Gå til innhold
Hundesonen.no

Berner Sennen - spørsmål!


Guest StineV
 Share

Recommended Posts

Guest StineV

Hei☺ Jeg og min samboer har tenkt på Berner Sennen som en rase vi kunne tenkt oss. Er det noen her som har Berner Sennen og kunne fortalt litt om hvordan dere opplever rasen? Har lest en del på nettet, men alltid greit å få tilbakemeldinger fra andre mennesker som eier rasen også☺ 

Et annet spørsmål! Hvor mye veier en Berner på 8 uker ca? Må evt. hente valpen med fly og vil jo ha den med i kabinen. Der er grensen 8 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skikkelig potethund. Kva lurer du på egentlig? Det er en hund som kan brukast til det aller meste. Den er snill og aktiv, trivs best om den får vere en del ute og på tur, men tilpasser seg egentlig det den blir vant med. Dei kan varsle litt, men er ikkje spesielt gneldrete =) 

Dei er stort sett over 8 kg når dei er 8 veker... Men der fins vel unntak. Finn en oppdretter som er i køyreavstand hent heller med bil =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StineV skrev:

Hei☺ Jeg og min samboer har tenkt på Berner Sennen som en rase vi kunne tenkt oss. Er det noen her som har Berner Sennen og kunne fortalt litt om hvordan dere opplever rasen? Har lest en del på nettet, men alltid greit å få tilbakemeldinger fra andre mennesker som eier rasen også☺ 

Et annet spørsmål! Hvor mye veier en Berner på 8 uker ca? Må evt. hente valpen med fly og vil jo ha den med i kabinen. Der er grensen 8 kg. 

Jeg har hatt berner sennenhund siden 1982, så jeg har jo noen tanker og meninger om rasen. Men det er lettere å svare om du kan konkretisere spørsmålene dine?

Jeg ville ikke ha beregnet at jeg fikk fly i kabinen med en bernervalp, om grensen er åtte kilo. Mine valper har som regel veid 9-10 kilo i den alderen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Artemis skrev:

Husk også at 8kg skal være inkludert bagen hunden skal reise i og som skal få plass under et flysete.

Og helst ha det komfortabelt, og ikke bare vært most nedi. Vi hadde en shih tzu som fløy i kabinen, og jeg synes det var et grensetilfelle for hvor komfortabelt han hadde det i veska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hverken min eller foreldrene mine sin var under 8 kg. Tisper begge to. Så det er, som de andre her sier, ikke noe å satse på. 

Jeg har jo litt erfaring med rasen, men det er enklere om du spør om det du lurer på, enn at man bare skal fortelle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...