Gå til innhold
Hundesonen.no

Sele til langpelsa hund


Recommended Posts

"Valpen" på snart året har vokst ut av all reguleringa på selene han har arva av forrige cockeren og må snart ha ny sele til tur.

Ønsker meg en som sitter godt på og ikke lager unødvendige floker.

Jeg har en zero dc sele, men den sitter ikke bra på han (var super til forrige cocker), han er dessuten litt for brei i hodet til at den er grei å få av og på. Har også en av Hunter sine veldig regulerbare seler, men synes den er litt tynn i reimene, den lager dog litt mindre floker enn Zero dc. 

Hvilke seler bruker folk som har langpelsa hunder? Fx spaniel... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hurtta y-sele. Smale reimer og den som går under ved mage/bryst er ikke så langt fremme at den går inn i armhulene og lager floker. Den passer dog ikke kroppen hennes så den sklir mye, og det lager jo litt floker igjen... men hvis den passer hundens kropp og ikke sklir, så vil jeg ikke tro den lager noe spesielt med floker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også hurtta y-sele :) Hun er nedklippet nå, men har aldri fått floker av den når pelsen er lengre. Jeg opplever dog at hun får ene labben ut når hun herjer, men hun er "tynn og hengslete", så tror det er derfor. Satser på den sitter som et skudd når hun får en mer normal vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk-franzen skrev:

Jeg bruker også hurtta y-sele :) Hun er nedklippet nå, men har aldri fått floker av den når pelsen er lengre. Jeg opplever dog at hun får ene labben ut når hun herjer, men hun er "tynn og hengslete", så tror det er derfor. Satser på den sitter som et skudd når hun får en mer normal vekt. 

Min får også ene foten ut av og til. Og hun er verken tynn eller hengslete:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

En venninne har non stop (halvnome) til sin springer, har inntrykk av at hun er fornøyd med den :)

 

Glatt innside gir jo mindre floker. Mesh kludrer det ganske kraftig til. Og jeg som digga Hurrta-halsbånda til forrige hund har måttet gi de opp fordi de floker dyret (nå er han i tillegg blitt for tjukk i hodet :sleep: ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

Glatt innside gir jo mindre floker. Mesh kludrer det ganske kraftig til. Og jeg som digga Hurrta-halsbånda til forrige hund har måttet gi de opp fordi de floker dyret (nå er han i tillegg blitt for tjukk i hodet :sleep: ...)

Til pyrren brukte jeg rundsydd skinnhalsbånd, det fungerte best på han. Han hadde Jægerens ett eller annet sele, husker ikke helt hva den het. Halvnome, kjøpt på Felleskjøpet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 at 9:09 PM, Kokospaniel skrev:

Yes! Den var det :)

MR sin sykkelsele ser ganske lik ut. Har den til Lykke og så langt så er det den beste halvnomeselen jeg har vært borti. Sitter veldig stabilt og godt på,  også i drag :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har sett en eneste hund hvor hurrta sine y-seler sitter godt på faktisk. 

Jeg er veldig fornøyd med sporsela fra non-stop.   Til kortere lufteturer bruker jeg en vanlig h-sele fra hurrta :)                                                                                                                                

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...