Gå til innhold
Hundesonen.no

Merkelig opplevelse med flått


Recommended Posts

Altså, jeg bare undres over noe jeg oppdaget i går. Lille frøken fryd har i sommer ikke fått bravecto fordi hun skulle parres. Så i går etter hyttetur, satte jeg meg ned for å plukke flått, sist gang plukket jeg mange som hadde satt seg fast og begynt å suge blod. I går, fant jeg rundt 10 døde, som åpenbart hadde prøvd seg, men var nå døde. Hva i all verden er dette :o Hun ble parret 13 juli, fikk herpesvaksinen 17 juni, utover det står hun på reprod.-foret til RC. Er ikke bekreftet drektig. 

Noen som har opplevd noe lignende? Har tisper ett flått-dødar hormon når de er drektige? *håpe* Det eneste jeg har funnet som ligner i bravecto og herpesvaksinen er glucose, søtstoff tar vel ikke livet av flått, er det så enkelt så skal jeg jaggu fore alle med en sukkerbit om dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært helt borti lignende, men har vært borti tilfeller der flåttmiddelet har sittet i veldig mye lengre enn det egentlig skal. 

Feks da jeg brukte expot på en tidligere hund, holdt det med en behandling tidlig på våren og så trengte jeg ikke mer egentlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Margrete skrev:

Altså, jeg bare undres over noe jeg oppdaget i går. Lille frøken fryd har i sommer ikke fått bravecto fordi hun skulle parres. Så i går etter hyttetur, satte jeg meg ned for å plukke flått, sist gang plukket jeg mange som hadde satt seg fast og begynt å suge blod. I går, fant jeg rundt 10 døde, som åpenbart hadde prøvd seg, men var nå døde. Hva i all verden er dette :o Hun ble parret 13 juli, fikk herpesvaksinen 17 juni, utover det står hun på reprod.-foret til RC. Er ikke bekreftet drektig. 

Noen som har opplevd noe lignende? Har tisper ett flått-dødar hormon når de er drektige? *håpe* Det eneste jeg har funnet som ligner i bravecto og herpesvaksinen er glucose, søtstoff tar vel ikke livet av flått, er det så enkelt så skal jeg jaggu fore alle med en sukkerbit om dagen! 

Når mine fikk Bravecto satt den i / flåtten døde i 14 mnd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Margrete skrev:

Men da er det jo rart at mange flått hadde satt seg og levde på kroppen hennes for tre uker siden? 

Jeg minnes at det var litt sånn når virkningen holdt på å gi seg her også altså men jeg skal ikke påstå at det er Bravectoen. Jeg bare hadde samme opplevelse når mine fikk . 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...