Gå til innhold
Hundesonen.no

Pinnsvinspam

Recommended Posts

Her kommer det bilder av pinnsvinene som bor i hagen. Først trodde jeg det bare var tre unger. Den ene oppdaget jeg at hadde teip rundt kroppen, som den hadde vokst inn i. Dypt og ekkelt sår, så i samråd med veterinær ble den avlivet. Stakkar liten. Så da var det to igjen, pluss mor. Men i dag dukket det opp tre til! Lurer litt på om det er to forskjellige kull, da tre av de er endel større enn de to minste. De største er litt hissige og skeptiske, mens de to små er skikkelig babyer som spiser fra hånda. Mor er heller ikke spesielt sjenert, og hun har vært nesten litt irriterende i sommer da hun har gått rundt beina på oss og hundene og tigget :P 

(hvis andre har pinnsvin i hagen kan dere gjerne bruke tråden til å legge ut bilder :D

DSC_0217.jpg?resize=1276,917

sonen008-1.jpg?resize=1276,1002

Det var denne som måtte avlives :(

DSC_0088-1.jpg?resize=1276,880

DSC_0153.jpg?resize=1276,971

DSC_0097-1.jpg?resize=1276,854

mor

DSC_0463.jpg?resize=1276,1240

DSC_0434.jpg?resize=1276,870

DSC_0418.jpg?resize=1276,1014

tjukkebolla pinnsvin

DSC_0356.jpg?resize=1276,980

Oppstillingsbilde. Klar for valpeshow!

DSC_0353.jpg?resize=1276,900

DSC_0999_01.jpg?resize=1276,844

• Like 19

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Så ufattelig fine :wub:
Hvilket objektiv bruker du?
Takk *eller er jo ikke min fortjeneste at de er søte da

Bruker mest 50mm.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk *eller er jo ikke min fortjeneste at de er søte da

Bruker mest 50mm.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Er din fortjeneste at bildene fremhever søtheten!

Oi! Hvilken blenderstrl da? For 50mm har jeg jo, men synes den er vanskelig å få til skikkelig med rottene mine

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Vimsy skrev:

Er din fortjeneste at bildene fremhever søtheten!

Oi! Hvilken blenderstrl da? For 50mm har jeg jo, men synes den er vanskelig å få til skikkelig med rottene mine emoji16.png

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk

det er og litt forskjellig, etter hva jeg vil oppnå men disse ligger vel mellom f2 og f4 vil jeg tro 😊

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Pinnsvinneser må være noe av det søteste. De ser heldigvis sunne ut disse her i hvert fall :heart:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er  tilbøyelig til å si at det er fordi folk trenger en syndebukk, noen å skylde på. Og de med dårlig selvtillit trenger noen å hate.
    • Oppsøk han der han bor da... Han kan ikke løpe unna problemene sine for evig heller...  
    • Det går ikke an å snakke med han. Han bare går sin vei. 
    • synes hele ulvedebatten er vanskelig. Og man begynner å få "ulv på hjernen" - på begge sider. Det virker å være veldig vanskelig å holde seg til saken, debatten sporer til stadighet av og debatteknikken går stadig mer ut på å rakke ned/drite ut motpartene enn å holde seg saklig. Jeg har falt av lasset for lengst, og blir en blanding av irritert, oppgitt og lattermild.  Hvordan ulven har fått så innmari stor plass i rovdyrdebatten forstår jeg ikke... de står for en utrolig liten andel av det tap til rovdyr.  Hvorfor fokuseres det ikke mer på å senke det totale tapet - som ikke bare gjelder rovdyr? Alt fokus går på rovdyr, spesielt ulv. Men hva med Påkjørsler, skader, fluelarver, forgiftninger, osv.  De fleste dyra omkommer tross alt pga det.  En skal visst ikke forstå alt.     
    • Lenge siden jeg har hvert her inne nå  men her går ting rimelig i ett om dagen, frøkna storkoser seg på storavdeling som hun begynte på etter sommerferien, og lillebror koser seg videre på sin avdeling, nå som en av de største der   han ble også hele 2 år for 1 mnd side han går, løper og klatrer overalt og er rimelig aktiv, og heldigvis ikke så mye som vitner om at hoftene en gang var ute av ledd. Fortsatt kontroller hver 6 mnd. har også hatt logoped kontroll pga av spaltene og logopeden var veldig imponert over han, så trenger ikke noe ekstra oppfølging der enda. Og det kommer stadig fler og fler ord, er oppe i over 40, og gjerne avanserte som gravemaskin, brannbil, lastebil osv, han er veldig glad i kjøretøy  (pga av spaltene er det ikke forventet at han skal  ligge helt på samme nivå som andre 2 åringer, men han var ikke særlig annerledes enn andre sa logopeden, er de typiske bokstavene for spaltebarn som fortsatt er vanskelig som p og b som krever litt ekstra kraft i uttalselsen enn m..) storesøster er ei aktiv frøken og veldig god motorisk, så skal prøve å finne en organsiert fritidsaktivitet til hun etter nyttår, tror hun hadde likt å få utfordret og utfoldet seg litt   hverdagen med mer enn full jobb, 2 unger i tett alder, hund og hjem er rimelig hektisk. Men veldig mye moro og kos.  
  • Nylig opprettede emner