lol whatever

39 innlegg i emnet

48 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg er ikke krenket, jeg er skuffet over reaksjonene til folk. Du beviser det jo nok en gang når du er ute etter å snu det - nok en gang - til å handle om meg.

@Line kom med gode spørsmål tidlig i tråden veldig saklig og ordentlig formulert, og du går rett inn og er nedlatende med "har du bodd bak en stein, du sløser med tid" osv. Ja, jeg synes det handler litt om deg, jeg. 

8 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Med Grimm og Gru skrev:

Auda, stakkars dyr, det der så ikke noe godt ut:hmm: 

Kjapt spm; hvordan går en frisk schæfer valp? Kom til å tenke på at jeg traff en på villmarksmessa, ca 6 mnd gammel. Den gikk kjemerart med bakparten. Fra midt på ryggen å bak så svaiet den med hele rompa. Ikke sånn "vrikke på rompa" type, men nesten så den skulle falle over. Hasene (som så veldig korte/lav ut, skal det være slik?) var nesten limt sammen så d ut til. Lurte lite på om bikkja hadde vært dopa el noe. Schæfer er en rase vi har lite av her og som jeg har null peiling på, så har kun observert noen få valper på utstilling, men de var mer happy kenguru:P og veldig søte da:wub:

Det er mange schæfervalper som ser slik ut, men da tør jeg påstå at de ikke gir den nok trening i skog og mark. For er det noe en løs schæfervalp trenger så er det skogsturer hvor de faktisk må bevege beina og lære seg å bevege dem skikkelig. 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutes ago, Med Grimm og Gru said:

Kjapt spm; hvordan går en frisk schæfer valp? Kom til å tenke på at jeg traff en på villmarksmessa, ca 6 mnd gammel. Den gikk kjemerart med bakparten. Fra midt på ryggen å bak så svaiet den med hele rompa. Ikke sånn "vrikke på rompa" type, men nesten så den skulle falle over. Hasene (som så veldig korte/lav ut, skal det være slik?) var nesten limt sammen så d ut til. Lurte lite på om bikkja hadde vært dopa el noe. Schæfer er en rase vi har lite av her og som jeg har null peiling på, så har kun observert noen få valper på utstilling, men de var mer happy kenguru:P og veldig søte da:wub:

Det er ingen fasit på hvordan en "frisk schäfervalp" går. Schäfervalper er ofte ganske løse og hengslete i en viss alder, uten at det betyr at de er syke eller har dårlige hofter. :) Man ønsker selvfølgelig god fasthet også hos valper, men at en valp er løs i bakbeina trenger ikke å bety at den ikke vil bli fast i bakbeina når den er voksen. Fasthet, spesielt i bakbeina, er noe dommerne er veldig obs på på utstilling, og en hund som i voksen alder fremdeles er løs og slarkete vil ikke bli plassert i tet.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkars hund:no:
Jeg vil ikke engang stikke foten innafor denne diskusjonen, men vil bare nevne at de tre verste hoftebildene jeg har sett (og jeg ser mange!) har vært fra jaktraser (ikke elghund), og det aller verste var vel en settervalp (vil ikke nevne rase) som ikke hadde fylt fem måneder. Den valpen fikk slippe å våkne fra bedøvelsen... 
Dette bildet er ikke like ille som de tre overnevnte. 
Så ja, rasen har problemer, men katastrofekull og katastrofehofter kan oppstå selv i "de beste familier". 

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Japp du har helt riktig. Jeg åpna en tråd bare for å snakke om meg og mitt. Takk for at du tar alt så på kornet, trenger egentlig enda litt mer hjelp så om du eller noen andre plis kan gjenta det: bitte. Bitte mach das, jetzt sofort.

Da tok du feil, for jeg sikta til din debattstil ovenfor andre, ikke at du var interessert i å snakke om deg og ditt. Men bra du påpekte det og, selvfølgelig :D

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Flott at du påpekte det, noe mer å dele om meg? Noe mer, siden denne diskusjonen er så sinnsykt frontalkrasja i et jalla fjell av idioti at vi gjerne kan helle mer bensin på bålet?

Jeg kan ikke se at mitt bidrag skulle være å "helle bensin på bålet". Jeg spurte bare om dokumentasjon som støtter påstanden din. Det eneste jeg selv har funnet i forhold til kroppsfasong og skjelettlidelser sett i sammenheng er lumbosacral stenose, men også her er det flere faktorer som spiller inn og ikke bare fysikk. 

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutes ago, Emilie said:

Jeg kan ikke se at mitt bidrag skulle være å "helle bensin på bålet". Jeg spurte bare om dokumentasjon som støtter påstanden din. Det eneste jeg selv har funnet i forhold til kroppsfasong og skjelettlidelser sett i sammenheng er lumbosacral stenose, men også her er det flere faktorer som spiller inn og ikke bare fysikk. 

Vil du diskutere Schäfer seriøst, får du lage en egen tråd. Jeg orker ikke å stå å stange hodet mot en vegg noe mer, er det rart hunderaser går åt skogen. Beklager at jeg prøvde, lover jeg aldri skal bry meg igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Vil du diskutere Schäfer seriøst, får du lage en egen tråd. Jeg orker ikke å stå å stange hodet mot en vegg noe mer, er det rart hunderaser går åt skogen. Beklager at jeg prøvde, lover jeg aldri skal bry meg igjen.

Jeg trenger ikke å lage noen ny, "seriøs" tråd, dersom dine svar skal være like useriøse som det her. Det går jo an å svare normalt selv om du ikke er enig med folk. 

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det var i strid med forumet sine regler å slette sånn jeg.

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Emilie said:

Jeg trenger ikke å lage noen ny, "seriøs" tråd, dersom dine svar skal være like useriøse som det her. Det går jo an å svare normalt selv om du ikke er enig med folk. 

Enig? Hva skal jeg være enig i? At HD finnes på alle raser? Er bare så lei av at folk skal diskutere rundt grøten framfor å gripe ting ved sin kjerne. I stedet for å diskutere en masse møl om at andre raser har HD - som om noen av oss som er mer enn 50% aktive på Hundesonen ikke vet det? Ærlig talt? - kunne man jo forsøkt holde seg rundt sakens kjerne? Om jeg ville diskutere HD generelt ville jeg gått til en HD-statistisk tråd. Men neida, det går ikke an være negativ mot Schäfer for da er man bare en Schäfer hatin' bitch. Og det er jeg sinnsykt drittlei av, på vegne av en fantastisk hunderase. Hvorfor kan man ikke diskutere sak. Så nei, dette gidder jeg ikke. Legg ned tråden og good night, eller fortsett med personangrep på meg, intet nytt under sola.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Kangerlussuaq said:

Enig? Hva skal jeg være enig i? At HD finnes på alle raser? Er bare så lei av at folk skal diskutere rundt grøten framfor å gripe ting ved sin kjerne. I stedet for å diskutere en masse møl om at andre raser har HD - som om noen av oss som er mer enn 50% aktive på Hundesonen ikke vet det? Ærlig talt? - kunne man jo forsøkt holde seg rundt sakens kjerne? Om jeg ville diskutere HD generelt ville jeg gått til en HD-statistisk tråd. Men neida, det går ikke an være negativ mot Schäfer for da er man bare en Schäfer hatin' bitch. Og det er jeg sinnsykt drittlei av, på vegne av en fantastisk hunderase. Hvorfor kan man ikke diskutere sak. Så nei, dette gidder jeg ikke. Legg ned tråden og good night, eller fortsett med personangrep på meg, intet nytt under sola.

Og hvem var det som først forlot sak og gikk på person i denne tråden?... :lol: 

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden stenges permanent.

Moderator Alvira 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg dyttet i Milo med foten for å få han til å flytte på seg. Han datt...   
    • Det er ikke alltid enklest at en som har flest hunder, er den som må passere en stillestående hund. Noen ganger, men ikke alltid, mtp plass. Hvis det er enklere for deg, kan du gå til side og stoppe, mens du ber bikkjene holde seg i ro. Jeg ville droppet go'bitene, det blir bare styrete med mange hunder.
    • Istedetfor jobb burde han heller komme seg til legen og få tatt en ny crp og en sykemelding.
    • Jeg fikk min første hund for et drøyt år siden. Alene. Det har gått veldig fint, så fint at jeg allerede nå har begynt å fortvile over at hun ikke alltid vil være her. Sånn er det når man er en melankoliker som alltid tar sorgene på forskudd ...   Jeg har en såkalt aktiv rase, men hun er ekstremt tilpassningsdyktig og tålte fint tre-fire dager med veldig lite aktivitet den gangen jeg var syk. Jeg merket faktisk ikke noe på henne i det hele tatt - før vi kom oss skikkelig ut på tur igjen. Da kom det en slags reaksjon hvor hun var helt vill en halvtimes tid. Det jeg av og til synes er litt tungt er at det blir litt intenst innimellom. Hun er ekstremt kontaktsøkende og på alerten hele tiden. Hun følger etter meg over alt. Og når vi er sammen 24-7 (hjemmekontor) så kan det av og til bli litt mye. Først og fremst siden det trigger dårlig samvittighet hos meg når hun sitter og ser håpefullt på meg. Men jeg har nå valgt å gjøre det slik. Det morsomme er at hvis jeg forsøker å overse henne bevisst, så blir hun sittende håpefullt å se på meg, men hvis jeg blir oppslukt av noe og glemmer henne så forsvinner hun og finner på noe selv. Som regel soving på plassen sin. Hun merker altså forskjell. Men jeg merker at når jeg er hos gamlingene på ferie, så er det av og til godt med den avlastingen det gir når hun ikke er så fokusert på meg hele tiden. Og det er ikke til å stikke under stol at enkelte dager så hopper jeg ikke akkurat ut av godstolen i gledesrus over å få gå tur med henne. Det hadde vært godt å kunne få noen andre til å ta den turen de få gangene i måneden det bare føles som et pliktløp. Til sist så har mitt sosiale liv fått seg en smell etter at jeg fikk henne. Det er ikke alle som ønsker at jeg har med hund, og når det ikke skyldes annet enn at de har frykt for hundehår og ser for seg at hun skal ramponere de nye fine husene deres, så blir det dårlig med besøk fra min side. Tenkte det skulle gå greit, men det knyter seg fullstendig i magen om jeg har henne liggende i bilen i flere timer. Noen ganger så passer det seg rett og slett ikke å ha henne med, type festlige lag med masse forskjellige folk som kan være alt fra redde til allergiske, og i slike tilfeller blir det bare en kort gjesteopptreden på en time eller to fra min side. Når det er sagt, så er det jo, selv om man er alene, ikke umulig å skaffe hundepass. Jeg har bare ikke alliert meg med noen ennå, og man må jo finne noen som man stoler på. Kanskje spesielt siden hun er en såpass livlig hund at hun ikke passer for alle.  
  • Nylig opprettede emner