Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp/unghund som kjeder seg.


Rocky1
 Share

Recommended Posts

Hei.

Min "lille" valp/ung hund kjeder seg voldsomt han er 8 mnd. Noe som gjør at eg er tom for ideer til ka eg kan underholde han med siden han absolutt ikkje vil ut i regn, og vi bor en plass det regner ofte og mye (ikkje bergen).

Søkt gjennom hele google etter ting som han kan gjøre. Alt fra godbit søk, som vi gjør ofte. Gjemsel, trening på diverse ting. Han sover som normalt, så han er ikkje overtrøtt eller overstimulert siden eg har vert med han til en spesialist om enkelte adferdsproblemer. Ho sa han såg ut til å vere understimulert. Er en aktiv og energibombe av en hund så om noen har tips til mer vanskligere nøtter han kan kose seg med, så tar eg gjerne i mot tips. 

(Skal på agility trening for å se om det er noe for han; og spor kurs skal han på i slutten av august, siden han vise interesse for det. Så prøver å finne en "hobby" til han.)

Ps: viste ikkje kass gruppe eg skulle sette dette inni.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan du vrir og vender på det, så får ikke bikkja mosjon innendørs :) Så du må nok ut. De fleste hunder synes regn brått er ok, når de får drive med en aktivitet de liker (selv om de hater å lufte seg i dårlig vær) Hunden din er jo gammel nok til at du feks kan begynne å sykle med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Uansett hvordan du vrir og vender på det, så får ikke bikkja mosjon innendørs :) Så du må nok ut. De fleste hunder synes regn brått er ok, når de får drive med en aktivitet de liker (selv om de hater å lufte seg i dårlig vær) Hunden din er jo gammel nok til at du feks kan begynne å sykle med den.

Har tenkt på det. Han er ganske sterk så er redd for han vil dra meg av sykkelen. Han vimser mye frem og tilbake så redd for å kjøre på han og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rocky1 skrev:

Har tenkt på det. Han er ganske sterk så er redd for han vil dra meg av sykkelen. Han vimser mye frem og tilbake så redd for å kjøre på han og.

Mange muligheter der. Hvis han vimser fælt, kan du ha ham i sele festet i springer/annet sykkelfeste til hund. Og så kan du ha et vanlig koppel festet i halsbånd el. grime, så du har kontroll på hundens frampart.

Ellers lærer de fleste hunder seg raskt å trekke framover om du har den i line forran sykkelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder får lov til å ikke like regn og helst ikke ville ut, men jeg tar ikke noe videre hensyn til det :P Jeg kler på de slik jeg synes passer. Når det regner nå om sommeren med 15-20 grader i lufta, så får de ingenting på, for da er det ikke kaldt. Mine foretrekker turer løs hvis det regner eller er litt surt vær, for da tenker de på andre ting enn at været er ekkelt, samt de holder varmen selv ved å være i aktivitet. Så jeg ville bare tatt hunden med ut på tur selv når det regner. Det regner mye her også, og ofte i lengre perioder. Kan ikke la være å mosjonere hundene på etpar uker, bare fordi det regner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sona skrev:

Noen hunder trives bedre med en god regnfrakk, så det kan være verdt å prøve.

Hunden min hadde et litt stivt regndekken på tur før og hatet regn. Jeg kjøpte et nytt som er mykt og lett og nå er det ikke noe problem å gå tur i regnet! 

Husk gode klær til deg selv også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...