Gå til innhold
Hundesonen.no

Om prostitusjon og prostituerte


QUEST
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Hvis det er lysten som er drivkraften; go for it og lykke til. For all del. Jeg har bare vanskelig for å tro at de som tar betalt for å selge ræv først og fremst gjør det fordi de har så innmari lyst.

Jeg tror   at de nok antagelig hører til mindretallet. Det er vel pengene som er motivasjonen for de fleste. 

Men så må man heller ikke glemme at sex-salg er en relativt variabel 'bissniss' det er slett ikke alle som i det hele tatt lar seg penetrere, noe sted. Jeg tror kanskje det er slitne gateprostituerte som popper opp i hodet på mange, når de hører/leser om prostituerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Akkurat nå, QUEST skrev:

Jeg snakker ikke om narkomane gateprostituerte eller folk som MÅ prostituere seg for å overleve, det er en form for 'tvang' i de scenarioene, som nok vil føre til ekstra belastninger, bla vil det være mye færre muligheter for å velge bort kunder. 

Men du snakker mye om stakkarsliggjøring,. Hva vet du om noen om konsekvensene, om de er noe annerledes for den glorifiserte luksusprostituerte vs den "narkomane gateprostituerte"?

Sitat

Prostitusjonsforskning avdekker de samme helseskader hos prostituerte som hos ofre for tortur og andre overgrep. Av 475 respondenter i en krysskulturell studie oppfylte to av tre prostituerte kriteriet for posttraumatisk stresslidelse. Det er påvist 40 ganger høyere dødelighet blant prostituerte enn blant befolkningen ellers.[6]

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Prostitusjon#Prostitusjonstyper

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en av person er feks veldig polygam, ikke interessert i noe fast forhold, og liker feks one night stands med forskjellige menn, og spenningen som kanskje er rundt det, og ingen planer om å etablere seg med en fast partner - at en rett og slett liker å "ligge rundt", så ser jeg ikke helt det store spranget i å tenke at det kan være kult å tjene noen lettjente penger på noe en gjør uansett. Hvis en ligger rundt med mange fra før og ikke har denne klassiske monogame oppfatningen av seksualitet - hvorfor skal de automatisk være offeret dersom de plutselig velger å ta penger for det?

Ser ikke helt problemer. Og igjen, jeg nekter IKKE for at mange, gjerne flertallet, av kvinner som selger sex, faktisk er ofre og har problemer. Men jeg har ingen tvil om at dte finens mennesker som VIL drive med det av totalt egen vilje. Folk er så uendelig forskjellige, at jeg skjønner ikke at folk skal tro den ene enden av spekteret ikke finnes liksom. Det finnes folk som liker ALT mulig forskjellig rare ting, og å selge sex tror jeg virkelig at noen liker å gjøre av helt fri vilje. NOEN. Ikke mange.

 

Denne var litt interessant: http://www.nettavisen.no/nyheter/3600574.html

Ikke av det jeg refererte til som lksusprostituert tidligere, men av yrke her. Har lest/sett på tv  flere eksempler av kvinner som hun i reportasjen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
12 timer siden, Orca skrev:

*klipp*

Ja er det ikke flott og fint, nesten som en våt drøm, litt uskyldig sex bare mot betaling whats the big deal?

Fra artikkelen:

Sitat

- Ja, jeg har selvfølgelig hatt ubehagelige opplevelser i forbindelse med kunder som tar kontakt, men jeg klarer å høre på kundens stemme om han er en jeg bør takke nei til å møte. Det er derfor jeg mener at jentene som driver med dette må ha et nettverk. Er du ny jente og alene i denne bransjen risikerer man å bli fritt vilt. Som ny er det vanskelig å sortere ut gjester, sier hun.

Pytt pytt, om det går med litt svinn bare de kalde mest kyniske klarer seg. :) 

Sånn apropo menn med dårlige holdninger så trenger en ikke lete blant fremmedkulturelle:

Prostituerte får karakterar og stjerner på nett

Det er så naivt å tro at prositusjon uansett form og farge ikke har konsekvenser at jeg klarer ikke beskrive det:

– Plutselig hadde du sex og fikk betalt for det

Flere dokumentarer der ute, på NRK og Netflix blant annet. Er nok flere enn de nyfrelste prostituerte selv som har godt av en realitetssjekk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2017 at 0:39 PM, QUEST skrev:

Det er jo en mellomting mellom glorifisering og svartmaling også? Det er vel ingen her som mener at ; Prostitusjon, det er letttjente penger uten noen som helst risiko for hverken fysisk eller psykisk skade! Men ..så finns det jo en hel del helt legitime yrker også, som innehar de samme risikoene.. Jeg ser liksom ikke at folk stakkarsliggjør slike 'utøvere'? 

Jeg snakker ikke om narkomane gateprostituerte eller folk som MÅ prostituere seg for å overleve, det er en form for 'tvang' i de scenarioene, som nok vil føre til ekstra belastninger, bla vil det være mye færre muligheter for å velge bort kunder. 

Hvis man prostituerer seg i ett par-tre år mens man er attraktiv eller gidder, så er det ikke ensbetydende man at man må fallby seg selv  10 år etterpå. 

Det er jo litt 'morsomt' at prostituerte svært ofte blir stakkarsliggjort og at 'alle som en har hatt en vanskelig barndom' som årsak til at de prostituerer seg.. Tenker folk det samme om psykologer? Der skal det visstnok være en rimelig grei andel som tar yrkesvalget basert på , skal vi si ren 'egeninteresse'.. ;)

 

Jeg benekter ikke at mange sexarbeidere har hatt en sterk forhistorie, men ALLE? 

 

Tja, jeg vet om flere unge mennesker som har hatt  godt betalte jobber , som er lite attraktive, rent bortsett fra inntekten ( fiskeindustri f.eks). Jammen har de klart å slutte og gå over på videre utdannelse eller andre jobber. 

Jeg veit ikke jeg men for meg så snakker du som en i mine øyne er horekunde og gjerne vil tro at horene liker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kåre Lise skrev:

Ja er det ikke flott og fint, nesten som en våt drøm, litt uskyldig sex bare mot betaling whats the big deal?

Fra artikkelen:

Pytt pytt, om det går med litt svinn bare de kalde mest kyniske klarer seg. :) 

Sånn apropo menn med dårlige holdninger så trenger en ikke lete blant fremmedkulturelle:

Prostituerte får karakterar og stjerner på nett

Det er så naivt å tro at prositusjon uansett form og farge ikke har konsekvenser at jeg klarer ikke beskrive det:

– Plutselig hadde du sex og fikk betalt for det

Flere dokumentarer der ute, på NRK og Netflix blant annet. Er nok flere enn de nyfrelste prostituerte selv som har godt av en realitetssjekk her.

Som allerede nevnt flere ganger i denne tråden, mennesker ER forskjellige.. Jeg betviler overhodet ikke at prostitusjon i den alminnelige mening med begrepet, er skadelig for svært mange av de prostituerte. Det utelukker dog ikke det faktum, at noen kan gjøre det, uten påtagelige men. Det er en smule nedlatende å tro at man 'vet hva som er best' for alle og enhver. 

11 minutter siden, Avani skrev:

Jeg veit ikke jeg men for meg så snakker du som en i mine øyne er horekunde og gjerne vil tro at horene liker det. 

Øhm..hvordan i all verden kom du frem til den slutningen? :huh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, QUEST skrev:

Øhm..hvordan i all verden kom du frem til den slutningen? :huh: 

Det har noe med at du argumenterer ganske sterkt for at det er noen som gjør det frivillig, hva nå enn det innebærer. Og at hvis staten skal drive bordell så vil de ta for stor del av kaka. Som om at ikke halliker eller bordellmammar gjør det i dag? Og hvorfor kan ikke sikkerhet og hygiene være i høysete samt det å bidra til statskassen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Avani skrev:

Det har noe med at du argumenterer ganske sterkt for at det er noen som gjør det frivillig, hva nå enn det innebærer. Og at hvis staten skal drive bordell så vil de ta for stor del av kaka. Som om at ikke halliker eller bordellmammar gjør det i dag? Og hvorfor kan ikke sikkerhet og hygiene være i høysete samt det å bidra til statskassen? 

Ja, jeg er helt overbevist om at noen faktisk prostituerer seg,helt frivillig. Jeg tror nemlig man bør være litt forsiktig med å tro at man 'vet hva som er best' for alle andre mennesker, gitt utfra egen standard.. Som jeg tidligere har nevnt, det finnes helt legitime yrker, som folk åpenbart velger helt frivillig, som jeg på ingen som helst måte kunne tenke meg å være i. Burde man ikke da forby disse yrkene? Siden jeg ikke ville vært i disse yrkene? 

Leger f.eks, har vel omtrent den høyeste selvmordsrisikoen når man ser på risiko i forhold  til yrke. Bør man fraråde å utdanne seg til lege? Det er åpenbart en stor belastning for mange..

Jeg er ingen tilhenger av at staten skal grafse til seg store deler av din inntekt, uansett yrke. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Ja, jeg er helt overbevist om at noen faktisk prostituerer seg,helt frivillig. Jeg tror nemlig man bør være litt forsiktig med å tro at man 'vet hva som er best' for alle andre mennesker, gitt utfra egen standard.. Som jeg tidligere har nevnt, det finnes helt legitime yrker, som folk åpenbart velger helt frivillig, som jeg på ingen som helst måte kunne tenke meg å være i. Burde man ikke da forby disse yrkene? Siden jeg ikke ville vært i disse yrkene? 

Leger f.eks, har vel omtrent den høyeste selvmordsrisikoen når man ser på risiko i forhold  til yrke. Bør man fraråde å utdanne seg til lege? Det er åpenbart en stor belastning for mange..

Jeg er ingen tilhenger av at staten skal grafse til seg store deler av din inntekt, uansett yrke. 

Interresant det du sier her. For du nevner ikke moral og etikk hos kundene. Det er å være kunde som er forbudt. Så jeg skjønner ikke helt greia. Jeg er for at prostitusjon kommer under ordnede forhold og da helst med staten som hallik :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Avani skrev:

Interresant det du sier her. For du nevner ikke moral og etikk hos kundene. Det er å være kunde som er forbudt. Så jeg skjønner ikke helt greia. Jeg er for at prostitusjon kommer under ordnede forhold og da helst med staten som hallik :) 

Jeg går ut fra at kundenes moral og etikk, er like varierende som ellers i samfunnet.   Jeg er fullt klar over at det er kjøp av sex som er forbudt, ikke salg . Hvilket er en smule ..eh..pussig. Uansett tror jeg ikke det gavner annet enn bakmennene, i alle fall ikke de prostituerte, som vel gjerne blir utsatt for en større risiko mht vold. 

I manges øyne er det skrekkelig å være horekunde men det er helt ok å kjøpe produkter laget av barneslaver. Det er jo litt interessant? Etikken blandt mange luksusprodukter er vel mildt sagt heller tvilsom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Kåre Lise
Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Hva har dette med prostitusjon å gjøre? 

Det har med holdninger og grensesetting å gjøre, hva som er greit og ikke greit å sette i gang med å utsette seg for i ung alder. 

Hva røyer i 30 og 40 åra utsetter seg for får de stå for selv. Men at 18-årige studiner velger å prostituere seg er en komplett mangel av forståelse for hva man utsetter seg for. Den ganske samme mangelen 13 åringer som lar seg filme og dele med vennene fordi de har sett på "Paradise hotel". 

Vil ha grensesetting på lærerplanen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
3 timer siden, Kåre Lise skrev:

Det har med holdninger og grensesetting å gjøre, hva som er greit og ikke greit å sette i gang med å utsette seg for i ung alder. 

Hva røyer i 30 og 40 åra utsetter seg for får de stå for selv. Men at 18-årige studiner velger å prostituere seg er en komplett mangel av forståelse for hva man utsetter seg for. Den ganske samme mangelen 13 åringer som lar seg filme og dele med vennene fordi de har sett på "Paradise hotel". 

Vil ha grensesetting på lærerplanen

 

Det står i læreplanen og det undervises om det i både krle og naturfag på barneskolen ihvertfall. Jeg regner med at ungdomsskolen ikke bare slutter å bry seg de heller. Men hvis du ser på hvor mye annet som det også står i læreplanen at de skal lære, så forstår du at det kanskje ikke er så lett som å putte det inn i et fag på skolen, så er alt bra. Foreldre har hovedansvaret i oppdragelsen. Dette er faktisk en del av oppdragelsen av barn og ungdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
2 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Det står i læreplanen og det undervises om det i både krle og naturfag på barneskolen ihvertfall. Jeg regner med at ungdomsskolen ikke bare slutter å bry seg de heller. Men hvis du ser på hvor mye annet som det også står i læreplanen at de skal lære, så forstår du at det kanskje ikke er så lett som å putte det inn i et fag på skolen, så er alt bra. Foreldre har hovedansvaret i oppdragelsen. Dette er faktisk en del av oppdragelsen av barn og ungdom. 

På ingen måte uenig i at dette er en del av oppdragelsen de bør få hjemme og at hovedansvaret er foreldrenes!

Jeg posta den fordi det kom i kjølvannet av samme sak, ikke fordi jeg tror det så enkelt som å putte det inn i et fag på skolen. Det var og på nyhetene i går med tall over hvor lite de har om det på skolen og det er skremmende fint lite. Jeg tenker som så at dette begynner å bli såpass viktig at det bør få pri både i hjemmet og på skolen på hver sin måte. Og nei holder ikke lenger å si "sånn gjorde vi det som unge og se hvor bra det gikk". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...