Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickbike og kickspark og hunderaser


Katharina
 Share

Recommended Posts

Alaskan malamute og grønnlandshunden er jo avlet for å trekke tyngre last over lengre tid. De er sterkere men seigere. Derfor ikke beste hunderase. På hobbybasis går det utmerket og det er gøy men her får du ikke akuratt toppfart. Siberian husky er litt lettere på foten mens samojeden vil jeg påstå er litt mer som en blanding av malamuten og siberian. (Den er ikke av de raskeste og heller ikke like sterk som malamute og grønnlender. Men en litt mildere polarhund på mange måter). 

Alaska husky er jo avlet mere for farten og løpslysten. Dersom du går etter riktige linjer. (Desverre virker det som om alle som har hunder iblanda siberian, ofte kaller dette for alaska husky) men av de du nevner ville jeg nok gått for alaska husky eller evt siberian.

Ellers vil jeg også, uten for mye kunnskap om rasen, signere vorsteh osv som nevnt over. Dog vet jeg ikke hvordan disse fungerer om en kjører mye på vinteren mtp poter/pels(?). Men det funker gjerne fint med potesokker og hund i bevegelse? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...