Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffe-EFIT august


Teserere
 Share

Recommended Posts

Jeg er midt i nattevaktsuke. Da jobber jeg fra kl 19-07.

Etter litt kjøring på kvelden prøvde jeg meg på en liten lur ca kl 02. Vi har muligheten til å sove i seng, men har kort responstid dersom vi får tur. Derfor sover jeg delvis påkledd, tar kun av buksene fordi jeg har så klumpete lommer med alt utstyret.

Therese F-w sitt bilde.

Det ble en unormalt stille natt, vi fikk sove til kl 07! Merker at det fortsatt er ferie :D Kjører alltid rett hjem og sover videre hjemme. Da får jeg luftet jentene, og gitt dem frokost, og da purker de fornøyd med meg i senga noen timer til. Våknet ca kl 12 av disse finingene :wub: Når alarmen ringer begynner de å strekke seg og prate og hopper inn og ut av senga :) 

Therese F-w sitt bilde.

Så fikk jeg kaffebesøk av en kollega. Elsker de nye kaffekoppene mine fra Christiania Glasmagasin :heart: Vi skravlet og strikket et par timer.

Therese F-w sitt bilde.

Aïda vil helst ligge på fanget, men jeg har ny sofa og prøver meg med hundeforbud. Får se hvor lenge det varer... :teehe: Så inntil bena er nest best :) 

Therese F-w sitt bilde.

Twiggy derimot storkoser seg med hele hundesengen alene! Hun har fått løpetid, og skal på frierferd neste uke :D 

Therese F-w sitt bilde.

Så dro besøket, og jeg oppdaterer meg med hva som har skjedd i Westeros siste uka :drool: Mens jeg strikker ferdig en genser. Jeg har akkurat flyttet til nytt hus, så har ikke pakket ut alt, eller fått på plass de møblene jeg skal ha. Venter på ny tv-benk!

Therese F-w sitt bilde.

Jentene fikk hver sin oksehale og kose seg med imens...

Therese F-w sitt bilde.

Therese F-w sitt bilde.

Rakk å bli ferdig med genseren! Trådfestingen sparte jeg til jobb. Er så utrolig fornøyd med min nye retro-sofa :D

Therese F-w sitt bilde.

Rundt kl 17 trasker vi ut på tur, og utforsker nye stier. Jeg kan gå rett ut på den gamle Lierbanen, som strekker seg flere kilometer i hver retning!

Therese F-w sitt bilde.

Klokken nærmer seg 18, og jentene finner litt turmat! De spiser alt av bær de kan komme over, og jeg må dra dem med meg videre :icon_redface:

Therese F-w sitt bilde.

Så måtte jeg kjøre tilbake til jobb. På veien hører jeg på lydbok, Brobyggerne av Jan Guillou. Snart ferdig! Har en halvtime hver vei, så får hørt ganske mye hver dag. Perfekt for en student som ikke har samvittighet til å lese noe annet enn fag. Vel fremme på jobb blir jentene "innlosjert" i bilen, der har de vann og lufting. De står rett utenfor stua, så jeg får sjekket dem jevnlig :) 

Therese F-w sitt bilde.

Therese F-w sitt bilde.

Marius og jeg ble sendt til "beredskapspunkt". Da sitter vi i prinsippet ved Shell på E18 og venter på oppdrag. Da sparer vi tid til flesteparten av befolkningen vi dekker. Jeg var allerede ferdig med å feste tråder på genseren min, så "hadde ingenting å gjøre" :teehe: 

Therese F-w sitt bilde.

Så fikk vi tur. Kjørte en pasient til sykehuset. Sitter i bilen og venter på Marius, alle sykebilene er ute på tur. Hører på ABBA på full guffe :punk:

Therese F-w sitt bilde.

Så ble det en rolig periode, jeg beundrer mitt ferdige prosjekt, mens Marius ser på luksusfellen.

Therese F-w sitt bilde.

Plutselig piper det i radioen, og vi fikk en akuttur med lang utrykningstid, så jeg rakk å ta bilde etter jeg hadde skrevet journal :P 

Therese F-w sitt bilde.

Vel tilbake på stasjonen, og alle bilene er inne! Det lover godt for en rolig natt...

Therese F-w sitt bilde.

Da gjenstår bare midnattstissingen før jeg sier takk for i dag! Selvfølgelig synkrontisser de :sleep:

Therese F-w sitt bilde.

 

 

(og nei, det ble ikke en rolig natt... :P )

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mirai skrev:

Ser ut som en bra dag! :D Ingen softis altså... haha!

Ikke idag, gitt! Er en shell på hver side av E18, den ene har softis, den andre har frozen yoghurt. Sto på yoghurtsiden idag :P 

 

1 time siden, mushi skrev:

Spennende jobb du har! Og missunner at du får betalt for å sove innimellom emoji16.pngemoji56.png Fint med sommerferie hvor alle er på sørlandet!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Ja, det er variert, noen ganger spennende og noen ganger "kjedelig" :) Pleier egentlig ikke å være så rolig i ferien, for de syke er jo hjemme :P Men veldig deilig!

 

37 minutter siden, Ozzy skrev:

Så utrolig fin genser! :) (og hunder!) 

Takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2017 at 4:55 PM, WelshenNemi skrev:

Ser ut som en fin dag. Og fin genser :)

Takk!

 

På 6.8.2017 at 0:44 PM, MegaMarie skrev:

Så spennende jobb! Jeg har alltid tenkt at det å være ambulansesjåfør må være så spennende, nesten som en action film! Bilene flytter seg når dere kjøre full guffe. I tillegg hadde dere jo litt rolige perioder jo :ahappy:

Hehe, det er spennende innimellom, men er ikke så mye action som folk ser på film. Det vanligste er overføringer og vurderingsturer :) Men det er en veldig givende jobb! Og så er vi ikke sjåfører :sleep: men ambulansearbeidere. Vi har minimum 4 års prehospital utdannelse.

 

På 8.8.2017 at 0:55 PM, LØJ skrev:

Fineste jentene :heart: Flott sofa, som jeg tenker du må pakke inn når vi kommer på besøk :D Ser jo super ut den turen langs Lierbanen, den blir vi med på!

Haha, App kan ligge i gangen! :P Tror nok vi skal inn i Finnemarka neste gang dere kommer hit :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Men dere kjører og? 

Jada, det er en liten del av jobben vår :) Men vi gjør så mye mer enn det, så å bli kalt sjåfør er litt nedlatende, på linje med å si barnehagetante. Det er fortsatt mange som tror det sitter en sjåfør foran og en sykepleier eller lege bak. Men ambulansearbeider er altså en egen utdannelse med mye kunnskap, derfor jeg liker å opplyse om det :) For sånn 30-40 år siden var det sjåfører, gjerne ansatte i falck o.l. som kjørte folk til sykehuset uten å gjøre noen form for behandling. Nå er ambulansene som et rullende akuttmottak med masse utstyr og medisiner.

Men er ikke lett når media fortsatt omtaler oss som sjåfører!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig klar over det :) Kjenner flere som er nesten ferdig utdannet som det. Men det er kjøredelen jeg syns virker morsom, som i en actionfilm! ? Det var ikke ment noe nedlatende. Jeg vet som sagt at dere gjør mye annet også. Det er nok en veldig tøff jobb også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...