Gå til innhold
Hundesonen.no

3-D scanner, noen med erfaringer? :)


QUEST
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften sier, er det noen med erfaringer å dele her? :) Nå tenker jeg altså på til privat hjemmebruk, ikke store profesjonelle  for firmaer. Har kikket litt på nett men fant ikke mye..De fleste later til å ligge i en prisklasse fra 20 000,- og oppover og det er WAY to much! for min del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Sett litt på det i forbindelse med skoleprosjekt. 

Det er ikke helt enkelt nei og hvis du finner noe krever det mye mer bearbeiding en å bare scanne. Og du kan bare glemme noe av en viss størrelse. Hvis du har litt erfaring med 3d print og det heller ikke bare er og trykke print som det for mange tilsynelatende er så er scanning 3 x så mye styr.

Tror og det er mye mer software basert utifra 2d bilder du ser etter enn en fysisk scanner. Svarer mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Du kan se på software som VisualSFM og Meshlab.

Men det er en del jobb, og objektet må i praksis være matt. Blanke refleksjoner er noe dritt. Du må også ta fryktelig mange bilder, og du må sørge for at du har en bakgrunn som har ganske mye detaljer, slik at sift-prosessen har gode arbeidsvilkår.

Jeg har ikke gjort dette, det er tips jeg har fått. Prosjektet ble avlyst pga mangel på tid. Er det dette noe du vil drive med å bruke tid på så er det sikkert fint. Er det til et prosjekt kan det litt avhengig av objektet være noe ressurskrevende. 

Kjapt søk så er det jo endel scannere du kan se på her f.eks i alle prisklasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...