Gå til innhold
Hundesonen.no

Telt som lukter kjeller


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Har et telt som har ligget i kjelleren i mange år. Det lukter! Slo det opp i hagen i går uten at det har hjulpet noe, sitter i skrivende stund innhyllet i telt-dunst. Skal la det stå oppe i dag og, forhåpentligvis hjelper sola litt.

Mdn hva annet kan jeg gjøre? Er det eddik som er løsningen her, eller andre ting? Frister ikke å sove i eddikklukt heller.. 

1502020574467226151360.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Justisia skrev:

Tror nok eddik er løsningen. Vaske teltet med vann og eddik. Lukta av eddik forsvinner jo etter hvert. Kan jo henge opp noen granbarsduftende Wunderbaum og :lol:

Wunderbaum! Æææsj ? må jeg legge det i bløt tror du eller kan jeg spraye på, la stå en stund og dusje med hageslangen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Wunderbaum! Æææsj ? må jeg legge det i bløt tror du eller kan jeg spraye på, la stå en stund og dusje med hageslangen? 

Ville vel prøvd å vaske med svamp først og sjekket om det funka. Om du bløtlegger hele saken er det i alle fall viktig å impregnere teltet etterpå. Det ville jeg vel gjort uansett tenker jeg. 

Ikke Wunderbaum nei :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fahk så mye arbeid du må gjennom Lola! Brotips: finnes mye bra og mer tekniske telt til en billig penge på finn.no. Jeg solgte mitt fjelltelt til 1000kr på finn, tipper du kan finne noe tilsvarende der. Så slipper du at det er tungt og lukter mugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med pappa om det og han kom plutselig på at teltet egentlig alltid har luktet sånn. Og nå husker jeg og egentlig samme lukta [emoji23] så spørs da...
Vi har en "million" telt i familien, og jeg har et annet som jeg kan bruke istedenfor (de andre er veldig lette og derfor tynne så vil ikke risikere at Casper riper opp når det ikke er mine). Men det er litt smalere og lavere under taket, så ville helst bruke stinketeltet. Men jeg gidder egentlig ikke bløtelegge det og sånn, og må det impregneres i tillegg så... stønn. Får prøve med svamp i morgen. Teltet er fra 80-tallet og har aldri blitt impregnert faktisk. Sto ute i regn i natt og i dag, helt tørt inni.
Føler liksom det blir litt teit å kjøpe enda et telt når jeg har et greit alternativ, men skader ikke å ta en titt på finn da, kanskje jeg finner det perfekte teltet der.

edit; spiller ingen rolle hvor tungt teltet er på denne turen, jeg skal slå det opp ved bilen. Her snakker vi ordentlig madrass og dyne, ikke noen bæring [emoji23]


Sent fra min SM-G903F via Tapatalk




  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

edit; spiller ingen rolle hvor tungt teltet er på denne turen, jeg skal slå det opp ved bilen. Her snakker vi ordentlig madrass og dyne, ikke noen bæring emoji23.png

 

 

My girl :lol: Det er akkurat sånn man telter faktisk... helst med strøm og varmeovn også, men det er jo litt vanskelig på fjellet selvsagt :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
21 timer siden, Lola Pagola skrev:

Snakket med pappa om det og han kom plutselig på at teltet egentlig alltid har luktet sånn. Og nå husker jeg og egentlig samme lukta emoji23.png så spørs da...
Vi har en "million" telt i familien, og jeg har et annet som jeg kan bruke istedenfor (de andre er veldig lette og derfor tynne så vil ikke risikere at Casper riper opp når det ikke er mine). Men det er litt smalere og lavere under taket, så ville helst bruke stinketeltet. Men jeg gidder egentlig ikke bløtelegge det og sånn, og må det impregneres i tillegg så... stønn. Får prøve med svamp i morgen. Teltet er fra 80-tallet og har aldri blitt impregnert faktisk. Sto ute i regn i natt og i dag, helt tørt inni.
Føler liksom det blir litt teit å kjøpe enda et telt når jeg har et greit alternativ, men skader ikke å ta en titt på finn da, kanskje jeg finner det perfekte teltet der.

edit; spiller ingen rolle hvor tungt teltet er på denne turen, jeg skal slå det opp ved bilen. Her snakker vi ordentlig madrass og dyne, ikke noen bæring emoji23.png

 

 

Jeg har vært på veldig mange turer med tre hunder i supertynt lettvektstelt. Ikke en risp i duken. Så lenge hunden kan oppføre seg, så er ikke hund noe problem i tynne telt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av dette blant anna, har Kokospaniel nå kjøpt seg nytt liggeunderlag type mega. Litt spent på om det blir meg eller mannen som kommer til å bruke det. Mistenker at jeg havner på luftmadrassen og mannen får luksusmatta. Er jo ikke noe å dra med seg langt på tur, men til telting i nærheten av bil må det funke gull. Kan også duge som reservemadrass i heimen. Testa av meg og bikkja i gårkveld... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My girl [emoji38] Det er akkurat sånn man telter faktisk... helst med strøm og varmeovn også, men det er jo litt vanskelig på fjellet selvsagt [emoji14] 
yes! [emoji23] strøm blir dog litt vanskelig
Jeg banner på at hun har powerbank :aww: 
powebankER [emoji23] (men... de duger jo ikke til noe mer enn å lade mobil og sånn da).
Jeg har vært på veldig mange turer med tre hunder i supertynt lettvektstelt. Ikke en risp i duken. Så lenge hunden kan oppføre seg, så er ikke hund noe problem i tynne telt [emoji4] 
Casper er rolig han, men synes likevel det er litt skummelt å bruke andre sine dyre ting, selv om det sannsynligvis ikke blir ødelagt. [emoji4]
Inspirert av dette blant anna, har Kokospaniel nå kjøpt seg nytt liggeunderlag type mega. Litt spent på om det blir meg eller mannen som kommer til å bruke det. Mistenker at jeg havner på luftmadrassen og mannen får luksusmatta. Er jo ikke noe å dra med seg langt på tur, men til telting i nærheten av bil må det funke gull. Kan også duge som reservemadrass i heimen. Testa av meg og bikkja i gårkveld... 
Det så jo ganske godt ut da, jeg hater virkelig å ligge på luftmadrass, alt for mange minner fra campingturer opp igjennom oppveksten der jeg våknet rett på teltgulvet fordi madrassene allid hadde hull...
Jeg tar med en helt vanlig skumgummimadrass (hm heter det det [emoji16] eller er skumgummi godteri... nå brainfarter jeg her... skummadrass? Madrass iallefall som ikke har fjæring!)

Nå har jeg sett på værutsikten og har bestemt meg for å dra fredag etter jobb og bli til tirsdag, kanskje lenger, men foreløpig var det meldt regn da så det gidder jeg jo ikke.

Teltet lukter forøvrig ikke så mye lenger heller.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Lola Pagola skrev:

yes! emoji23.png strøm blir dog litt vanskelig

Aggregat :D 

48 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Casper er rolig han, men synes likevel det er litt skummelt å bruke andre sine dyre ting, selv om det sannsynligvis ikke blir ødelagt. emoji4.png

Jeg har telta med to halvtamme briarder i ymse telt - det har gått strålende. Ingen skader på teltet... litt verre med luftmadrassen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...