Størrelse på søsken

6 innlegg i emnet

Jeg har en snart 17 uker gammel valp. Blanding mellom labrador og vorsteh. Veide han i dag og han veide 19 kg. Jeg la ut dette på facebook på en egen side for kullet og de andre begynte å poste deres vekt. 3 jenter veide 9, 11 og 12 kg og en hanne veier 12 kg og en veier 15 kg.

Er det normalt at det er så stor forskjell på samme kullet? Min er på ingen måte overvektig. Ser det når vi møter noen av søskene at han er betydelig mye større enn de andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor store er foreldrene? Jeg kjenner ikke de rasene noe særlig, men siden de er blandinger ser jeg ikke nødvendigvis noe rart med at de er så ulike, nei.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er 4 måneder, så forskjellene nå trenger ikke å være like tydelige når de er fullvoksne. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Syns bare 19 og 9 kg var mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kullsøsken trenger ikke å utvikle seg parallelt, men det er grunn til å forvente mindre homogenitet i et blandingskull.

Tykk, normalvektig og tynn er også til dels subjektive enheter.

Men en vet ikke nødvendigvis så mye om en valp på fire måneder, og hvordan den vil ende opp. En vet enda mindre om blandingshunder. Jeg trener med en hund som er 75 cm høy og rundt 70 kg, om jeg husker riktig. Hans foreldre er siberian husky og alaskan malamute - altså er han på størrelse med foreldrene sammenlagt :P

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg har en renraset hund hvor det er cirka 10kg forskjell på min på 24kg og hans kullsøster. Min nådde 20kg før et v hans søsken var 10kg, så det er ikke helt uvanlig, spesielt hos lite homogene raser/blandinger :) 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Samme problem som vi som er høye og tynne. Skal buksene være lange nok, så detter de av. Jeg må kjøpe XL i joggebukser for at de skal være lange nok i beina...og de må strammes godt i livet. I gensere har jeg lenge kjøpt M, og etter jeg la på meg så passer de ganske greit nå, men da jeg var yngre så måtte jeg velge mellom å kjøpe S eller XS, som da passet rundt, eller M som var lange nok i armene og nedover. Hjelper liksom ikke når genserene og jakkene passer rundt, men ikke går lengre ned til navlen og stopper flere cm over håndleddet  Mange med min høyde har også store bein og finner heller ikke sko som passer, spesielt ikke pensko. Nå er jeg heldig, jeg er ligger mellom 40-41, så jeg finner som regel noe.  Nå finnes det noen spesialbutikker som har store størrelser i sko, og som har klær som er laget til lange, men det må som regel bestilles på nettet og jeg er ikke glad i å kjøpe klær på nett. Stormberg har ofte fritidsklær som passer da, det er kjekt. Brandsdal? Alt for kort. I butikker der du kan kjøpe bukser livvidde/lengde, så bruker jeg 28/34, og det har de som regel bare en eller kanskje to av, så om jeg er uheldig, så har de solgt de ut. 
    • Weee, så herlig!! Grattis  Skikkelig bra dag liksom  Sorry...   Noen ganger får man litt klump i magen når man kommer på at man kanskje har driti seg ut... men det er alltid greit å dele skylden med andre  Dere overlever nok fint, alle sammen   Vi har gått kveldstur på Hamar og fått trent skravla litt  ... også dytta jeg innpå nesten en halv pose Twist nå... det trengte jeg skikkelig  
    • Nei, da blir det litt verre.. Hjelper det ikke at det er med andre hunder heller? Er hun vant til å gå lengre turer? Tenker bare sånn at viss det er bare du som går langt innimellom så kanskje hun ikke er helt i form til det og at det kanskje kan bli bedre om det blir mer jevnt med trening? (om det er tilfellet). Viss ikke holder jeg nok med deg i at hun kanskje bør bli igjen hjemme, det er ikke så enkelt med hunder som krever så forskjellig at man kanskje ikke får gått skikkelig tur med den som trenger det fordi den andre vil hjem. For de fleste av oss synes vell heller ikke det er så givende å gå to halvlange runder etterhverandre i nærområdet, og samvittigheten kan jo og fort bli dårlig om man må sette igjen den ene hunden hjemme (ihvertfall blir den det hos meg) og da blri det jo heller ikke så hyggelig. 
    • Kanskje det er det beste. Hun er dessverre ikke altfor turglad, noe som gjør saken verre. Skal ikke være lett! Hu blir fornøyd etter 1 t som regel. Er liksom ikke full fart. Så jeg gleder meg jo egentlig til å få en mer turglad hund som lett blir med på lengre turer 
    • Grattis!  Pjuh. Jeg satt her og svetta litt, for jeg trodde jeg hadde gått ut offentlig med noe politisk som ikke skulle være offentlig. Men nå har SV og SP gjort det samme, så da har jeg i alle fall noen å dele skyld og skam med. Det er så flaut å gjøre tabber fordi man er litt ny i gamet. DA kan Symra og jeg gå en kveldsrunde.
  • Nylig opprettede emner