt, ja han hadde vel en kort tur innom FPU. 

Selvsagt er ikke horrible syn på kvinner noe enestående for menn fra visse deler av verden men skal man altså ikke nevne saker som begås av ikkehvite? I den tro at man da forskåner befolkningen for 'fremmedfrykt'? Ser man ikke at det er en helt feilslått fremgangsmåte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, QUEST said:

2ne; hvis du ikke er i stand til å diskutere i tråden uten å komme med slike uttalelser  'whats your motherfucking point', så gidder jeg ikke bruke energi på å svare deg. Da henstilles du til å holde deg til andre tråder.

Det er helt greit det, hvis du ikke klarer å lese det folk skriver og heller være hårsår fordi de gjør deg oppmerksomme på kilden din sin manglende troverdighet og dra slutninger ut av det som ikke er reel i det hele tatt, så gidder ikke jeg å bruke energi på å svare deg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, QUEST skrev:

Hvis jeg hadde ønsket å diskutere å diskutere muslimske(?) menns syn på kvinner, så hadde jeg lagt denne tråden til den diskusjonen på sonen. 

Jeg syns uttalelsen som denne mannen kom med var horribel, uansett hva slags nasjonalitet/ideologi, han måtte tilhøre. Det var DET jeg ønsket å diskutere, ikke hvilken nasjonalitet/ideologi/religion han måtte ha. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde en følelse av at der egentlig var noe annet du ønsket å diskutere (utlendinger, voldtekt og insiste instans innvandring). Kombinasjonen av at jeg opplevde det du sa eksplisitt som å slå inn vidåpne dører og ergo lite å diskutere (enkelte menn er helt fullstendig på jordet) og at kilden var document.no (som har en veldig klar misjon) førte til en slik forutintatthet. Det er faren ved å bruke noe som document.no som kilde. Jeg beklager det, men håper du ser hvorfor det kunne bli slik. Som sagt, helt umulig å være uenig i at uttalelsene er horrible - så umulig at jeg personlig ikke finner det interessant å diskutere, isolert sett.

2 timer siden, QUEST skrev:

Hvorfor linket jeg fra Document og ikke fra Dagbladet? Høyst sannsynlig fordi denne uttalelsen aldri ville blitt en sak hos DB, nettopp fordi han ikke var hvit. For vi må for all del ikke gjengi noe som helst som kan skape 'feil' inntrykk av mennesker fra andre deler av verden vel? At man ved en slik fremgangsmåte oppnår just det motsatte, ser ikke ut til å ha sunket helt inn på den siden enda..

*snip*

Selvsagt er ikke horrible syn på kvinner noe enestående for menn fra visse deler av verden men skal man altså ikke nevne saker som begås av ikkehvite? I den tro at man da forskåner befolkningen for 'fremmedfrykt'? Ser man ikke at det er en helt feilslått fremgangsmåte? 

Her begynner egentlig minst en diskusjonen som - gitt at du ikke hadde noen baktanker med å linke fra document.no - er et godt stykke på siden av tråden. Utgangspunktet ditt er en virkelighetsbeskrivelse som jeg ikke uten videre kjøper ("fordi han ikke var hvit"). Det er utallige eksempler på at norsk media omtaler gjerningspersoner fra muslimske land med nasjonalitet. Har det vært en vegring mot det? Muligens, men problemet er at det ikke er noen god forskning som, når man justerer for blant annet sosioøkonimiske forhold, sosiodemografiske forhold og psykisk helse, entydig bekrefter at problemet er at de er fra det eller det landet (les noen betrakninger om det her: http://tjomlid.com/2016/02/24/voldtekter-innvandring-og-statistikk-igjen/). Hva skal da være hensikten med å nevne det all den tid det kan tenkes at det nærer opp under et ubegrunnet hat - som oftest mot muslimer?

Nei det, er en vanskelig balansegang det der og jeg er enig i at det også kan virke mot sin hensikt å tåkelegge slikt. At innvandrere er overrepresentert i en del forbrytelser er åpenbart, og det må tas tak i. Men det er ikke så enkelt som at nasjonalitet/religion=mer forkvaklet. Og det er det som folk ikke ser når de leser statistikken. Og det bedrer definitivt ikke noen balansegang å med lys og lykter finne alt det gale innvandrere har gjort og poste det på en dedikert nettside med oppdrag "muslimhat" heller.

Gir meg der angående dette temaet. Det er som sagt en egen diskusjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tillien skrev:

Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde en følelse av at der egentlig var noe annet du ønsket å diskutere (utlendinger, voldtekt og insiste instans innvandring). Kombinasjonen av at jeg opplevde det du sa eksplisitt som å slå inn vidåpne dører og ergo lite å diskutere (enkelte menn er helt fullstendig på jordet) og at kilden var document.no (som har en veldig klar misjon) førte til en slik forutintatthet. Det er faren ved å bruke noe som document.no som kilde. Jeg beklager det, men håper du ser hvorfor det kunne bli slik. Som sagt, helt umulig å være uenig i at uttalelsene er horrible - så umulig at jeg personlig ikke finner det interessant å diskutere, isolert sett.

Jeg forstår og kan godt se at du mistenkte at det var en annen agenda bak mitt innlegg, enn å diskutere uttalelsen til denne mannen. Hadde det vært min faktiske intensjon,så hadde jeg lagt innlegget i en annen tråd og jeg ville brukt andre saker. Det finnes beklageligvis nok å ta av. 

Men jeg mener at det må gå an å bruke materiale også fra steder man ikke liker, uten at det skal bli hovedpoenget. Sier jeg meg f.eks enig i alt som publiseres på omtalte nettsted? Nei, så langt der ifra! Men uansett hvilken 'side' noe kommer fra, så kan det faktisk være både reellt og fornuftig. Og det er en generell betraktning, som ikke har noe med akkurat dette tilfellet å gjøre. 

Det later til at for en del, så må man først sjekke 'partiboka' før man kan si seg enig eller uenig i en sak. Jeg er ingen varm tilhenger av SV f.eks, men det betyr ikke at jeg kategorisk avviser alt som kan komme fra en SV'er, bare fordi hen tilhører det partiet. Kommer NN med et bra forslag, så støtter jeg det, uansett partitilhørighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...