Hundepass Osloområdet

5 innlegg i emnet

Da borettslaget driver med rehabilitering som omfatter stengte vinduer og vasking/maling av huset samt utskifting av vinduer og dører senere i høst, kommer hundene til å måtte ut av huset i perioder. Det er en litt kinkig situasjon da vi ikke har noe familie vi kan innlosjere de hos, og det er vanskelig å vite eksakt når det er behov. 

Jeg har vært inne på hjemmesiden og sett på doggy hundepass. Har noen erfaring derfra, eller har tips om noe annet lignende  som er bra?

Vi trenger dagpass i ukedagene mens vi er på jobb, men er da avhengig av at det er i rimelig avstand fra oss (Ellingsrud/Lørenskog). Om vi finner et bra sted som er lengre unna, kan ukespass (arbeidsuke) være aktuelt. Det er mulig vi trenger noe hjelp neste uke allerede.

Så, har noen gode tips, eller kanskje plass, tid og lyst på besøk av to (el ev. en) puddelgutter som beskrevet, hadde jeg vært evig takknemlig om du tar kontakt. De er begge mellompudler. Albert er 3,5 år og verdens godeste mest ukompliserte gladgutt, og Bob Hund er hans 14 mnd gamle sønn, også en god (men gal :P) gladgutt. Han er dog noe usikker type.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan de være alene hjemme? Altså er det pga arbeid hjemme på dagtid dere trenger pass? :)

Jeg kjenner til Doogy, og oppfatter dem som seriøse. Tok selv kurs hos dem for å bli passer, og var mye bra innhold i kursene. Fornuftige regler osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
27 minutter siden, Orca skrev:

Kan de være alene hjemme? Altså er det pga arbeid hjemme på dagtid dere trenger pass? :)

Jeg kjenner til Doogy, og oppfatter dem som seriøse. Tok selv kurs hos dem for å bli passer, og var mye bra innhold i kursene. Fornuftige regler osv.

Ja de er normalt hjemme alene om dagene, men nå skal det jobbes på huset og det vil være uheldig å ha de hjemme i noen perioder :-) Godt å høre en god erfaring derfra! Har du selv brukt dem? Skal sjekke det mer opp :-) Kjenner det er litt vanskelig dette, å lete fremmede til å passe gutta :icon_redface: spesielt unggutten.. Men en eller annen løsning må vi finne!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 28.8.2017 at 0:29 PM, tmp skrev:

Ja de er normalt hjemme alene om dagene, men nå skal det jobbes på huset og det vil være uheldig å ha de hjemme i noen perioder :-) Godt å høre en god erfaring derfra! Har du selv brukt dem? Skal sjekke det mer opp :-) Kjenner det er litt vanskelig dette, å lete fremmede til å passe gutta :icon_redface: spesielt unggutten.. Men en eller annen løsning må vi finne!

Ah :)

Har ikke brukt dem selv, men jeg er registrert hos dem som passer og lufter, har bare aldri tatt meg tid til å ta noe oppdrag :P Registrerte meg tidligere for å kunne passe hunder og få betalt for det, men det var før jeg fikk Lotta :P

Jeg ellers ikke brukt dem selv, men syntes kurset vi gikk gjennom var bra. Fornuftige regler osv. Typ aldri lufte mer enn 3 hunder samtidig, aldri aldri gå i hundeparker, ikke hilse på andre hunder ute, plukke opp små hunder hvis det plutselig kommer en løs hund løpende, og regler for introduksjon av passehunder dersom man har hund selv. Husker ikke detaljene! Men de som driver litt aktivt hos Doogy har nok oppdatert seg :) Så jeg syntes de virket seriøse. 

Jeg skulle veldig gjerne passet begge to - er bare litt usikker på om det blir veldig kaotisk med Lotta? Hun er jo en liten ungfis på 11 mnd :P Tenkte jeg kunne høre med søsteren min og samboeren, men de har jo Dixie nå og jeg tror Dixie er i ferd med å få løpetid. Når trenger du pass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Black Friday Salg til Hund
  • Nye innlegg

• De må ihvertfall klippes jevnlig. Steder som må klippes er ører og poter, og pelsen må børstes jevnlig. Man kan såklart skrelle dem ned, men det er virkelig ikke pent og endrer pelsstrukturen. 

Utstillingsklipp kan ikke jeg uttale meg om da jeg ikke er spesielt dreven selv enda og hunden min er enda ung og har lite pels. Men også her gjelder ører, poter og hals, samt napping av døde hår såvidt jeg har forstått. Er sikkert flere som kan svare bedre på det

Er stor variasjon i mengden pels! Cockeren og amerikansk cocker har ganske ekstrem og krevende pels som samler kvist og annet og floker seg veldig lett, selvom det såklart er individuelle forskjeller her og ulike linjer. Springer, welsh og field har enklere pels.
    • Ja, jeg tror du kan ha rett i det. Litt annen kultur på en måte, og kanskje er hund den eneste interessen vi har til felles, men de kan jo være både ålreite og morsomme å være sammen med likevel. Den beardisoppdretteren jeg liker aller aller best som menneske planlegger kull i begynnelsen av 2018. Gjett om jeg ble ivrig da jeg hørte det! Men så så jeg bilde av foreldredyrene, og likte ingen av dem!  (Jeg kommer til å fjerne dette bildet etter en stund så hun ikke finner det her!  )
    • Det er mye god hjelp og støtte i en (eller flere) firbeint venn og at man sover mye eller er mye inne er ikke nødvendigvis et problem for dem. Dog er min personlige mening at hunder skal være mer enn "bare" selskap og støtte. Vi får mye fra dem, og de fortjener å bli tatt vare på å få sine behov dekt (og da tenker jeg selvsagt på litt mer enn mat, vann og husly), det høres det jo ut som du får til, og om det skorter på i perioder så finnes det jo løsninger og tiltak man kan sette inn, man kan få hjelp, kjøpe hjelp(kennel/hundepass), man kan være litt kreativ for å få til noe som hundene får mest mulig igjen for innenfor de begrensningene man selv har osv, også tåler de selvsagt både variasjoner og dårlige enkeltdager uten at det er noe man trenger å tenke så mye på. Men lange perioder hvor hundene ikke får ut på tur av betydning osv synes ikke jeg er greit da. 

På det du skriver synes jeg det virker som du har et godt utgangspunkt, kanskje være litt selektiv i rasevalg så du får en ny hund som er enkel for deg å leve med i de dårlige periodene, økonomien virker du jo å ha god koll på på tross av at du har begrenset inntekt, og du virker jo også å legge mye ettertanke rundt hundeholdet ditt, og det tenker jeg alltid er positivt  Kjøp deg en ny hund med god samvittighet når den dagen evt kommer, du  

• At jeg ikke kan lære! Kylling, ris, brokkoli og blomkål resulterer i gallopperende tarm dagen derpå. Dere kan tenke dere hvordan det blir å være på jobb på sykehjemmet da? Mistenker at det er brokkolien som er den store, stygge ulven. Og kylling er altfor godt, især det sprøstekte skinnet. Selv om jeg vet at det er med på å lage herk i tarmene mine, så greier jeg ikke å motstå. Selvbeherskelse, hvor får man kjøpt det?
    • Samboeren til min søster fikser noen gode rabatter til meg sånn at jeg får kjøpt en julegave til gubben til en veldig god pris   Har også fått handlet noen gaver på tilbud nå, så da sparte jeg endel kroner på å vente på tilbudene.  Skal lete etter litt flere tilbud i morgen, håper bare jeg finner det andre jeg hadde planlagt. 
  • Nylig opprettede emner