Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp 7 mnd biter fremdeles


Harleyinthehouse
 Share

Recommended Posts

Valpen (7 mnd) biter fremdeles ?? eller ikke såå mye som da tennne klødde på sitt værste. Vi tolker bitingen som en måte for han å si "dette liker jeg ikke". Typ hvis vi løfter og han ikke vil (gjerne på tur når han begynner å leke i skoene våre ?). Ellers biter han ikke, ikke under lek eller annet. 

Feiltolker vi signalene han gir før bitingen..? 

Vi begynner å bli redd for at han skal bite barn, selvom han ikke mener det aggressivt og han biter aldri(!) hardt så det går gjennom. Men det kan jo gjøre vondt for barn selvsagt. 

Han biter i situasjoner når vi plukker han opp å går, også da gjerne hvis vi er i hundeparken og han ikke vil hjem.

Hender han biter under "lek". Skriver lek i gåseøyne for vanlig lek biter han ikke, typ kaste leke o.l. Men da gjerne situasjoner som virker stressende for han. Han er tenåring så å stoppe er kjedelig, å da hopper han gjerne for å nappe oss i fingeren/jakke/det han får tak i og løfter vi han da, så ja da biter han på hendene våre. 

Han kan også bite i situasjoner når han virker stressa, men når vi gir han pinne e.l så stopper han å biter på det isteden. Kan vi ar  "lært" han at biting gir han substitutter..?

Så i bunn å grunn stressende situasjoner for han. 

Jeg har hørt litt rundt med forskjellige kunde folk og fått noen råd og tips. Men tenkte å skrive her også :) hjeeeelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi er 7,5 måned og biter av og til hun også. Det kommer som regel også når det er noe hun ikke vil. Type jeg mener at nå skal vi ta det med ro og slappe av, hun er trøtt, men finner ikke roen. Da kan hun bite litt. Jaja...biting og biting, det er ikke vondt lenger egentlig, så hun biter ikke sånn som før. Hun bruker munnen til å si i fra om at hun ikke er enig med meg. Jeg bryr meg ikke noe om det, bare stopper henne fra å bite med å holde henne i ro/bort fra meg. Jeg ville ikke lagt så mye i det, annet enn valpefakter som henger igjen. Det ligger hvert fall ikke noe alvor/beskjed bak når min biter. Det er mer en reaksjon på litt frustrasjon egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sprettballen skrev:

Mi er 7,5 måned og biter av og til hun også. Det kommer som regel også når det er noe hun ikke vil. Type jeg mener at nå skal vi ta det med ro og slappe av, hun er trøtt, men finner ikke roen. Da kan hun bite litt. Jaja...biting og biting, det er ikke vondt lenger egentlig, så hun biter ikke sånn som før. Hun bruker munnen til å si i fra om at hun ikke er enig med meg. Jeg bryr meg ikke noe om det, bare stopper henne fra å bite med å holde henne i ro/bort fra meg. Jeg ville ikke lagt så mye i det, annet enn valpefakter som henger igjen. Det ligger hvert fall ikke noe alvor/beskjed bak når min biter. Det er mer en reaksjon på litt frustrasjon egentlig. 

Sånn vi opplever det med vår også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sprettballen skrev:

Da hadde jeg ikke brydd meg noe om det. De slutter med det til slutt. Så lenge de ikke opplever å få viljen sin for å bite, så klart.

Okei takk :) han får jo selvsagt ikke det ? Men er bare bekymret for at han lærer at det er greit og biter et barn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Harleyinthehouse skrev:

Okei takk :) han får jo selvsagt ikke det ? Men er bare bekymret for at han lærer at det er greit og biter et barn da.

Neeh. Så lenge det bare er valpebiting/ramp så ville jeg ikke tenkt noe over det. Happy går hvert fall ikke å biter på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...