Gå til innhold
Hundesonen.no

Etterregistrering av kennelnavn


maysofie
 Share

Recommended Posts

Jeg mener å huske at noen av sonens medlemmer ha fått etterregistrert kennelnavn på valpene sine, håper noen kan hjelpe en undrende :flowers: 

Jeg har søkt om kennelnavn, håpet var at det skulle være godkjent før valpene skal registreres og leveres, men det ser ikke ut til å gå opp. Vi kom ikke med på august-gjengen for protesttid og valpene kommer trolig til å være leveringsklare i slutten av oktober :lol: 

Hvordan er prosessen med å etterregistrere kennelnavn, går det automatisk eller må søkes om, kostnadsfritt eller med avgift? Blir det tillaget nye stamtavler, da må vell de gamle sendes inn?

Er vi heldige at vi kommer med på septembergjengen og Lyn holder på valpene så de ikke er leveringsklare før etter 1. november, så skal det kunne gå i teorien å få med kennelnavn. Men tanken er å før-registrere kullet, hvor lenge kan valpenes navn stå til endring eventuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, maysofie skrev:

Dobbel avgift blir jo 910kr per valp, guri.

Navnendring mulig frem til valpekontroll, da. Frister ikke å holde på registreringa til de er leveringsklare. Jaja, vi får se når hun har tenkt å komme med de små :lol: 

Nei? Jeg betalte 270kr eller noe for hver valp..

 

edit: never mind! Jeg tenkte på noe helt annet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Nei? Jeg betalte 270kr eller noe for hver valp..

 

edit: never mind! Jeg tenkte på noe helt annet :lol:

2x455kr blir 910kr, altså :lol: 

I Sverige skulle visst slikt gå halvt automatisk, så begynte lure litt.

Bare håpe vi kommer med på neste måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
20 hours ago, Krutsi said:

Man kan etterregistrere, men du må ta betale for registrering en gang til. Valpene kan stå forhåndsregistrert til endring til dyrlegen legger inn chipnr og da vil NKK godkjenne kullet.. 

Tror ikke det koster noe å få lagt inn kennelnavnet i ettertid altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Tror ikke det koster noe å få lagt inn kennelnavnet i ettertid altså.

Jeg klarer ikke finne noe sted at det skulle være ekstra avgift. Kanskje sende mail til registreringsavdelingen for å høre, da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Belgerpia skrev:

Tror ikke det koster noe å få lagt inn kennelnavnet i ettertid altså.

 

2 timer siden, maysofie skrev:

Jeg klarer ikke finne noe sted at det skulle være ekstra avgift. Kanskje sende mail til registreringsavdelingen for å høre, da :lol: 

Dette skriver NKK;

"

Det er mulig å etterregistrere innehavers tidligere kull med kennelnavn, men da må hele kullet få påført kennelnavnet. Registreringsbevisene må sendes samlet til NKK og kostnaden blir det samme som utsteding av nytt registreringsbevis til hver valp. "

http://web2.nkk.no/filestore/Registrering/Kennelnavnreglerjuli2014.pdf

 

så jeg tok feil. Det er ikke ny registrering du betaler, men betaler for ny stamtavle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...