Hente V&H direkte fra produsenten

3 innlegg i emnet

Ja, hvordan er det egentlig å hente så fersk som mulig VOM fra Trøgstad nå? Er vel ikke lenger slik at man kan hente helt ferskt (ikke fryst ned), men hva med nylig produsert og fryst ned?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg var der, må ha vært i våres engang, så var det kun fryste blokker til salgs og de kostet vel nærmere 400 kr... Jeg kjøpte bare to blokker, hadde jeg kjøp mer hadde de kanskje vært billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er viktig for meg er å få det så ferskt som mulig, derfor jeg ser på det som en fordel å hoppe over mellomleddet 😊 Slik at jeg da vet at det ikke er noen annen part som evt har oppbevart det feil heller.

Men er lite interessert i blokk, spesielt når man ikke kan kjøpe helt ferskt (ikke enda fryst ned), går det også an å kjøpe med seg kilospølser evt femkilos- derfra? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Elsker nerdespørsmål! Navn: ja, jeg hadde lyst til å prøve å finne navn som både hadde tema og fulgte alfabetet. Føler jo at dette er mine små edelstener, og ble veldig glad når jeg så at det finnes masse edelstener på A! Nå er riktignok ikke alle ordentlige edelstener, noen er bare halv-edelstener. Edelstener er også noe som minner meg om min mormor som gikk bort for litt siden, hun var veldig glad i det, og jeg har både en ametyst og en aquamarin etter henne. Hun var veldig svak for hundene mine. De fleste navnene jeg har valgt er i tillegg edelstener med rødbrun farge, slik som tegningene på valpene! Så ville jeg ha adjektiv som var synonymer for "å skinne", skinnende edelstener... Synes det er fint   Pigmentering: i standarden står det at hvite hunder skal ha svart våtkant rundt øyet. Øyepigmentering er det som kommer senest, og noen er ikke ferdigpigmenterte rundt øynene før de er 3! Men de som garantert får det har ofte noen prikker allerede ved 6 ukers alder, så siden ingen av mine har det nå kan det hende at de får ufullstendig pigmentering, eller ingenting. Det får vi vente å se  
    • Hadde jeg tvunget deg ( som voksen) til å spise noe, så hadde du kunne anmeldt meg. Jeg undres på om det i det hele tatt er LOV å tvinge barn i bhg til å spise noe? Jeg syns i en del tilfeller at barn har dårligere rettsvern enn voksne. Å tvinge mat i ett barn, er barnemishandling i mine øyne. 
    • Det koster det det koster hos den veterinæren jeg stoler på og som gjør en god jobb. Alternativene her i byen er enten svindyr klinikk 1 eller svindyr klinikk 2. Kuveterinæren på landet stoler jeg ikke på for fem flate øre, så dit hadde jeg ikke dratt om det så var gratis.
    • Ja, det er helt klart... Det er ingen som noen gang ville ha stått og tvunget i en voksen, frisk person mat, så jeg kan ikke fatte at det i det hele tatt er lovlig å tvinge et friskt barn til å spise noe de fysisk ikke klarer å innta uten å brekke seg. Jeg var verken underernært eller feilernært, så at jeg spiste ensidig var strengt tatt kun bare mitt eget problem. En ting er at man skal smake på maten, det synes jeg er helt greit, men noe mer enn det bør både barn og voksne få slippe. Forholdet til mat blir ikke noe mindre problematisk hvis man blir tvunget til å spise...
    • Første svømmetime unnagjort!  Må innrømme at vi møtte opp med skrekkblandet fryd, hvordan skulle dette gå med en 6,5 år gammel hund som aldri hadde svømt før... Men det ble verken traumer eller panikk, så vi må vel egentlig si oss godt fornøyd med det  
  • Nylig opprettede emner